VAD '05 Meet & Greet (22 & 23 oktober a.s.)

Gestart door Harry HT, september 14, 2005, 12:42:51

Vorige topic - Volgende topic

Spacebass

Nog wat...

Spacebass

Ik heb een aantal stands gemist..simpelweg te druk.
Maar er is een plek waar we een aantal keer terug zijn gegaan: Lyngdorf...

ps
De verhaaltjes bij de geplaatste foto's komen nog wel  8)

bmateijsen

kippekop

Die vifa receiver en dvd speler zijn echt "geil" so to speak....

Wij hoorden van erik van siltech dat more music en audiac er om verschillende redenen niet waren, de één (volgens mij audiac, maar niet 100% zeker) omdat er in hun ruimte nu een bar stond en men hier niet meer optimaal kon demonstreren, de ander gaf de voorkeur aan een woon en interieur beurs en zat in the middle of een verhuizeing
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

bmateijsen

Citaat van: kippekop op oktober 24, 2005, 09:15:12
Die vifa receiver en dvd speler zijn echt "geil" so to speak....

Smaken verschillen.. ze zien er wel mooi uit, maar vond het bij de IFA niet mijn ding....

CiteerWij hoorden van erik van siltech dat more music en audiac er om verschillende redenen niet waren, de één (volgens mij audiac, maar niet 100% zeker) omdat er in hun ruimte nu een bar stond en men hier niet meer optimaal kon demonstreren, de ander gaf de voorkeur aan een woon en interieur beurs en zat in the middle of een verhuizeing

Audiac gaat waarschijnlijk een eigen show geven....

AcornAtom

Iemand hier eigenlijk bekend met de Neat luidsprekers die bij Nordost werden gebruikt? Ik vond de combi met Chord echt zeer goed. De nadruk lag daar helaas niet op het luisteren van langere stukken muziek maar de kwaliteit was top. Ik wilde daar spontaan allerlei muziek gaan beluisteren om te horen hoe dat zou gaan klinken :D Voor de ongelovigen op kabelgebied :-X een echte earopener. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat iemand de verschillen niet kon waarnemen ! (waarbij ik maar geen uitspraken doe over het bijbehorende kostenplaatje :'( , fraai was het in ieder geval)

Ik las daarnaast hier op het forum al vele lyrische berichten over Chord (niet beluisteren of je bent verloren  >:D) en ik zag dat velen Chord combineren met mijn favoriete merk luidspreker ( Wilson Benesch, de curves moeten ooit nog eens in mijn bezit komen, dat wordt hard sparen ;D) Als dat nog beter klinkt als de Neat's hoef ik niet meer verder te zoeken (buiten dan naar de zak met geld, het komt helaas niet goedkoop)
Tag  Audiolab  Chord  Totem  REL  BenQ  NordOst  Siltech

bmateijsen

Citaat van: AcornAtom op oktober 24, 2005, 12:46:44
Iemand hier eigenlijk bekend met de Neat luidsprekers die bij Nordost werden gebruikt? Ik vond de combi met Chord echt zeer goed. De nadruk lag daar helaas niet op het luisteren van langere stukken muziek maar de kwaliteit was top. Ik wilde daar spontaan allerlei muziek gaan beluisteren om te horen hoe dat zou gaan klinken :D Voor de ongelovigen op kabelgebied :-X een echte earopener. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat iemand de verschillen niet kon waarnemen ! (waarbij ik maar geen uitspraken doe over het bijbehorende kostenplaatje :'( , fraai was het in ieder geval)

Ik las daarnaast hier op het forum al vele lyrische berichten over Chord (niet beluisteren of je bent verloren  >:D) en ik zag dat velen Chord combineren met mijn favoriete merk luidspreker ( Wilson Benesch, de curves moeten ooit nog eens in mijn bezit komen, dat wordt hard sparen ;D) Als dat nog beter klinkt als de Neat's hoef ik niet meer verder te zoeken (buiten dan naar de zak met geld, het komt helaas niet goedkoop)

De Arc vind ik mooier dan de Neat...de Neat heeft nog wat kastkleuring en gewicht wat bij de Wilson Benesch volledig ontbreekt. Ik ben redelijk bekend met Neat, kan eigenlijk ook niet anders want ik ben ook erg enthousiast over Nordost. (zelfde importeur)

Wanneer je de Combi Wilson Benesch + Chord of Lavardin wil horen, stuur Garmt of mij maar even een mail... Wij hebben alle 3 die merken staan. Mocht je overigens de Neat er naast willen horen is dat gewoon te regelen!

