Tjoeb versus Marantz cd6000 shoot-out

Gestart door wil, september 2, 2005, 09:09:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hifiman

#175
Citaat van: FrankG op juli  6, 2006, 19:16:24
Ik heb er vandaag even de standaard buisjes ingestoken.
Wat me meteen opviel wat dat de ruimtelijkheid een stuk minder was, daarna de E188cc erin uurtje gespeeld en het was iets beter, maar van zodra dat ik de 288 erinsteek is het geheel veel ruimtelijker geworden. Het is inderdaad iets heviger in aanzet, maar voor mij nog steeds ideaal.
Een ding ben ik gelijk met je eens, de standaard buisjes, dat is helemaal niks...

Grappig, ik vind de ruimtelijkheid juist beter met de E188CC! Verder zou het te maken kunnen hebben met mijn speakers dat ik de E288CC te scherp (metaldome tweeters) vind en teveel laag vind hebben. Ik doe ze dan ook zeker niet weg en als ik in de toekomst mijn Paradigm Signature speakers heb zal ik ze zeker weer erin prikken om te kijken wat ik dan het beste vind klinken.

Movievault

Citaat van: Audioloog op juli  7, 2006, 09:42:27
Een ding ben ik gelijk met je eens, de standaard buisjes, dat is helemaal niks...

Grappig, ik vind de ruimtelijkheid juist beter met de E188CC! Verder zou het te maken kunnen hebben met mijn speakers (metaldome tweeters) dat ik de E288CC te scherp vind en teveel laag vind hebben. Ik doe ze dan ook zeker niet weg en als ik in de toekomst mijn Paradigm Signature speakers heb zal ik ze zeker weer erin prikken om te kijken wat ik dan het beste vind klinken.

Ligt volgens mij ook veel hoe je installatie is opgebouwd, raar hoe dat ooit kan schelen.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

hifiman

#177
Gisteren toch weer eens de Philips SQ E288CC ( http://www.hifi-notes.com/philipse288ccsq-nl.htm )erin gestopt. Hmmm die klinken toch ook wel mooi (maar helaas met meer aangezette bas).

Afijn ik vrees dat ik nog wel een paar keer zal wisselen voor ik een definitieve keuze gemaakt heb. Ik denk dat ik de E288CC er maar even een paar dagen in laat zitten nu om aan het geluid te wennen alvorens ik weer eens "terug" wissel naar de Philips SQ E188CC.


advr

Citaat van: Audioloog op juli 10, 2006, 11:22:10
Gisteren toch weer eens de Philips SQ E288CC ( http://www.hifi-notes.com/philipse288ccsq-nl.htm )erin gestopt. Hmmm die klinken toch ook wel mooi (maar helaas met meer aangezette bas).

Afijn ik vrees dat ik nog wel een paar keer zal wisselen voor ik een definitieve keuze gemaakt heb. Ik denk dat ik de E288CC er maar even een paar dagen in laat zitten nu om aan het geluid te wennen alvorens ik weer eens "terug" wissel naar de Philips SQ E188CC.


lache!!

van het weekend in mijn Graaf de KT90 weeer eens geplaatst, toen ik nog zonder LAt powercords speelde, gaf dit een teveel laag. Nu ineens klinkt het weer erg strak :o :o

waar dat aan ligt snap ik ook  niet. het blijft leuk buizen, maar er kleeft 1 nadeel aan :P :P

je kunt blijven wisselen  ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: advr op juli 10, 2006, 11:31:24
lache!!
Nou zo lachu vind ik het niet, want het wordt haast een beetje een obsessie  ;D

Citaat van: advr op juli 10, 2006, 11:31:24
van het weekend in mijn Graaf de KT90 weeer eens geplaatst, toen ik nog zonder LAt powercords speelde, gaf dit een teveel laag. Nu ineens klinkt het weer erg strak :o :o

waar dat aan ligt snap ik ook  niet. het blijft leuk buizen, maar er kleeft 1 nadeel aan :P :P
Dat is wel raar, ik heb tot nu toe wel dat het met een bepaalde buis altijd hetzelfde klinkt, mijn probleem is meer een knoop doorhakken welke erin gaan blijven zitten  :P

Citaat van: advr op juli 10, 2006, 11:31:24
je kunt blijven wisselen  ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Inderdaad ja  ;D

hifiman

Ik vond de E288CC in combinatie met de upsampler echt te pittig in het hoog worden. Nu de upsampler er weer uit is (lees: het loodje heeft gelegd) is het hoog weer goed te pruimen met de E288CC.

Als ik puur analytisch luister dan geef ik de voorkeur aan de E188CC, maar als ik het analyseren even vergeet en meer op het kippenvel gehalte let dan neig ik weer meer naar de E288CC.

