Mijn muzikale oase- stereo kit-kat Wilson Benesch ARC!!

Gestart door kit-kat, september 2, 2005, 13:26:35

Vorige topic - Volgende topic

advr

wat voor muziek heb je allemaal gredraaid, daar ben ik toch wel benieuwd naar 8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

garmtz

Van mij:

- Nils Petter Molvaer - Solid Ether
- Tindersticks - Live at the Botanique
- Alfred Schnittke - Psalms of Repentence
- Tortoise - It's all Around you
- Spinvis
- David Sylvian - Dead Bees on a Cake
- Morphine - Cure for Pain (had Ruben ook mee)
- Sigur Ros - ( )
- Dead Can Dance - Live in Den Haag
- Nick Cave & Bad Seeds - Let Love In

Allemaal nogal depri, kwam ik gisteren achter... ;D

Chris80

Citaat van: garmtz op oktober  2, 2005, 12:47:54
Van mij:

Allemaal nogal depri, kwam ik gisteren achter... ;D

Er is niks mooier dan lekkere depri muziek :)
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

garmtz

R

Citaat van: garmtz op oktober  2, 2005, 15:17:52
Lekker zwelgen in melancholie... ;D

Gelukkig deed kate af en toe een huppeltje als zij weer wat muziek opzette.

Mijn indruk van de set is erg goed. Ik zou hem zo hier thuis neer kunnen zetten.  De speakers, hoewel mij erg onbekend bleken echt juweeltjes te zijn. Zowel qua looks als klank zat alles top in elkaar. Na wat tweaken van garmt kwam de set echt los en hebben we gezamelijk de rest van avond zitten genieten. De meegenomen arcam heeft alleen maar in de hoek staan warmdraaien, maar niet aangesloten. Meer woorden maak ik er niet aan vuil. Bedankt kate!!

kit-kat

Zo......ik ben de laatste om een berichtje te posten..tja....heb het erg laat gemaakt "zondagochtend" ...heb zo'n wazige zondag gehad (buiten in het bos gelopen om even van de frisse lucht te genieten)...waarbij je gewoon de hele dag omgeven bent door zo'n super ontspannend en relaxte gevoel ..dat eigenlijk gewoon aangeeft dat je nog steeds wat slaap in te halen hebt.. Maar ja...tot zover mijn verklaring voor een "late"reactie.

Ik zit nu achter de verkeerde computer om prachtige foto's van Garmt te posten...in de hitte van de strijd met onze powercable test. Die komen later wel, mits ze enigzins goed gelukt zijn.

Het bezoek

Iets voor 20 uur ging mijn deurbel. Twee vlotte mannen stonden stralend voor mijn deur. Ruben met een grote doos onder zijn arm (arcam cd 33), die we helaas de hele avond alleen maar warm hebben laten draaien, maar niet aan hebben gesloten :-\ :-\ We waren zo tevreden met het geluid, dat we eigenlijk vooral verschillende cd's hebben beluisterd. Maar toch bedankt voor de moeite Ruben :D
En Garmt met een tas vol echt pareltjes van cd's. Ook Ruben had veel mooie cd's mee.

Garmt en Ruben hadden idd hun best gedaan...en ik heb genoten van verschillende stijlen van muziek, en prachtige nieuwe albums. Met een pen en papier in mijn hand, zat ik gereed om alle juweeltjes op te schrijven.  ;)

Garmt heeft al een mooie samenvatting geschreven van alle tweaks. Ik heb er weinig aan toe te voegen...behalve een extra dankwoord dat hij alle moeite heeft genomen..en mijn set zo mooi heeft laten klinken...net dat stukje extra , waardoor alles nog mooier klonk. De powercable wissen heeft geen gigantisch effect op mijn set...wat heel mooi is..want dat scheelt centen. Maar dit kan ook aan de rest van mijn bedrading in mijn kamer hebben gelegen. Garmt heeft bij hem thuis echter hetzelfde ervaren, dus wellicht dat chord idd door efficientie gewoon goed toekan met mindere stroomkabels.

De cd's van Garmt en Ruben die op mij het meest indruk hebben gemaakt zijn:

Jan Garbarek Group- twelve moons  nummer 3
Nils Petter Molvaer-  ik ga zelf eerst op zoek naar de cd : NP3. De cd die Garmt liet horen is niet verkrijgbaar!!
Sigur Ros - ()   nummer 4
Dead can dance- Into the laborynth (we hebben een andere cd geluisterd, maar die is ook niet meer verkrijgbaar)
Nick Cave-    Let love in  nummer 5
David Sylvian- Dead bees on a cake  nummer 9

;D ;D ;D
Ik vond het echt super gezellig, relaxt, inspirerend, lachen, en een beetje "melacholisch" (zie albums)- op zijn mooist. Bedankt jongens.
Ik denk dat hifi audio soms een  suffe imago heeft, van rijkere oude mannen ofzo...
Maar mijn bezoek heeft weereens het tegendeel bewezen.

"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

R

Citaat van: kit-kat op oktober  2, 2005, 20:28:39

Ik denk dat hifi audio soms een  suffe imago heeft, van rijkere oude mannen ofzo...
Maar mijn bezoek heeft weereens het tegendeel bewezen.
Welk tegendeel? oud of rijk :P

Het was gister idd erg relaxed en ontspannen.

patrick_vdb

Hi,

Citaat van: kit-kat op oktober  2, 2005, 20:28:39
Nils Petter Molvaer-  ik ga zelf eerst op zoek naar de cd : NP3. De cd die Garmt liet horen is niet verkrijgbaar!!

