Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Peerless Monster

Het is natuurlijk wel een bepaald soort hout...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Citaat van: Peerless Monster op mei 16, 2019, 09:56:51
Je kan natuurlijk ook gewoon de units kopen en de kast bouwen in Europa?

Yep dat kan, units +Electronica voor fieldcoil inclusief invoerrechten en btw ongeveer 1000 euro...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Citaat van: Peerless Monster op mei 16, 2019, 09:57:10
Het is natuurlijk wel een bepaald soort hout...

Ik weet niet de houtsoort, wel dat het erg licht hout is. Dat schijnt erg belangrijk te zijn. Het is een soort filosofie, of je ziet de zware kasten die absoluut trillingsvrij zijn, of men maakt kasten die kunnen bewegen. Net zoals mijn Musical Affairs...of zoals Harbeth, die hebben ook dunne wanden..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op mei 16, 2019, 10:54:22
Ik weet niet de houtsoort, wel dat het erg licht hout is. Dat schijnt erg belangrijk te zijn. Het is een soort filosofie, of je ziet de zware kasten die absoluut trillingsvrij zijn, of men maakt kasten die kunnen bewegen. Net zoals mijn Musical Affairs...of zoals Harbeth, die hebben ook dunne wanden..

Precies. Het werkt zoals een instrument.
Als ik de prijs zo zie, dan wordt al snel een vrij dure aangelegenheid en je spreekt natuurlijk maar een niche markt aan, omdat veel mensen dit niet kennen. Ze willen een vaak conventioneel systeem.
Eenmaal gehoord willen ze niet anders meer ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Citaat van: Peerless Monster op mei 16, 2019, 12:19:25
Precies. Het werkt zoals een instrument.
Als ik de prijs zo zie, dan wordt al snel een vrij dure aangelegenheid en je spreekt natuurlijk maar een niche markt aan, omdat veel mensen dit niet kennen. Ze willen een vaak conventioneel systeem.
Eenmaal gehoord willen ze niet anders meer ;D

Ja, 1000 euro is best veel geld, maar als ik zie wat bijvoorbeeld Voxativ vraagt voor een setje fieldcoil is dit het koopje van het jaar.
Vergeet niet dat de voeding voor de Fieldcoil er ook bij zit.
Het grootste probleem voor Aurel Bryan is dat als hij zijn prijzen duurder maakt (o.a. in Indonesia) dat mensen dan liever kiezen voor een gerenommeerd bekend merk... Hij moet het dus echt hebben van kleine marges en de liefhebbers..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

En pagina 100 in mijn draadje is bereikt!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Citaat van: Peerless Monster op mei 19, 2019, 08:40:46
Stop je er nu mee toch niet? ;D ;D ;D

Soms denk ik weleens daaraan, er zijn heel veel mensen gestopt op dit forum om de soms frustrerende opmerkingen van mede forumgenoten die denken heel leuk te zijn. Als ik even door de lijst van posters in mijn draadje blader zijn er veel die niet meer lid zijn of niets meer posten.
Dat vind ik zelf erg jammer, juist door reacties, op of aanmerkingen houdt je het forum levendig en interessant.
Jammer vind ik het ook dat er soms heel weinig reactie wordt gegeven. Blijkbaar is het voor een groot gedeelte alleen interessant als je zogenaamd iedere week iets nieuws koopt. Ik ken zo'n draadje, maar op dit moment is dit draadje ook halfdood.  Maar wellicht ga ik door tot een volgende mijlpaal....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op mei 19, 2019, 09:30:44
Soms denk ik weleens daaraan, er zijn heel veel mensen gestopt op dit forum om de soms frustrerende opmerkingen van mede forumgenoten die denken heel leuk te zijn. Als ik even door de lijst van posters in mijn draadje blader zijn er veel die niet meer lid zijn of niets meer posten.
Dat vind ik zelf erg jammer, juist door reacties, op of aanmerkingen houdt je het forum levendig en interessant.
Jammer vind ik het ook dat er soms heel weinig reactie wordt gegeven. Blijkbaar is het voor een groot gedeelte alleen interessant als je zogenaamd iedere week iets nieuws koopt. Ik ken zo'n draadje, maar op dit moment is dit draadje ook halfdood.  Maar wellicht ga ik door tot een volgende mijlpaal....

