Neo's stereo set > met foto!

Gestart door nwolsink, augustus 31, 2005, 19:58:31

Vorige topic - Volgende topic

nwolsink

Ik heb sinds enige mijn nieuwe stereo opstelling staan met de volgende componenten:

-Dreambox DM7000 > bekabeld  met Oehlbach DCS Edition NF1 Master
-Marantz CD5400 > bekabeld  met Nordost Flatline (zo'n platte silveren :) )
-Marantz PM7200
-2x Phonar Premium S2 speakers (lijkt op de P30)
-2x 9M Nordost Flatline Speaker kabel

Toen ik deze set net had staan en nog niet over de Nordost kabel beschikte had het geheel een wat schreeuwerig / onrustig geluid, sinds ik heb de speaker middels single wiring aangesloten met de Nordost Flatline kabel is dat over!

Vervolgens heb ik nog overwogen de CD-5400 te vervangen voor een AH! Njoe Tjoeb, hier zie ik ivm de relatief hoge kosten en het beoerkte aantal cd's dat ik heb vooralsnog vanaf

Wat ik nu na enkele weken nog steeds mis is wat Laag / Bas, ik krijg enkel een goed Bas niveau als ik voor mijn gevoel redelijk hard draai.
Zodra ik aan de knoppen ga draaien op de PM7200 en dus geen "Source Direct" meer gebuik gaat het geheel ook niet echt beter klinken, CD's hebben meer Laag dan MP3's.

Wie weet raad  ???
::Nothing to see here::

nwolsink

nwolsink

Citaat van: tingtong5 op september  1, 2005, 08:40:13
Ik heb een CD-5400 te koop staan (zie de "de markt -> mediaspelers") sectie. Ik ben dus helaas niet objectief  ;D

edit: (O wacht je had al gereageerd en wil geen goudkleur das waar ook..)

Ok maar even serieus, voor cd's zal de 5400 zeker een grote verbetering zijn!
Voor je mp3's -> cd zal je denk ik weinig verschil horen.

Groetjes,

Ronald

Ik ga hem gewoon halen en dan zie ik wel :)

bmateijsen

Zeker de CD5400 nemen... De kiss is een veredelde PC cd-rom speler....  :-X

nwolsink

Citaat van: bmateijsen op september  1, 2005, 09:09:54
Zeker de CD5400 nemen... De kiss is een veredelde PC cd-rom speler....  :-X

en wel een van samsung kan ik daar aan toevoegen  ;)

hifiman

nwolsink

Ik heb nog een vraag over Bi-Wiring > Ik heb naar iedere speaker nu 2 4mm kabels, koper naar de sub en silver naar de tweeter + mid speaker. Heb ik dat goed gedaan?

Rody

Waarom pas je steeds je startpost aan?
Is een beetje verwarrend omdat alle replies niet gaan over de startpost.

nwolsink

Citaat van: Rody op september  2, 2005, 00:51:31
Waarom pas je steeds je startpost aan?
Is een beetje verwarrend omdat alle replies niet gaan over de startpost.

heb je gelijk in maar mijn CD speler vraagstuk was opgelost, nu zit ik weer met iets anders  :D

PaulSQ

mbt Bi wirering;

laag is goed, bij hoog kun je ook gewoon koper proberen en kijken wat beter bevalt.....
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

nwolsink

Ik heb de set nu een paar weken en zit nog met iets, ik vind het hoog erg schel.
Ik speel momenteel MP3's af via mijn Dreambox maar mis Bas en vind het wat schreeuwerig klinken

CD's klinken stukken beter maar daar heb ik er niet zoveel van.
Ik heb mijn speakers gebiwired >> koper voor laag en silver voor hoog.

Ik heb dat net omgedraaid en dat scheelt al heb ik het idee, iemand nog meer suggesties?

Rody

Citaat van: nwolsink op september 18, 2005, 17:06:11
Ik heb de set nu een paar weken en zit nog met iets, ik vind het hoog erg schel.
Ik speel momenteel MP3's af via mijn Dreambox maar mis Bas en vind het wat schreeuwerig klinken

CD's klinken stukken beter maar daar heb ik er niet zoveel van.
Ik heb mijn speakers gebiwired >> koper voor laag en silver voor hoog.

