Klok der Klokken .....CD en DAC modificaties

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), september 28, 2005, 10:57:55

Vorige topic - Volgende topic

reMC

Citaat van: Audioloog op mei 10, 2008, 21:29:41
Niks voor jou Remco, het doet namelijk iets met het signaal  ;D

Intussen vernomen dat het een 'truukje' om jitter te verminderen is inderdaad, tot nu toe werken die in mijn ervaring op een goed loopwerk averechts (en kan een redelijk loopwerk er soms van profiteren) ;)

phy

Ik heb de digital lens ook een tijdje gehad achter een Teac vrds loopwerk
en ook met een Audio alchemy jitter killer heb ik ervaring.
verschillende Tent XO 3 ingebouwd en de XO dac gebruikt in master slave configuratie.
I2S connectie enz...enz...
en ik wilde het eigenlijk allemaal vergeten de uren ...het geld het dolen ,nu rakel jij het weer op.
Erik je bent bedankt  ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: reMC op mei 10, 2008, 22:24:14
Intussen vernomen dat het een 'truukje' om jitter te verminderen is inderdaad, tot nu toe werken die in mijn ervaring op een goed loopwerk averechts (en kan een redelijk loopwerk er soms van profiteren) ;)

Tja.................................een stereosetje is uberhaupt een "truukje" om muziek in je huiskamer te toveren.... :P

Heerlijk die voor-ingenomenheid....heb je zeker weer eens wat over gelezen. ;D.....en wat noem je een goed loopwerk...valt Wadia natuurlijk helemaal niet onder.. :-X..sorry...maar voor mij geen Liturgisch Lappie 47.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: phy op mei 10, 2008, 23:03:24
Ik heb de digital lens ook een tijdje gehad achter een Teac vrds loopwerk
en ook met een Audio alchemy jitter killer heb ik ervaring.
verschillende Tent XO 3 ingebouwd en de XO dac gebruikt in master slave configuratie.
I2S connectie enz...enz...
en ik wilde het eigenlijk allemaal vergeten de uren ...het geld het dolen ,nu rakel jij het weer op.
Erik je bent bedankt  ;D

Nu je toch aan het oprakelen bent, wat was jouw samengevatte persoonlijke conclusie over deze zaken?

genesis

Grappig, iedereen (in ieder geval de meesten) die met Anton omgaan hebben een Genesis Digital Lens,  ;D Ik heb er 2 gehad voor zo'n 3 jaar, wilde er 1tje verkopen heeft wel 12 maanden te koop gestaan, toen iemand hem kocht waren opeens nog 4 a 5 kopers?! ???

Hebben zeker ergens op een forum een recentie gelezen. ;D Inderdaad goed ding heb je hem eenmaal dan wil je niet meer zonder. ;) Btw de mijne is ook opgehangen, ook een Anton verhaal.

Genesis
Carpe Diem

hifiman

Citaat van: genesis op mei 11, 2008, 09:55:31
Grappig, iedereen (in ieder geval de meesten) die met Anton omgaan hebben een Genesis Digital Lens,  ;D
;D Overigens heb ik um niet op advies van Anton aangechaft maar omdat ik er al tijden op zat te azen  8)

Ik heb er 2 gehad voor zo'n 3 jaar, wilde er 1tje verkopen heeft wel 12 maanden te koop gestaan, toen iemand hem kocht waren opeens nog 4 a 5 kopers?! ???
Das altijd zo toch? Valt me elke keer op als ik wat verkoop, er reageert geen hond, totdat er iemand interesse toont dan wordt het opeens vechten om wie het mag kopen. Soort wantrouwigheid die overgaat als het risico bestaat dat het product voor je neus weggekocht wordt denk ik  :P

Hebben zeker ergens op een forum een recentie gelezen. ;D Inderdaar goed ding heb je hem eenmaal dan wil je niet meer zonder. ;) Btw de mijne is ook opgehangen, ook een Anton verhaal.
De mijne gaat ook niet meer weg  :)
Dat ophangen had Anton mij ook al aangeraden, maar ja eigenwijs als ik ben staat tie nu op een dikke plank  ;D

hifiman

Citaat van: reMC op mei 10, 2008, 22:24:14
Wat uiteraard weer precies de tegenovergestelde mening is als van de gevestigde orde  >:D

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op mei 11, 2008, 00:37:35
Heerlijk die voor-ingenomenheid....