Lastig, lastig  :P

FrankB

Ik heb de oplossing voor al dat buisrollen ... geen buizen ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

hifiman


advr

Citaat van: FrenkB op juli 10, 2006, 11:42:50
Ik heb de oplossing voor al dat buisrollen ... geen buizen ;D

no way!!

nooit meer een transistor in mijn huis ;D ;D

saaie, klinische bedoeling, zonder eigen sound :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Citaat van: advr op juli 10, 2006, 12:01:45
nooit meer een transistor in mijn huis ;D ;D

Dan kun je ook je Tivoli wel weggooien ...

Citaat van: advr op juli 10, 2006, 12:01:45
saaie, klinische bedoeling, zonder eigen sound :o

Nou nou, nu ga je wel ERG ver. Ik kan ook beginnen over de rommel die buizen voortbrengen :P
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Citaat van: FrenkB op juli 10, 2006, 12:03:43
Dan kun je ook je Tivoli wel weggooien ...

ok, in de huiskamer dan...

Citaat van: FrenkB op juli 10, 2006, 12:03:43
Nou nou, nu ga je wel ERG ver. Ik kan ook beginnen over de rommel die buizen voortbrengen :P

ik vind alles best, ik ga toch op vakantie ;D ;D
transistoren brengen ook rommel voort. :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

R


advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

hifiman

#189
Na een aantal dagen met de E288CC gedraaid te hebben viel mij toch het net wat te pittige hoog en het wat "aangezette" laag op. Gisteravond dus weer eens de E188CC erin gezet.

Ik heb de afgelopen dagen nog op een andere manier vergeleken, namelijk door te schakelen tussen digitale uitgang (via marantz reciever) of analoge uitgang (direkt naar stereo versterker). Op die manier switch je dus eigenlijk min of meer tussen een gewone dac en de Tjoeb dac met buizen erin. Deze switch procedure heb ik met verschillende cd's gedaan met zowel de E188CC als de E288CC. Er vallen dan een aantal frappante zaken op!

E188CC:
Switchen levert nauwelijks een verschil in geluid op, ik moet echt honderd keer switchen en meen dan ietwat verschil te horen

E288CC:
Switchen levert duidelijk verschil op, pittiger hoog, aangezet laag, maar ook een rustiger geluidsbeeld en stemmen met meer "lucht".

In eerste instantie klinkt de E288CC daarbij zeker mooier! Stemmen komen er lekker uit en gewoon een mooi rustig geluidsbeeld. Echter het feit dat er met switchen zoveel verschil is en met de E188CC niet kan je ook de conclusie trekken dat de E188CC heel neutraal is en de E288CC de boel flink kleurt.

Tsja als ik mocht kiezen zou ik een soort mix willen hebben qua klank tussen de E288CC met de E188CC, maar ja dat is dan weer niet mogelijk  :P

Audiofiel

#190
Citaat van: Audioloog op juli 13, 2006, 17:32:04
Tsja als ik mocht kiezen zou ik een soort mix willen hebben qua klank tussen de E288CC met de E188CC, maar ja dat is dan weer niet mogelijk  :P

Jij hebt geen andere buizen maar een andere CD-speler nodig... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

Citaat van: Audiofiel op juli 13, 2006, 17:41:32
Jij hebt geen andere buizen maar een andere CD-speler nodig... ;D

LOL ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juli 13, 2006, 17:41:32
Jij hebt geen andere buizen maar een andere CD-speler nodig... ;D
Nog suggesties voor een speler cq dac + loopwerk?

advr



Probeer de North Star met Extremo DAC maar eens ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juli 13, 2006, 18:09:46
Nog suggesties voor een speler cq dac + loopwerk?

Tuurlijk: Parasound loopwerk + DAC of Parasound CD-speler. ;D

En natuurlijk met ArtSpeak modificaties. Dezelfde 'handtekening' als je al in de kabel hebt gehoord. ;)

Misschien moet je die van mij eens vergelijken met je Tjoeb... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Rody

Citaat van: Audiofiel op juli 13, 2006, 18:15:01
Tuurlijk: Parasound loopwerk + DAC of Parasound CD-speler. ;D

En natuurlijk met ArtSpeak modificaties. Dezelfde 'handtekening' als je al in de kabel hebt gehoord. ;)

Misschien moet je die van mij eens vergelijken met je Tjoeb... ::)

Of de ParaTjoep ;D

FrankB

Citaat van: Audioloog op juli 13, 2006, 18:09:46
Nog suggesties voor een speler cq dac + loopwerk?

Resolution audio Opus 21, ain't gonna get much better ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Audiofiel

Citaat van: FrenkB op juli 13, 2006, 18:23:27
Resolution audio Opus 21, ain't gonna get much better ;D

Ja hoor: ArtSpeak modified RA Opus 21...  ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Audiofiel

Citaat van: FrenkB op juli 13, 2006, 18:39:12
But no thanks ;)

Omdat je:
1. Nog nooit gehoord hebt wat zijn mods kunnen doen.
2. Jouw hofleverancier het niet in zijn gamma heeft.
3. Je niet gelooft in modden van wat jij al zo goed vindt.
4. Er überhaupt niets beter is dan wat je nu hebt.
5. Anders, niets van bovenstaande

::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.