Stereo set van Pa & Ma

Gestart door Rody, september 1, 2005, 15:32:53

Vorige topic - Volgende topic

advr

Citaat van: Rody op januari  7, 2006, 20:11:08

Wat er in elk geval ook gaat komen is deze buizenversterker van Jolida:
2 matched pairs (4) of 6550/KT88 power output; 1 pc. 12AX7A pre-amplifier, 2 pcs. 12AT7A or 6SN7GT power drivers.
Volgens mij zijn het 6550 van Electro Harmonics die er uiteindelijk in zitten :)

Hoi Rody,

Mooie upgrade voor je ouders!!

Het lijken overigens EK KT88, de 6550 van EH hebben een andere glas vorm...

of misschien toch deze 6550?  Er zijn nl. 2 varianten in glass shape

Maar dat mag de pret niet drukken de EH KT88 zijn ontzettend goed!!

Via welke site koop je deze spullen?

Groet,
Ad.

Edit mod: naam gewijzigd op verzoek Rody
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Rody

Rody

Xindak kabels en bi-wire jumpers zijn aangesloten.

De mond van pa & ma vielen open van verbazing, wat een verschil met de Oehlbach koperen kabels ;D
Nu vinden ze de set wél echt mooi klinken O0

advr

heb je je in ieder geval niet voor niets "uitgesloofd".  8)

eer na gedane arbeid ;D

De jolinda ook al binnen?

(KT90's? toevallig aan gedacht.... :P)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Rody

Citaat van: advr op januari 13, 2006, 21:05:08

heb je je in ieder geval niet voor niets "uitgesloofd".  8)

eer na gedane arbeid ;D

De jolinda ook al binnen?

(KT90's? toevallig aan gedacht.... :P)

Jolida is betaald, maar nog niet binnen :)

Ga denk ik ook zo'n Meixing bestellen, dus wellicht kan ik dus ook de KT90 meebestellen voor je.
Heb ik al naar gevraagd ;)

CiteerRegarding KT90 tubes we can offer you these items of Russian origin, what perhaps are the best. Price pro tube would be EURO 55.00.

hifiman

Citaat van: Rody op januari 13, 2006, 20:26:48
De mond van pa & ma vielen open van verbazing, wat een verschil met de Oehlbach koperen kabels ;D
Haha had ik mij niet al eens voorzichtig uitgelaten over deze oehlbach kabel?  >:D

advr

Citaat van: Rody op januari 13, 2006, 22:16:26
Jolida is betaald, maar nog niet binnen :)

Ga denk ik ook zo'n Meixing bestellen, dus wellicht kan ik dus ook de KT90 meebestellen voor je.
Heb ik al naar gevraagd ;)

ik zal eens kijken wat of die prijs van 55 euro per stuk juist is. ik vind het erg aan de hoge kant.  ;D

Rody

Inmiddels is de Jolida buizenversterker ook binnen.

Zeer fraaie versterker moet ik zeggen :)
Helaas kan deze niet in de kast onder de TV omdat buizenversterkers gewoon té warm worden :(
Hij staat daarom voorlopig naast de TV. Ik zal als ik tijd heb is wat foto's schieten, al staan er wat voorbeeldfoto's op de vorige pagina volgens mij :)

Geluid is wederom erg verbeterd, al moet ik zeggen dat de grootste verbetering in de speaker kabels lag (hoe raar dat ook klinkt :) )

Zodra de Marantz PM 17 en CD 17 verkocht zijn komt er nog een Jolida cdspeler :)
Dus wie is geïnteresseerd in deze fraaie Marantz-en?

Rody

Maximus_Aurelius

Voorkant is mooi ;D , alleen de bovenkant net de Himalaya ;D ;)

Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

Rody

advr

Citaat van: Rody op januari 24, 2006, 14:46:55
Zitten 4 KT88 van Electro Harmonix in.

very nice allemaal!!!
en de EH KT88 zijn erg goed ;D ;D

Ik heb ze ook in de Graaf zitten en daar blijven voorlopig ook. Ik laat de KT90 even voor wat ze zijn, ik heb besloten om voor een nieuw element te gaan!! :o :o

veel luister plezier! ;D

Ad.

Rody

Citaat van: advr op januari 24, 2006, 18:50:08
very nice allemaal!!!
en de EH KT88 zijn erg goed ;D ;D

Ik heb ze ook in de Graaf zitten en daar blijven voorlopig ook. Ik laat de KT90 even voor wat ze zijn, ik heb besloten om voor een nieuw element te gaan!! :o :o

veel luister plezier! ;D

Ad.

Pa & ma zijn er blij mee, wat een geluid :D

Alleen hij past helaas niet in het kastje, wegens temperatuur.. even kijken hoe we dat gaan oplossen ;D

advr

super, en de buisjes moeten nog echt loskomen denk ik ;D ;D

de amp os toch prachtig om te zien 8)

lekker op de kast!!

Rody

Citaat van: advr op januari 30, 2006, 21:36:44

super, en de buisjes moeten nog echt loskomen denk ik ;D ;D

de amp os toch prachtig om te zien 8)

lekker op de kast!!

Dat vind ik ook, maar ja, mannen denken daar nu eenmaal anders over... ;D

advr

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
wat heb ik dan een geluk :D

Rody

We hebben de woonkamer omgegooid, nou ja... 45gr gedraaid :)
Kreeg ze eindelijk zover....
Het klinkt nu VEEL beter  :) :)

advr

nice zo, de tv iets naar links en de versterker heeft vanzelf meer ruimte en staat dan ook mooier dan zo in een hoekje.... ;D ;D

oud_account_1

De tv weg (of vervangen door een platte aan de muur) en de versterker goed in het zicht.
Daar wordt het geluidsbeeld en het eh uhm optisch beeld  (???) beter van :)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Rody

Citaat van: advr op maart  4, 2006, 22:32:49

nice zo, de tv iets naar links en de versterker heeft vanzelf meer ruimte en staat dan ook mooier dan zo in een hoekje.... ;D ;D

Voor de Jolida komt wat anders (smallers) in de plaats.. ik zeg nog niet wat..maar het is mooi ;D

Rody

Citaat van: squadra op maart  4, 2006, 22:36:54
De tv weg (of vervangen door een platte aan de muur) en de versterker goed in het zicht.
Daar wordt het geluidsbeeld en het eh uhm optisch beeld  (???) beter van :)

Dat zou mooi zijn, maar beide zit er niet in denk ik zo ;D

advr

Citaat van: Rody op maart  4, 2006, 23:20:39

Voor de Jolida komt wat anders (smallers) in de plaats.. ik zeg nog niet wat..maar het is mooi ;D

ja lap zeg....... :o :o

Rody

Ik zal jullie niet langer in spanning houden...
Ik heb vandaag een PrimaLuna Prologue no.2 opgehaald.
De 2 12AX7 buizen zijn vervangen door 2x Mullard CV4004 :)

B.J.

Je ouders wisselen net zo vaak als jij!  :D

ajbeefde

Citaat van: Rody op maart  5, 2006, 15:10:55
Ik zal jullie niet langer in spanning houden...
Ik heb vandaag een PrimaLuna Prologue no.2 opgehaald.
De 2 12AX7 buizen zijn vervangen door 2x Mullard CV4004 :)

Heel mooi !!!!!!!!   Enig verschil met de vorige versterker?
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.