De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

martin_2703

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 20, 2010, 20:14:46
We wachten tot jij weer langskomt.

Ik zal de CD van queen voor je opzetten :D
:crazy: ;D

blue-eyes

#4801
Het moet niet gekker worden............. Al mijn te koop staande spullen zijn verkocht. Weg hobby. Ik zou bijna voor de lol spullen aan gaan kopen om maar weer wat te kunnen verkopen ;)
Alleen de Pronto moet nog opgehaald worden, maar dan is ook alles weg.

Ik heb nog wat kabeltjes liggen, maar die geraken niet verkocht (5 euro, etc. spul).




Wat rest? Wachten op het extra stukje voor de TV meubel (stuk RVS en 2 "planken" MDF). En dan is de set klaar. BB&G komen alleen nog langs voor het afstellen van de sub (en de set dan direct ook maar).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Grindtegel

Pas maar op dat je niet in een gat valt: de grote "ik heb geen upgrade wensen meer" leegte  ;D
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

blue-eyes

#4803
Citaat van: Grindtegel op augustus 20, 2010, 23:22:59
Pas maar op dat je niet in een gat valt: de grote "ik heb geen upgrade wensen meer" leegte  ;D

Dat is het andere gat idd:

1. Geen verkopen meer
2. Geen upgrades meer

:D


p.s. Gelukkig ben ik nog op zoek naar een pronto TSU9600 ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Mooie set geworden zo! meubel ziet er top uit!
JBL PRX Power!

beunky

Zeker erg gaaf zo, en dat gat is erg prettig kan ik je zeggen ;D
Heb je eindelijk weer tijd om van muziek en films te genieten ;) ;D
Al het geld dat je nu uitspaart door geen upgrades te doen kun je heel wat cd's en bd's voor kopen ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 20, 2010, 23:28:43
Dat is het andere gat idd:

1. Geen verkopen meer
2. Geen upgrades meer

:D


Zoals anderen ook al gezegd hebben, dat is een heerlijk gat.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Citaat van: fugazi_2009 op augustus 21, 2010, 11:29:23
Zoals anderen ook al gezegd hebben, dat is een heerlijk gat.

Yep ;)


Maar toch is het zoeken altijd leuk, verkopen ook ;) . Tijd voor een nieuwe hobby ipv zoeken, kopen en verkopen.
Ik ben nu mijn gamePC weer aan het installeren (E6600, 2 maal 500Gb, 4Gb, 22", 3 jaar oud, 20 uur gebruikt  :-X  :-X ).

Ik was een fanaat met Command and Conquerer reeks, maar was afgehaakt (na Tiberian Sun) nadat het plezier eraf ging: nieuwe eigenaar, niet meer zoals het begon. Stond ooit in de top 200 van de wereld in multiplayer Tiberian Sun).
ben het helemaal kwijt. Laatst zelfs van de computer verloren toen ik de PC even teste....



Heb wel braaf alle spellen gekocht, ook de laatste 4 maar nooit gespeeld. Een tik denk ik :D :D

De allerlaatste schijnt mee te vallen. Eens kijken of het leuk spelen is op de sony tv en over de stereo :D :D :D




p.s. Jij hebt nu ook een Pronto, heb ik wat gemist of ben ik het alweer vergeten?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Grindtegel

Kun je niet beter overstappen op Starcraft 2? Dat is de rts game van het moment en volgens de recensies de beste rts game sinds... starcraft 1
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

blue-eyes

StarCraft I was ook een van mijn favo's, maar kon niet tippen aan CC I.

StarCraft II ga ik ook zeker proberen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Nooff

CC1 was heel vet! Heb ook wel genoten van Red Alert trouwens  :)

blue-eyes

Sinds eergisteren stond er een update van de processor op de site van Classé. Zojuist zonder issues geïnstalleerd.

Werkt als een trein. Laptop via USB connecten aan de PRE, programma starten, juiste image selecteren en instructies volgen. Oa een 3 tal keren rebooten
20 Minuten later software geupdate.

Heeft niet altijd nut, maar nieuwe software installeer ik altijd.

Site Classé geeft aan:
- Corrects potential for CD truncation
- Corrects audio stuttering with Kaliedescape BD players
- Addresses potential for false trigger standby command on power up
- Addresses potential for distortion on PEQ
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 21, 2010, 16:22:02
Sinds eergisteren stond er een update van de processor op de site van Classé. Zojuist zonder issues geïnstalleerd.

Werkt als een trein. Laptop via USB connecten aan de PRE, programma starten, juiste image selecteren en instructies volgen. Oa een 3 tal keren rebooten
20 Minuten later software geupdate.

Heeft niet altijd nut, maar nieuwe software installeer ik altijd.