Ik heb denk ik hetzelfde, Peter. Er zitten nog enkele oud-gedienden hier, maar de nieuwe aanwas valt ook een beetje dood.
Ik mis hier ook wel echte keyspelers waar je leuke mee kon discussieren of de discussie kon volgen, maar die zijn er niet meer.
Maar ik denk niet met hun hobby gestopt... Wellicht op een ander forum begonnen over Marantz of andere hifi...?
Mijn hart ligt hier, dus ik blijf ook hier.
Altijd veel plezier gehad met mede forummers en dat gaat in de toekomst ook niet veranderen :).

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Abel.....komt bij mij altijd als eerste naar boven als het gaat om oud forumgenoten.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Citaat van: chansig op mei 19, 2019, 09:40:03
Abel.....komt bij mij altijd als eerste naar boven als het gaat om oud forumgenoten.

Gr. Hans

Er zijn er meer...
Je bedoelt degene met de Lyngdorfs?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Er zijn er vast meer. Geen idee wat voor een set Abel had staan.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Citaat van: chansig op mei 19, 2019, 11:29:47
Er zijn er vast meer. Geen idee wat voor een set Abel had staan.

Gr. Hans

Abel als in die met die lange krullerige haren in een staart in zijn pyama broek. Die?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Als ik even snel de eerste drie pagina`s open kom ik al vier of vijf mensen tegen die nauwelijks meer iets posten. Ik ga maar niet verder tellen, maar het zijn er aardig veel. Aan de andere kant overziet mijn draadje inmiddels bijna 15 jaar...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op mei 19, 2019, 12:08:54
Als ik even snel de eerste drie pagina`s open kom ik al vier of vijf mensen tegen die nauwelijks meer iets posten. Ik ga maar niet verder tellen, maar het zijn er aardig veel. Aan de andere kant overziet mijn draadje inmiddels bijna 15 jaar...

Mensen komen ook in andere fases van hun leven. Bijvoorbeeld zoals jij Peter. Alles opgeven om de medemens hulp te gaan bieden.
Dus maw de prioriteit ligt niet meer zo bij ht en hifi en nieuwe gadgets.
Ik denk wellicht ook een goed teken.
En die nieuwe aanwas bekommert zich minder om discussies over een kabeltje of een rack ;).
Maar de tendens valt wel op.

Ook de sponsoren die hier ooit zo actief waren, zijn niet meer te vinden.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Citaat van: Peerless Monster op mei 19, 2019, 12:13:34
Mensen komen ook in andere fases van hun leven. Bijvoorbeeld zoals jij Peter. Alles opgeven om de medemens hulp te gaan bieden.
Dus maw de prioriteit ligt niet meer zo bij ht en hifi en nieuwe gadgets.
Ik denk wellicht ook een goed teken.
En die nieuwe aanwas bekommert zich minder om discussies over een kabeltje of een rack ;).
Maar de tendens valt wel op.

Ook de sponsoren die hier ooit zo actief waren, zijn niet meer te vinden.

Klopt Rens, een door ons bewust gemaakte keuze waar ik echt totaal geen spijt van heb. We krijgen zoveel ervoor terug hier. Maar hifi blijft toch wel een beetje trekken. Bovendien is na een dag "ellende" gezien te hebben het heerlijk om een uurtje muziek te luisteren. Afgelopen vrijdag reed ik terug naar huis, een rit van een uur en een kwartier. Kwam ik vijf ambulances tegen met overleden mensen... en niet op weg naar hetzelfde ziekenhuis... Wat mogen we in Nederland dankbaar zijn voor de gezondheidszorg... ook al gaat er financieel veel is en is het duur... hier ga je gewoon dood voor de deur van her ziekenhuis omdat je geen goede verzekering hebt of geen geld....

