High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

Robert

SNAZIO NET DVD CINEMA HD

VOORWOORD
Robert en Starred hebben gezamenlijk de SnaZio Net DVD Cinema HD (SZ1350) gereviewed. Dit model is sinds kort in Nederland verkrijgbaar en kost €349.
De SZ1350 is een DVD/(S)VCD/DivX speler waarmee je media zoals muziek, films & foto's vanaf je computer kunt streamen (via LAN of WLAN) naar de SnaZio in je thuisbioscoop. Uniek is dat door gebruik van de Sigma Designs EM8620L media processor het afspelen van HD materiaal (High Definition in 1280x720p of 1920x1080i) in verschillende formaten, waaronder .TS, wordt ondersteund via DVI of Component. In principe geen HTPC meer nodig dus!
Voor Robert was deze speler een oplossing om zijn SD opnames van de satellietschotel in zijn thuisbioscoop te krijgen. Normaal brandde hij wat hij wilde zien eerst op een DVD'tje, maar dit is uiteraard erg omslachtig. Met de SnaZio zou hij alle media rechtstreeks en realtime vanaf de pc kunnen weergeven zonder al teveel rompslomp. Voor Starred was de SnaZio men name bedoelt om eenvoudig naar HD materiaal te kunnen kijken, als mogelijk alternatief voor een dedicated HTPC.

SIGMA EM8620L MEDIA PROCESSOR
Het hart is een 32-bits 166 Mhz sterke RISC processor met 8 KB I-Cache en 8 KB D-Cache, 64 MB geheugen en 4 MB Flash geheugen (http://www.sigmadesigns.com/products/em8620Lseries.htm). De grote afwezige is H.264 ondersteuning.

BEELD
Video aansluitingen
De uitgangen voor video zijn er in overvloed met Composiet (RCA), S-Video (Y/C), Scart (RGB), Component (Y, Pb, Pr), DVI-I en VGA (met optionele adapter).
Het mooie van de DVI-I aansluiting op de SnaZio is dat deze zowel een analoog als digitaal signaal doorlaat. Het ligt er dan alleen nog aan wat voor kabel je eraan hangt.
Daarnaast is er uiteraard ook ondersteuning voor Progressive Scan via de video D/A converter van 12 bit met een pixel clock t/m 148.5 Mhz.

GELUID
Audio aansluitingen
De audio D/A converter van 24 bit/192 Khz zorgt voor Analoog 5.1 via 6x RCA uitgangen.
Daarnaast is er voor digitaal de keuze uit 1x Coax en 1x Optisch als uitgang.
Je kunt met de SnaZio zowel stereo als surround bronnen gebruiken. Om te genieten van DD5.1 moet je in het Setup in het Options menu voor Audio de optie "Raw" kiezen, anders krijg je gewoon PCM Stereo. Verwacht geen sublieme audio kwaliteit van deze speler, maar het is ook zeker niet slecht. Een niet-audiofiel zou er prima mee kunnen leven.

MEDIA FORMATEN
De hoeveelheid ondersteunde videoformaten is vrij groot met MPEG-1, MPEG-2 MP@ML (DVD), MPEG-2 MP@HL (HDTV) en MPEG-4 Simple Profile. Microsoft is vertegenwoordigd met WMV9 en WMV9 HD en daarnaast is er nog ondersteuning voor de voor ons wat minder aantrekkelijke formaten DivX, DivX-HD, Xvid en RMP4.

Voor audio is het niet veel anders met MPEG-1 Layer I, MPEG-1 Layer II, MPEG-1 Layer III (MP3) en MPEG-4 AAC (Low complexity, 5.1). Het voor dvd's wijdverspreide Dolby Digital (AC-3) en DTS. Microsoft is hier ook weer van de partij met Windows Media formaten WMA9 en WMA9 Professional. Daarnaast is er uiteraard PCM en Linear PCM (16/20/24 bit met 44.1/48/96 KHz) aanwezig.

De schijfformaten zijn er ook in overvloed met vrijwel alle ondersteunde DVD formaten van DVD-Video (single/double sided), DVD-Video (single/dual layer), DVD+R/RW en DVD-R/RW.
Alleen DVD-RAM en DVD Audio ontbreken.

De CD formaten zijn ook sterk vertegenwoordig met CD, CD-DA, CD-R/RW, (S)VCD, MP3 CD, DivX 4.02 of hoger zonder QPEL en GMC, MPEG-4 ISO en WMA 8 of hoger.