Ik ben wel heel benieuwd natuurlijk, maar het zou me verbazen ;)

Citaat van: reMC op mei 11, 2008, 10:07:39
Ik ben wel heel benieuwd natuurlijk, maar het zou me verbazen ;)

Iets meer open-minded leidt automatisch tot minder verbazing..... :P

Maar om eerlijk te zijn:

..... ik was zelf ook erg verbaasd en hij gaat er nu NOOIT meer tussenuit...(ik heb hem nog niet eens betaald en hij hangt al... >:D)
......voor mij een erge gave aanwinst......zonder het advies van Anton zou ik nooit gekozen hebben om het eens te proberen... ;)

Nu had Anton wel gezegd dat het effect in mijn set wel erg groot was....zelfs dat is nog understated....we hoorden samen de aller-eerste piano aanslag van Zimmerman op DGG met het 2e pianoconcert van Chopin en schoten gewoon in de lach....dat was zo enorm dynamisch en vol kleur...werkelijk ongelooflijk...dat bedoelde ik dus met 10 seconden en je weet het....dit MOET je hebben 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

Dat is mooi Erik  :)
ik ken het.
Veel plezier ermee geniet ervan en haal hem na een jaartje er weer eens tussen uit
je gaat dan weer lachen  ;D

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op mei 11, 2008, 10:01:29
;D Overigens heb ik um niet op advies van Anton aangechaft maar omdat ik er al tijden op zat te azen  8)
Dat ophangen had Anton mij ook al aangeraden, maar ja eigenwijs als ik ben staat tie nu op een dikke plank  ;D
???

In dit geval een reden waardoor jij ook vaak 1 stap vooruit maakt..... en vervolgens 2 achteruit ;)

Verder veel respons onder het motto ....Light's on, but nobody's home

Wat betreft chip's 'swoppen' ..........het zijn 'static'  prima donna's.....and be happy when it's working perfectly.....uh, it's your choose ;)

Anton.

@ Phy, Sorry to rain on your parade  ;D

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op mei 11, 2008, 11:02:10
???

In dit geval een reden waardoor jij ook vaak 1 stap vooruit maakt..... en vervolgens 2 achteruit ;)
:-\ Die plank is toch weer beter dan bovenop de dac me dunkt  ::)

Wat betreft chip's 'swoppen' ..........het zijn 'static'  prima donna's.....and be happy when it's working perfectly.....uh, it's your choose ;)
En ik maar denken dat het EPROMS waren  ;D Ik was niet van plan ze te swappen (1 gebogen pootje en je bent de sigaar), maar je kan natuurlijk voor de leut wel een aantal lenzen met verschillende firmware onderling vergelijken.. :)

scrutinizer

Ik heb wat digitaal betreft 'veel' de revue laten passeren. Waaronder  Wadia 2000S + 2000 decoding computer, Wadia 7 en 9 combi  Marantz cd12/da12....etc,etc... en heb in al deze gevallen ' voordeel' ervaren met Digital Lens. ::)
Zelfs in een loop (Dig in/ Dig out) met de Wadia 860/861 en 16 integrates positief.8)
Na vele jaren, en alle updates van de Genesis digital lens te hebben gehad/ gedaan ...altijd als positief ervaren...nu Spectral 2000/3000 combi met spectralink geen optie meer in mijn systeem ;)
Misschien was het exemplarisch, Phy?

