Tjoeb versus Marantz cd6000 shoot-out

Gestart door wil, september 2, 2005, 09:09:57

Vorige topic - Volgende topic

FrankB

Citaat van: advr op juni 16, 2006, 08:55:19
Afwisselen kun je natuurlijk altijd.

Een van de redenen dat ik nooit buizen wil ;D

Maar het is weer een zoektocht. Wel weer een lastige, de ideale oplossing zal wel weer niet bestaan ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Citaat van: FrenkB op juni 16, 2006, 11:38:36
Een van de redenen dat ik nooit buizen wil ;D

Maar het is weer een zoektocht. Wel weer een lastige, de ideale oplossing zal wel weer niet bestaan ;)

jij KUNT niet eens afwisselen :o :o

het hele leven is een grote compromis ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

FrankB

Citaat van: advr op juni 16, 2006, 11:40:19
jij KUNT niet eens afwisselen :o :o

Ik kies gewoon iets dat meteen perfect klinkt :P

Citaat van: advr op juni 16, 2006, 11:40:19
het hele leven is een grote compromis ;D ;D

Hmmm soms helaas wel.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

hifiman

Ik heb vanavond nog een aantal maal gewisseld tussen de E188CC en de E288CC (beiden philips SQ) en de conclusie is eenduidig en helder: de winnaar is........... de E188CC  ;D

De voordelen van de E188CC tov de E288CC zijn (disclaimer: in mijn set en naar mijn mening):
- het net iets te pittige hoog van de Tjoeb Reference is weg, hoog is precies goed nu  :)
- het te overdreven sublaag is nu ook precies goed en klinkt een stuk strakker zonder boemerig te zijn  :D
- soundstage is "vloeiender" en klinkt natuurlijker
- meer detail
- bredere en diepere soundstage

Het enige minpuntje (had ik al eerder genoemd) is het wat "ieler" klinken. Echter na een aantal maal wisselen bleek dat ook maar ietsie te zijn en niet zo erg als ik in eerste instantie dacht. Dit minpunt valt in het niet bij alle genoemde voordelen en voor mij is de E188CC dan ook de perfecte match  O0

Ik ben er heel blij mee in elk geval! Zo dan ben ik nu echt even uitge-experimenteerd met de stereo set  ;D

Eerstvolgende upgrade zullen de speakers worden, ik wil de Paradigm Reference Studio 60 vervangen door de Paradigm Signature S4, dat zal zeker niet dit jaar worden en hopelijk ergens volgend jaar en anders het jaar daarop  :P

hifiman

Dan nog een klein puntje. De E188CC zijn ietsies "dunner" dan de E288CC en als gevolg daarvan passen de buizen dempers niet goed (zitten te ruim en zakken naar onderen). Weten jullie of er makkelijk aan ringetjes voor dit type te komen is?

advr

ik gebruiks andere dempers en heb daar geen last van ;D
hier de dempers op de Ecc82 in de Unico.

zie zijn van Steve Herbelin
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

hifiman

Bedankt voor de tip! Ik heb ze gelijk ook maar besteld  :D

advr

Citaat van: Audioloog op juni 17, 2006, 09:20:43
Bedankt voor de tip! Ik heb ze gelijk ook maar besteld  :D

welk type?

had maar gezegd, ik had er nog 4 nodig ook voor E88cc type...

doe steve de groeten van mij, ik heb met hem aan de TT mat gewerkt. (Ad van Rooij)

Ad.

mijn LP12 is dit ;D ;D

hifiman

Citaat van: advr op juni 17, 2006, 11:22:55
welk type?

had maar gezegd, ik had er nog 4 nodig ook voor E88cc type...

doe steve de groeten van mij, ik heb met hem aan de TT mat gewerkt. (Ad van Rooij)

Ad.

mijn LP12 is dit ;D ;D

Hoi Ad,

Deze heb ik besteld:
(SS9-T) HAL-O 9 SuperSonic Damping Instrument - White Teflon

Tsja dat kon ik ook niet ruiken dat jij ze ook nog nodig had, ach de verzendkosten zijn niet hoog toch... Het is duurder als ik ze naar je moet brengen  ;D