Naast video/audio en schijfformaten is er ook nog ondersteuning voor afbeeldingen in de volgende formaten: JPG, TIF, BMP, (Animated) GIF en PNG.

VIDEO RESOLUTIES
De maximale video resolutie die uitgestuurd kan worden is 1920x1080 (1080i).
Voor DVI zijn de meestgebruikte resoluties beschikbaar met de computerresoluties: 640x480, 800x600 en 1024x768. De plasma typische 852x480 en 480p, 720p en 1080i.
Component is ook vertegenwoordigd met een ruime keus aan resoluties: 480i, 480p, 720p en 1080i met een frequentie van 60Hz. Daarnaast zijn er 576i, 576p, 720p en 1080i met een frequentie van 50 Hz. CRT bezitter kunnen de SnaZio dus ook goed gebruiken.
Voor afbeeldingen bedraagt de resolutie maximaal 2048x1532.

CONNECTIVITY
Als netwerkverbinding kun je gebruik maken van de bekabelde Ethernet standaard of de draadloze WiFi standaard. De antenne voor gebruik van WiFi is inbegrepen en hoeft alleen nog op de antenneaansluiting geschroefd te worden. Voor WiFi heb je de keuze uit de 802.11b (11 Mbit) of de 802.11g (54 Mbit) standaard die je kunt beveiligingen met WEP (64/128 bit versleuteling). Met een toekomstige firmware update moet ook WPA-PSK mogelijk worden.
Daarnaast is er de keuze uit Infrastructure als er gebruik gemaakt wordt van een Wireless Access Point/Router) en Ad-Hoc als er direct gecommuniceerd wordt met de computer.
Voor Ethernet is er ondersteuning voor 10 Mbit of 100 Mbit en er wordt een CAT-5 patchkabel standaard meegeleverd.
Naast de netwerkaansluitingen zit op het front nog een USB 1.1/2.0 (Type A) aansluiting zodat je opslagapparaten zoals USB-sticks en externe harde schijven aan kunt sluiten. Er is alleen ondersteuning voor FAT16 en FAT32. NTFS is op dit moment nog niet geïmplementeerd. SnaZio zegt dat ze bezig zijn om in een toekomstige firmware update NTFS te implementeren. Dit is echt een must, vooral als er gebruik gemaakt wordt van .TS bestanden op een externe harde schijf en die zijn vrijwel altijd te groot voor de bestandslimiet van 4GB voor FAT32.

DHCP werkte niet altijd foutloos waardoor er af en toe geen IP-adres aan de SnaZio werd toegekend. Dit probleem is op te lossen door een statisch IP-adres aan de SnaZio toe te kennen.

Een bijkomend voordeel voor Robert was dat hij gewoon kon opnemen van de schotel en tegelijk kon afspelen via de SnaZio. Normaal is dit niet mogelijk want het bestand is in gebruik waardoor veel software DVD players er niks mee kunnen totdat de opname gestopt is. Dus met het streamen zit het wel snor.

SETUP MENU
Het setup menu is onderverdeeld in 6 submenu met Options, IP Config, WiFi Setup, Time Setup, Update ROM en DVD Setup.

Het Options menu bevat de instellingen voor Video, Audio, Zoom en ondertiteling.

Het IP Config menu geeft je de mogelijkheid om alle noodzakelijke netwerkinstellingen in te stellen voor LAN of WLAN.

WiFi Setup bevat de instellingen voor draadloos zoals SSID broadcast, WEP beveiliging en sleutel.

Het Time Setup menu geeft je de mogelijkheid om twee tijdservers op te geven voor tijdsynchronisate en de tijdzone.

Het Update ROM menu is om te checken voor nieuwe firmware en indien aanwezig te installeren. Mocht dit mislukken dan is er te mogelijkheid om een Roll Back te doen naar de oude firmware.

Als laatste is er het DVD Setup menu die instellingen voor DVD bevat voor Parental Control, TV Type en AutoPlay.

LOOPWERK
Het loopwerk is een DVD-ROM van het merk EPO met het typenummer DP-306a.
Een degelijk loopwerk die niet de stilste maar ook niet luidruchtigste is. Met End Of Days (regio 2) was het begin stotterig met de introductie van het RCV logo. Daarnaast is de layer-change nog steeds merkbaar aanwezig.

