Zo kan het dus ook..........Chord media engine

Gestart door Teejoo, september 11, 2005, 23:29:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Teejoo

En hier gaan we dus uiteindelijk allemaal naartoe:

The Media Engine has the ability to play DVDs and CDs to an incredible standard. It has terabytes of storage, creating capacity for hundreds of films and the biggest of music collections stored totally uncompressed. An entire music and film collection accessible within seconds via on screen displays, creating a virtual library.

KEY BENEFITS

Future-proof and upgradeable
Designed using the most modular architecture possible, we have ensured clear upgrade paths for the next generation of DVD formats.

Protected hot swappable storage
With 2.4 terabytes of hard drive space, the Chord electronics media engine is capable of storing up to 600 hours of film. With the ability to store most movie and music collections, there is still room to add further media engines networked together to provide almost unlimited storage capacity.

Perfect vision
Using some of the best image processing technology available the system gives you the flexibility to adjust the video output to match both the native resolution and refresh rates of your chosen display. The media engine provides powerful images that surpass that of high end DVD players and can also be used as a video scaler for external video sources. DVI-D connectivity ensures that the image stays in the digital domain and retains optimum clarity.

Audiophile Clarity
With 2.4 terabytes of hard drive storage, the Media Engine is capable of creating a virtual library fit for any audiophile. Using studio quality output stages via either single-ended or balanced analogue outputs, the Media Engine has audio clarity found only in the best high end CD players.

Product Specifications:
 
Media Engine Specifications

Disc Formats supported: DVD ROM & Video (single & dual layer), DVD-R, DVD-RW, CD-R, CD-RW, CD-DA (Audio CD), CD-ROM (Mode 1 & 2), CD-ROM XA, Video CD, Photo CD (single and multi session), CD-EXTRA (CD PLUS), Hybrid CD, CD-Text
Video formats supported: MPEG-2, DivX™, H.264 (MPEG-4 Part 10), VC-1 (WMV-HD)
Digital sound formats supported: DVD soundtracks whether they are mastered in Dolby® Digital (all formats including EX) or mastered in DTS®, DTS-ES™ Extended Surround (DTS 6.1 Matrix and/or DTS 6.1 Discrete)
Screen resolutions supported: Supports standard 4:3 resolutions including 800x600 (SVGA), 1024x768 (XGA), 1600x1200 and widescreen 16:9 resolutions including 856x480, 1280x720, 1280x768 and 1368x768 as well as non standard resolutions up to 2048x1536 including 1080P (1920x1080)
Operating System: Microsoft® Windows XP®
Processor: Intel® Pentium® 4
Hard drive: 6 x 400 GB RAID protected.
Video Outputs: DVI-I x 2, Component, Composite, SVHS.
Audio Outputs: S/PDIF via single RCA. Analogue via balanced XLR and single-ended RCAs.



Zie meer foto's http://www.chordelectronics.co.uk/products_detail.asp?id=41

Jimmy Conway


Spacebass

CitaatEn hier gaan we dus uiteindelijk allemaal naartoe:
Ik niet.

Draiz

IK heb dit al :)
alleen dan zelf opgebouwd.

2.2 terabyte aan hardeschijven (voor lossless audio, HD films en dvd)
Spdif out via externe geluidskaart naar de versterker
DVI (zsm HDMI als die kaarten uitkomen) uit naar projector

Ik hoef dus nooit cd's of zo te wisselen. Alleen video vreet gigabytes, dus er zullen nog wel wt terabytes bijkomen het komenede jaar. Ben binnenkort in Amerika en daar kosten 400 gb schijven 200 dollar. 2 terabyte erbij voor acht honderd euro, count me in :)
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

Jimmy Conway

Valt mee dat ze er geen kernreactor bij leveren.  ;D

jowi

Leuke PC.

Afgezien van de hoeveelheid harddiskruimte heb ik dit inderdaad hier eigenlijk ook al staan... en dat van die audio vergelijkbaar met high end... jaja... eerst horen dan geloven. Het blijft een PC.

oud_account_1

Citaat van: Teejoo op september 11, 2005, 23:29:11
En hier gaan we dus uiteindelijk allemaal naartoe:
<knip >
Disc Formats supported: DVD ROM & Video (single & dual layer), DVD-R, DVD-RW, CD-R, CD-RW, CD-DA (Audio CD), CD-ROM (Mode 1 & 2), CD-ROM XA, Video CD, Photo CD (single and multi session), CD-EXTRA (CD PLUS), Hybrid CD, CD-Text
</knip>
Hmm, ik zie geen 33rpm en geen 45 rpm, dus de mooiste formaten zijn non-supported. ;D

Enne, 2.4TB & 6 * 400GB Raid protected?
Volgens mij kan je met 6 disks van 400GB alleen maar aan 2.4TB komen als je raid 0 gebruikt, en om dat protected te noemen is overdreven (sterker nog, de kans op problemen is groter).
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

jaco

#7
Citaat van: squadra op september 12, 2005, 00:14:43
Enne, 2.4TB & 6 * 400GB Raid protected?
Volgens mij kan je met 6 disks van 400GB alleen maar aan 2.4TB komen als je raid 0 gebruikt, en om dat protected te noemen is overdreven (sterker nog, de kans op problemen is groter).
En een 400 GB disk heeft netto wellicht 380 GB, dus het is dan 'maar' 1.9 TB

Waar ik meer een probleem in zie is het opslaan van copy protected data op zo'n server. Zal de inustrie dan toestaan ?