Nou de groeten doen, het gaat allemaal via automatische mailtjes he  :P

Leuk dat je aan die mat hebt gewerkt  :o Je moet zo iets voor jezelf gaan beginnen joh  :D

Groetjes,

Ronald

advr

het was maar toevallig. Ik had dempers besteld en hij vroeg wat ik allemaal had staan, van het een kwam het ander. het was wel leuk om er aan mee te werken.

komende week ga ik ze wel weer bestellen. ook die cd dempers werken best aardig moet ik zeggen, praktisch zijn ze echter niet.

eerst had hij ook nog foto's van mijn Audio Innovations met de dempers rond alle buisjes op zijn site staan. dat was wel leuk.  nu heb ik af en toe nog contact.  8)

nee, voor mezelf beginnen is niets, hou je helemaal geen tijd meer over voor jezelf.  :P

prettige zondag verder en veel  plezier met de Tjoeb ;D

Ad.

Midcall

Citaat van: Audioloog op juni 16, 2006, 22:49:02
Ik heb vanavond nog een aantal maal gewisseld tussen de E188CC en de E288CC (beiden philips SQ) en de conclusie is eenduidig en helder: de winnaar is........... de E188CC  ;D

De voordelen van de E188CC tov de E288CC zijn (disclaimer: in mijn set en naar mijn mening):
- het net iets te pittige hoog van de Tjoeb Reference is weg, hoog is precies goed nu  :)
- het te overdreven sublaag is nu ook precies goed en klinkt een stuk strakker zonder boemerig te zijn  :D
- soundstage is "vloeiender" en klinkt natuurlijker
- meer detail
- bredere en diepere soundstage

Het enige minpuntje (had ik al eerder genoemd) is het wat "ieler" klinken. Echter na een aantal maal wisselen bleek dat ook maar ietsie te zijn en niet zo erg als ik in eerste instantie dacht. Dit minpunt valt in het niet bij alle genoemde voordelen en voor mij is de E188CC dan ook de perfecte match  O0

Ik ben er heel blij mee in elk geval! Zo dan ben ik nu echt even uitge-experimenteerd met de stereo set  ;D

Eerstvolgende upgrade zullen de speakers worden, ik wil de Paradigm Reference Studio 60 vervangen door de Paradigm Signature S4, dat zal zeker niet dit jaar worden en hopelijk ergens volgend jaar en anders het jaar daarop  :P

Hoe kan je nu na 1 dag testen deze verschillen al definiëren? Buizen moet je vele tientallen uren inspelen voor je kan beginnen met conclusies trekken, vooral met die kleine buisjes kan het inspelen lang duren. Of had je de 288'ers er al langer inzitten?
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

hifiman

Citaat van: Midcall op juni 19, 2006, 12:35:08
Hoe kan je nu na 1 dag testen deze verschillen al definiëren? Buizen moet je vele tientallen uren inspelen voor je kan beginnen met conclusies trekken, vooral met die kleine buisjes kan het inspelen lang duren. Of had je de 288'ers er al langer inzitten?
De 288'ers zaten er al een aantal maanden in en de 188'ers hadden op dat moment een uurttje of 20 op de teller. Je kan mij niet wijsmaken dat ht karakter van de buis dan nog essentieel veranderd.. Gisteren nog eens vergeleken trouwens en ik kwam tot exact dezelfde conclusie.

advr

Citaat van: Audioloog op juni 19, 2006, 12:41:13
De 288'ers zaten er al een aantal maanden in en de 188'ers hadden op dat moment een uurttje of 20 op de teller. Je kan mij niet wijsmaken dat ht karakter van de buis dan nog essentieel veranderd.. Gisteren nog eens vergeleken trouwens en ik kwam tot exact dezelfde conclusie.

de eerste indruk is altijd de beste, daarna verandert er aan het karakter van de buis nooit iets. wel wordt vaak het laag wat strakker en de rest wat vloeiender. ::)

xman

Hallo allemaal,

Ik ben een tijd niet aktief geweest op het Htforum maar las afgelopen week in dit topic tot mijn verbazing de ervaringen van Audioloog met Siemens E288cc buisjes in zijn Upsampler Tjoeb. 

