Klok der Klokken .....CD en DAC modificaties

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), september 28, 2005, 10:57:55

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

......weer een zinvolle digitale aanwinst.... 8)

een digital lens van Genesis

Bij het ertussen plaatsen had ik precies 10 seconden nodig om te beslissen..... ;D

Dir apparaat doet..uhhhhh....ALLES beter...dus focus dynamiek resolutie you name it....

Wat hij technisch doet snap ik HELEMAAL NIETS van...ook al lees ik nog 50 maal the f(*&^king Manual...

Maar aanzetten en genieten dat kan ik wel...er moet wel een goede plek voor gevonden worden want dichterbij dan 30 cm naar je overige componenten doe je liever niet....hij straalt nogal.. :P

Anton kwam op het idee om hem op te hangen dus daar heb ik me druk om gemaakt....

Fotos spreken een beetje voor zich...ik heb 4 stoken berken gezaagd te weten 1 strook als muurplaat 2 stroken aan elkaar gelijmd als afstandshouder eb de laatste strook als sierlijst.
Daarna de ophangbandjes verzonken in het hout zodat de volgende strook vloeirnd kan worden geschroefd.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

:)

;D

8)

advr

Goh, weer veranderingen in huize Erik ;D

Mooi opgehangen zo ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

hifiman

Ik heb um ook en ervaar hetzelfde.   8)

Maarreh, wat snap je dan niet? De werking lijkt me toch vrij recht toe, recht aan  ???

Audiofiel

Gefeliciteerd, Erik. Ik heb zelf ook de Genesis Lens (sterker nog, ik heb er momenteel zelfs twee ;D). Toch een heel leuk apparaatje voor het geld. Net alsof je loopwerk opeens een stuk beter is geworden. De verschillen zijn veel groter dan met een equivalent duurdere interlink. ;)

Ophangen is inderdaad een goede optie. De Lens is extreem gevoelig voor trillingen. Overigens ook voor de stroom die je hem voedt, want die van mij is muisstil als ik hem via een PS Audio van 60 Hz 230v geregenereerde stroom voorzie, maar gaat nukkig brommen als ik hem een gefilterde of ongefilterde 50 Hz 230v uit het lichtnet geef. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Wow, klinkt als grove verbeteringen, zou 'm bijna ook wel willen proberen...

Heb overigens nog geen minuut gekeken naar wat het doet ;D

hifiman

Citaat van: Audiofiel op mei 10, 2008, 19:07:26
Overigens ook voor de stroom die je hem voedt, want die van mij is muisstil als ik hem via een PS Audio van 60 Hz 230v geregenereerde stroom voorzie, maar gaat nukkig brommen als ik hem een gefilterde of ongefilterde 50 Hz 230v uit het lichtnet geef. ::)
Oftewel DC op je lichtnet veroorzaakt door a-symmetrie van de sinus  :P

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op mei 10, 2008, 19:11:35
Oftewel DC op je lichtnet veroorzaakt door a-symmetrie van de sinus  :P

Nee, dat dacht ik eerst ook, maar dat is niet het geval. Ook via de PS Audio op 50 Hz heb ik een brom, dus via geregenereerde stroom. ;)

Het probleem van dit soort brommen is dat de trafo is gemaakt voor 60 Hz. Bij gebruik op ene 50 Hz frequentie kan deze een beetje gaan brommen, onder andere doordat hij gaat verzadigen. :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

solitaire

ingetrokken

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Hij staat bij mij op dezelfde filter als mijn Dac en dat werkt geruisloos en WAANZINNIG... 8)

Audiofiel

Bij mij brommen overigens beide exemplaren. Maar misschien ben ik een kniesoor, die zijn oor er te dicht bij houdt of zo. Maar op luisterafstand valt het heel erg mee. ;)

reMC

Waar kan ik meer informatie over de Digital Lens vinden? Liefst in het Nederlands. :)

Audiofiel

Citaat van: reMC op mei 10, 2008, 20:11:33
Waar kan ik meer informatie over de Digital Lens vinden? Liefst in het Nederlands. :)

In het Nederlands? Gebruik dan eens de zoekfunctie.... op dit forum is er voldoende over te vinden. ;)

reMC

Ik had uiteraard al gezocht, maar blijkbaar niet goed genoeg ???

Audiofiel

Al gezocht met google op het forum? Er staat een handig linkje op de pagina. ;)

reMC

;D, maar ik zal wel moe zijn ofzo.....

solitaire

Citaat van: Erik van Voorst op mei 10, 2008, 18:09:21
<<....hij straalt nogal.. :P >>

heb je al eens ERS Stealth toegepast ?

de Linn LK-1 voortrap in m'n video-set bleek erg naar te stralen
op advies heb ik deze intern laten omkleden met ERS, met meer dan verwacht resultaat
meer rust in mid en laag, meer lucht in het hoog, algemeen minder 'scherpte', meer diepte, opbouw/uitklinken tonen beter te volgen

daarna heb ik de Pioneer dvd-speler laten voorzien van ERS
hoewel de resultaten beduidend minder waren dan bij de LK-1
was het toch de kosten waard

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Staaled

PSaudio komt ,als het goed is deze zomer nog, met de opvolger van de digital lens.
Bovendien zit het PWT= perfect wave transport er aan te komen.

Dit wordt een gebufferd loopwerk met mogelijk een digital lens aan boord.
Data wordt middels EAC oid uitgelezen van  de interne IDE drive.
Bij twijfel een "reread" ipv foutcorrectie vandaar ook de buffer.

Als er een digtal lens in zit zou deze ook voor andere digitale bronnen toegankelijk worden. O0
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

hifiman

Tsja, feitelijk zit de basis van de functionaliteit van de Digital Lens (in buffer klokken met spdif klok en eruit klokken met nieuwe low jitter klok) tegenwoordig zelfs al in veel dac's ingebouwd (bij Apogee Minidac), maar ik denk wel dat de lens vrij uniek is dat deze ook de cd subcodes eruit sloopt. Daarnaast dithered tie er ook nog eens lekker op los  ;D

Grappig is wel dat de buffer (geheugenchips) in de lens de helft van de oppervlakte van de print in beslag neemt, terwijl dat tegenwoordig een klein smd chippie zou zijn :P

hifiman

Citaat van: Audiofiel op mei 10, 2008, 19:07:26
Gefeliciteerd, Erik. Ik heb zelf ook de Genesis Lens (sterker nog, ik heb er momenteel zelfs twee ;D).
Eigenlijk moeten we nog eens een digital lens shootout doen met verschillende firmware versies erin (ik heb de 2.7 er in) en kijken welke het beste klinkt  ;) Welke versies heb jij erin Arjen?

hifiman

Citaat van: reMC op mei 10, 2008, 19:09:58
Wow, klinkt als grove verbeteringen, zou 'm bijna ook wel willen proberen...

Heb overigens nog geen minuut gekeken naar wat het doet ;D
Niks voor jou Remco, het doet namelijk iets met het signaal  ;D

hifiman

Citaat van: Audiofiel op mei 10, 2008, 19:20:12
Nee, dat dacht ik eerst ook, maar dat is niet het geval. Ook via de PS Audio op 50 Hz heb ik een brom, dus via geregenereerde stroom. ;)

Het probleem van dit soort brommen is dat de trafo is gemaakt voor 60 Hz. Bij gebruik op ene 50 Hz frequentie kan deze een beetje gaan brommen, onder andere doordat hij gaat verzadigen. :-\
Ok.  ^-^