De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op juli 29, 2010, 14:31:58
@wickedgame: niet van het rack.

@Rens: ook de oude revels zijn verouderd tov de huidige nieuwe technieken. De TIK en de Revel15 waren toen erg, erg, goed. Maar kunnen met de huidige subs zoals de DD15, 15, nieuwe revels lang niet meer meekomen.
TIK plus sms1 komt aardig in de buurt, maar liever ineen. En een betere servo dan de TIK.

De TIK is 8 jaar oud. 8 Jaar terug high-end is vandaag geen highend sub meer.

Best gewaagde uitspraak die laatste zin, denk namelijk dat de TIK nog zeker 80 tot 90% van de subwoofer markt omver blaast.

blue-eyes

Citaat van: WickedGame op juli 29, 2010, 14:33:59
Best gewaagde uitspraak die laatste zin, denk namelijk dat de TIK nog zeker 80 tot 90% van de subwoofer markt omver blaast.

Hoeveel mensen kunnen zich een highend sub veroorloven? Betalen meer dan 3000 euro voor een DD12, 15 of 18? Of nog meer? Weinig.
De de door mij gevraagde 1300 incuis de SMS1 is dan ook een koopje.

Je moet dat nog even in mijn verkoop topic zetten :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

#4577
Citaat van: bmateijsen op juli 29, 2010, 14:32:08
Dan heb ik een andere ervaring dan jij ;). Behalve de subwoofer uit de ultima lijn misschien, maar ja, dan past de DD-15 er 3 keer qua prijs in ;).

Ik zal me even nuanceren bjorn, want je hebt gelijk. Niet alle Revels zijn natuurlijk beter dan Velodyne. Echt de topline van Revel gaan Velodyne verder... Maar het is bijna marginaal te noemen. Significant zijn de verschillen niet ...

Ik heb de Ultima 15 beluisterd bij Martin, Bjorn ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Citaat van: Peerless Monster op juli 29, 2010, 14:36:43
Ik zal me even nuanceren bjorn, want je hebt gelijk. Niet alle Revels zijn natuurlijk beter dan Velodyne. Echt de topline van Revel gaan Velodyne verder... Maar het is bijna marginaal te noemen. Significant zijn de verschillen niet ...

Ik heb de Ultima 15 beluisterd bij Martin, Bjorn ;).


There is always a bigger fish.............

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

#4579
Citaat van: Blue-Eyes op juli 29, 2010, 14:35:52
Hoeveel mensen kunnen zich een highend sub veroorloven? Betalen meer dan 3000 euro voor een DD12, 15 of 18? Of nog meer? Weinig.
De de door mij gevraagde 1300 incuis de SMS1 is dan ook een koopje.

Je moet dat nog even in mijn verkoop topic zetten :P

Mijn ex Velodyne heb ik maar snel weggedaan. Vond het helemaal niks...
Ik blijf wel bij mijn SVS tonnetje ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op juli 29, 2010, 14:38:10
There is always a bigger fish.............

Tuurlijk.
At a price.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

bmateijsen

Citaat van: Blue-Eyes op juli 29, 2010, 14:27:19
Weet dat de oude serie van Revel bijna identiek is aan de TIK sub die ik nu nog heb ;)

@riwi: even aan Martin vragen, die heeft nu een revel.



Op verzoek van martin nog een foto van de sweep (composiet aangesloten)


De subwoofer staat veel te hard ;)

bmateijsen

Citaat van: Peerless Monster op juli 29, 2010, 14:38:55
Mijn ex Velodyne heb ik maar snel weggedaan. Vond het helemaal niks...
Ik blijf wel bij mijn SVS tonnetje ;D


Welke Velodyne?

riwi

#4583
Citaat van: bmateijsen op juli 29, 2010, 14:52:57
Welke Velodyne?

't is haast niet te volgen :)  Maar ik begrijp dat er een 3x swap is gedaan.

CD100 van peerless is weg verkocht.
CD300 van BE is naar Peerless gegaan
DD15 is van martin via Peerless naar BE gekomen.  En Martin heeft een revel gekocht :)

Maar in de commentaren over subs hierboven lees ik statements als weg blazen, indrukwekkend, groots.  :-X

Terwijl naar mijn bescheiden mening een sub onopvallend moet zijn en haast niet merkbaar. Goed integreren met de main speakers. Geen kamer akoestiek problemen veroorzaken (resonanties etc). Ik wil gelaagdheid horen, toon hoogte verschillen tussen 20 en 25 Hz etc., niet alleen maar boemmmmmm en een kamer vol druk.