HD PLAYBACK
HD playback was voor Starred het belangrijkste aan deze speler en dit is feitelijk ook het unique selling point van dit model. Dit is daarom uitgebreid getest om te beoordelen of de speler doet wat de specificaties beloven.
Eerste wat geprobeerd is zijn de Apple en Microsoft formaten voor HD.
De Apple H.264 samples spelen af met geluid, maar zonder beeld. Je krijgt een zwart beeld met de melding "Unknown Codec" Dit is heel jammer, maar heel logisch als je de specificaties bekijkt van de Sigma media processor.
Dan is Microsoft aan de beurt met WMV7 en WMV8. Deze worden geweigerd, je krijgt een zwart beeld met de melding "WMV7/8 not supported" en daarna wordt je teruggebracht naar de Video selectie. Ook een combinatie van WMV9 voor video en WMA7/8 voor audio wordt niet geslikt.
Met WMV9 met WMA9 (Professional) en WMV9 HD gaat het ook niet lekker. Met de ene sample heb je geluid en de andere niet. Je moet hiervoor "Audio" in het Options menu op "PCM" zetten anders blijft het stil. Uiteraard was het heel fraai geweest als het WMA9 (Professional) omgezet zo worden naar een digitaal surround formaat. Voor DRM protected WMV9 materiaal moet er gebruik gemaakt worden van Windows Media Connect (WMC).

Ook .MPG 1080i met MPEG Layer II  van Astra HD en Euro1080/HD1 met DD2.0/5.1 en MPEG Layer II zijn geprobeerd. Bij Euro1080/HD1 is de SnaZio aan het begin een paar seconden aan het zoeken naar de audio als dat eenmaal gelukt is er niks aan de hand. Voor het 1080i materiaal afkomstig van AstraHD is het minder. Audio wordt niet gedetecteerd.

Maar datgene waar het echt om gaat is MPEG-2 TS.
95% van het HD materiaal is gebaseerd op het zogenaamde .TS formaat, zodat playback hiervan het belangrijkste is. De speler accepteert alle .TS bestanden zonder probleem. Zelfs .TS bestanden waar de nullpackets uit verwijderd zijn worden zonder horten of stoten geslikt. 1280x720p, 1280x1080i en 1920x1080i zijn totaal geen probleem.

In theorie moet de SnaZio MPEG-2 TS bestanden met een bitrate tot 28 Mbps aan kunnen dus de 18 Mbps van de gemiddelde film is geen probleem. Als je het HD-materiaal streamt via een bedraad netwerk dan zal de speler deze hoge bitrate makkelijk aankunnen, met WiFi kun je problemen verwachten, omdat er niet altijd voldoende bandbreedte aanwezig zal zijn. Al het .TS materiaal dat gestreamed werd via een bedraad netwerk werd prima afgespeeld. Rechtstreeks vanaf een DVD schijf afspelen kan ook, maar jammer genoeg is niet gekozen voor een loopwerk dat voldoende snel is. Bij bepaald HD-materiaal met een zeer hoge bitrate (bijv. de BEV versie van Gladiator) lopen de eerste 5 minuten van de film daardoor niet vloeiend. Pas als de leeskop wat meer uit het midden van de schijf komt gaat het weer goed. Bij een HD-film met een gemiddelde bitrate, hetgeen geldt voor 90% van het beschikbare HD materiaal is het loopwerk gelukkig snel genoeg.
Desondanks is het natuurlijk geweldig om gewoon een schijf met HD materiaal in de speler te stoppen en gelijk te kijken zoals je bij een DVD speler gewend bent. Heel wat minder omslachtig dan via HTPC.
Wat de kleine probleempjes met afspelen via DVD echter allemaal goed maakt is de beeldkwaliteit. Die is echt subliem! Stop SharkTale in de speler en je moet je onderkaak van de grond af  halen. Wat een diepte, wat een scherpte! En de pans gaan ook zeer vloeiend. Er is geen enkele artifact in het beeld waar te nemen, alles ziet er even mooi uit. De SnaZio heeft ook geen moeite met zelfs het moeilijkste HD materiaal, alles speelt hij probleemloos af. Spider-Man 2 in 1080i .TS formaat bijvoorbeeld is een ramp om goed af te spelen met bijvoorbeeld TheaterTek, ZoomPlayer, WinDVD etc., maar de SnaZio heeft er geen enkel probleem mee. Heerlijk om deze eens in de best mogelijke kwaliteit zonder verstoringen te bekijken!

