Neo's stereo set > met foto!

Gestart door nwolsink, augustus 31, 2005, 19:58:31

Vorige topic - Volgende topic

Moony

De linkjes die Garmt bedoelde zijn de verbindingen achterop je speakers, de metalen brugjes.
Indien je gaat single-wiren kun je die het beste vervangen door speakerkabel, dat komt ten goede aan het geluid.

garmtz

nwolsink, de kabel die je nu gekocht hebt is niet eens een officiele Nordost kabel, want er BESTAAT geen Nordost Flatline Interlink!!! Hoe deze klinkt (en of je teveel hebt betaald) is dus niet te voorspellen, het is een zelfbrouwsel...

Ik bedoelde inderdaad de verbinding achterop je speaker van laag naar hoog. Het feit dat je geen bas hebt als je single-wired ligt waarschijnlijk aan het feit dat je de bestaande blikken troep ertussen gebruikt, of aan het feit dat de kabels voor hoog en laag ongelijk zijn, wat nooit is aan te bevelen.

nwolsink

Citaat van: Moony op september 18, 2005, 20:41:40
De linkjes die Garmt bedoelde zijn de verbindingen achterop je speakers, de metalen brugjes.
Indien je gaat single-wiren kun je die het beste vervangen door speakerkabel, dat komt ten goede aan het geluid.

Dat heb ik idd bij mijn P200 speakers ook zo gedaan
::Nothing to see here::

nwolsink

Citaat van: garmtz op september 18, 2005, 23:01:02
nwolsink, de kabel die je nu gekocht hebt is niet eens een officiele Nordost kabel, want er BESTAAT geen Nordost Flatline Interlink!!! Hoe deze klinkt (en of je teveel hebt betaald) is dus niet te voorspellen, het is een zelfbrouwsel...

Ik bedoelde inderdaad de verbinding achterop je speaker van laag naar hoog. Het feit dat je geen bas hebt als je single-wired ligt waarschijnlijk aan het feit dat je de bestaande blikken troep ertussen gebruikt, of aan het feit dat de kabels voor hoog en laag ongelijk zijn, wat nooit is aan te bevelen.

Ik heb de koop ontbonden :) welke analoge interlinks raden jullie aan? Ik heb nu Oehlbach's van +/- € 25

Rody

Kijk is op deze link:
http://www.heartlandcables.com

Canare kabels met eventueel Eichmann bullet plugs.

Ik had de Canare L-5CFB met Eichmann PB voor maar €51,- incl verzenden uit de US.  :)

PaulSQ

Ik denk dat je het probleem toch in je dreambox moet zoeken of in de kwaliteit van je mp3 collectie, met name ook omdat je cd speler veel beter klinkt.

En je huidige kabels op zich niet slecht zijn...
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

garmtz

Citaat van: nwolsink op augustus 31, 2005, 19:58:31
Waar zou dit schreeuwerige / onrustige nog meer vandaan kunnen komen? Het is voornamelijk met MP3 playback, CD's klinken een stuk beter

Had dit nog niet eens gelezen...  :o  MP3 klinkt vrijwel altijd slecht, doe je heel weinig aan! Heb MP3 wel behoorlijk goed horen klinken via een Meridian DVD-speler, maar die is 'vrij duur'.

nwolsink

Citaat van: PaulSQ op september 19, 2005, 08:31:08
Ik denk dat je het probleem toch in je dreambox moet zoeken of in de kwaliteit van je mp3 collectie, met name ook omdat je cd speler veel beter klinkt.

En je huidige kabels op zich niet slecht zijn...

Ik zat daar ook al aan te denken, ik denk echter wel dat ik dan de Speakerkabels nog wel ga vervangen voor iets beters, wat heeft 4 draden in 1 kabel?

garmtz

Citaat van: nwolsink op september 19, 2005, 09:20:38
Ik zat daar ook al aan te denken, ik denk echter wel dat ik dan de Speakerkabels nog wel ga vervangen voor iets beters, wat heeft 4 draden in 1 kabel?

WyreWizard Dreamcaster...  ;)

...en vele anderen natuurlijk... :)

nwolsink

Citaat van: garmtz op september 19, 2005, 09:13:18
Had dit nog niet eens gelezen...  :o  MP3 klinkt vrijwel altijd slecht, doe je heel weinig aan! Heb MP3 wel behoorlijk goed horen klinken via een Meridian DVD-speler, maar die is 'vrij duur'.

wa is "vrij" duur :)

nwolsink

Citaat van: garmtz op september 19, 2005, 09:37:09
WyreWizard Dreamcaster...  ;)

...en vele anderen natuurlijk... :)

Er is idd voldoende kabel, vandaar ook mijn vraag  :D. wat kost deze kabel per M en waar is ie te koop?

nwolsink

Ik denk dat ik ga voor de Canare 4s11 starquad speaker kabel . Nu heb ik voor de ene speaker 8 meter en voor de andere 4 meter nodig.
kan je dan beter 2 stukken van 8 nemen of maakt dat niet uit als ze niet evenlang zijn?.