Kjelt

Citaat van: riwi op juli 29, 2010, 15:01:28
Terwijl naar mijn bescheiden mening een sub onopvallend moet zijn en haast niet merkbaar. Goed integreren met de main speakers. Geen kamer akoestiek problemen veroorzaken (resonanties etc).
Niet zo bescheiden, het is toch waar!  :devil:  :D

bmateijsen

Het afstellen van een DD subwoofer is een kunst op zich, als je dat niet goed doet, dan kan de DD-15 als een kapotte REL klinken....
En dat Martin de Sub30 heeft gekocht, kan ik mij iets bij voorstellen. Gave sub, maar moet je ook goed instellen. En jammer dat je daarbij niet de tools hebt zoals Velodyne die heeft ;)

riwi

Misschien kan de SMS1 dan van BE naar Martin :)

martin_2703

Citaat van: bmateijsen op juli 29, 2010, 14:32:08
Dan heb ik een andere ervaring dan jij ;). Behalve de subwoofer uit de ultima lijn misschien, maar ja, dan past de DD-15 er 3 keer qua prijs in ;).

En laat dit nu net de sub zijn die ik heb aangeschaft.

bmateijsen

Citaat van: martin_2703 op juli 29, 2010, 15:11:13
En laat dit nu net de sub zijn die ik heb aangeschaft.

Cool!
Heb je hem al afgesteld?

Peerless Monster

Citaat van: riwi op juli 29, 2010, 15:01:28
't is haast niet te volgen :)  Maar ik begrijp dat er een 3x swap is gedaan.

CD100 van peerless is weg verkocht.
CD300 van BE is naar Peerless gegaan
DD15 is van martin via Peerless naar BE gekomen.  En Martin heeft een revel gekocht :)

Maar in de commentaren over subs hierboven lees ik statements als weg blazen, indrukwekkend, groots.  :-X

Terwijl naar mijn bescheiden mening een sub onopvallend moet zijn en haast niet merkbaar. Goed integreren met de main speakers. Geen kamer akoestiek problemen veroorzaken (resonanties etc). Ik wil gelaagdheid horen, toon hoogte verschillen tussen 20 en 25 Hz etc., niet alleen maar boemmmmmm en een kamer vol druk.

Hahaha over dat laatste kunnen we nog wel verder gaan denk ik.
Er heeft niemand iets gezegd over wegblazen haren fohnen of windmolens plaatsen bij het hanteren van de sub... ;D
Maar het verhaal zoals we hebben gehandeld klopt wel.
De DD15 van Martin heb ik ongeveer 1,5 uur in bezit gehad.
Overigens blind gekocht ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

martin_2703

Citaat van: bmateijsen op juli 29, 2010, 15:12:41
Cool!
Heb je hem al afgesteld?

Nee nog niet... eerst nog bezig met de eindversterking voor de ultima revel.

Hij staat nu nog op de plaats waar Garmt de velodyne had geplaatst.

bmateijsen

Citaat van: martin_2703 op juli 29, 2010, 15:22:21
Nee nog niet... eerst nog bezig met de eindversterking voor de ultima revel.

Hij staat nu nog op de plaats waar Garmt de velodyne had geplaatst.

En dat wordt Classe? Althans ik ging er vanuit dat het de SSP-800 wordt ipv MC12.

martin_2703

Citaat van: bmateijsen op juli 29, 2010, 15:25:32
En dat wordt Classe? Althans ik ging er vanuit dat het de SSP-800 wordt ipv MC12.

Voor de eindversterking heb ik nu een ML 334 in de auto staan..ga deze vanavond maar eens proberen.

Als processor ben ik er nog niet uit? Speel voorlopig nog maar even met de MC-12

bmateijsen

Citaat van: martin_2703 op juli 29, 2010, 15:30:37
Voor de eindversterking heb ik nu een ML 334 in de auto staan..ga deze vanavond maar eens proberen.

Als processor ben ik er nog niet uit? Speel voorlopig nog maar even met de MC-12

ML334 wordt vaker gebruikt met de Ultima's, niet helemaal mijn ding... Maar goed, laten we niet Eisse zijn topic vervuilen ;D

blue-eyes

@riwi: met het wegblazen doelden we niet op de performance van de sub in de set, maar de verhouding tussen de subs in kwaliteit, toen en nu. Zoals je zegt mag je een sub niet horen, je moet zelfs denken dat de sub uitstaat. Als je controleert of dat daadwerkelijk zo is en de sub echt uitzet en je gaat ineens wat missen is het goed afgesteld.


