Mijn muzikale oase- stereo kit-kat Wilson Benesch ARC!!

Gestart door kit-kat, september 2, 2005, 13:26:35

Vorige topic - Volgende topic

kit-kat

ad myself:   :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(.....ooit zul je vergeving vinden  ;)

ad ruben:  ach ja..dan kan het maar niet anders....dan heupwiebel je de deur maar uit om 23 uur...wij zullen proberen enige begrip voor deze sportman op te brengen. Immers een gezonde lijf, geeft een gezonde geest. En dat willen we je toch niet ontnemen.

Mijn sport zal wellicht vooral tussen middennacht en het ochtendgloren plaatsvinden....als de vogeltjes fluiten..dan lig ik knock-out en sta jij op het veld te zweten.

Welke sport ga je beoefenen eigenlijk?
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

R

Hockeyen. Tja, je moet er af en toe wat voor over laten. Maar hier in deze regio gebeurt het meeste op vrijdagavond en zaterdag. Dan kies ik meestal voor vrijdag.

btw. Wat voor muziek luister je veel eigenlijk?

En moet er nog apparatuur mee? Kabels? cd speler?

myself

Citaat van: kit-kat op september 28, 2005, 20:31:16
ad myself:   :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(.....ooit zul je vergeving vinden  ;)
saved from hell  :P
Citeer
ad ruben:  ach ja..dan kan het maar niet anders....dan heupwiebel je de deur maar uit om 23 uur...wij zullen proberen enige begrip voor deze sportman op te brengen.
ja, wat een topsporter al niet moet overhebben en offers moet brengen  :D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

kit-kat

Ruben..
ik zou het idd erg leuk vinden als je wat muziek mee zou nemen.
En misschien jouw arcam cd speler. Ben benieuwd hoe anders dat klinkt tov een buizen cd-speler.

Beunky had mij kortgeleden dezelfde vraag gesteld, en was van plan een aantal cds mee te nemen, maar ja, omdat het nu zaterdag wordt kan dat niet.

Mijn smaak:
Ik vind hele snelle Jazz (die technisch erg knap is wellicht) niet mooi....er zit voor mij te weinig emotie in, smoothjazz kan ik wel waarderen.
Ik houd van soul, blues, vocalen, rock (mits niet al te hardstyle), r&b, latin, trance, dance, deephouse, pop. Klassiek heb ik iets minder band mee.
Een nieuwe smaak van mij is ambient (een soort van electronisch progressive en deep house muziek, maar kan nog veel meer soorten van muziek zijn...een beetje loungeachtig).

Neem maar mee wat je zelf leuk vind...het is altijd goed om mijn horizon te verbreden :-)
Ik kan echter op de tjoeb geen SACD's afspelen. Dat is het enige waarmee je rekening hoeft te houden.

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

R

Citaat van: kit-kat op september 28, 2005, 20:55:32
Ruben..
ik zou het idd erg leuk vinden als je wat muziek mee zou nemen.
En misschien jouw arcam cd speler. Ben benieuwd hoe anders dat klinkt tov een buizen cd-speler.
Dat wil ik wel doen hoor.
Citeer
Neem maar mee wat je zelf leuk vind...het is altijd goed om mijn horizon te verbreden :-)
Ik kan echter op de tjoeb geen SACD's afspelen. Dat is het enige waarmee je rekening hoeft te houden.

Brr.. wat voor dingen. Ik heb er een, om die functie op mijn dvd speler te testen.

Qua cd's heb ik weining trance/techno/progressive. Wel veel vocalen in verschillende stylen. Ik zal wel wat verschillende dingen meenemen. Ik weet zeker dat garmt daar ook vrij goed in is.

myself

dat gaat weer duur worden kate, als ruben z'n cd's mee gaat nemen dan vind je er altijd wel een leuke bijziten die je dan weer gaat aanschaffen  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Volgens mij is garmt nog wat stapjes beter wat dat betreft. alleen duurt het zoeken bij hem wat langer... Gek he als je er zo veel hebt :P

beunky

Citaat van: Ruben op september 28, 2005, 21:36:53
Volgens mij is garmt nog wat stapjes beter wat dat betreft. alleen duurt het zoeken bij hem wat langer... Gek he als je er zo veel hebt :P

Ik heb er ook een handje van om veel te veel cd's mee te nemen ;) ;D ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

garmtz

Jeetje, bereid je maar voor op een ontdekkingsreis in muziek als ik echt mijn best doe veel mooie dingen mee te nemen... ;D

Chris80

Citaat van: kit-kat op september 28, 2005, 20:31:16

Mijn sport zal wellicht vooral tussen middennacht en het ochtendgloren plaatsvinden....als de vogeltjes fluiten..dan lig ik knock-out en sta jij op het veld te zweten.

