Klok der Klokken .....CD en DAC modificaties

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), september 28, 2005, 10:57:55

Vorige topic - Volgende topic

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op mei 13, 2008, 16:54:12
Bedankt  ;)

Wat was het effect met die vibrapods...tov de originele voeten..
Geen idee  ;D , ik heb ze er weer onderuit gehaald omdat ik de Lens toen op een dikke berkenhout plank heb geplaatst.

En jij? Merk je het effect van het ophangen duidelijk ?

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik heb hem direct opgehangen...als dat de beste methode is dan kan ik niet leven met een andere....... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op mei 13, 2008, 18:55:22
Ik heb hem direct opgehangen...als dat de beste methode is dan kan ik niet leven met een andere....... ;D
8)

Citaat van: Audiofiel op mei 10, 2008, 19:07:26

Ophangen is inderdaad een goede optie. De Lens is extreem gevoelig voor trillingen. Overigens ook voor de stroom die je hem voedt, want die van mij is muisstil als ik hem via een PS Audio van 60 Hz 230v geregenereerde stroom voorzie, maar gaat nukkig brommen als ik hem een gefilterde of ongefilterde 50 Hz 230v uit het lichtnet geef. ::)

...nu na een paar dagen kom ik ook tot die conclusie hij bromt...gelukkig staat..uhh.hangt ;D hij in de werkkast...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

Citaat van: Erik van Voorst op mei 13, 2008, 16:45:23
Inmiddels de manual en brochure zelf gevonden. ;)..bedankt voor het meezoeken... :P

Nu vraag ik mij af of de 4 voeten los te schroeven zijn zonder intern iets (mee) los te draaien...
Dat zou namelijk betekenen dat ik dan de Lens nog een slag anders kan ophangen waardoor de bloktrafo's weer wat verder weg van mijn stereo hangen....I know a bit sick......maar we gaan voor zo perfect mogelijk ophangen... ;D
???.....Ik heb nog wel het eea liggen voor een lens, Erik ::).....maar gezien de haast .....en ik er momenteel niet direkt de aandacht aan kan geven...... :P

Anton.

P.S. Wees voorzichtig met aansluiten (receiverchip)..... en met het opstarten voor de Dac ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Audiofiel

Citaat van: scrutinizer op mei 14, 2008, 11:05:58
P.S. Wees voorzichtig met aansluiten (receiverchip)..... en met het opstarten voor de Dac ;)

Wat bedoel je? Kan er wat stukgaan in de lens? Of juist in de DAC? ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

scrutinizer

Citaat van: Audiofiel op mei 14, 2008, 11:12:21
Ik heb in het verleden wel vaker een receiver chip vervangen van zowel de lens als de dac, Arjen. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

hifiman

Citaat van: scrutinizer op mei 14, 2008, 11:19:03
Ik heb in het verleden wel vaker een receiver chip vervangen van zowel de lens als de dac, Arjen. ;)

Anton.

Gewoon net als ik met glas aansluiten, dan is er niks aan de hand  :D  ;)

edit: spdif coax met pulse trafo is een goed (lees veilig) alternatief!
edit2: oftewel AES/EBU zou ook redelijk veilig moeten zijn

....... hier geen haast hoor...ik blijf overal vanaf..."if it works do not fix it" >:D
vind het gewoon leuk om ...uhhh...."ermee bezig te zijn"  ;D

scrutinizer

Citaat van: Audiofiel op mei 14, 2008, 11:12:21
De lens kan tijdens het opstarten - zo ook een transport - een pulse geven...vandaar dat ik wanneer de lens of dac aanstaat even een andere input kies.
Of to be safe de lens een reset geven d.m.v. de IEC uit te nemen voor 1 a 2 min. ;)
Ronald, de lens gebruikt trafootjes voor de spdif en AES/EBU inputs. :P

grt,

Anton.

P.S. Erik: I understand it's hard ;)... a man's got to do ....wat a man's........... ;D

hifiman

Citaat van: scrutinizer op mei 15, 2008, 10:39:25
Ronald, de lens gebruikt trafootjes voor de spdif en AES/EBU inputs. :P
Dat is zo ja  :P Afijn blijft de opmerking staan dat je met glas safe zit  ;)
Verder kan ik me goed vinden in je advies, ik heb zelf ook al een keer een Monarchy DIP gesloopt door het "hot" ompluggen (deze had overigens geen puls trafo  :-X ).

