Ik ben naar een concert/voorstelling geweest van...

Gestart door Martin_M, september 26, 2005, 11:05:51

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

peterrr

 :headbanging:

Morgen naar de band die ik al zo'n 35 jaar volg.............

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Roksan

Citaat van: Erik op juni 23, 2013, 11:35:50
Drie en halve uur  :crazy:
Wordt je daar niet gek van? Krijg je toch pijn van het staan of valt dat mee. Vind twee uur al lang.

Tja, de afgelopen 3 concerten van Bruce in Nederland waren dus staan concerten en daar baal ik echt als een stekker van. 20 tot 30 minuten staan lukt nog net. Maar 3 tot 4 uur is mission impossible. Dus ik ben niet niet naar Bruce geweest  :( ondanks dat ik al 30 jaar fan ben.

Hopelijk komt hij in de toekomst nog een keer in een voetbal stadion
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

maximus79

#427
Gisteren bij Roger Waters: The Wall geweest voor de 2e maal, dit keer in Belgie met een muur van 150 meter breed....... :clapping:

Iets beter dan dit bestaat er voor mij niet! Legendarisch! En wat een geluid, met het beste surround wat ik ooit bij een concert gehoord heb!

Link met opnamens: (Niet van mij) http://www.youtube.com/user/its211me3?feature=watch

Foto, wel van mij.


7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

#428
.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Marino

#429
In de open lucht? Dat lijkt mij helemaal mooi, 3 jaar geleden in het Gelredome geweest naar The Wall maar dat was voor mij het mooiste concert ooit!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

peterrr

Ben ook zelf erg benieuwd straks, ook al weet je een beetje wat je kan verwachten.

Mooie foto's
Grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

maximus79

#431
Ja open lucht! Met de langste muur mogelijk. Ben ook ik gelderdome geweest en ga nog naar adam arena. Grote kans dat dat dan de laatste keer is dat ik ooit nog een member van pink floyd live zie. :confused:




Citaat van: Marino op juli 21, 2013, 11:37:41
In de open lucht? Dat lijkt mij helemaal mooi, 3 jaar geleden in het Gelredome geweest naar The Wall maar dat was voor mij het mooiste concert ooit!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Marino

Waarom de laatste keer? Open lucht heeft toch iets speciaals, zolang het niet met bakken uit de lucht komt ook zeker favoriet bij mij.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

maximus79

Omdat de kans klein is dat Roger of David nog gaan optreden.


Citaat van: Marino op juli 23, 2013, 17:58:45
Waarom de laatste keer? Open lucht heeft toch iets speciaals, zolang het niet met bakken uit de lucht komt ook zeker favoriet bij mij.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Marino

Dan kun je het inderdaad nog maar even meepakken, er is niets officieel bekend?
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Denon Focal

Roger Waters in de Gelredome. ben nu in de O2, Sportpaleis Antwerpen en Gelredome geweest. Blijft episch. Kilminster deed nu een erg goede solo in Comfortably Numb. Na Gilmour is dit een prima tweede keus.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

jon81

Citaat van: maximus79 op juli 21, 2013, 10:03:25
Gisteren bij Roger Waters: The Wall geweest voor de 2e maal, dit keer in Belgie met een muur van 150 meter breed....... :clapping:

Iets beter dan dit bestaat er voor mij niet! Legendarisch! En wat een geluid, met het beste surround wat ik ooit bij een concert gehoord heb!

Link met opnamens: (Niet van mij) http://www.youtube.com/user/its211me3?feature=watch

Foto, wel van mij.

Ik was daar ook bij, was echt geweldig inderdaad  :worship:
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

mjveenma

Kaartjes kunnen bemachtigen voor Prince in Paradiso morgenavond. Zin in!

clipto

Heb hem 1x live mogen zien. Hij begon bijna een uur later dan gepland maar ging ook bijna 2uur langer door. Betoverend goed optreden, toch wel een van m'n beste bezochte optredens ooit.
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

AnubisNefer

Citaat van: mjveenma op augustus 10, 2013, 10:00:34
Kaartjes kunnen bemachtigen voor Prince in Paradiso morgenavond. Zin in!