Groet,
Anton.
@ Solitaire: Ik heb mijn lens destijds 'battery' powered gemaakt. ;).....Desalniettemin laten we een ding niet vergeten... dit machine is al weer een tijdje op de markt en maakt mijn inziens nog steeds het verschil. 8)
En een PSU updates is in mijn gedachte altijd een 'kwalitatieve' verbetering.... ongeacht welk 'commercieel' product. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

phy

@ Phy, Sorry to rain on your parade  ;D

Maakt niet uit hoor, zelf proberen en ontdekken is de beste leerschool ;D
Het klinkt inderdaad anders maar de kwalitatieve verbetering is een persoonlijke beoordeling.

scrutinizer

Citaat van: phy op mei 11, 2008, 11:34:29
Maakt niet uit hoor, zelf proberen en ontdekken is de beste leerschool ;D

IDD... 8)
Anton.

solitaire

Citaat van: scrutinizer op mei 11, 2008, 11:34:04
@ Solitaire: Ik heb mijn lens destijds 'battery' powered gemaakt. ;).....Desalniettemin laten we een ding niet vergeten... dit machine is al weer een tijdje op de markt en maakt mijn inziens nog steeds het verschil. 8)
En een PSU updates is in mijn gedachte altijd een 'kwalitatieve' verbetering.... ongeacht welk 'commercieel' product. ;)

baas boven baas  ;D

W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Citaat van: scrutinizer op mei 11, 2008, 11:34:04
Na vele jaren, en alle updates van de Genesis digital lens te hebben gehad/ gedaan ...altijd als positief ervaren...nu Spectral 2000/3000 combi met spectralink geen optie meer in mijn systeem ;)
Tsja het blijft behelpen dat spdif  :-\

phy

scrutinizer

Citaat van: phy op mei 11, 2008, 12:38:14
toch ben ik weer terug  ;)
Wat is trouwens jouw achter liggende gedachte kwa negativisme?
Een negatieve respons welke ik meerdere malen in jouw post ben tegengekomen versus het enthousiasme van medeforummers omtrent hun hardware of componentenkeuze. :-\
Robert, het kan toch ook niet zo zijn dat als hetgeen afwijkt van de norm 'Phy' en minimalisme ::)...... dat dit voor een meerderheid spreekt ???
Ik waardeer je bevlogenheid......ik betreur je soms slechte onderbouwing en negativiteit naar enthousiasme :'(

Anton.

........hier vanuit mijn tuin en de zoveelste bbq alleen maar goed nieuws... ;D
......af en toe hop ik naar binnen voor een track te luisteren.... :-X

De Genesis Digital Lens laat mijn diamanten tweetertjes echt knallen door de trompet op de cd Wynton Marsalis...met The Midnight Blues no. 5.... :o
Cd na Cd gaat er in en alleen maar dikke pret......(en ik moet nog gewoon aan de likeurtjes voor een enlightment)

Can life be without the Lens ....a definite and resounding NO... O0

PS ........ik kan me herinneren dat er ergens een manual te downloaden was maar ben de link kwijt :-\....weet iemand die...
Ik bedoel dus niet de tests van wat het allemaal technisch doet en hoe goed dat ding is.....dat laatste weet ik nu zelf wel... ;D

scrutinizer

Citaat van: solitaire op mei 11, 2008, 11:48:26
baas boven baas  ;D

W.
Mooie versterker trouwens waar je je avatarnaam aan ontleen. ;)

Anton.

Inmiddels de manual en brochure zelf gevonden. ;)..bedankt voor het meezoeken... :P

Nu vraag ik mij af of de 4 voeten los te schroeven zijn zonder intern iets (mee) los te draaien...
Dat zou namelijk betekenen dat ik dan de Lens nog een slag anders kan ophangen waardoor de bloktrafo's weer wat verder weg van mijn stereo hangen....I know a bit sick......maar we gaan voor zo perfect mogelijk ophangen... ;D

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op mei 13, 2008, 16:45:23
Nu vraag ik mij af of de 4 voeten los te schroeven zijn zonder intern iets (mee) los te draaien...
Dat zou namelijk betekenen dat ik dan de Lens nog een slag anders kan ophangen waardoor de bloktrafo's weer wat verder weg van mijn stereo hangen....I know a bit sick......maar we gaan voor zo perfect mogelijk ophangen... ;D
Ja dat kan (had zelf al eens de voeten eraf geschroefd en er vibrapods voor in de plaats gezet, later weer ongedaan gemaakt overigens).

Bedankt  ;)

Wat was het effect met die vibrapods...tov de originele voeten..