@ Bjorn. Klopt. De sub is ook nog niet afgesteld, ik heb puur een sweep gedaan na eerst een factory reset te doen. Na 2 sweeps de sub weer uitgezet. Na een reset staat het volume standaard op 30 volgens mij.
Instellen gebeurd na de zomer, eerst zelf met hulp en dan wellicht nog met prof. hulp ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#4595
Citaat van: riwi op juli 29, 2010, 15:01:28
't is haast niet te volgen :)  Maar ik begrijp dat er een 3x swap is gedaan.

CD100 van peerless is weg verkocht.
CD300 van BE is naar Peerless gegaan
DD15 is van martin via Peerless naar BE gekomen.  En Martin heeft een revel gekocht :)

Maar in de commentaren over subs hierboven lees ik statements als weg blazen, indrukwekkend, groots.  :-X

Terwijl naar mijn bescheiden mening een sub onopvallend moet zijn en haast niet merkbaar. Goed integreren met de main speakers. Geen kamer akoestiek problemen veroorzaken (resonanties etc). Ik wil gelaagdheid horen, toon hoogte verschillen tussen 20 en 25 Hz etc., niet alleen maar boemmmmmm en een kamer vol druk.


Ik heb een half jaar geleden gepoogd bij een aantal dealers mijn CDP300 om te ruilen voor een DD15/18 (2ehandse). Dat is net niet gelukt.
Ook in de verkooptopics/ruiltopic dit gevraagd. De Classe stond al een tijdje te koop, maar wilde maar niet weg.

Toen Martin (die ik vaak zie en spreek) mij vertelde dat zijn sub in de verkoop ging en Rens mij vertelde wel belang bij een 300 te hebben, heb ik Rens verteld dat hij voor een DD15 of 18 mijn CDp300 mocht komen ophalen. En uiteraard, subtiel, de gegevens van martin aan rens gegeven :D :P

Simpel toch? ;)



Waarom? Betere sub dan de TIK: hedendaagse techniek, betere servo en eq. TIK met SMS1 is minder (servo). Verder zijn er wel degelijk verschillen tussen de Oppo en de Classe, maar met mijn oren miniem in het voordeel van de Classe. Dan liever het geld gecashed voor een dergelijk duur apparaat dan af te laten schrijven en veel verlies pakken.

Van de verkoop van de sub en sms-1 kan ik mijn bekabeling rechttrekken.

@Bjorn: heb jij voor nog een prijsopgave, mag in PM of hier, van de Audioquest Carbon, 3 meter en 4 mtr.? Moet nog nameten.
De langere LS kabel is zojuist besteld, levering week van 9 augustus.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Citaat van: Blue-Eyes op juli 29, 2010, 15:56:18
@Bjorn: heb jij voor nog een prijsopgave, mag in PM of hier, van de Audioquest Carbon, 3 meter en 4 mtr.? Moet nog nameten.
De langere LS kabel is zojuist besteld, levering week van 9 augustus.

3m = 245 Euro
5m = 359 Euro

4m is niet beschikbaar.

Groet,

Bjorn

blue-eyes

Citaat van: bmateijsen op juli 29, 2010, 15:59:50
3m = 245 Euro
5m = 359 Euro

4m is niet beschikbaar.

Groet,

Bjorn

Dank!

Als mijn set daadwerkelijk verplaatst is weet ik de exacte lengte die ik nodig heb.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: martin_2703 op juli 29, 2010, 15:30:37
Voor de eindversterking heb ik nu een ML 334 in de auto staan..ga deze vanavond maar eens proberen.

Als processor ben ik er nog niet uit? Speel voorlopig nog maar even met de MC-12

hahaha je laat er ook geen gras over groeien Martin! Ik ben heel benieuwd. Ik vermoed dat je snelheid wat wordt ontnomen en dat het minder vloeiend gaat met de krell. Tell me!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

martin_2703

Citaat van: Peerless Monster op juli 29, 2010, 16:22:24
hahaha je laat er ook geen gras over groeien Martin! Ik ben heel benieuwd. Ik vermoed dat je snelheid wat wordt ontnomen en dat het minder vloeiend gaat met de krell. Tell me!

De krell krijgt nieuwe relais... vandaar dat hij terug is.


Gr,