DVD PLAYBACK
DVD playback is slechts van een gemiddelde kwaliteit, een speler als de Panasonic S97 doet dat een stuk beter. Met name de deinterlacing is niet van een geweldige kwaliteit. Upscaling is in eerste instantie niet mogelijk via DVI, maar via een firmware update of (–hack) schijnt dat toch mogelijk te zijn. Tot nu toe is mij dat echter nog niet gelukt. De verwachting is dat toekomstige firmware updates de kwaliteit van DVD playback behoorlijk zal doen verbeteren. Via intikken van een code is de speler trouwens eenvoudig regiovrij te maken.

AUDIO PLAYBACK
Het rippen in WMA met variabele bitrate (240 tot 355 kbps) in Windows Media Player met de hoogste kwaliteit wordt zonder problemen afgespeeld. Alleen aan het begin zijn de eerste 2 á 3 seconden niet hoorbaar. Bij WMA Losless (470 tot 940 kbps) blijft het stil.

DISPLAY
Het display is helder, maar niet te storend in het donker. De letters en cijfers zijn groot en makkelijk leesbaar vanaf 3 meter.

BEDIENING
Menustructuur
De menu's zijn duidelijk, maar als je eenmaal in het "HOME" bent van een bepaalde computer en om dan terug te komen naar het hoofdmenu van de speler zelf is best wel even zoeken. Maar na wat langer met de SnaZio gespeeld te hebben kom je daar wel uit. De secundaire functie van de Repeat toets is teruggaan het het hoofdmenu.

Frontpaneel
Schakel je de SnaZio uit via de afstandbediening dat staat ie stand-by, maar op het front zit een echte ON/OFF knop en niet de stand-by knop zoals de meeste dvd-spelers hebben. Wat wel een raar is dat als je vanuit de OFF stand naar de ON stand gaat de SnaZio opstart. Je zou toch verwachten dat hij dan weer in de stand-by gaat, omdat hij daarin stond voordat je hem in OFF stand zette.
De toetsen voor Eject, Play/Pause, Stop, Previous en Next zitten verwerkt in een touchscreen display aan de rechterkant van de gecentreerde lade. Het is dus alleen aanraken en de actie wordt uitgevoerd.

Afstandsbediening
Heel veel knoppen, maar toch nog overzichtelijk en zonder dat de functionaliteit er onder lijdt. Reactiesnelheid is gemiddeld en zou best wat sneller mogen. Je moet de afstandsbediening ook goed richten naar het IR-oog op de SnaZio, anders gebeurt er niets. Bij gebruik van bijv. een Pronto, veranderd er helaas niets aan de reikwijdte. Goed richten is een must.
De toetsen lijken erg op tiptoetsen en zijn zeer gevoelig. Zodra je eventjes te lang op 'open' drukt, denk de speler dat je alweer op 'close' hebt gedrukt. Niet altijd even handig.

AFWERKING
Het plastic gehalte valt in praktijk erg mee. Daar waar het op de foto's heel goedkoop oogt, ziet het er in real-life toch redelijk degelijk uit. Het front is van plastic, maar de rest van de behuizing is toch uit metaal opgetrokken. Aan de rechterkant van de lade lekt wat licht uit de behuizing.

SNAZZI NET CINEMA
De software om de alle bestanden van pc's af te spelen gebruik je Snazzi Net Cinema voor Windows & Mac. Dit wordt meegeleverd op CD. Daarentegen moet je voor Snazzi Net Cinema voor Linux contact opnemen met de support afdeling.

Wat wel goedkoop oogt is dat de cd met Snazzi Net Cinema gewoon beplakt is met een papierlabel.
Er is ook ondersteuning voor UPnP in Snazzi Net Cinema waardoor het mogelijk is om UPnP compatible apparaten te gebruiken zoals de Maxtor Shared Storage Plus als centrale media server voor streaming video, muziek en foto's op het netwerk.
Maar er is ook een oplossing van SnaZio zelf in de vorm van een Network Attached Storage (NAS) met de Tera NAS HD Pro.