Ik ben sinds vorige week ook in het bezit van een (gebruikte) Reference Tjoeb, incl. de zo geprezen Siemens E288cc buizen. De speler en de Siemens buizen zijn 3 jaar oud en dus ruimschoots ingespeeld.
Ik heb de speler eerst beluisterd op de set van een vriend en direkt viel naast de enorme ruimtelijkheid, de fantastische detailweergave en dynamiek, ook de hardheid in de weergave ons op. Ook na een groot aantal uren (warm)spelen vond ik het geluid nog ronduit hard en scherp. Ik werd er echt moe van. Die vriend had het over een vervorming in het bovenste deel van het frequentiegebied, en samen concludeerden dat er iets goed mis ging.
Hij heeft toen het probleem voorgelegd aan een kennis die werkzaam is voor de Hifiwinkel, de fabrikant van de Tjoeb. Die raadde ons aan eerst de buizen te vervangen.

Na wat 'Googlen' werd duidelijk dat die Siemens E288cc buizen een slechte reputatie hebben wat betreft microphonie. Veel nieuwe exemplaren zijn hierdoor zelfs onbruikbaar in geluidsapparatuur.Ik weet niet hoe dit verschijnsel zich in de geluidsweergave manifisteerd maar misschien is dat wat we gehoord hebben?

Begin deze week heb ik de Siemens buizen vervangen door een (niet gematched!)setje oude (1958 en 1959!) Philips E88cc Goldpins, dat ik al in bezit had voor gebruik in mijn andere, bijna standaard, Tjoeb 4000. Dit zijn buisjes uit de eerste serie en hebben een zgn. D-getter. (de Getter is het metalen deel dat zich direkt onder het reflecterende deel van het glas bevind, bij de meeste E88cc-varianten is deze cirkelvormig).
Sommige ervaren gebruikers vinden dit de fraaist klinkende buis uit de Ecc88/E88cc familie.

Oei, wat een verschil! Ik heb vrijwel dezelfde ervaringen als audioloog. Met deze Philips buisjes klinkt de Tjoeb op nagenoeg alle fronten beter dan met de Siemens E288cc maar bovenal is de genoemde hardheid/vervorming afwezig en is er geen sprake meer van luistermoeheid. Ik betrapte mijzelf erop dat ik weer naar muziek zat te luisteren ipv bezig te zijn met het analyseren van de weergave van de set. ;D

Ik heb eerder in dit topic mijn twijfels uitgesproken omtrent de resultaten van de Tjoeb-shoot out. Misschien moeten we die nog eens over doen maar dan met een goede versterker en andere buizen in de Tjoebs? ;) ;D

Ik bezit een aantal verschillende typen buizen die in de tjoeb gebruikt kunnen worden maar heb geen ervaring met de E188cc buizen. Ik heb wel eens gelezen dat die e188cc gewoon een e88cc is met een (nog) hogere tolerantie, waardoor de specificaties van afzonderlijke E188cc buizen grotendeels identiek zijn.Matchen van deze buizen is dan ook eenvoudig.

Tenslotte nog een weetje voor Advr,

In de tjoeb worden beide secties van de buis gebruikt; een voor buffering en de ander voor filtering.

wil

Citaat van: xman op juli  6, 2006, 14:55:07
Ik heb de speler eerst beluisterd op de set van een vriend en direkt viel naast de enorme ruimtelijkheid, de fantastische detailweergave en dynamiek, ook de hardheid in de weergave ons op. Ook na een groot aantal uren (warm)spelen vond ik het geluid nog ronduit hard en scherp. Ik werd er echt moe van.
Kan jij misschien ook eens kijken naar het verschil met de Tjoeb mét en zonder upsampler? Dat was ons al opgevallen, en Audioloog opnieuw (uiteindelijk ;)). Hardheid en scherpte wat ons inziens veroorzaakt werd door de upsampler was net dat wat ons naar een set deed luisteren ipv. naar een speler.

Ik heb eerder in dit topic mijn twijfels uitgesproken omtrent de resultaten van de Tjoeb-shoot out. Misschien moeten we die nog eens over doen maar dan met een goede versterker en andere buizen in de Tjoebs? ;) ;D
Wat is er mis met mijn versterker?  >:(

;) ;D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

hifiman

Ik ben blij met het verhaal van Xman, blijkbaar ben ik dus niet helemaal gek  ;D

Overigens heb ik de E88CC ook geprobeerd en ik vind de E188CC een STUK beter klinken, zonder de scherpte van de E288CC. Ik raad je dus aan toch ook eens de E188CC te proberen.