Site Classé geeft aan:
- Corrects potential for CD truncation
- Corrects audio stuttering with Kaliedescape BD players
- Addresses potential for false trigger standby command on power up
- Addresses potential for distortion on PEQ

O die zal ik ook eens bekijken dan. Lijkt wel kwa fixes op de beta waar teejoo het over had.
Moet even kijken wat voor kabel er tussen kan/moet. USB kan ook zag ik.

blue-eyes

Citaat van: riwi op augustus 21, 2010, 16:28:30
O die zal ik ook eens bekijken dan. Lijkt wel kwa fixes op de beta waar teejoo het over had.
Moet even kijken wat voor kabel er tussen kan/moet. USB kan ook zag ik.

USB A/B kabel




Maar waarschijnlijk beledig ik je hiermee, dit wist je uiteraard wel ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 21, 2010, 16:38:52
USB A/B kabel

Maar waarschijnlijk beledig ik je hiermee, dit wist je uiteraard wel ;)


Jaaaa dat wist ik al lang (... ik lees het net in de instructie :) ... Heb jij het met usb gedaan of met seriele kabel?  USB lijkt me veiliger omdat je dan niet met de vraag zit : to nul-modem or not to nul-modem :) )

blue-eyes

Ik heb beide liggen, mijn CA5200 moet met een serieele kabel worden geupgrade.
USB is alleen veel gemakkelijker.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

#4816
Eerste keer wilde ie de SSP800 niet detecteren via USB. Maar na een reboot van de PC wel.
Ik heb gelijk de settings van de amp getransferred naar de PC.
Update draait nu (is bezig) 15%  :)


btw kende jij ook het tech menu ? menu - F1 F2 F3 F4. Daar kan je ook je config bewaren en evt terug laden.


<edit 36%  :) >

Teejoo

Fijn, ben ik die gele streep door het display (beta look) ook kwijt. Ik ga hem zometeen ook even aanzetten.

riwi

Citaat van: Teejoo op augustus 21, 2010, 17:53:01
Fijn, ben ik die gele streep door het display (beta look) ook kwijt. Ik ga hem zometeen ook even aanzetten.

Hij mislukte eerst bij mij : "unable to update internal software : Please call Classe customer support" . En vervolgens wilde hij niet starten de amp (na front power up).
Maar na nogmaals power down/up via de achterkant ging ie weer vrolijk verder met updating DSP software. Uiteindelijk toch gelukt dus.

versies :
overall 2.04
front pic 1.12
audio AVR 3.00
main DAE A:2.8 B:2.8
video AVR 1.30
video FPGA 0.13
AC power module F1

blue-eyes

Citaat van: riwi op augustus 21, 2010, 17:27:28


btw kende jij ook het tech menu ? menu - F1 F2 F3 F4. Daar kan je ook je config bewaren en evt terug laden.



Nope die kende ik niet, zal zo even kijken. Ik neem aan om je huidige instellingen mee te bewaren, niet een oude image van het updaten?
Dat zou fijn zijn bij een shootout. De hele avond kloten, op het eind even je config terug zetten.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Geen enkele issue of waarschuwing, ging er gladjes doorheen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 21, 2010, 18:29:39
Nope die kende ik niet, zal zo even kijken. Ik neem aan om je huidige instellingen mee te bewaren, niet een oude image van het updaten?
Dat zou fijn zijn bij een shootout. De hele avond kloten, op het eind even je config terug zetten.

Ja precies, je settings. Je kan er ook een master reset doen (alle instellingen op default).
Als je de EQ settings reset moet je even checken of de EQ wel staat zoals je wilde achteraf. Bij mij had ie de EQ daarmee ge-enabled op de linker front speaker :-| Heb ik handmatig weer uitgezet natuurlijk omdat ik nog geen meting heb gedaan in mijn kamer en dus de EQ compleet uit wil hebben nog voorlopig.

Teejoo

#4822
Ik denk dat je hem komende week opnieuw moet updaten..: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=19079739#post19079739

Er is helaas toch nog een foutje in geslopen, dat er eerst niet in zat. Ik herken het ook niet van de beta.

Verder heb ik de update instructie bijgevoegd. Hierin staat ook dat je hem via de schakelaar aan de achterzijde 2x moet gebruiken.

riwi

#4823
Citaat van: Teejoo op augustus 21, 2010, 18:55:54
Ik denk dat je hem komende week opnieuw moet updaten..: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=19079739#post19079739

Er is helaas toch nog een foutje in geslopen, dat er eerst niet in zat. Ik herken het ook niet van de beta.

Verder heb ik de update instructie bijgevoegd. Hierin staat ook dat je hem via de schakelaar aan de achterzijde 2x moet gebruiken.


Ik heb hem 4x uit moeten zetten in totaal ;) met de schakelaar op de achterkant.
Ik schrijf ook wel software update instructies, ik lees erg precies en doe exact wat er staat altijd ;)

Ik weet niet of ik wel 192KHz DTS HDMA disks heb. Ik zal eens zoeken en testen.

Teejoo

Citaat van: riwi op augustus 21, 2010, 19:02:44
Ik heb hem 4x uit moeten zetten in totaal ;) met de schakelaar op de achterkant.
Goed om te weten!