Groet Bjorn

Martin_M

wij zijn vandaag richting veldhoven gereden. Lekker rustig.
Garmt hebben we al gezien. Nu even afwachten of we patrick nog ergens kunnen spotten.

Martin & Miranda (en Martin S)
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Audiofiel

Citaat van: Martin_M op oktober 24, 2005, 13:42:10
Garmt hebben we al gezien. Nu even afwachten of we patrick nog ergens kunnen spotten.

Je kunt hem herkennen aan een speltje waarop staat dat hij zich 'exposeert'... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

myself

Citaat van: Audiofiel op oktober 24, 2005, 13:45:45
Je kunt hem herkennen aan een speltje waarop staat dat hij zich 'exposeert'... ;D
;D ;D ja want we konden niets vinden dat hij ten toon stelt......  ;) dus moest het wel zichzelf zijn  :P
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

Bart_M

Kan je kaarten voor vandaag krijgen dan?

patrick_vdb

Hi,

Het spijt me Martin maar ik zit vandaag geheel onverwacht thuis met hevige hoofdpijn als resultaat van een weekend vol vele tegenvallende demo's ;D ;)

mvrg

Patrick

@Arjen,

Hmm, ik had al eens voorgesteld om over redeneerkunsten te praten en ik zie nu dat het toch wel hard nodig begint te worden ;D

AcornAtom

Citaat van: bmateijsen op oktober 24, 2005, 12:53:19
De Arc vind ik mooier dan de Neat...de Neat heeft nog wat kastkleuring en gewicht wat bij de Wilson Benesch volledig ontbreekt. Ik ben redelijk bekend met Neat, kan eigenlijk ook niet anders want ik ben ook erg enthousiast over Nordost. (zelfde importeur)

Wanneer je de Combi Wilson Benesch + Chord of Lavardin wil horen, stuur Garmt of mij maar even een mail... Wij hebben alle 3 die merken staan. Mocht je overigens de Neat er naast willen horen is dat gewoon te regelen!

Groet Bjorn
Dat klinkt interessant ! Ik wil die vergelijking graag een keer maken, ik ben alleen bang voor de uitkomst  ;) Ik heb al even gekeken voor de prijsstelling van Chord en dat is denk ik alleen leuk als je het tweede hands tegenkomt (en dat zie je nu juist weer niet zo vaak  >:( geen wonder eigenlijk, als je dat bezit heb je denk ik niet veel meer te wensen.)Het zal sowieso een upgrade traject in stappen worden want ik wil toch ook in surround blijven draaien. Zou het gezien mijn huidige instalatie verstandig zijn om te beginnen met bijv een Chord eindversterker op de fronts en zo verder ? Of is een andere upgrade strategie te prefereren? (excusues als ik teveel oftopic ga anders wellicht via PM?)
Tag  Audiolab  Chord  Totem  REL  BenQ  NordOst  Siltech

kippekop

Citaat van: myself op oktober 24, 2005, 13:47:40
;D ;D ja want we konden niets vinden dat hij ten toon stelt......  ;) dus moest het wel zichzelf zijn  :P

Hij deed in ieder geval wel goed zijn best "druk" te lijken, en was zoals dat een drukke standhouder betaampt licht afwezig, maar dat kan ook een persoonlijke trek zijn, daarvoor ken ik hem verder niet  ;)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Audiofiel

Citaat van: patrick_vdb op oktober 24, 2005, 14:14:47
Het spijt me Martin maar ik zit vandaag geheel onverwacht thuis met hevige hoofdpijn als resultaat van een weekend vol vele tegenvallende demo's ;D ;)
Klinkt eigenlijk niet 'onverwacht' meer als je het zo stelt. ;D

Citeer@Arjen, Hmm, ik had al eens voorgesteld om over redeneerkunsten te praten en ik zie nu dat het toch wel hard nodig begint te worden ;D
Ik neem je uitnodiging van harte aan. Leuk moment om op dat gebied het een en ander van elkaar te leren. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Citaat van: AcornAtom op oktober 24, 2005, 14:21:10
(excusues als ik teveel oftopic ga anders wellicht via PM?)

Dat is wel een hele hoop informatie... doe maar even via pm..