Dan wil ik weleens weten welke sport jij doet :)
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

R

Chris80

Citaat van: Ruben op september 29, 2005, 00:16:33
:P ;D

Oplettende lezer.

en dat om 0:20 :)

Tijd om te gaan slapen, morgen(vandaag) weer 6:30 op...
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

kit-kat

Citaat van: garmtz op september 29, 2005, 00:08:54
Jeetje, bereid je maar voor op een ontdekkingsreis in muziek als ik echt mijn best doe veel mooie dingen mee te nemen... ;D

jaaa....leuk :-)

en chris......opletttend ja.....zo dubbelzinnig had ik het niet eens bedoeld. :P
Na een nacht dansen...dan heb ik zo goed als een marathon gelopen....
ik ben er erg slecht in om vanaf de zijkant toe te kijken. O0

advr

Citaat van: garmtz op september 29, 2005, 00:08:54

daar zit ook vast Nick Cave-Let love in tussen ;D ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

garmtz

Chris80

Citaat van: kit-kat op september 29, 2005, 09:41:01
en chris......opletttend ja.....zo dubbelzinnig had ik het niet eens bedoeld. :P

Waar het hoofd van vol is ....... :)

R

Vast wat leuke cd-tjes apart gelegd kate... Ik heb er zin in!

kit-kat

Tot zo dadelijk Ruben en Garmt, :D

Heb zin om mij heerlijk te laten inspireren door jullie muziek en mijn medeforummers beter te leren kennen.
Als er problemen zijn...jullie kennen mijn tel nr..dus gewoon lekker bellen.
O0 O0 O0

myself

ik kan al bijna niet meer wachten tot de foto's en verslagjes te zien zijn  ;)

advr

anders ik wel. 

2 mannen en een vrouw op een bovenetage... waar denk je dan aan ::)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Audiofiel

Citaat van: advr op oktober  1, 2005, 21:41:29
2 mannen en een vrouw op een bovenetage... waar denk je dan aan ::)

Een muzikale oase? (stereo)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Inmiddels al weer even thuis.  Kate bedankt voor je warme ontvangst. Was erg gezellig.

garmtz

Ha die Kate! (zal nog wel uit liggen te ranzen van vanacht...  >:D). 

Ik vond het ook erg gezellig! Je set klinkt erg goed! Belangrijk is dat de set je echt de muziek in kan trekken!

Even een overzicht van 'tweaks':
- Speakers verder van de muur getrokken
- Andere toe-in (recht op de luisteraar af, werkt het beste bij de Arc).
- Speakers waterpas gezet
- Schroefjes drivers aangedraaid
- Luidsprekerkabels anders aangesloten (binnenste geleiders op het laag, buitenste op het hoog)  --> Een opvallende tweak, die mij al bekend was toen ik nog bij Multifoon veel met Nordost werkte. Hierdoor wordt het geluid losser, ruimtelijker en opener en is er een betere samenhang tussen hoog en laag. Leuke tip voor alle mensen met bi-wire Nordost kabel (Super Flatline, Blue Heaven, Red Dawn).
- Fase van de versterker
- Ander netsnoer. Maar daar is weinig winst te boeken, ik hoorde eigenlijk amper tot geen verschillen. Was me al eerder opgevallen met Chord versterkers.

Ik ben benieuwd naar de 'compromitterende' foto's...  ;D

advr

Hoe simpel en goedkoop tweaks kunnen zijn toch... ;D

garmtz

Citaat van: advr op oktober  2, 2005, 11:50:04
Hoe simpel en goedkoop tweaks kunnen zijn toch... ;D

Ja, leuk he... Kicks voor niks!  ;D