Gewoon rechtstreeks via ECM records bestellen, anders vast en zeker nog altijd te verkrijgen via CD Universe, JPC of andere online platenzaken ;)

mvrg

Patrick

R

Ben trouwens wel het powercord vergeten, bedenk ik net. Hebben we weer een goed excuus om naar je prachtige set te luisteren. :P

kit-kat

Hi hi...en dat bedenk je net :P

Ik zag het pas toen jullie alweer een tijdje weg waren.  Was er nog niet over uit ....of het nou expres of per ongeluk was achtergelaten ;) ;)

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

R

Chris80

Als jullie nog meer tips hebben voor melancholise depri muziek, post het gerust ! Heb ik ook weer wat om te kopen :)
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

donron

Citaat van: Ruben op oktober  2, 2005, 19:46:58
Gelukkig deed kate af en toe een huppeltje als zij weer wat muziek opzette.

Zijn daar ook nog foto's van gemaakt? ^-^

R

kit-kat

nope...hi hi...ik had de camera in eigen handen. Nooit de regie uit eigen handen geven heh  ;)  , is mij ooit aangeleerd

normaal gesproken vind ik het leuk om foto's te maken...maar die avond had ik helemaal geen zin om met mijn toestel en flitser bezig te zijn.

veel foto's zullen er dus helaas niet komen.

dus......dan had je er maar bij moeten zijn  :P :P :P  Dat beeld blijft enkel behouden voor de aanwezigen.  O0
Je hebt echter niet veel gehuppel gemist....
het was vooral een drama/melancholieke luistersessie...ook mooi....
maar niet zozeer geschikt om op uit je dak te gaan.

Als ik zou moeten uitbeelden in woorden hoe onze luistersessie eruit zag....
Alle drie knus gezeteld op mijn 2,5 persoonsbank, ongeveer 3 meter verwijderd van mijn apparatuur en speakers.
Meestal zat ik prinsheerlijk in het midden. Echter ik heb af en toe mijn plekje afgestaan aan Ruben of Garmt.
Zo brachten we het meest van de avond door luisterend naar het muziek, af en toe tapte een voetje op de grond.

Curiousity satisfied??   ;)

R

Ha ha, wat een nieuwsgierigheid alom he... met z'n 3en op de bank was precies genoeg, meer had het niet moeten zijn.

kippekop

Citaat van: Ruben op oktober  3, 2005, 20:40:50
Ha ha, wat een nieuwsgierigheid alom he... met z'n 3en op de bank was precies genoeg, meer had het niet moeten zijn.

Een beetje op schoot zitten bij elkaar kan af en toe best knus zijn hoor!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

B.J.

Citaat van: kit-kat op oktober  3, 2005, 20:19:56
nope...hi hi...ik had de camera in eigen handen. Nooit de regie uit eigen handen geven heh  ;)  , is mij ooit aangeleerd

normaal gesproken vind ik het leuk om foto's te maken...maar die avond had ik helemaal geen zin om met mijn toestel en flitser bezig te zijn.

veel foto's zullen er dus helaas niet komen.

dus......dan had je er maar bij moeten zijn  :P :P :P  Dat beeld blijft enkel behouden voor de aanwezigen.  O0
Je hebt echter niet veel gehuppel gemist....
het was vooral een drama/melancholieke luistersessie...ook mooi....
maar niet zozeer geschikt om op uit je dak te gaan.

Als ik zou moeten uitbeelden in woorden hoe onze luistersessie eruit zag....
Alle drie knus gezeteld op mijn 2,5 persoonsbank, ongeveer 3 meter verwijderd van mijn apparatuur en speakers.
Meestal zat ik prinsheerlijk in het midden. Echter ik heb af en toe mijn plekje afgestaan aan Ruben of Garmt.
Zo brachten we het meest van de avond door luisterend naar het muziek, af en toe tapte een voetje op de grond.

Curiousity satisfied??   ;)

We zien er nog GEEN EEN!  ;D

Peerless Monster

CiteerWe zien er nog GEEN EEN! 

Idd wij willen wel eens zien wie er achter die zwoele stem zit ;).
Oh nee het gaat om de stereo ;).

Leuk verhaal Kate!
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

R

Volgens mij is alleen garmt op de foto gezet. Noch kate, noch ik staan erop. Ik heb zo'n gevoel dat het niet om mij gaat mannen ;)

Peerless Monster

CiteerVolgens mij is alleen garmt op de foto gezet. Noch kate, noch ik staan erop. Ik heb zo'n gevoel dat het niet om mij gaat mannen

Oh jawel hoor Ruben. Jammer dat je er niet op staat  >:D
Er moet nog wel plek over zijn voor de stereo...

Garmt kennen we al...
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Joep

Foto's maken is altijd leuk voor de "thuisblijvers". En met de digitale camera's stelt het niet eens meer wat voor. De foto's die ik had gemaakt van de Londense Hifi-Show had ik speciaal voor dit forum gemaakt. Kleine moeite.  :)

Van de volgende Meet&Greet of Shoot-Out verwacht ik dus foto's ;D

kit-kat

Ha ha...het heeft hier een beetje het sfeertje van een klein dorpje.....

hierbij dan enkele foto's....zodat mijn medeforummer-thuisblijvers...toch maar rustig kunnen slapen vannacht >:D

met toestemming van
hoofdrolspeler: Garmt

kit-kat

:)

kit-kat