Allard zijn Blue Room revisited

Gestart door 990143, augustus 29, 2005, 18:16:47

Vorige topic - Volgende topic

990143

Dank voor de complimenten

Zal ook een paar foto's plaatsen als hij helemaal hangt

990143

Deze week ben ik ook begonnen met het orienteren voor de aanschaf van een dedicated stereoversterker. Mijn oog is voornamelijk op de musicl fidelity a3.5 integrated amplifier gevallen. Ik heb vandaag voor komende zaterdag alvast een afspraak gemaakt om deze te gaan beluisteren. Dit kan op dezelfde apparatuur als ik zelf heb staan de denon 3910 en de kef iq7. Dit maakt het een stuk makkelijker te beoordelen hoe het klinkt.

990143

Hallo allemaal

Vandaag weer eens een nieuwe aanschaf gedaan voor mijn HT. Het is de integrated amplifier a3.5 van musical fidelity geworden. Deze ben ik vandaag wezen beluisteren. Nu is het alleen nog even wachten tot hij er is. De winkelier dacht mischien dat hij er komende dinsdag al zal zijn want ze zijn meestal wel op voorraad bij de importeur. ik kon vandaag ook wel gelijk het winkel exemplaar meenemen die een paar weken oud was maar heb mij toch in kunnen houden. Neem voor die prijs liever de nieuwe mee.

Ook een foto van de versterker die ik op internet heb gevonden

Gr

Allard

Niet actief

Citaat van: Allard 990143 op maart 25, 2006, 17:52:41
Hallo allemaal
Vandaag weer eens een nieuwe aanschaf gedaan voor mijn HT. Het is de integrated amplifier a3.5 van musical fidelity geworden. Deze ben ik vandaag wezen beluisteren. Nu is het alleen nog even wachten tot hij er is. De winkelier dacht mischien dat hij er komende dinsdag al zal zijn want ze zijn meestal wel op voorraad bij de importeur. ik kon vandaag ook wel gelijk het winkel exemplaar meenemen die een paar weken oud was maar heb mij toch in kunnen houden. Neem voor die prijs liever de nieuwe mee.
Ook een foto van de versterker die ik op internet heb gevonden
Gr
Allard

Je hebt wel smaak, Allard.
Alles wat ik tot nog toe hoorde van deze serie van MF was echt heel mooi. De cd-speler was vorig jaar in elk geval een van m'n favorieten toen ik zelf op zoek was.
Toine.

990143

Bedankt Toine

Het is in ieder geval weer een flinke stap voorwaards met deze versterker. Over de cd speler heb ik inderdaad ook hele goede dingen gehoord. Die wordt misschien ook nog wel eens aangeschaft maar voorlopig is de denon goed genoeg.

Vooral het uiterlijk is echt geweldig. Met het oog daarop is het een van de mooiste amplifiers. Zeker de grote knop is prachtig om te zien

Gr

Allard

990143

The day has come

KADOTJES TIJD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vandaag eindelijk mijn versterker het was lang wachten, maar liefst 5 dagen maar wat een zware tijd was dat. Daarnet even alles snel in het rack gegooit en alvast wat foto's gemaakt voor de mede liefhebbers.

Hier is ie dan de Musical fidelity 3.5 integrated amplifier

Eerst het pakje en dan!!

Gr

Allard

Dracoplasm

 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

R

990143

Bedankt

Wat ik het mooiste aan de versterker vind is de volume knop. Als je de versterker met de afstandsbediening harder of zachter zet draait de knop gezellig mee. Degene die de ab heeft ontworpen bij musical fidelity moeten ze trouwens ontslaan want dat slaat helemaal nergens op

eindelijk kon ik ook mijn aangeschafte kabels die ik een keer op de groei alvast had aangeschaft eindelijk gebruiken. Een Siltech New York MXT.  Deze vormt de verbinding tussen de denon 3910 en de MF a3.5. Voor de ht direct input hangt er non een goedkopere versie tussen. Welke kabel raden jullie aan om tussen de versterkers te hangen. Ik zie heel veel positiefs over Nordost. Is deze aan te raden of hebben jullie nog andere ideeen

Gr

Allard

Citaat van: Ruben op maart 30, 2006, 19:19:12
Gaaf ding, feli. Staat erg mooi in je rack O0

Jouw apparatuur in jouw rack staat ook niet onaardig

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

tiptop

Gewoon uitproberen maar weer!

Nordost is helder, ruimtelijker. Siltech meer aangezet in het laag (meer druk). (tov elkaar)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

myself

gaaf hoor die A3.5 Gefeliciteerd. Dat wordt genieten de komende tijd  8) 8)

en die AB: gewoon weggooien en een arcam CD speler kopen, waarbij je die AB kunt gebruiken voor je A3.5  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

demandt

Proficiat met je aankoop. Je zult niet teleurgesteld worden. Ik ben er uiterst tevreden over.

Laat je bevindingen eens weten. Ga je hem ook inzetten in 5.1 omgeving. Werkt overigens pefect met de home direct aansluiting. Je fronts zullen een enorme boost krijgen in 5.1 omgeving.

990143

Citaat van: demandt op maart 31, 2006, 11:26:29
Proficiat met je aankoop. Je zult niet teleurgesteld worden. Ik ben er uiterst tevreden over.

Laat je bevindingen eens weten. Ga je hem ook inzetten in 5.1 omgeving. Werkt overigens pefect met de home direct aansluiting. Je fronts zullen een enorme boost krijgen in 5.1 omgeving.