Wat de upsampler betreft, ik vond het deels een verbetering, het nadeel vond ik een kunstmatig rafelig "randje" rond stemmen (maar dan weer niet bij elke cd). Ik weet even niet hoe ik het anders moet verwoorden.

advr

Hallo allemaal,

Ik ben een tijd niet aktief geweest op het Htforum maar las afgelopen week in dit topic tot mijn verbazing de ervaringen van Audioloog met Siemens E288cc buisjes in zijn Upsampler Tjoeb. 

.....
Na wat 'Googlen' werd duidelijk dat die Siemens E288cc buizen een slechte reputatie hebben wat betreft microphonie. Veel nieuwe exemplaren zijn hierdoor zelfs onbruikbaar in geluidsapparatuur.Ik weet niet hoe dit verschijnsel zich in de geluidsweergave manifisteerd maar misschien is dat wat we gehoord hebben?

Begin deze week heb ik de Siemens buizen vervangen door een (niet gematched!)setje oude (1958 en 1959!) Philips E88cc Goldpins, dat ik al in bezit had voor gebruik in mijn andere, bijna standaard, Tjoeb 4000. Dit zijn buisjes uit de eerste serie en hebben een zgn. D-getter. (de Getter is het metalen deel dat zich direkt onder het reflecterende deel van het glas bevind, bij de meeste E88cc-varianten is deze cirkelvormig).
Sommige ervaren gebruikers vinden dit de fraaist klinkende buis uit de Ecc88/E88cc familie.

Oei, wat een verschil! Ik heb vrijwel dezelfde ervaringen als audioloog. Met deze Philips buisjes klinkt de Tjoeb op nagenoeg alle fronten beter dan met de Siemens E288cc maar bovenal is de genoemde hardheid/vervorming afwezig en is er geen sprake meer van luistermoeheid. Ik betrapte mijzelf erop dat ik weer naar muziek zat te luisteren ipv bezig te zijn met het analyseren van de weergave van de set. ;D

..

Ik bezit een aantal verschillende typen buizen die in de tjoeb gebruikt kunnen worden maar heb geen ervaring met de E188cc buizen. Ik heb wel eens gelezen dat die e188cc gewoon een e88cc is met een (nog) hogere tolerantie, waardoor de specificaties van afzonderlijke E188cc buizen grotendeels identiek zijn.Matchen van deze buizen is dan ook eenvoudig.

Tenslotte nog een weetje voor Advr,

In de tjoeb worden beide secties van de buis gebruikt; een voor buffering en de ander voor filtering.

dank je voor het "weetje" . Interne matching is daardoor wat minder belanrijk. In mijn Unico cd en Graaf worden beide secties gebruikt voor. Beide ontwerpen zijn volledig gebalanceerd uitgevoerd.

Met de echte NOS Siemens E288cc van voor 1970 heb ik nooit problemen met de microphonie gehad. De latere buizen hebben ook niet de muzikaliteit van de echte oude.  De E288cc Philipsen zijn volgens mij ook van latere fabricage data.

De E188cc en E88cc zijn bijna hetzelfde maar niet kwa geluid. In wat ze anders zijn weet ik niet. Het maakt mij ook niet uit, voor mij telt alleen maar hoe iets klinkt.
Daarnaast is ook belangrijk uit welke fabriek ze komen.

Veel plezier met het tube rolling ;D

xman

Wil,

Er is niks mis met je marantz receiver, integendeel zelf, voor multichannel toepassing is het een fantastisch apparaat. Maar voor het optimaal vergelijken van (topklasse) cd-spelers is het niet de meest voor de hand liggende versterker, omdat je simpelweg een hoop van de onderlinge kwaliteitsverschillen niet maximaal vast kunt stellen. Ga hem maar eens vergelijken met bijv. een Van medevoort MA240.

