Welke stereo versterker heb je?

Gestart door Peerless Monster, augustus 25, 2005, 13:53:42

Vorige topic - Volgende topic

molle

Citaat van: Peerless Monster op augustus 31, 2005, 13:55:32
Jij ook al Eric? Ik ook. Gefeliciteerd!
Speciale dag vandaag he?
Dus jij bent ook een maagd. Vandaar die mooi XXXjes... ;D

Grtz,
Rens

Al die maagden hier ::) ik ben er ook eentje. Nog 12 dagen te gaan :P
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Joep

Een 47 Labs 4717 Shigaraki...

...op Von Schweikert VR-2's :) Klinkt goed, zoet, vet en volledig ;D

audionut

Een sansui AUX-911DG op magnepan 1.5Qr speakers. Matched erg goed maar ik haal nog niet alles uit de maggies dat erin zit.

Nieuwe plaatjes heb ik ff niet bij de hand, camera is nog een beetje zoek tussen de verhuisspulletjes.

Men neme een paar maggies, doen daar wat minipodjes bij en hebbe.... een kamer vol speakers!

Matheus

Heb de Unison Research Unico,

Gewoon een geweldige versterker en zier er ook nog heel mooi uit..

Matheus.

ps: heb nog geen foto, moet eerst nog een digitale camera kopen
Unison Research | Marantz | Mordaunt-Short | PS3

Toni71

Ik heb een oud beestje.
Een Quad 405 die voor mij alles mooi weergeeft.Met als voorversterker een Sphinx Myth 1.
Deze staan aangesloten op een paar Sony G3.

Erik van Voorst (in memoriam)

Supergaaf....die Quad 405 (ik had de 405-2 met de 44 vv)  8)

Dat was voor mij in ik geloof 1981 weer een verbetering tov mijn toen populaire Luxman L-31...
(een van de betere audiofiele transistor-amps) nu weer een klein beetje vergelijkbaar met de Lavardin...zeer weinig watts voor enorm veel geld...maar wel een top-concept...in het woud van
" foute"   transissssstorbakkies !!!  >:D

Het toeval wil dat ik de Quads 5 minuten voor sluitingstijd kocht ...omdat ik met een kabeltest...plus tegen de  min van mijn Luxman hield!!!!!! ... :-[....steekvlam...en einde trap...(I know the feeling Garmt)

Ik baalde zo enorm...dat ik meteen naar de winkel ben gegaan en mijn spaarrekening aansprak... ;D
Werd het toch nog een zeer leuk week-end... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

kippekop

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 31, 2005, 17:42:25
Supergaaf....die Quad 405 (ik had de 405-2 met de 44 vv)  8)

Dat was voor mij in ik geloof 1981 weer een verbetering tov mijn toen populaire Luxman L-31...
(een van de betere audiofiele transistor-amps) nu weer een klein beetje vergelijkbaar met de Lavardin...zeer weinig watts voor enorm veel geld...maar wel een top-concept...in het woud van
" foute"   transissssstorbakkies !!!  >:D

Het toeval wil dat ik de Quads 5 minuten voor sluitingstijd kocht ...omdat ik met een kabeltest...plus tegen de  min van mijn Luxman hield!!!!!! ... :-[....steekvlam...en einde trap...(I know the feeling Garmt)

Ik baalde zo enorm...dat ik meteen naar de winkel ben gegaan en mijn spaarrekening aansprak... ;D
Werd het toch nog een zeer leuk week-end... 8)

Mooie smoes om bij je vriendin aan te komen zul je bedoelen ;)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Zij schoot de rest voor....en dat in de "verkeringstijd"..... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

blue-eyes

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 31, 2005, 18:53:57
Zij schoot de rest voor....en dat in de "verkeringstijd"..... 8)

Ze had al goed door dat met die relatief kleine lening er veel voor terug moest komen ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

aMUSEd

Een Krell kav300il.. Waarom?

Deze kleine geint. versterker van Krell heeft veel controle waardoor de afbeelding staat als een huis maar zonder a-muzikaal te klinken. De versterker klinkt mooi ruimtelijk en daarbij kunnen mijn magnepans de extra slam in het laag wel gebruiken.

Ik ben eigenlijk best wel nieuwsgierig naar Lavardin, dus als er nog eens een shootout met een lavardin wordt gedaan houd ik me aanbevolen.

Wijx wondere wereld

Pass Labs Aleph 5 monoblokken met extra grote voeding
Pass Labs Bosoz voorversterker gebalanceerd

en waarom? Omdat het leuk is om te maken
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

beunky

Citaat van: wijx undercover op augustus 31, 2005, 22:22:40
Pass Labs Aleph 5 monoblokken met extra grote voeding
Pass Labs Bosoz voorversterker gebalanceerd

en waarom? Omdat het leuk is om te maken

Hoe klinkt het?
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

garmtz

Erik, bij de Lavardin is alleen een zekering doodgebrand. Gelukkig is de versterker dus gewoon 'hufterproof'... :D

garmtz

Gelukkig maar ... 8)

Ik zal dus maar niet adviseren om de zekeringen te bypassen...hoewel dat vaak (op strategische punten)
een enorme geluidswinst oplevert... >:D

garmtz

Of ken je zekeringen (2 A snel), die 'audiofiel verantwoord' zijn? Niet dat het zo slecht klinkt met de standaard zekering hoor, maarja, waar verbetering mogelijk is...

audionut

Men neme een paar maggies, doen daar wat minipodjes bij en hebbe.... een kamer vol speakers!

garmtz

Citaat van: audionut op september  1, 2005, 10:05:44
AHP zekeringen?

Die zijn alleen voor de voeding, niet voor het audio-signaal.

Peerless Monster

CiteerDie zijn alleen voor de voeding, niet voor het audio-signaal.

Lijkt me niet. Vaak zijn de waardes anders, maar je hebt zeker AHP zekeringen voor audio.
Ten minste ik heb ze in de Plinius zitten. (Glaszekeringen, die je sowieso niet in het voedingscircuit kunt gebruiken volgens mij)

Ff een quote van René van Es van Hifi.nl in een diepte review van AHP klankmodules en zekeringen:
CiteerGlaszekeringen zijn vervangen in zowel de voorversterker als de eindversterker. Alleen in de audio circuits, uiteraard niet in de 12 Volt trigger schakelingen.

Dus Garmt, voor die 7 euro bij de Groef in Groningen zou ik ze niet laten liggen ;).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

TheoProton

Ben in het bezit van een Technics voor/eindversterker SU-C2000/SE-A2000.  O0.Al wat jaren oud, maar speelt niet verkeerd.

njvp

Heb nu sinds enige tijd
Een volledig door Artspeak gemodde Parasound HCA 3500 eindversterker
Als voorversterker een Graaf 13.5 B

Speakers:Usher Thinny Dancer
Denon: AVR- X4000

Raphie

Mark Levinson ML-431. heeft verder geen toelichting nodig  O0
JBL PRX Power!

Peerless Monster

Citeerheeft verder geen toelichting nodig

Waarom niet? Een ML wordt vaak met een reden gekocht...
Is het niet omdat een ML gewoon populair is? Of omdat je andere merken niet gehoord hebt op je KEF's?
Ik weet zeker dat als je stel omega's hieraan vastplakt dat je er veel meer uit kan halen ;D ;D ;D

Ff zonder gekheid. Ik vermoed dat de ML toch wel wat beters kan krijgen dan die KEF serie die je nu hebt.
Ga je niet overwegen om de KEF Reference te gaan aanschaffen?

Grtz,
Rens
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

garmtz

blue-eyes

Citaat van: Peerless Monster op september  1, 2005, 16:35:44
Waarom niet? Een ML wordt vaak met een reden gekocht...
Is het niet omdat een ML gewoon populair is? Of omdat je andere merken niet gehoord hebt op je KEF's?
Ik weet zeker dat als je stel omega's hieraan vastplakt dat je er veel meer uit kan halen ;D ;D ;D

Ff zonder gekheid. Ik vermoed dat de ML toch wel wat beters kan krijgen dan die KEF serie die je nu hebt.
Ga je niet overwegen om de KEF Reference te gaan aanschaffen?

Grtz,
Rens

Beetje raar Rens ;)

Raphie heeft wel degelijk een Classe geluisterd voor deze aanschaf en heeft tevens een week lang mijn MarkLevinson in huis gehad.

En misschien is het wel zo dat een ML betere speakers verdiend, maar nu is het ook meer dan goed, de ML heeft de huidige speakers zeker op een hoger niveau gebracht. Maar dat alles zo bout te stellen vind ik net niet nodig ;D. Er is altijd wel een zwakkere schakel in de keten te benoemen. Echter betekend dit niet automatisch dat je deze "zwakke" schakel ook moet verbeteren! Het houdt een keer op, geld kan maar een kan oprollen, er zijn andere zaken wellicht ook belangrijk. Ik noem er een: tevredenheid ;).

Overigens kan een ML wel populair zijn, ik kan er echter maar weinig leden vinden met een ML, op een hand te tellen. Dus wat is populair?
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;