Er zijn ook best veel mensen in Nederland gestopt, kijk maar eens hoeveel winkels zijn gesloten. Aan de andere kant zie ik de jeugd wel weer massaal veel geld uitgeven aan een goede hoofdtelefoon.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

chansig

Citaat van: Peerless Monster op mei 19, 2019, 11:31:01
Abel als in die met die lange krullerige haren in een staart in zijn pyama broek. Die?

Yep....1 x in het echie ontmoet. Werkelijk een aardige kerel. Enige minpunt is dat ik nog 30 euro van hem krijg.  :D

Gek genoeg vertrouw ik erop dat dat nog goed gaat komen, ook al is dat al ruim 6 jaar geleden.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

xlr8


Hahahaaa !  briljante post  :worship:


Citaat van: Pjotr27 op mei 19, 2019, 12:39:15
Er zijn ook best veel mensen in Nederland gestopt, kijk maar eens hoeveel winkels zijn gesloten. Aan de andere kant zie ik de jeugd wel weer massaal veel geld uitgeven aan een goede hoofdtelefoon.

Dat is helaas de tendens. HiFi is al decennia lang niet meer de mannen hobby nr.1
Jeugd beperkt zich tot mobile gear en is snel tevreden met een leuk midrange setje thuis of een bluetooth speakertje.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Xander32

Veel leden van het eerste uur, leden die al langere tijd hier te vinden zijn, hebben onderwijl hun set compleet en naar wens. Die zijn tevreden met wat er staat en gebruiken de set om van de content te genieten. Ook dat is een doodsteek voor een forum; tevreden leden  ;).

Als forum zit je daar niet op te wachten, heb je bij voorkeur veel leden die lijden aan audionervosa.


Citaat van: Peerless Monster op mei 19, 2019, 12:13:34
Mensen komen ook in andere fases van hun leven. Bijvoorbeeld zoals jij Peter. Alles opgeven om de medemens hulp te gaan bieden.
Dus maw de prioriteit ligt niet meer zo bij ht en hifi en nieuwe gadgets.
Ik denk wellicht ook een goed teken.
En die nieuwe aanwas bekommert zich minder om discussies over een kabeltje of een rack ;).
Maar de tendens valt wel op.

Ook de sponsoren die hier ooit zo actief waren, zijn niet meer te vinden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Peerless Monster

Citaat van: Xander32 op mei 19, 2019, 16:29:54
Als forum zit je daar niet op te wachten, heb je bij voorkeur veel leden die lijden aan audionervosa.

Goed punt daar! Daarom zitten wij hier nog steeds. Het is chronisch.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Contour

Gelukkig hebben we Hans en Huub nog, dat levert van tijd tot tijd amusant leesvoer op...  :clapping:

Pjotr27

Citaat van: Peerless Monster op mei 19, 2019, 16:39:39
Goed punt daar! Daarom zitten wij hier nog steeds. Het is chronisch.

Zelfs als je naar Indonesia emigreert en meer Indonesisch spreekt als Nederlands.. ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

chansig

Citaat van: Nahpets op mei 19, 2019, 15:55:19
Abel, prachtvent.

Dacht dat Perfectionist nog wel eens contact met hem had.

"Redden van de wereld"..tsja....probeer het maar binnen mijn eigen macht te doen. Binnenkort 25 jaar werkzaam binnen de CAO Welzijn/Jeugdzorg.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr27

Citaat van: chansig op mei 19, 2019, 16:57:31
"Redden van de wereld".

Nee, dat gaat mij niet lukken, wel zie ik dat ze onze kwaliteiten hier goed kunnen gebruiken en dat ook accepteren. Maar dat komt ook door onze houding naar de bevolking toe. Culturele aanpassing is het 1e wat iedereen die in het buitenland gaat werken zou moeten leren. Het is nog belangrijker als taal!
Er is in ieder geval heel veel te doen voor ons....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.