Ik wil hier zelf Banaan stekkers aanmaken

hifiman

Citaat van: nwolsink op september 18, 2005, 17:49:15
De koperen die ik nu heb is van Oehlbach en kost iets van € 6 per meter, heel goedkoop dus.
Deja vu  ;D

Ik had ook oehlbach 4mm kwadraat en dat klonk vreselijk onrustig, warrig en gewoon ronduit slecht!
Ome Garmt heeft zijn Nordost Flatline Gold aangesloten en hup alles viel op zijn plek en ik had een mooi rustig geluid.

Omdat ik 30 meter nodig had en niet de lotto gewonnen had ben ik uiteindelijk voor een goedkoper alternatief gegaan, namelijk de Wyrewizard Spellbinder. Dit bevalt heel goed! De Wyrewizard Dreamcaster is hier de bi-wire versie van.

Tot zover mijn ervaringen.

hifiman

Verder speel ik ook wel eens mp3 via de dreambox en hoewel het leuk is dat dat kan klinkt dat voor geen ene meter vergeleken met een cd.

O ja en de CD5400 heb ik ook gelijk de deur uitgedaan, alhoewel het voor het geld zeker geen slechte speler is.

nwolsink

Citaat van: tingtong5 op september 19, 2005, 14:45:27
Verder speel ik ook wel eens mp3 via de dreambox en hoewel het leuk is dat dat kan klinkt dat voor geen ene meter vergeleken met een cd.

O ja en de CD5400 heb ik ook gelijk de deur uitgedaan, alhoewel het voor het geld zeker geen slechte speler is.

Welke amp heb jij bij de CD-5400? Deze CD speler bevalt mij (nog :) ) wel goed. Ik ga denk ik nu eerst eens mijn speaker kabel vervangen voor Canare, alleen wil ik eerst mijn vraag over de lengtes beantwoord hebben voordat ik wat bestel.

hifiman

CD speler is op zich ook niks mee, maar het kan altijd beter (en duurder)  :P

Ik zou 2x 8 meter nemen. Anders heeft het ene stuk de dubbele weerstand als het andere en dat lijkt me niet slim.

garmtz

nwolsink, als je blind blijft kopen en niet uitproberen, ga je steeds van het ene geluid dat je niet wilt naar het andere geluid dat je niet wilt...  >:(  Misschien is het verstanding om eens wat kabels te LENEN.

hifiman

Citaat van: garmtz op september 19, 2005, 15:25:52
nwolsink, als je blind blijft kopen en niet uitproberen, ga je steeds van het ene geluid dat je niet wilt naar het andere geluid dat je niet wilt...  >:(  Misschien is het verstanding om eens wat kabels te LENEN.
Neem mijn advies aan en dat is: neem het advies van Garmt aan!  ;D

Ik heb ook eerst 2x mijn hoofd gestoten met speakerkabels kopen maar ik weet nu beter. Luidsprekerkabels kunnen onderling ontzettend anders klinken (niet subtiel, maar gigantisch !).

nwolsink

Citaat van: garmtz op september 19, 2005, 15:25:52

Goed en wie o wie leent mij die  :)

hifiman

Ik niet in elk geval  >:D
Ik denk dat Garmt wel een goed adresje weet!

garmtz

nwolsink

Paul1967

Citaat van: nwolsink op september  1, 2005, 20:21:32
Ik heb naar iedere speaker nu 2 4mm kabels, koper naar de sub en silver naar de tweeter + mid speaker. Heb ik dat goed gedaan?

Ik ken deze 4mm kabel met een + van zilver en een - van koper. Heb hem nl zelf op mijn Marantz set en ondervind geen problemen met schreeuwerig cq onrustig geluid. Bi-wired aangesloten op mijn Mordaunts klinkt het gewoon goed.

Waarom sluit je trouwens de koper op de + en - HF en zilver op + en - LF of contra aan??
In principe hoort met deze kabel bij bi-wiring de + van HF en LF zilver te hebben en de - dan koper. Wat je ook kan doen als het hoog te hard klinkt, de boel single-wire aansluiten op de LF bindingen (vaak de onderste 2) en dan (wat al gezegt wordt) de blikken plaatjes vervangen door stukje speakerkabel.

nwolsink

Ik ben in afwachting van de kabel wat aan het experimenteren gegaan.

van Bi-Wire naar Single Wire
Brugjes vervangen voor kabel

Test 1 Oehlbach koper >> zeer slecht, dat ze zo'n kabel durven te verkopen  :o
test 2 Zilveren kabel van Stassen >> klinkt al een heel stuk beter, ben al bijna tevreden  ;)

Nu wachten op de kabels van Garmt  ;D

garmtz

Ik verstuur ze a.s. vrijdag!

En hoe beviel overgaan van bi- naar single-wiring? Wat voor kabel heb je tussen hoog en laag?