Mijn HT "Pitch Black"

Gestart door molle, augustus 24, 2005, 00:05:47

Vorige topic - Volgende topic

Durk

kelders.. ik heb er een trauma van..
ik heb een ruimte van 140 m2 als kelder.. Maar helaas.. op dit moment te vochtig en te duur om er wat aan te laten doen. Dus voorlopig maar gewoon leeg laten staan..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

donaldk

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

molle

Wel ik ga nu vertrekken richting Ommeren om men nieuwe aanwinst op te halen :D
Ik zal straks wel ergens een fotoke plaatsen ;) Tot straks.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

molle

Net terug van Louis Raatjes(Artspeak) met de Parasound 1206 8) Prachtig ding en nog wel in nieuwstaat O0
Weer slimmer geworden ook :D
Foto en verhaal zal voor deze nacht of morgen worden. Moet ze gaan smeren en ben stikkapot :P
Van de ene file in de andere gezeten >:(

R

molle

Citaat van: Ruben op april 18, 2006, 16:12:22
Feli, mooi apparaat ;)

Thx ;)

Die kerel heeft daar met men kabeltjes zitten spelen dat het goede gang gaf. Zoveel verschillen in speelrichting heb ik nog nooit gehoord. Rare kerel die Louis, maar weet duidelijk wel waar ie over spreekt 8)

Morgen en donderdag kan ik alles weer opnieuw gaan aansluiten ;D

Movievault

Als je daarbij zit wordt je zo zenuwachtig als maar kan zijn.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

molle

Citaat van: FrankG op april 18, 2006, 16:49:34
Als je daarbij zit wordt je zo zenuwachtig als maar kan zijn.

Zenuwachtig Frank? Jij? Neeje ;D

molle

Vlug een paar snelle foto's.
Heel men rack staat momenteel weer leeg. De mooie foto's komen achteraf wel ;D

molle

Dus wat is er aan de 1206 veranderd.

De potmeters zijn overgeslagen
AHP zekering erin
Netsnoer van Artspeak bijgekregen

Is een vrij basic modificatie maar wel al een zeer mooie. Postmeters alleen al overslaan is blijkbaar al de moeite.

patrick_vdb

Hi Sven,

Je hebt 'm al :D En je kennismaking met Louis is ook voorspoedig verlopen lees ik ;D

Geniet ze, en probeer 'm zeker eens aan te sluiten zoals ik je al per PM had medegedeeld.

mvrg

Patrick

Jimmy Conway

Grindtegel

Mooi hoor Sven, gefeliciteerd van een even enthousiaste Parasound nieuweling!

En Patrick, wat is die "speciale" aansluiting dan? Of mogen wij dat geheimpje niet weten  ;)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

molle

Citaat van: Grindtegel op april 18, 2006, 20:06:51
Mooi hoor Sven, gefeliciteerd van een even enthousiaste Parasound nieuweling!

En Patrick, wat is die "speciale" aansluiting dan? Of mogen wij dat geheimpje niet weten  ;)

Aiai >:D

molle

Citaat van: patrick_vdb op april 18, 2006, 19:54:29
Hi Sven,

Je hebt 'm al :D En je kennismaking met Louis is ook voorspoedig verlopen lees ik ;D

Geniet ze, en probeer 'm zeker eens aan te sluiten zoals ik je al per PM had medegedeeld.

mvrg

Patrick

Zal ik zeker doen ;) Thx. Heb je mijn mailtje nog gekregen ivm die schakelars achteraan de Para?

molle

patrick_vdb

Hi,

@Sven,

Wat betreft de loop en bridge settings, dit is afhankelijk van hoe je de 6-kanaals amp gaat gebruiken. Ik heb je de handleiding van de 1206 gestuurd, hierin staan de verschillende scenario's en de bijbehorende settings duidelijk uitgelegd.