Veel plezier! Ik viste er net naast en marktplaats is momenteel te gek voor woorden...
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

mjveenma

#440
 :confused:
Citaat van: AnubisNefer op augustus 10, 2013, 10:25:33
Veel plezier! Ik viste er net naast en marktplaats is momenteel te gek voor woorden...

Kaartjes gaan momenteel voor 350 euro per stuk, gekkenwerk natuurlijk. Feit blijft Paradiso eigenlijk gewoon te klein is voor Prince, ook al geeft hij 2 concerten op dezelfde dag.

mjveenma

Citaat van: clipto op augustus 10, 2013, 10:14:08
Heb hem 1x live mogen zien. Hij begon bijna een uur later dan gepland maar ging ook bijna 2uur langer door. Betoverend goed optreden, toch wel een van m'n beste bezochte optredens ooit.

Heb Prince iets vaker gezien, maar vooral de (after)shows in klein zaaltjes zijn legendarisch (persoonlijk was ik bij Tivoli Utrecht, Paradiso & Melkweg Amsterdam, Nighttown Rotterdam, Viage Brussel, IndigO2 Londen), maar ga daar niet heen om de hits zoals Purple Rain te horen. Dat is meer voor de grotere shows.

gsuk

Citaat van: mjveenma op augustus 10, 2013, 11:27:02
Heb Prince iets vaker gezien, maar vooral de (after)shows in klein zaaltjes zijn legendarisch (persoonlijk was ik bij Tivoli Utrecht, Paradiso & Melkweg Amsterdam, Nighttown Rotterdam, Viage Brussel, IndigO2 Londen), maar ga daar niet heen om de hits zoals Purple Rain te horen. Dat is meer voor de grotere shows.

ik pisde naast de pot voor kaartjes

wel ooit gezien in Paradiso begon om 2uur snachts als ik het me goed herinner na een concert in Den Bosch(ik had hem de avond daarvoor gezien in Den Bosch)
en ik moest de volgende dag om 7uur werken
maar Paradiso vond ik wel heel vet

heb hem ook heel vaak gezien,verveelt nooit

veel plezier

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

r3v0ss

Gister naar System of a Down geweest.  :headbanging:

Dat er een moshpit voor het podium is, heb ik wel gezien, maar dat de hele zaal stond te beuken niet.  :bigsmile: Volgende keer oude kleren aan.
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.

botsen

Gisteren naar Eels geweest in het Goffert openluchttheater. Veel te laat begonnen, toen we ongeduldig werden kwam er nog een zeer matig voorprogramma. Uiteindelijk hoofdact bijna twee uur te laat begonnen (waarschijnlijk moest het donker zijn voor de lichtshow). Optreden zelf was goed en leuk, maar binnen een uur stopten ze. Vervolgens drie toegiften. Tja, gemengde gevoelens, neem je publiek iets serieuzer...

Nahpets

Citaat van: botsen op augustus 22, 2013, 09:43:16
neem je publiek iets serieuzer...

Volgens mij is het publiek juist serieus genomen  :nopompom:

Ooit eens bij een concert van Ray Charles in Apeldoorn gehad, binnen 45 minuten hield meneer het voor gezien. Dan voel je je inderdaad erg genaaid.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

botsen

Het was al met al niet echt te kort, maar ik zie een toegift als een verrassing/extraatje (hoewel er bijna altijd een toegift wordt gegeven). Als je bijna twee uur te laat begint ga je daarna niet de indruk geven dat je binnen een uurtje stopt, vind ik, ook al weet iedereen dat er nog wel wat komt. Verder wel een mooie avond gehad trouwens.

45 minuten is echt te kort inderdaad.