De upsampler zelf klinkt niet hard is mijn ervaring nu maar omdat hij vaak icm. die Siemens buizen wordt gebruikt lees ik regelmatig dat mensen het te fel vinden.
Ga maar eens op het net zoeken naar ervaringen van gebruikers. Veel mensen geven uiteindelijk de voorkeur aan andere buizen van bijv. Amperex label (=vaak ook Philips fabrikaat)

Toch moet ook een Siemens E288cc van het juiste type en bouwjaar hele fraai resultaten geven, daar ben ik van overtuigd.

Advr,

Wat je zegt over de verschillen tussen buizen van hetzelfde type maar verschillende bouwjaren klopt absoluut! Ik bezit zelf 5(!) verschillende versies van de Philips E88cc SQ Miniwatt,waaronder de eerder genoemde D-getter versie. Onderling klinken deze ook allemaal weer anders, hoewel de verschillen soms klein zijn. 
De beste Philips buizen kwamen meestal uit de buizenfabriek in Heerlen. Maar er zijn ook Philips E88cc van Frans of Engels fabrikaat (Mullard-fabriek)

Ik weet niet hoe oud mijn setje E288cc precies is maar het is er wel een met het  Siemens-Halske label.

Audioloog,

Welk type E88cc heb je gehad? Een Philips? Kun je aangeven hoe de getter eruit zag. Op het glas staat naast de typeaanduiding ook altijd een productie code. Voor de buizen uit Heerlen is deze zwart en begint met een delta, een driehoekje.

Ik heb de tjoeb met en zonder upsampler nog niet 1 op 1 vergeleken maar kan je zo wel vertellen dat de upsampler van een andere orde is. Sommige platen die ik  heel goed ken klinken zo anders. Je hoort gewoon veel meer. Daarnaast is de diepte en de breedte in de weergave nog verder toegenomen. (nog) meer seperatie tussen stemmen, instrumenten en geluiden.
Draai maar eens Take five van Dave Brubeck en luister naar trommels, piano en vooral de toeters! Je hoort bij de blaasinstrumenten niet alleen de voortgebrachte noten en hun boventonen maar los daarvan ook heel duidelijk de lucht door het instrument geblazen worden.

Die vriend van mij heeft al een paar jaar de CD Van Halen live, typische rockopname met veel climaxen en ook compressie. Op mijn upsampler tjoeb vind hij die plaat voor het eerst 'genietbaar' klinken!

Dat rafelige randje rond stemmen herken ik niet maar ik heb nog te weinig geluisterd om daar echt iets over te kunnen zeggen. Ligt het niet gewoon aan de opname?
De stem van Thom Yorke op Exit music for a movie op OK Computer klinkt in ieder geval grandioos!

hifiman

Citaat van: xman op juli  6, 2006, 17:18:12
Welk type E88cc heb je gehad? Een Philips? Kun je aangeven hoe de getter eruit zag. Op het glas staat naast de typeaanduiding ook altijd een productie code. Voor de buizen uit Heerlen is deze zwart en begint met een delta, een driehoekje.

Ik heb de tjoeb met en zonder upsampler nog niet 1 op 1 vergeleken maar kan je zo wel vertellen dat de upsampler van een andere orde is. Sommige platen die ik  heel goed ken klinken zo anders. Je hoort gewoon veel meer. Daarnaast is de diepte en de breedte in de weergave nog verder toegenomen. (nog) meer seperatie tussen stemmen, instrumenten en geluiden.
Draai maar eens Take five van Dave Brubeck en luister naar trommels, piano en vooral de toeters! Je hoort bij de blaasinstrumenten niet alleen de voortgebrachte noten en hun boventonen maar los daarvan ook heel duidelijk de lucht door het instrument geblazen worden.

Die vriend van mij heeft al een paar jaar de CD Van Halen live, typische rockopname met veel climaxen en ook compressie. Op mijn upsampler tjoeb vind hij die plaat voor het eerst 'genietbaar' klinken!

Dat rafelige randje rond stemmen herken ik niet maar ik heb nog te weinig geluisterd om daar echt iets over te kunnen zeggen. Ligt het niet gewoon aan de opname?
De stem van Thom Yorke op Exit music for a movie op OK Computer klinkt in ieder geval grandioos!

Ik had een setje E88CC van Siemens, geen idee wat voor getter die hadden, ik heb ze doorverkocht...