@Grindtegel,

Topsecret! ;D

Parasound vermeldt dat kanaal 1 en 2 bij de 1206 (overigens ook bij de 1205) gebruikt dienen te worden voor de fronts, kanaal 3 en 4 voor de surrounds (hierin verschilt de 1205). Mijn advies aan Sven was om dit om te draaien daar het signaalpad van kanaal 3 en 4 korter en beter zijn. Een goedkope en simpele tweak voor de 1206 dus, maar zeker ook het experimenteren met de 1205 waard ;)

mvrg

Patrick

Movievault

Citaat van: molle op april 18, 2006, 19:26:58
Zenuwachtig Frank? Jij? Neeje ;D
Echt wel man, die kerel zit geen moment stil en is zo druk bezig te vertellen, af en toe raak je hem volledig kwijt ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Grindtegel

Citaat van: patrick_vdb op april 18, 2006, 20:36:53
Hi,

@Grindtegel,

Topsecret! ;D

Parasound vermeldt dat kanaal 1 en 2 bij de 1206 (overigens ook bij de 1205) gebruikt dienen te worden voor de fronts, kanaal 3 en 4 voor de surrounds (hierin verschilt de 1205). Mijn advies aan Sven was om dit om te draaien daar het signaalpad van kanaal 3 en 4 korter en beter zijn. Een goedkope en simpele tweak voor de 1206 dus, maar zeker ook het experimenteren met de 1205 waard ;)

Aha, dat bedoelde je  ;D . Dat heeft de 1205 inderdaad ook, maar dan 1 en 2 op de fronts, 3 op de center (die ik niet gebruik) en 4 en 5 op de rears. Ik zal eens proberen of het omwisselen verschil uitmaakt.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

molle

Citaat van: patrick_vdb op april 18, 2006, 20:36:53
Hi,

@Sven,

Wat betreft de loop en bridge settings, dit is afhankelijk van hoe je de 6-kanaals amp gaat gebruiken. Ik heb je de handleiding van de 1206 gestuurd, hierin staan de verschillende scenario's en de bijbehorende settings duidelijk uitgelegd.

@Grindtegel,

Topsecret! ;D

mvrg

Patrick

Thx Patrick ;) Ga morgen an de slag.

molle

Citaat van: FrankG op april 18, 2006, 22:10:31
Echt wel man, die kerel zit geen moment stil en is zo druk bezig te vertellen, af en toe raak je hem volledig kwijt ;D

Je bent niet alleen hoor ;D Kon hem ook soms moeilijk volgen. Maar ik ben dan een leek tgo jou ::)
En voelde me vandaag ook niet al te gezond.

molle

Dus vandaag ben ik dan maar eventjes naar Ommeren(Artspeak) gereden om men nieuwe aanwinst te gaan ophalen. Heb er van de morgen dus 3.5 uur over gedaan. Van de ene file in de andere en dus ook in het terug komen :P Ik denk dat maar eens voor een helicopter brevet moet gaan want dit is echt geen lachertje meer. En kan me dus ook ontzettend razend maken achter men stuur als het niet opschiet. Normaal rij ik op een 40 minuten van bij mij thuis naar Antwerpen. Vandaag op een anderhalf uur. Ik voelde me ontzettend slecht in men vel vandaag en besloot terug te keren.
Toch nog op men tanden kunnen bijten en dacht bij mijn eigen 'de kl*ten op, ik rij door ;D
Achteraf bezien was ik ontzettend blij natuurlijk.

Vele flitstoestellen verder kwam ik in de buurt van Tiel. Men GPS besloot dan maar me compleet in de velden te sturen. Ik zat daar tussen de schapen en de koeien en dacht bij men eigen 'ik kom nooit meer thuis vandaag' ;D En plots zag ik een plaatje met 'De Akker' op en oef,  ik was er.