Arno P

Vannacht met mijn kinderen terug gekomen van een geweldig concert van system of a down.... :devil: :headbanging: :headbanging: :headbanging:

http://www.youtube.com/watch?v=IHHMb93AkGQ

newday

Gisteren The Wall gezien in de Arena. Te horen aan alle positieve reacties om me heen bij het concert (en ook hier op het forum bij de vorige uitvoeringen) waren we de enige die het nogal vonden tegenvallen :(

Het begon al met het vliegtuig aan een touwtje dat de muur in vloog, werkte meer op mijn lachspieren dan spectaculair, kwam op mij nogal knullig over.
Visueel is het later wel helemaal goed gekomen, erg prettig projectiescherm over de hele breedte van het stadion. Ook de animaties op de muur waren erg indrukwekkend.

Het geluid zoals was sommige al verwacht hadden niet erg best op de plek waar ik stond (achter de mengpanelen). Na de pauze wat meer vooraan gaan staan en toen was het wel wat beter maar nog steeds een enorme galm ondanks de geplaatste akoestische panelen.
Ik neem aan dat dit meer lag aan het stadion dan aan RW omdat die het geluid meestal toch wel goed voor elkaar heeft.

Wat ik vond tegenvallen is dat het voor het overgrote deel leek geplaybackt. Net ook nog even wat oudere concerten bekeken op youtube maar ik vond het deze keer toch wel te perfect, dat was goed te horen op de enkele song die wel live werd gezongen.
Ik denk ook niet dat hij nog in staat is het hele concert live te zingen op het volume zoals bij deze plaat hoort wat natuurlijk niet zo gek is op die leeftijd.
Als je er eenmaal op gaat letten wordt het helemaal irritant want dan zie je alleen nog maar iemand die enorm zijn best doet om synchroon zijn lippen te bewegen dan dat hij echt staat te zingen.

Het concert dat ik ooit in Ahoy van hem gezien heb was trouwens wel geweldig (pros and cons of hitchhiking tour) maar dat is wel erg lang geleden ;)







maximus79

Ik begrijp dat jij dus zo ver weg stond dat je alleen zijn lippen kon zien als Roger op de wall geprojecteerd was? Dan is dat niet zo moeilijk, die beelden zijn niet live maar pre-recorded. Alleen bij het nummer "nobody home" waren het wel live beelden, maar daar zat weer vertraging in.


Citaat van: newday op september  9, 2013, 15:21:36
Gisteren The Wall gezien in de Arena. Te horen aan alle positieve reacties om me heen bij het concert (en ook hier op het forum bij de vorige uitvoeringen) waren we de enige die het nogal vonden tegenvallen :(

Het begon al met het vliegtuig aan een touwtje dat de muur in vloog, werkte meer op mijn lachspieren dan spectaculair, kwam op mij nogal knullig over.
Visueel is het later wel helemaal goed gekomen, erg prettig projectiescherm over de hele breedte van het stadion. Ook de animaties op de muur waren erg indrukwekkend.

Het geluid zoals was sommige al verwacht hadden niet erg best op de plek waar ik stond (achter de mengpanelen). Na de pauze wat meer vooraan gaan staan en toen was het wel wat beter maar nog steeds een enorme galm ondanks de geplaatste akoestische panelen.
Ik neem aan dat dit meer lag aan het stadion dan aan RW omdat die het geluid meestal toch wel goed voor elkaar heeft.

Wat ik vond tegenvallen is dat het voor het overgrote deel leek geplaybackt. Net ook nog even wat oudere concerten bekeken op youtube maar ik vond het deze keer toch wel te perfect, dat was goed te horen op de enkele song die wel live werd gezongen.
Ik denk ook niet dat hij nog in staat is het hele concert live te zingen op het volume zoals bij deze plaat hoort wat natuurlijk niet zo gek is op die leeftijd.
Als je er eenmaal op gaat letten wordt het helemaal irritant want dan zie je alleen nog maar iemand die enorm zijn best doet om synchroon zijn lippen te bewegen dan dat hij echt staat te zingen.

Het concert dat ik ooit in Ahoy van hem gezien heb was trouwens wel geweldig (pros and cons of hitchhiking tour) maar dat is wel erg lang geleden ;)
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2