CONCLUSIE
Voor zowel Robert als Starred is de conclusie dat deze SnaZio een zeer leuk apparaat is en goed voldoet aan de doelstellingen die beide voor ogen hadden. Natuurlijk is het model niet op alle fronten even sterk, maar voor een bedrag van €349 koop je een speler met unieke features die je op geen enkel andere dvd-speler terug vindt en waar je met plezier heel lang mee kunt 'spelen'. Kortom, een echte aanrader!

POSITIEF

- Speelt 720p en 1080i MPEG-2 TS bestanden probleemloos af via DVI en Component
- Speelt WMV9 HD af (zij het niet altijd probleemloos)
- Sublieme beeldkwaliteit bij afspelen van HD materiaal
- Zeer eenvoudige set-up
- DVI-I aansluiting
- Zowel LAN als WLAN mogelijk
- Goed alternatief voor HTPC

NEGATIEF

- H.264 ondersteuning ontbreekt
- WMA9 bij WMV9 (HD) wordt omgezet naar PCM Stereo
- Layer-change duurt wat lang
- Afstandsbediening niet optimaal
- NTFS ondersteuning ontbreekt voor USB aangesloten apparaten

jantje112

Ondertussen wel benieuwd welke forummers dit appraat ook al hebben aangeschaft??

J.A.F._Doorhof

Hele mooie uitgebreide review, petje af en diepe buiging :D.

Heb er toevallig vandaag één gezien, heel intressant voor het afspelen van WMV's natuurlijk alleen jammer van de beveiligingen :(
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hoeksel

Thanks voor de review! Het is dus niet echt een vervanging voor mijn modded XBOX, maar wel een erg leuke aanvulling om ook TS te kunnen afspelen. Ik ga toch eens nadenken over de aanschaf!

PietB

Interessante informatie

Ik voel een upgrade opkomen

jowi

Mooie, uitgebreide review! Zo zien we ze graag, petje af hoor!

Persoonlijk denk ik dat ik me rot zou ergeren aan het feit dat je met een HD film, dus om de 20 minuten van DVD moet wisselen. Natuurlijk kun je via het netwerk afspelen, maar goed, als ik dat zou doen zou ik geen behoefte meer hebben aan een losse .TS player zoals deze... een htpc met MCE zoals ik nu heb is dan zeker net zo makkelijk. Wel duurder, maar ook wel weer flexibeler dan een losse speler. Maar dat even terzijde.

Verder vraag ik me een beetje af hoe die 'subklieme' kwaliteit van HD is.... Jullie vinden het zelf fantastisch, en dat is ongetwijfeld ook zo, maar ik zou graag willen weten wat jullie eerdere ervaringen met HD materiaal zijn, en wat jullie hiervoor aan HD hadden gezien, en hoe jullie het nu getest hebben. Ik kon even niet terugvinden met welk display of projector jullie gekeken hebben. Hebben jullie zowel 720p als 1080i/1080p in hun native resolutie kunnen bekijken?

Niet dat ik twijfel aan jullie kennis hoor begrijp me goed, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de goeroe's van het forum van de beeldkwaliteit zouden vinden :)

Starred

Citaat van: jowi op oktober  1, 2005, 18:40:13
Mooie, uitgebreide review! Zo zien we ze graag, petje af hoor!

Persoonlijk denk ik dat ik me rot zou ergeren aan het feit dat je met een HD film, dus om de 20 minuten van DVD moet wisselen. Natuurlijk kun je via het netwerk afspelen, maar goed, als ik dat zou doen zou ik geen behoefte meer hebben aan een losse .TS player zoals deze... een htpc met MCE zoals ik nu heb is dan zeker net zo makkelijk. Wel duurder, maar ook wel weer flexibeler dan een losse speler. Maar dat even terzijde.

Verder vraag ik me een beetje af hoe die 'subklieme' kwaliteit van HD is.... Jullie vinden het zelf fantastisch, en dat is ongetwijfeld ook zo, maar ik zou graag willen weten wat jullie eerdere ervaringen met HD materiaal zijn, en wat jullie hiervoor aan HD hadden gezien, en hoe jullie het nu getest hebben. Ik kon even niet terugvinden met welk display of projector jullie gekeken hebben. Hebben jullie zowel 720p als 1080i/1080p in hun native resolutie kunnen bekijken?