W

Citaat van: robbiedobbie op oktober 23, 2005, 22:03:37
ik bedoelde ook niet de inhoud van het verhaal per se -inderdaad net een autoverkoper- maar hij had in ieder geval een enthousiast verhaal. Op de meeste stands werd uberhaupt niet eens iets vertelt. Ik vind het onbegrijpelijk dat de verkopers hun waar niet beter aan de man weten te brengen. Dat wist onze 'autoverkoper' perfekt te doen...

inderdaad. punt!

Mooie foto's Spacebass!, ik heb niet eens in de gaten gehad dat er iemand foto's aan het maken was op de M&G??

En Audiofiel, bedankt voor de foto's van die Morel luidsprekers, ik vond ze zelf heeerlijk klinken. Jammer dat de ruimte inderdaad niet ideaal was, je kon de plafondplaten horen mee-resoneren...

Ik zal naar aanleiding van een kort praatje op de M&G binnenkort ook mijn stereo setje posten.

Harry HT

Hoi,
Citaat van: Fineermannetje op oktober 24, 2005, 18:10:12
Ik reed met een vriend mee, en deze kwam me veel te laat ophalen. Ik heb dus de meet en greet gemist :'(.
Jammer dat je er niet was, Ruud2 moest nu met MC mensen praten ipv zelfbouwers  :)

De M&G van gisteren duurde een beetje lang, of dit nu aan het aanbod van de beurs lag of aan de gezelligheid van de M&G laat ik in het midden.  ;D Wat ik wel weet is dat ik het zowel zaterdag als zondag prima naar m'n zin heb gehad op de VAD  8)
Natuurlijk heb ik ook een aantal merken gemist, maar dat heeft voor mij de pret niet mogen drukken. We moeten tegenwoordig de grens over om iets moois te gaan luisteren, nou dan doen we dat toch.

Misschien een keer een M&G op de high-end audiobeurs in Munchen organiseren incl. busreis (opstappen in utrecht en eindhoven) en 1 overnachting in een sfeerloos/schoon/goedkoop hotel. Maar goed we zien wel, t.z.t. kijken of mensen hierover enthousiast zijn.

De volgende audiobeurs is waarschijnlijk die van Brussel, van een aantal forumleden weet ik al dat ze ook gaan.

Iedereen bedankt die naar de M&G's zijn geweest. Riwi, Audiofiel en Spacebass bedankt voor het plaatsen van de mooie foto's.  8)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

blue-eyes

Wanneer is het? Onder voorbehoud geef ik me bij deze op.

Alternatief is dat we gewoon met een aantal auto's gaan (4 personen per wagen), genoeg mensen die een leasewagen hebben.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

sauron

CiteerWanneer is het? Onder voorbehoud geef ik me bij deze op.

Hoi blue eyes, deze is meestal in het voorjaar (mei) dit jaar was hij op 5-8 mei

Toen hij nog in Frankfurt was gingen we zowat elk jaar, München ...dan is een overnachting een must

(met duitse pullen bier  ;D  ;D)
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

blue-eyes

Frankfurt is minder dan 4 uur rijden, inclusief file ;D ;D (naar de IAA geweest paar week geleden).

Overnachten is tof, jammer dat het niet met de oktoberfesten valt ;D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

blue-eyes

Citaat van: Jack van Dijk op oktober 24, 2005, 20:29:43
Sinds wanneer passen er 4 mensen in die leasebak van jou?

High End Audio Munich 2006 is 25 t/m 28 Mei 2006.

Jack

Nog 8 daagjes Jack, dan passen er 3 meer in dan nu ;)

Maar goed aanbod Harry-HT, regel het maar!

sauron

whaaaaaaaa  :o  :o  :o hoezoo verslaafd en verslingerd aan HT/hifi (niet dat daar wat mis mee is  ;D )

de vad nog niet koud achter de rug en gelijk datum prikken voor nieuwe show....

Misschien kan deze er nog tussendoor http://www.cesweb.org/default_flash.asp kan je gelijk een nieuwe set erbij gokken ( of je hele en hebben vergokt hebben natuurlijk  ;D  ;D )
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

Harry HT

Hoi Blue-Eyes,
Citaat van: Blue-Eyes op oktober 24, 2005, 20:32:28
Maar goed aanbod Harry-HT, regel het maar!
Goed hoor, ik heb al een aantal busbedrijven in m'n gedachte die ik wil benaderen.
Indien het te duur is of er te weinig animo is, dan kunnen we nog kijken of we nog met eigen auto's afreizen. Of gaat jou eerste voorkeur uit om met de auto te gaan?

@Sauron: het smaakt naar meer  ;)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."