Ik kan de voordelen die je met de upsampler hoort bevestigen, echter ik hoorde dus ook dat nadeel ... Waren het de opnames? Ik denk het persoonlijk van niet.. Waarom ik dat wel hoor en jij niet kan ik niet verklaren, ik had liever gezegd dat de upsampler helemaal geweldig is...

Groetjes,

Ronald

hifiman

Overigens lees je in de reviews van Amerikanen over de Tjoeb vaak dat ze de 7308 gebruiken, en dat is toevallig de amerikaanse benaming voor de E188CC buisjes  8)

xman

He Audioloog/Ronald

Ik heb je nog een keer benaderd voor die Siemens E88cc toen je ze te koop aanbood. Jij woont toch ook in Delft? Ik heb er inmiddels ook eentje(!), een gebruikte voor 1,50 EU en die wel eens beluisterd in de standaard Tjoeb icm een Philips e88cc op het andere kanaal.
Het is geen vergelijk. Weinig verfijning en schel en hard, ronduit beroerd. Niet verwonderlijk dat jouw E188cc veel beter klinken.

Upscale audio de amerikaanse importeur van AH! Njoe Tjoeb is heel enthousiast over de 7308, de amerikaanse aanduiding van de E188cc. Deze Amperexen zijn vaak erg verwant aan Philips buizen en komen vaak ook uit dezelfde fabriek.

Deze site heb je misschien wel eens bezocht maar hier is veel info te vinden over (philips) buizen uit Ecc88/E88cc familie;
http://www.tube-classics.de/TC/Tubes/Valvo%20E88CC/E88CC.htm

Movievault

Ik heb er vandaag even de standaard buisjes ingestoken.
Wat me meteen opviel wat dat de ruimtelijkheid een stuk minder was, daarna de E188cc erin uurtje gespeeld en het was iets beter, maar van zodra dat ik de 288 erinsteek is het geheel veel ruimtelijker geworden. Het is inderdaad iets heviger in aanzet, maar voor mij nog steeds ideaal.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

wil

Citaat van: xman op juli  6, 2006, 17:18:12
Wil,

Er is niks mis met je marantz receiver, integendeel zelf, voor multichannel toepassing is het een fantastisch apparaat. Maar voor het optimaal vergelijken van (topklasse) cd-spelers is het niet de meest voor de hand liggende versterker, omdat je simpelweg een hoop van de onderlinge kwaliteitsverschillen niet maximaal vast kunt stellen. Ga hem maar eens vergelijken met bijv. een Van medevoort MA240.
Ik kan het niet anders dan met je eens zijn :)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

xman

Misschien is het een idee om is te kijken welke buizen de verschillende Tjoeb bezitters precies gebruiken en wat hun ervaringen zijn. Dus niet alleen het fabrikaat, label/merknaam en type maar ook de productiecodes en de constructiewijze zover die te achterhalen zijn.

idee voor een nieuw topic?

hifiman

Citaat van: xman op juli  6, 2006, 18:47:42
He Audioloog/Ronald

Ik heb je nog een keer benaderd voor die Siemens E88cc toen je ze te koop aanbood. Jij woont toch ook in Delft? Ik heb er inmiddels ook eentje(!), een gebruikte voor 1,50 EU en die wel eens beluisterd in de standaard Tjoeb icm een Philips e88cc op het andere kanaal.
Het is geen vergelijk. Weinig verfijning en schel en hard, ronduit beroerd. Niet verwonderlijk dat jouw E188cc veel beter klinken.
Haha ja dat is waar ook ja.Wees maar blij dan dat ik ze net al verkocht had, ze klonken inderdaad niet lekker.

Upscale audio de amerikaanse importeur van AH! Njoe Tjoeb is heel enthousiast over de 7308, de amerikaanse aanduiding van de E188cc. Deze Amperexen zijn vaak erg verwant aan Philips buizen en komen vaak ook uit dezelfde fabriek.
Ik weet het ja.

Deze site heb je misschien wel eens bezocht maar hier is veel info te vinden over (philips) buizen uit Ecc88/E88cc familie;
http://www.tube-classics.de/TC/Tubes/Valvo%20E88CC/E88CC.htm
Ook die had ik al gevonden, toch bedankt  :)