Niet dat ik twijfel aan jullie kennis hoor begrijp me goed, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de goeroe's van het forum van de beeldkwaliteit zouden vinden :)

Hoi Jowi, ik heb gekeken via de Themescene H78, 720P dus. Ik heb zo'n beetje mijn hele .TS collectie er doorheen gegooid  ;D
Bij de scaler/dvd player sessie bij Rob Dingen hebben we ook nog even naar de Snazio gekeken.  Rob was redelijk onder de indruk van Sharktale  :D
Wat ik prettig vind is dat alles in één keer werkt, bij mijn HTPC (TT2.11, ZP, etc) moet ik toch telkens weer dingen instellen.  Met name de pans gaan op de snazio vloeiender dan op de HTPC. De learning curve van een htpc is ook vele malen groter dan die van de Snazio, ook een groot voordeel.

Wat betreft de HTPC, je kunt met de Snazio op zolder een grote fileserver neerzetten. Via LAN kan je dan je HD materiaal bekijken zonder herrie van de HTPC  8)

)p(

Jammer dat ntfs nog niet ondersteund wordt! Ik kopieer nu ook altijd al de gehele film naar een externe hd voordat ik erna kijk om niet te hoeven swappen gedurende film. Een no brainer oplossing die voor alle ts files werkt zonder met enige regelmaat net voor je gaat kijken met de instellingen te hoeven klooien voor een optimaal resultaat is wel erg aantrekkelijk moet ik zeggen. Hoewel dat de laatste tijd ook erg meevalt met de gehackte versie van dscaler.

mooie review overigens!  :D

peter

Bass

Citaat van: Starred op oktober  1, 2005, 18:53:47
Met name de pans gaan op de snazio vloeiender dan op de HTPC

Geldt dit voor de standaard DVD's of voor HD materiaal?
Geldt dit voor het afspelen met TheaterTek op de HTPC?

(ik ben extreem gevoelig voor schokkende pans heb ik o.a. bij de scalerdemo bij Rob Dingen gemerkt).
Ik ben van plan om ook met theatertek te gaan werken bij het afspelen van DVD's maar als ik al van tevoren al weet dat dit meer gaat schokken dan bij het afspelen met een dedicated DVD-speler hoef ik er niet aan te beginnen.

Bas.
Samsung UE55HU7500LXXN | Dune Smart D1 | W7-NAS | Logitech Squeezebox Receiver / Boom / Radio |  Samsung Galaxy S3 Remote | Harmony 895 Remote | Humax iHD-5050c | NAD C372 | Newtronics Speakers (stereo).

Starred

Citaat van: Bass op oktober  1, 2005, 20:13:41
Geldt dit voor de standaard DVD's of voor HD materiaal?
Geldt dit voor het afspelen met TheaterTek op de HTPC?

(ik ben extreem gevoelig voor schokkende pans heb ik o.a. bij de scalerdemo bij Rob Dingen gemerkt).
Ik ben van plan om ook met theatertek te gaan werken bij het afspelen van DVD's maar als ik al van tevoren al weet dat dit meer gaat schokken dan bij het afspelen met een dedicated DVD-speler hoef ik er niet aan te beginnen.

Bas.

Nee, niet vergelijkbaar met wat jij bedoelt. Jij was gevoelig voor de 50hz frequentie van PAL. Ik heb het hier over microjudder

marcovdb

Bedankt voor de review, ik keek er al enige tijd naar uit...maar teveel beperkingen om dit apparaat aan te schaffen.

Gr,
Marco

Bass

Citaat van: Starred op oktober  1, 2005, 20:20:24
Nee, niet vergelijkbaar met wat jij bedoelt. Jij was gevoelig voor de 50hz frequentie van PAL. Ik heb het hier over microjudder

Inderdaad, die 50 Hz frequentie van Pal-beelden zag ik goed bij de CRT demo van Rob (om die reden heb ik ook al heel wat jaren een goede 100 Hz breedbeeld televisie). Maar ook voor microjudder ben ik helaas zeer gevoelig!

Dus mijn vraag blijft staan: geeft een PC die snel genoeg is voor de TheaterTek software met weergave van DVD's meer microjudder dan een goede upscaling DVD-speler die de projector (in mijn geval een Optoma H79) via DVI ingaat zonder dat deze hoeft te scalen/de-interlacen?
Als dat namelijk wel zo is dan hoef ik de TheaterTek software niet te kopen en kan meteen uitkijken naar b.v. een Panasonic S97 speler.
Samsung UE55HU7500LXXN | Dune Smart D1 | W7-NAS | Logitech Squeezebox Receiver / Boom / Radio |  Samsung Galaxy S3 Remote | Harmony 895 Remote | Humax iHD-5050c | NAD C372 | Newtronics Speakers (stereo).