Ik heb dat net omgedraaid en dat scheelt al heb ik het idee, iemand nog meer suggesties?

Probeer is het zilver te vervangen door koper, of gewoon single-wired aansluiten met alleen koper.
Dat is de oplossing waarschijnlijk.

nwolsink

Citaat van: Rody op september 18, 2005, 17:13:03
Probeer is het zilver te vervangen door koper, of gewoon single-wired aansluiten met alleen koper.
Dat is de oplossing waarschijnlijk.

Zou single wired echt helpen denk je? je zou toch verwachten dat BiWiring beter zou zijn, ik ga het wel meteen proberen :)

Rody

Citaat van: nwolsink op september 18, 2005, 17:14:36
Zou single wired echt helpen denk je? je zou toch verwachten dat BiWiring beter zou zijn, ik ga het wel meteen proberen :)

Misschien dat Biwiring IETS beter is, maar het gaat hier om het feit dat je het zilver niet gebruikt.
En aangezien je maar 1 koperkabel hebt kun je dus niet biwiren, vandaar dat ik single wire zeg  ;)

Biwire zou ik alleen doen met 2 dezelfde kabels, dus niet koper en zilver gemengd

nwolsink

Citaat van: Rody op september 18, 2005, 17:18:51
Misschien dat Biwiring IETS beter is, maar het gaat hier om het feit dat je het zilver niet gebruikt.
En aangezien je maar 1 koperkabel hebt kun je dus niet biwiren, vandaar dat ik single wire zeg  ;)

Biwire zou ik alleen doen met 2 dezelfde kabels, dus niet koper en zilver gemengd

Dit waren ook meer de omstandigheden dat ik geen andere kabels had, welke kabels adviseren jullie?
De koperen die ik nu heb is van Oehlbach en kost iets van € 6 per meter, heel goedkoop dus.
Eigenlijk wil ik daar nog wel een keer in investeren

garmtz

Gewoon single wired gaan spelen, maar wel de linkjes vervangen door ECHTE linkjes. Ik zou een Nordost Flatline Gold proberen. Heeft tingtong ook enorm geholpen om het onrustige uit zijn set te krijgen zonder transparantie op te geven.

nwolsink

Citaat van: garmtz op september 18, 2005, 17:51:56
Gewoon single wired gaan spelen, maar wel de linkjes vervangen door ECHTE linkjes. Ik zou een Nordost Flatline Gold proberen. Heeft tingtong ook enorm geholpen om het onrustige uit zijn set te krijgen zonder transparantie op te geven.

wat kosten deze linkjes en waar haal ik deze? zou dit ook bij MP3 een verschil maken?

garmtz

Citaat van: nwolsink op september 18, 2005, 17:58:02
wat kosten deze linkjes en waar haal ik deze? zou dit ook bij MP3 een verschil maken?

Nordost Flatline Gold links: 79 Euro per stereo set.

nwolsink

Citaat van: garmtz op september 18, 2005, 17:51:56

Single wired heb ik net geprobeerd maar dat is nog veel slechter, veel detail verlies en weinig tot geen bas meer.

nwolsink

Is Nordost Flatline Gold ook goede speakerkabel? Is het aan te raden om ook met stekkers aan de speaker zijde te werken?

Ik ben op zoek naar een warme klank!

Ik heb relatief veel kabel nodig voor mijn stereo setup 2 meter voor Links en 8 meter voor Rechts

Rody

Citaat van: nwolsink op september 18, 2005, 18:24:52
Single wired heb ik net geprobeerd maar dat is nog veel slechter, veel detail verlies en weinig tot geen bas meer.

Heb je die plaatjes wel weer tussen de terminals gezet?

nwolsink

Moony

nwolsink

Citaat van: Moony op september 18, 2005, 20:20:22
Nee, die niet.
Dat is een analoge interlink voor tussen bv. cd speler en versterker.

Maar ik zie dat je 'm toch al gekocht hebt...

Ik had nog 1 linkje nodig dus ik dacht ik neem de gok :). Heb ik teveel betaald?
Waar kan ik de (BiWire) speakerkabel van Nordost kopen?