Wat ik tevens wel vermakelijk vindt is het volgende:
CitaatSupports standard 4:3 resolutions including 800x600 (SVGA), 1024x768 (XGA), 1600x1200 and widescreen 16:9 resolutions including 856x480, 1280x720, 1280x768 and 1368x768 as well as non standard resolutions up to 2048x1536 including 1080P (1920x1080)
Enige standaard resolutie voor video content is 1280x720. Dan zit er bij de non standaard gelukkig ook nog 1080P,  de rest zijn allemaal PC formaten

Ik ben benieud wat voor prijs Chord voor deze 'PC' durft te vragen.  De gebruikte harddisk rackjes lijk ik te herkennen, kosten maar liefst 12 Euro per stuk bij Alternate.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

garmtz

Dit ding wordt schreeuwend duur, dat mag je van mij aannemen...  :o

Robbo

Maar is (zoals Teejoo zei) al wel een voorbode voor wat komen gaat.  Zoiets icm een EPG gestuurde PVR zal over een tijdje in vele huiskamers gebruikt gaan worden.   Maw een dergelijke opzet (met 1 harddisk weliswaar) is de HDD-recorder van morgen.




jowi

Citaat van: Robbo op september 12, 2005, 09:09:15
Maar is (zoals Teejoo zei) al wel een voorbode voor wat komen gaat.  Zoiets icm een EPG gestuurde PVR zal over een tijdje in vele huiskamers gebruikt gaan worden.   Maw een dergelijke opzet (met 1 harddisk weliswaar) is de HDD-recorder van morgen.
Wel eens van MCE gehoord? ;D
Zoals ik al zei, niets nieuws onder de zon. Dit concept staat al bijna een jaar bij mij thuis en is gewoon in de winkel te koop...

gepebril

Leuk apparaatje,

Of we hier naar toe gaan............DRM, HDMI...... laten we zeggen dat Hollywood dit niet
wil. Of ze moeten het net zo doen als bij de Ipod. Stel je voor dat je zo'n apparaat in de toekomst
kraakt, effe 2.2Tbyte aan neue Films, he he he

gr,

Albert
TV: LG OLED65C16LA
Reciever: Marantz SR5015
Speakers: 4x B&W603S3, 1x B&W CC6
Player: Oppo Clone M9201

Robbo

Citaat van: jowi op september 12, 2005, 09:11:16
Wel eens van MCE gehoord? ;D
Zoals ik al zei, niets nieuws onder de zon. Dit concept staat al bijna een jaar bij mij thuis en is gewoon in de winkel te koop...

MCE is leuk voor de tweaker, maar niet voor de gemiddelde consument.

Als je de nieuwe Samsung PVR hebt gezien, zul je begrijpen waarom (en tevens die MCE bak naar buiten keilen ;) )

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jowi

Citaat van: Robbo op september 12, 2005, 09:20:48
MCE is leuk voor de tweaker, maar niet voor de gemiddelde consument.
Valt wel mee hoor.

Citaat van: Robbo op september 12, 2005, 09:20:48
Als je de nieuwe Samsung PVR hebt gezien, zul je begrijpen waarom (en tevens die MCE bak naar buiten keilen ;) )
Speelt die Samsung PVR ook alle HD/WMV materiaal af? En heeft ie een opslag >1TB ? Stuurt ie uit in 1080i, 720p?

DrAce

Citaat van: Spacebass op september 11, 2005, 23:37:43
Citaat
En hier gaan we dus uiteindelijk allemaal naartoe:

Ik niet.

ik ook niet.

Dit is meer een extrapolatie van wat er al is.
Ik zie meer in een -liefst nabije- toekomst waar je films niet meer op zulk idioot grote media bewaart maar waar je via een wireless connectie films uitpikt die je wilt zien, tegen geringe vergoeding. Met als tussen stap films op een compactflash oid kaartje. Kan al, alleen moeten die dingen veel goedkoper worden.

Oracle

In feite dus een HTPC.

Ben wel benieuwd of Chord dan ook de voeding, e.d. stevig onder handen heeft genomen, om de invloed van EM-straling, en andere interferenties te onderdrukken. Ze claimen immers 'high-end sound'. Dat krijg je niet zomaar met een PC...

Ben wel nieuwsgierig naar de prijs inderdaad, en toch naar wat concrete gebruikservaringen (opstarttijd e.d...)

Design is kwestie van smaak: da's persoonlijk...