MrG

Wow jongens,

Wat een review. Dit maakte het wachten meer dan goed. En trouwens nog een leuk spele dingetje als ik het zo lees.
Voor mij zeer jammer dat hij geen raad weet met NTFS. Het is toch een beetje de bedoeling dat ik de TS files, die ik binnenhaal met mijn PC die op zolder staat, afspeel vanaf een externe HD. Ik heb weinig zin om een kabel verbinding aan te gaan leggen nu ik net alles draadloos heb gemaakt. Ik wacht dus gewoon af totdat er een update komt zodat dit probleem is opgelost. Dan is het denk ik echt een topper.

Nogmaals bedankt voor de uitgebreide review jongens.

RESPECT  :o
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

Starred

Citaat van: MrG op oktober  2, 2005, 04:15:39
Wow jongens,

Wat een review. Dit maakte het wachten meer dan goed. En trouwens nog een leuk spele dingetje als ik het zo lees.
Voor mij zeer jammer dat hij geen raad weet met NTFS. Het is toch een beetje de bedoeling dat ik de TS files, die ik binnenhaal met mijn PC die op zolder staat, afspeel vanaf een externe HD. Ik heb weinig zin om een kabel verbinding aan te gaan leggen nu ik net alles draadloos heb gemaakt. Ik wacht dus gewoon af totdat er een update komt zodat dit probleem is opgelost. Dan is het denk ik echt een topper.

Nogmaals bedankt voor de uitgebreide review jongens.

RESPECT  :o

Je kunt een harddisk kopen met netwerkaansluiting, is je probleem opgelost.
Een andere oplossing is LAN via powerline. De nieuwste schijnen 180mbit/s te halen  8)

Starred

Citaat van: Bass op oktober  2, 2005, 01:07:45
Dus mijn vraag blijft staan: geeft een PC die snel genoeg is voor de TheaterTek software met weergave van DVD's meer microjudder dan een goede upscaling DVD-speler die de projector (in mijn geval een Optoma H79) via DVI ingaat zonder dat deze hoeft te scalen/de-interlacen?
Als dat namelijk wel zo is dan hoef ik de TheaterTek software niet te kopen en kan meteen uitkijken naar b.v. een Panasonic S97 speler.

Nee, TT heeft niet meer microjudder (ik heb het dus niet over camera pans) dan upscalende dvd's.
Waar ik het over heb is microjudder bij HD materiaal.

mvdzwaan

Citaat van: Starred op oktober  2, 2005, 08:00:43
Een andere oplossing is LAN via powerline. De nieuwste schijnen 180mbit/s te halen  8)

Volgens mij komen die pas in de loop van komend jaar, en de huidige raad ik zeker af qua snelheid

Starred

Citaat van: mvdzwaan op oktober  2, 2005, 10:26:56
Volgens mij komen die pas in de loop van komend jaar, en de huidige raad ik zeker af qua snelheid

Nee hoor, zie: http://www.devolo.nl/nl_NL/produkte/dlan/mldlanhsethernet.html  ;)
Welliswaar geen 180mbit/s, maar snel genoeg voor streaming

mvdzwaan

Citaat van: Starred op oktober  2, 2005, 10:32:03
Nee hoor, zie: [url][http://www.devolo.nl/nl_NL/produkte/dlan/mldlanhsethernet.html/url]  ;)
Welliswaar geen 180mbit/s, maar snel genoeg voor streaming

Ok dan, een tussenupdate al van ze. Al ben ik altijd bang voor 'tot 85mbps'. Bij de vorige serie bleef er meestal maar 20~25% van de beloofde snelheid over, en mocht je spanningbalken gebruiken dan ging je soms nog verder terug in snelheid.

Wellicht dat ik ze nogmaals een 'kans' ga geven dan ;)

FrankL

Citaat van: Robert op oktober  1, 2005, 17:42:37
Heerlijk om deze eens in de best mogelijke kwaliteit zonder verstoringen te bekijken!