Hij is inderdaad al aangesloten voor 5.1 en dat werkt zeer goed. De kracht achter de 2 fronts is flink toegenomen en zeker een hele verbetering. Het geluidsbeeld is ook helderder en meer open dus dat is ook niet verkeerd. Zaterdag ga ik er eens voor zitten om alles helemaal af te stellen want alles is van zijn plek geweest. Ook moet ik nog wat aan het cable management doen want ik heb het gisteren even snel aangesloten of alles werkt en daarna maar eens op het gemak goed aansluiten.

Gr

Allard

990143

Vandaag heb ik ook maar eens rondgekeken met de gedachte dat ik mijn audioappatuur op een ander stekkerblok wil hebben dan mijn pc die redelijk in de buurt staat. Dit schijnt niet echt ideaal te zijn. Ik heb voor mijn audioapparatuur al een sun leiste stekkerblok met 2 meter kabel met 8 contacten. Morgen komt er nog 1 bij van 8. Vanwege de vele singaal kabels wilde ik toch nog een ander goed afgeschermd blok.

Weten jullie of het invloed heeft om je tv op dezelfde doos aan te sluiten als je versterkers? Zo ja dan kan ik die ook altijd naar de andere doos verplaatsen.

Als die binnen is maar weer eens verder met de kabels wegwerken.

Gr

Allard

Sjors

990143

Hallo allemaal

Ik zal weer eens wat foto's plaatsen. Zaterdag heb ik mijn nieuwe stekkerblok binnen gekregen. Een sun leiste 8 gats blok met 2 meter kabel. Totaal heb ik nu 2 blokken van sun leiste

Gr

Allard

990143

Hallo allemaal

Van deze kant ook nog maar eens een nieuwe update. Aan mijn plafond heb ik de diffusers hangen en voor ijn versterker van MF heb ik ook 4 ceraballs gekocht waar hij nu lekker op staat. Verder heb ik nog maar wat aan het interieur gesleuteld en weer eens wat foto's verwisseld

Hier wat foto's

HTR

wat zijn je bevindingen wat betreft de acoustische aanpassingen aant plafond?

El Penumbra

Waarom heb je gekozen voor enkel diffusers aan je plafond?
TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

Niet actief

Citaat van: Allard 990143 op juni 21, 2006, 18:50:55
Van deze kant ook nog maar eens een nieuwe update. Aan mijn plafond heb ik de diffusers hangen en voor ijn versterker van MF heb ik ook 4 ceraballs gekocht waar hij nu lekker op staat. Verder heb ik nog maar wat aan het interieur gesleuteld en weer eens wat foto's verwisseld
Hier wat foto's

Het lijken wel originele Skylines, Allard! Was er een speciale reden om er juist de plafondreflectie mee te tackelen of heb je op de zijwanden ook maatregelen genemen voor de eerste reflecties?
Wat me verbaast is dat je niets vertelt over de impact van de diffusers en de andere (akoestische) aanpassingen; volgens mij is dat wat iedereen juist wil horen!  ;)

Het ziet er in elk geval netjes uit zo. Wist je dat je de panelen desgewenst ongestraft kunt spuiten in een andere kleur als je dat zou willen?

Toine.

990143

Hallo allemaal

Ik ben vooral met mijn plafond als eerste reflectiepunt begonnen ook omdat ik hier het meeste last van ondervond en de grootste verbetering uithaalde.

Het is niet het enige reflectiepunt die is behandeld. Op mijn achtermuur staat de qrd 7 diffuser. Aan mijn zijwanden heb ik niks gedaan nog omdat ik dit met geen mogeliijk sysmetrisch krijg vanwegen een kast op mijn rechtermand. Diffusie moet gelijkmatig en symetrish zijn als ik het helemaal goed heb begrepen.

Waar ik vooral last van had een klap echt of flutter of hoe het ook genoemd wordt. Met het testen merkte ik dat dit een heel stuk minder ook werd door de panelen aan mijn plafond. Het geluidbeeld is ook ruimtelijker omdat er geen tweede direct geluidsbeeld vanaf mijn harde plafond komt. Ze zijn zo opgehangen dat de eerste reflectie van beide luisterplaatsen 1e en 2e gedekt is.

De skylines zijn inderdaad origineel. Ik heb ze echter niet in een kleur laten spuiten vanwege mijn witte plafond nu en mijn latere plannen kwa inrichting als ik op mijn zelf ga.

Het volgende punt wat ik nog wil aanpakken is de muur achter mijn fronts. Deze gaan bekleed worden met 2 BAD panels van RPG. Dit omdat ik anders overmatige absorptie krijg.

GR

Allard

990143

Hallo allemaal

Vandaag maar weer eens een update van mijn kant. Vandaag 2 nieuwe powercords besteld bij hifisupply voor mijn MF 3.5 en voor mijn denon 3910.

Het zijn 2 kemp phi powercords geworden van 1,5 meter.

Gr

Allard

B.J.

He Allard,

Ik vind dat paneel er ook nog eens best gaaf uitzien. Wat kost zo'n paneel en hoe weet jij welke je nodig hebt?

990143

Hallo Bas

Van de skylines is het aantal een beetje op de gok gegaan en na wat leeswerk. Ik wilde zo ie zo mijn 2 luisterspots afdekken en de eerste reflectiepunt van mijn speakers. Verder heb ik een redelijk harderuimte. Kwa aantal is 6 stuks ook redelijk beperkt. Je ziet mensen met viel meer en dan nog echt absorptie ook.

Ook is het geen echte absorber zodat het dode ruimte fenomeen niet aanwezig is. Het boemerig van de bas is wel recht getrokken dus daar ben ik wel blij mee.

Bij jouw zal het ook wel staan denk ik in je eigen "strakke" inrichting.

Gr

Allard