Gisteravond een vreselijk leuke ontdekking gedaan... 8)

Na het betalen van de digital lens en het terug geven van het "geleende" digital interlinkje moest ik even snel een nieuw snoertje ophoesten tussen loopwerk en lens....

Om niet te uitdagend naar het kabeltopic uit te halen zal ik niet te veel in detail treden maar een 5-tal snoertjes werden eraan gehangen met alle verschillende resultaten...hoe dat kan voor het opnieuw klokken en bufferen interesseert me niet ...maar het was opmerkelijk.....maar toen kwam het.... :-X

Ik had nog een oude Wadia AT & T snoertje liggen...nooit gebruikt omdat mijn dac hier geen aansluiting voor heeft......de digital lens wel. >:D....dus gewoon er even tussen knopen...we zijn toch bezig... ;D

Abnormaal resultaat !!!!!....alles kreeg ineens veel meer kleur en dynamiek....het was eigenlijk een resultaat om alle cable non-believers in 1 klap nerveus te maken.... ;D.....anyway..de een na de andere cd ging erin en heerlijk genoten....dit snoertje gaat er NOOIT meer tussenuit...

Gezien alle "technische kabelhulp" de laatste tijd...Ik heb geen behoefte aan een technische verklaring  waarom het niet kan..... ;)...het is gewoon een tip aan de Wadiabezitters om (indien mogelijk) dit bijgeleverde snoertje eens te proberen... :P

hifiman

O0

Kabels maken of breken een set, zoveel is mij ondertussen wel duidelijk!  :)

garmtz

Uiteindelijk zul jij ook wel een (Wadia/Goldmund/Theta) loopwerk willen met AT&T optical Ronald... ;) :p

hifiman

Citaat van: garmtz op juni 11, 2008, 09:13:41
Uiteindelijk zul jij ook wel een (Wadia/Goldmund/Theta) loopwerk willen met AT&T optical Ronald... ;) :p
Maak me gek  ;D

scrutinizer

Audiofiel

Citaat van: Erik van Voorst op juni 11, 2008, 08:45:51
...het is gewoon een tip aan de Wadiabezitters om (indien mogelijk) dit bijgeleverde snoertje eens te proberen... :P

Niet alleen voor Wadia gebruikers trouwens, ik kan me herinneren dat de Wadia AT&T kabel ook perfect draaide bij Ronald zijn set met de PS Audio DAC. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juni 11, 2008, 10:00:57
Niet alleen voor Wadia gebruikers trouwens, ik kan me herinneren dat de Wadia AT&T kabel ook perfect draaide bij Ronald zijn set met de PS Audio DAC. 8)
Hetgeen overigens OOK met een Wadia was  :P

De no-name glaskabel tussen lens en dac is bij mij later vervangen door een coax interlink, omdat dat dan weer prettige klonk  ;)

Audiofiel

Bij gebrek aan een/jouw loopwerk met AT&T aansluiting. ;D

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juni 11, 2008, 09:55:53
niet weer hé........ :D
Don't worry Anton! Vooralsnog even geen plannen in die richting  ;D

Los daarvan, ik hoop nog steeds op een kwalitatief goede loopwerkloze oplossing in de toekomst (a la squeezebox zeg maar) in huize Audioloog.  8)  ::)

Mar goed het wordt nu wel erg offtopic, sorry Erik  ;)

scrutinizer

Citaat van: Erik van Voorst op juni 11, 2008, 08:45:51
Gisteravond een vreselijk leuke ontdekking gedaan... 8)

Na het betalen van de digital lens en het terug geven van het "geleende" digital interlinkje moest ik even snel een nieuw snoertje ophoesten tussen loopwerk en lens....