Ik naar binnen en er was een jonge(zeer coole en vriendelijke gast) die me binnen liet. Man, hoe zie jij eruit zag ik hem denken ;D Ik was compleet doodop :P

Maar werd al snel beter toen ik de 1206 zag staan. En er was nog een forumlid die aanwezig was maar zen(sorry Arjen >:D) 'zijn' naam is me ontglipt :-[ Sorry man. Misschien reageer je wel ;)
De 1206 zag er zeer clean uit 8) Voelde me al direct beter :D

Na de koffie alles binnen gesleurd. Men Lex, de dvd speler al men interlinks en powercords en  kwam Mister Artspeak tevoorschijn(Lois Raatjes dus). Volgens mij zat ie nog compleet in zijn jetlag want was nog niet lang terug van Cuba >:D
'Bakje koffie' zei ie. Tuurlijk was kapot. 'Melk en suiker'. Nee zwart zeg ik. 'Goed anders moet je bij betalen' ???
'Geintje hoor' zei ie. Wist meteen al welk vlees ik in de kuip had ;D Leuke en gappige man. Kort op de bal ;D

Alles neer gezet en alles aangesloten. Even laten warm daaien en zijn antwoord was 'Dit is bagger'.
Ik viel bijna van men stoel. Wat gaat het nu weer zijn. Die digi gooi die maar weg zei ie. Is rommel.
Hij neemt een digi van hemzelf en zei 'Dit is een digi' (Begin ook al digi gaan te zeggen ::))
Hij sluit hem aan en inderdaad. Alles kwam open. Het laag was super strak, het geluid kwam los van de speakers.(Speakers waren van Elac maar vraag me niet welk type, en waarschijnlijk ook wel gemodde)

Verdikke man. Dit klonk al als muziek in me oren.
Dus dat wist ik al. Een andere digi komt in de plaats. Nr.1 $$$$$  ::)

Dan de powercords die FrankG voor me gemaakt heeft. Klinken niet slecht zei ie. Mooi werk vond ie.
Dus bij deze moet je er niet meer zenuwachtig worden Frank >:D
Dan zijn powercords eraan. Toch weer dat even verschil van rust. Maar hij vertelde als je dit verschil wil spenderen moet je dat maar doen. Ik zei nee. Ik vind de kabels van Frank een mooi stukje werk. Dus ik hou ze ;)  Nr.2 Geen $$$$$$

Toen kwamen de interlinks aan de beurt. Eveneens door Frank gemaakt en ook vakwerk!
Ook heel mooi gemaakt vond ie en sluit ze aan. 'Dit is bagger klonk het weer' en ik keek weer raar op. Ik vond ze goed klinken. 'Geintje hoor ::)' Ik kreeg het weer warm. En nu goed luisteren he zei ie. Hij draait de kabel gewoon om, en inderdaad. Dit waar ik nooit in geloofde kwam uit. Je hoort dus wel een verschil. Er was meer rust in het geheel.
Toen heeft hij de kabel gemarkeerd en zei ie dat je deze richting naar je processor moet volgen. Alle 5 kabels gekeerd en gedraaid had ik er weer een gratis tweak bij 8) Speelrichtingen van de interlinks en powercords was gemerkt. Nr.3 Geen $$$$

Hij haalde nog een cd boven. Een Densen CD Demagnitiser. Blijkt dus goed voor een dvd of cd speler te zijn. Moet je elke week eens een minuut werk voor maken zei ie. Altijd goed.
Dus ook maar meegenomen. Nr.4 $$$$

Daarna de hele zooi terug in de wagen geladen. Het was ondertussen 13.30 en moest om 16.00 uur de zaak opendoen :P Tijd om te vertrekken.

Al bij al weer een fijne dag achter de rug en een deel wijzer terug gekomen. En voor relatief wenig geld deze keer ;D
Ik kan iedereen aanraden eens bij die man langs te gaan. Leer je echt van bij en levert sterk werk in modificaties. En niet alleen Parasound blijkbaar ;)

Voila! Dit was men dag. En nu ga ik pitten want val bijna van men stoel ;)

PS: Was dus om 16.30 uur thuis. Weer ongeluk op Antwerpse ring ::) Grrrr >:(
Ga die helicopter toch overwegen hoor >:D

myself

leuk stukje en gefeliciteerd met je parasound. zal een pak mooier klinken dan je 1095. nu is je HT echt af
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip