Zo kan het dus ook..........Chord media engine

Gestart door Teejoo, september 11, 2005, 23:29:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kjelt

Leuk ding!  alleen die prijs waaaaah! :-[  nu maar weer wachten tot een officier van justitie zo'n ding bij het oud vuil zet  ;D

Spacebass

Citaat van: Teejoo op september 12, 2005, 12:42:08
Ben ik wel met je eens, daarom zou ik de hoofdunit ook in mijn AV-ruimte plaatsen. Daar is de hoogste kwaliteit gewenst. Op de andere plaatsen moeten dan maar mini Chordjes komen. Linn is op dit gebied (multi room) nog altijd erg mooi, ook kwalitatief. Zij hebben dacht ik ook een soort server.
Maar, je kunt je inderdaad afvragen of je voor de overige ruimtes niet gewoon een pc neemt als server, zoals ik nu doe. Het neemt niet weg dat ik het ook als stand alone wel een goed idee vind omdat je veel gevarieerder muziek kunt luisteren zonder cd's te wisselen.
Multifunctionele apparaten blijven het nadeel hebben dat er teveel techniek in 1 kastje zit en zodoende te complex worden. Zie idd meer in simpele dataservers met weinig gedoe, waar je van alles hot of het liefst wireless aan kan knopen. Die losse kastjes worden dan idd niets meer dan wat Jaco en anderen al aangaven.

Maar er is duidelijk een kentering bij sommige leden om alles in 1 producten niet meer uit te kotsen.

@Audiofiel
Idd one ugly mother fu....  ;D

ps
Ik wil niet zeggend dat er geen markt is voor alles in een producten...sommige mensen hebben hun hele hebben en houwen in hun Telefoon/PDA zitten :)

Teejoo

Citaat van: Spacebass op september 12, 2005, 19:41:05
Multifunctionele apparaten blijven het nadeel hebben dat er teveel techniek in 1 kastje zit en zodoende te complex worden.
Nou, ik hoefde alleen mijn dvd speler uit de deur te doen. De rest heb je nog gewoon nodig. Ik zie het gewoon als een bron, waar hetzelfde inzit als ik nu in mijn CD en DVD rekken heb staan. Niet meer.

Spacebass

Citaat van: Teejoo op september 12, 2005, 20:36:27
Nou, ik hoefde alleen mijn dvd speler uit de deur te doen. De rest heb je nog gewoon nodig. Ik zie het gewoon als een bron, waar hetzelfde inzit als ik nu in mijn CD en DVD rekken heb staan. Niet meer.
Als het alleen maar een dataserver zou zijn, is hij way overprized  ;)

eric_audio

#29
Citaat van: Mark Lemmens op september 12, 2005, 10:45:01
Prijs: €23.000,- (bron:webwereld) tot €26.000,- (bron: engadget).

Prijs in NL: €26950. Bron: Importeur   -     http://www.hnny.nl/prijslijsten/chord.html
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Durk

Wie gaat dat betalen?

Over 5 jaar toch niets meer waard..
Lijkt me meer iets voor de miljonairsbeurs...
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749