Om niet te uitdagend naar het kabeltopic uit te halen zal ik niet te veel in detail treden maar een 5-tal snoertjes werden eraan gehangen met alle verschillende resultaten...hoe dat kan voor het opnieuw klokken en bufferen interesseert me niet ...maar het was opmerkelijk.....maar toen kwam het.... :-X

Ik had nog een oude Wadia AT & T snoertje liggen...nooit gebruikt omdat mijn dac hier geen aansluiting voor heeft......de digital lens wel. >:D....dus gewoon er even tussen knopen...we zijn toch bezig... ;D

Abnormaal resultaat !!!!!....alles kreeg ineens veel meer kleur en dynamiek....het was eigenlijk een resultaat om alle cable non-believers in 1 klap nerveus te maken.... ;D.....anyway..de een na de andere cd ging erin en heerlijk genoten....dit snoertje gaat er NOOIT meer tussenuit...

Gezien alle "technische kabelhulp" de laatste tijd...Ik heb geen behoefte aan een technische verklaring  waarom het niet kan..... ;)...het is gewoon een tip aan de Wadiabezitters om (indien mogelijk) dit bijgeleverde snoertje eens te proberen... :P
;).....

Careful!!! .... 'Slippery when wet'...... ::)

Why does it hurt when I pee?
I got it from the toilet seat
It jumped right up
'N' grabbed my meat........
(Zappa)

;D

Anton

ivo1986

Een nieuwsbericht op hifi.nl over de nieuwe klokken van Tentlabs.

Nieuwe generatie Tentlab-klokmodules
Gepubliceerd op 7 juni 2008
Auteur: Redactie HiFi.nl
(ingezonden mededeling)

Upgrade-modules voor CD-spelers, DAC`s en buizenversterkers nog verder verbeterd

Tentlabs, bekend van de vele praktische modules voor upgrade of zelfbouw van CD-spelers, DAC`s en buizenversterkers, heeft de opvolgers van de vermaarde XO2- en XO3-klokprinten geïntroduceerd.

De nieuwe printen zijn niet alleen kleiner, waardoor ze makkelijker in te bouwen zijn, maar bieden ook extra standaard features, zoals:

3 klokuitgangen
1 extra uitgang: klok/2
1 extra uitgang: klok/4
disable-ingang om alle klokken af te schakelen in standby-mode van de speler
snelle omschakeling tussen 3,3 en 5,0 V
Tentlink-optie
De eigenschappen van de klokmodules zijn nog verder verbeterd. Een shuntregelaar is ontwikkeld als front-end van de voedingsstabilisatie om aardlussen te voorkomen. De low-noise back-end regelaars zijn verder geoptimaliseerd en leveren een ruisniveau dat meer dan 30 dB lager ligt dan standaard voedingsschakelingen. Daarmee is de overall performance van de module beduidend verbeterd t.o.v. de voorgaande versies. De jitter is nu < 3 ps over een bandbreedte van 10 Hz...100 kHz.

Inmiddels zijn maar liefst 11 frequenties leverbaar, waarmee voor nagenoeg alle typen spelers een oplossing geboden wordt. Typisch kunnen CD, SACD en DVD spelers opgewaardeerd worden met deze modules, maar ook draadloze netwerkspelers zijn dankbare kandidaten. Daarnaast vinden de modules hun toepassing in geluidskaarten van PC's.

Prijs en beschikbaarheid:
De modules zijn leverbaar uit voorraad, de verkoopprijzen zijn resp 139 euro (XO2.2) en 179 euro (XO3.2).

hifiman

Wat ik me trouwens afvraag, waarom doet iemand in hemelsnaam een Digital Lens weer weg  ??? Enige reden die ik kan bedenken zijn geldproblemen  ::)

Careful!!! .... 'Slippery when wet'...... ::)

;D

Anton

100000000 (Bon Jovi) fans cannot be wrong..... :P

Citaat van: Audioloog op juni 11, 2008, 11:50:23
Wat ik me trouwens afvraag, waarom doet iemand in hemelsnaam een Digital Lens weer weg  ??? Enige reden die ik kan bedenken zijn geldproblemen  ::)

Als hij het "brommen der trafo's" zat is of als hij "geintegreerd" aankoopt....of de vreselijk mooie machines van Esoteric enz enz enz.... ;)