Groet,
Mark

garmtz

Citaat van: Mark Lemmens op september 12, 2005, 10:07:59
Ben wel benieuwd of Chord dan ook de voeding, e.d. stevig onder handen heeft genomen, om de invloed van EM-straling, en andere interferenties te onderdrukken. Ze claimen immers 'high-end sound'. Dat krijg je niet zomaar met een PC...

Chord kennende, hebben ze daar extreem veel aandacht aan besteed. Ze staan bekend om hun zeer goede voedingen...

CitaatDesign is kwestie van smaak: da's persoonlijk...

Ik vind Chord er altijd geweldig uitzien... 8)

Teejoo

#18
Nou, zoals ook boven staat zegt chord dat hij erg goed klinkt. Dat geloof ik ook wel als zij dit zeggen. Ik denk ook niet dat je dit apparaat zomaar met een WMC kunt / mag vergelijken. Op papier wellicht wel, maar in praktijk?

Ik denk toch dat iedereen uiteindelijk een soortgelijk apparaat in huis gaat krijgen. Één netwerk, één serverachtig iets, de rest allemaal hierop aangesloten. Ik ben nu bezig met een nieuw huis en daar komt in elke ruimte UTP te liggen. Ik gebruik nu al Pinnacle showcenter voor muziek, foto's en film in de woonkamer en slaapkamer. Werkt fantastisch, en de kwaliteit is voor deze ruimtes toereikend. Op het moment dat apparaten als de Chord met extreem goede kwaliteit gaan komen, zou ik die in de AV-ruimte plaatsen, en de rest van het huis eraan hangen. Lijkt me namelijk wel gemakkelijk om direct toegang te hebben tot alle nummers die ik heb zonder enig kwaliteitsverschil, ondanks dat ik nu ook geniet van mijn Tag DVD32R.

Oh ja Garmt, ik las ergens dat de prijs iets van 17K (in ponden!!) zou worden.... :o

garmtz

Ik zie het ook als de toekomst, precies zoals Teejoo beschrijft...

En die prijs, allemachtig...  :o

Oracle

#20
Prijs: €23.000,- (bron:webwereld) tot €26.000,- (bron: engadget).

Eigenlijk absurd veel geld, voor wat in feite een high-end pc in een mooi doosje is...  ;) >:D

Maar ja, Chord is niet goedkoop; daar waren we al achter! ;D

Groet,
Mark

Draiz

een dual opteron server, 4 gigabyte aan geheugen , een geforce 7800 kaart met hardwarematige HD ondersteuning, en een hele goede liefst externe geluidskaart. Wellicht een iram harddisk, dus geen harddisk maar ddr geheugen als harddisk voor het afspelen. En 40 terabyte aan hardeschijven. Dan loopt de prijs weer een beetje gelijk. Haha
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

jaco

Als je zoiets als server gebruikt heeft high end er helemaal niets meer mee van doen. Dan light de D/A omzetting om de timing op digitaal gebied bij het playback kastje wat in elke ruimte staat.

Dan zie ik ook meer in een concept met goede server software, en dan een settopbox welke goede kwaliteit D/A conversie/omzetting heeft.
Dan zit je niet vast aan PC hardware van een fabrikant die op dat terein niet thuis is, het dus inkoopt, rebadged en (veel te) duur verkoopt.
Als je overigens met HD begint is 2 terabyte nu ook weer niet zo veel..  Maar als straks de terabyte HD units komen kun je er daar wellicht een aantal van plaatsen en gaat de capaciteit behoorlijk omhoog.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Teejoo

Citaat van: jaco op september 12, 2005, 11:01:45
Als je zoiets als server gebruikt heeft high end er helemaal niets meer mee van doen. Dan light de D/A omzetting om de timing op digitaal gebied bij het playback kastje wat in elke ruimte staat.

Ben ik wel met je eens, daarom zou ik de hoofdunit ook in mijn AV-ruimte plaatsen. Daar is de hoogste kwaliteit gewenst. Op de andere plaatsen moeten dan maar mini Chordjes komen. Linn is op dit gebied (multi room) nog altijd erg mooi, ook kwalitatief. Zij hebben dacht ik ook een soort server.
Maar, je kunt je inderdaad afvragen of je voor de overige ruimtes niet gewoon een pc neemt als server, zoals ik nu doe. Het neemt niet weg dat ik het ook als stand alone wel een goed idee vind omdat je veel gevarieerder muziek kunt luisteren zonder cd's te wisselen.

jaco

Citaat van: Teejoo op september 12, 2005, 12:42:08
Maar, je kunt je inderdaad afvragen of je voor de overige ruimtes niet gewoon een pc neemt als server, zoals ik nu doe. Het neemt niet weg dat ik het ook als stand alone wel een goed idee vind omdat je veel gevarieerder muziek kunt luisteren zonder cd's te wisselen.
Hier zijn ook dedicated oplossingen voor. Helaas zijn die niet erg goedkoop.

Volgens mij is Philips in het betaalbare segment bezig met zo'n concept. Overigens zag ik op de IBC ook al een aanbieder staan welke het via coax kabels met elkaar verbind en waar ook video over heen kon.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm