VAD '05 Meet & Greet (22 & 23 oktober a.s.)

Gestart door Harry HT, september 14, 2005, 12:42:51

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

FrankB

Citaat van: eric_audio op oktober 25, 2005, 18:28:04
Ja, ik heb het ook gehoord. Volgens mij konden we door de beperkingen van de versterker nauwelijks beoordelen waartoe de Plinius in staat is. Jammer...

Het was inderdaad een aanfluiting, ik kan me niet voorstellen dat het aan de Plinius lag. Ik vraag me dan altijd af wat zo'n importeur wil bereiken met een demo als deze ...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

B.J.

Citaat van: Spacebass op oktober 24, 2005, 00:39:29
Pods voor Bas!

Elke dag een ander kleurtje  8)

Ik zou nog wel een aantal rode en gele willen hebben. Een hele muur vol met pods lijkt me wel grappig!  ;D

W

Ik vond de kamer waar de plinius in stonden eigenlijk een beetje verkeerd. Ik heb er ook niet naar geluisterd aangezien het met 5 mensen vol was, en ik er niet meer bij paste. De apparaten waren wel mooi om even te zien(van ver af) 8)

GPO

Oh ja die lyngdorf demo heb ik ook gehoord. Opeens had iemand uit het publiek een CD gegeven en kwam er een onheilspellend soort rimboe achtige ambient muziek met een stuk bas waarvan je oren ritmisch mee gingen flappen in de frequentie van de laagste grondtoon. Erg strakke sound inderdaad...  >:D

GPO
Epson EH-QB1000B | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVC-A10H | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | RUconnected + Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV streamer

FrankB

Citaat van: GPO op oktober 25, 2005, 23:18:48
Oh ja die lyngdorf demo heb ik ook gehoord. Opeens had iemand uit het publiek een CD gegeven en kwam er een onheilspellend soort rimboe achtige ambient muziek met een stuk bas waarvan je oren ritmisch mee gingen flappen in de frequentie van de laagste grondtoon. Erg strakke sound inderdaad...  >:D

Dat MOET HarryHT zijn geweest >:D

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

FrankB

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

FrankB

Citaat van: WyGo op oktober 25, 2005, 20:18:06
Ik vond de kamer waar de plinius in stonden eigenlijk een beetje verkeerd. Ik heb er ook niet naar geluisterd aangezien het met 5 mensen vol was, en ik er niet meer bij paste. De apparaten waren wel mooi om even te zien(van ver af) 8)

Ook leuk waren de opengewerkte Plinius cd-speler en integrated amp. Heel mooi om te zien dat de trafo van beiden net zo groot zijn.

advr

Citaat van: FrenkB op oktober 26, 2005, 14:26:05
Ook leuk waren de opengewerkte Plinius cd-speler en integrated amp. Heel mooi om te zien dat de spoel van beiden net zo groot zijn.

zeg maar de TRAFO :o :o :o :o

jij weet echt niets van electronica

FrankB

Citaat van: advr op oktober 26, 2005, 14:27:57
zeg maar de TRAFO :o :o :o :o

jij weet echt niets van electronica

::)

Toch wist je meteen wat ik bedoelde! ;)

advr

Citaat van: FrenkB op oktober 26, 2005, 14:39:23
::)

Toch wist je meteen wat ik bedoelde! ;)

ja natuurlijk, ik stond naast je, je weet wel die kale....

(kun je Nick niet even op je ftp zetten) ;D ;D

boebla100

ik vond het wat tegen vallen dit jaar vooral op het gebied van beamers .vorig jaar een pak beter  op dat gebied.
vond de presentatie van cabbas ook wel zeer goed.
denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130

W

Gaat iemand die weet wie iedereen is nog namen bij de foto's zetten? Ik ben wel benieuwd naar wie ik allemaal heb 'gezien'.

W

:) Nou aangezien Jack mij al benoemd heeft hoef ik het verder niet te proberen :-[ . Ik was nogal laat bij de M&G omdat ik eerst dacht dat de M&G voor die hifi.nl stand was. 10 minuten was het voor mij. Daarna ging iedereen z'n eigen weg weer.

Wybrand

blue-eyes

Ik ben idd de persoon in het orange vestje ;D

p.s. Jack.... Maar goed dat  als je auto rijdt je broek niet kan zien ;D Geel en Orange vloekt :P
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Spacebass

Lyngdorf

Ik heb TacT al een aantal keer mogen beluisteren. De eerste keer was ik niet zo overtuigd, maar dat kwam omdat de akoestiek een grote gelijkenis vertoonde met een badkamer. Misschien een tikje overdreven, maar een "galmhok" zou als benaming niet misstaan. De TacT moest te veel compenseren om er nog wat van te maken. Als je dan ook meeneemt dat de eigenaar het apparaat nog niet goed had kunnen instellen, dan is het natuurlijk een onbegonnen zaak om er echt iets zinnigs over te zeggen. :(

Op de beurs zag ik tot mijn verrassing in een klein kamertje de eigenaar van Lyngdorf (Peter) staan. Nu zou ik mijn kans dus krijgen om de Tact goed afgeregeld te horen zoals het bedoeld is 8).  Zoals sommigen inmiddels weten wil ik eigenlijk hele kleine monitor luidsprekers, melkpakjes zeg maar. Maar deze zoektocht resulteert helaas al jaren in de ene na de andere teleurstelling en meestal eindigt in het vroegtijdig verlaten van zo'n luistersessie, simpel omdat zij mij niet de impact/dynamiek en autoriteit geven die ik graag hoor in een set.

Maar deze sessie heb ik helemaal uitgezeten :o ! Ongelofelijk dat zulke kleine speakers zulke dynamische klappen weet te genereren :-* ! Af en toe wat korrelig en ik miste hier en daar wat verfijning, maar toch prikkelde deze set mij op een positieve manier. Want tja, het kan natuurlijk ook komen door de gebruikte luidsprekers/bekabeling/bron etc etc. De ene na de andere CD werd erin gedaan, elke keer voorafgegaan met zeer duidelijke uitleg over de werking van het systeem zelf en het te draaien nummer. Ook de presentatie zelf boeide mij enorm. een eerlijke ogende kerel die het product zichzelf laat verkopen ipv "lul" verhalen bij een niet zo best klinkende set 8)

Harry had als aangegeven dat wij weer terugzouden komen met mijn "test" cd die al enige tijd bij Jaco logeerde. Toen wij de tweede keer kwamen luisteren, was het tjokvol en was hij alweer zijn zoveelste verhaal aan het houden. Het leek mij geen goed idee om dit te onderbreken met een cd uit mijn eigen collectie. We maakte de afspraak dat wij na "sluitingstijd" weer langs zouden komen.

Zo gezegd zo gedaan. Na half 6 nog steeds een aantal "groupies" aanwezig  ;D , maar het moest er toch maar van komen. Voor 1 nummer van plek gewisseld met een andere beursbezoeker, die heel vriendelijk zijn plek afstond en we konden beginnen. Marcus Miller M2 no 8 "It's me again".  Jezzzz  :o  :o ik hoorde in het laag zo veel snelheid en definitie...ik zat met een flinke grijns op mijn luisterplek  ;D . Er zit een percussie instrument op wat qua klank gelijkenis toont met zo'n Afrikaanse een aarden pot. Diep laag maar toch snelheid in het midden/middenhoog gebied. Ik heb hem werkelijk nog nooit zo prachtig en "los" ervaren. Mijn grijns werd steeds groter...  ;D  ;D

Maar toen begon het nummer in vol ornaat! Mijn gezicht sprak boekdelen :( , want uitleg volgde snel..het nummer kwam totaal niet uit de verf.... Tijdens de demo (waar ik bij was dan) zijn ze niet diep ingegaan over de gekozen plaatsing in de ruimte zelf. Het blijkt dat  er een dip zit in de lengte richting op 35 Hz. Klopt vast, alleen was dat mijn "probleem" niet. Ik vermoed dat de kracht van de set juist ligt bij hele korte dynamische "bursts" , zeg maar echte klappen op een snaredrum (ongelofelijk mooi weergegeven!!! :-*  :-* ) , maar bij een continue zware bas aanzet, krijgt de subwoofer net iets te veel te doen waardoor resolutie en dynamiek beperkt wordt. Immers, alles beneden de 400 Hz wordt afgekapt en gaat naar die twee hoek sub's toe.

Het concept op zich is in zijn "eenvoud" wel briljant te noemen!...in plaats van het laag tegenwerken, deze energie juist gebruiken, zodat je minder zware eindtrappen ed nodig hebt, en ook veel minder tijds/fase verschillen in het laag krijgt. Zoals uitgelegd helpt ook het superlichte conusmateriaal, want ook hier weer geredeneerd, hoe zwaarder de conus, hoe meer vermogen er nodig is om deze te bewegen.  Een beetje als wat bij de toren van "Pisa" gedaan is...in plaats van tegen de zwaarte kracht in te gaan door het verzakte deel omhoog te duwen, het onverzakte deel, juist laten zakken met behulp van de zwaarte kracht...prachtige en simpele benaderingen die meestal goed uitpakken!

The search continues :'( ..., maar dit was wel de eerste keer dat ik door een monitor "gegrepen" ben en dan komt dat niet door de Dali monitor, maar het hele concept van Lyngdorf.  De rollen lijken omgedraaid...Lyngdorf bepaald en de monitor speakers keuze is slechts voor de verfijning  :D ...zeer interessant concept  8) . Het bewijst voor mij weer eens dat het niet om de individuele componenten gaat, maar om het gehele concept. Als dat niet klopt, dan blijf je apparaten vervangen want uiteindelijk niet de gewenste bevrediging oplevert.

Ps
Mja het moge duidelijk zijn dat hier een vervolg op gaat komen, want ik ben echt razend benieuwd wat deze set met een filmpje erbij doet!

Arno P

Spacebass

Citaat van: Arno P op oktober 30, 2005, 11:43:24
karig met de foto's in dit topic... :-\
Tja ik heb in mijn eentje slechts +/- 44 foto's geplaats in dit topic  :-\  ;D

riwi

Ik kwam ook niet verder dan 20 stuks (in de gallery) waarvan 4 rechtstreeks  ;D

Arno P

Zoals gezegd....karig  ;D (Ik weet dat ik er gewoon zelf bij had moeten zijn en dat het moeilijk is dit met foto's te vervangen... :-\ )

Spacebass

Citaat van: Arno P op oktober 30, 2005, 12:00:58
Zoals gezegd....karig  ;D (Ik weet dat ik er gewoon zelf bij had moeten zijn en dat het moeilijk is dit met foto's te vervangen... :-\ )
Zeurkous!  ;D

W

Spacebass

Citaat van: WyGo op oktober 30, 2005, 15:41:16
:P :D

Spacebass, bedankt voor alle foto's!

Wybrand
Graag gedaan  8) (af en toe matige foto's maar op hifi.nl zijn zonder meer hele mooie foto's te bewonderen!) Bij de volgende beurs is het gewoon verplicht een camera mee te nemen!  ;D