Bedankt voor de review. Lijkt me een makkelijke oplossing voor het bekijken van HD TS materiaal. En een stuk stiller dan mijn notebook!
Jammer van het gebrek aan aansluitingen: HDMI en ondersteuning van NTFS drives is wel belangrijk voor me.

Verder lijkt het me dat deze speler 1080i gewoon 'bobt', dus zonder het gezien te hebben denk ik dat het niet op de *best mogelijke* kwaliteit zal gaan, maar m.b.t. deinterlacing vergelijkbaar met de beste software-spelers.

Maar ik ben wel benieuwd naar het apparaat. Geen idee waar jullie wonen, maar als je zin hebt om hem op mijn Marantz S3 te demo-en (Utrecht), zijn jullie van harte welkom!
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

MrG

Citaat van: Starred op oktober  2, 2005, 08:00:43

Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt. Kun je me een voorbeeld geven. :)
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

Starred

papaleo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  1, 2005, 18:22:32
Hele mooie uitgebreide review, petje af en diepe buiging :D.

Heb er toevallig vandaag één gezien, heel intressant voor het afspelen van WMV's natuurlijk alleen jammer van de beveiligingen :(

Ik heb zo'n idee dat dit de mijne is geweest...? mijn Benq was toe aan zijn(200uur) hercalibratie en dacht laat ik deze speler eens mee naar Frank toe nemen    ;D

Dit is een review waar je wat aan hebt...top..

Ik heb sinds eergisteren ook zo'n 1350 in mijn bezit en heb nog niet echt veel tijd gehad omer mee te gaan spelen,tot nu toe wil het nog niet lukken met de LAN verbinding, met de WLAN zie ik wel dat er een verbinding is maar kan tot op heden nog geen comunicatie met mijn netwerk tot stand brengen.
Ik heb ook de codes om de DVI vrij te geven en om hem regio vrij te maken er met de ab in gezet,hij is nu regio vrij en er zijn een aantal instellingen/resoluties bij gekomen in het menu om de juiste resolutie uit de DVI-out te laten komen alleen merk ik dat 720P/50 (nog) niet werkt en dat de plasma instelling/resolutie van 1366x768 ook niet goed weer gegeven wordt,jammer want dit zouden de twee resoluties zijn waar ik met mijn pj en plasma native het meeste aan zou hebben.
Wat ook jammer is dat die geen orginele DVD's over DVI weergeeft er komt dan een melding dat die geen CSS( DVD's )kan weergeven.
Ik heb ook nog even een gebrande DVD met WMVHD materiaal(Amazon1080.wmv) geprobeerd en dat verdomde die ook,deze is schijnbaar ook niet af te spelen met dit apparaat...mis ik de juiste codec of moet er eerst een internet verbinding zijn met Microsoft?
Deze DVD speelt zonder moeite wel in mijn laptop af...
Dan nog even een vraag over de Login Page,hebben jullie deze zelf zo gecreerd of is dit de standaard Login Page want als ik mijn Login Page oproept dan zie ik er maar twee;
1: NO DISC en 2: SNAZZIZONE in het menuscherm staan en zie er bij jullie 6...?
Als ik wat tijd over hebt ga ik er meer mee spelen, en als ik wat raad nodig mocht hebben zou ik dan bij jullie kunnen aankloppen...

Groeten,
Leo
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Starred

Css free:
SnaZio* NetDVD Cinema HD: Enabling DVD over DVI!!
Lift the block of playing DVD over DVI on the SnaZio* player:
Press SLOW/FWD 1212
A message will appear saying CSS LICENSING
Press now: 1 to disable
To re-enable the CSS LIcensing, just enter the same code but press 0
instead of 1.

Region free:
LOW/FWD 46460 (where 0 is region free, replace 0 with region of choice.)

Bjorn

Goede review! Ziet er erg interessant uit, die speler.
Heb je de beeldkwaliteit ook kunnen vergelijken met die van een htpc met theatertek bv? En de geluidskwaliteit, hoewel niet audiofiel, was die beter dan de standaard pc geluidsoplossingen?

Wat wma aangaat, kreeg je ook geen surround geluid als je de speler met de 5.1 analoge uitgangen aansloot? Op de pc kun je, officieel, wma ook alleen maar via de analoge uitgangen afspelen. Via de digitale uitgang krijg je enkel een pcm stereo signaal.

borkaenjo@work

Weet je toevallig ook of ie overweg kan met mkv files?