QSound CDs...

Gestart door kohns, augustus 11, 2005, 15:34:59

Vorige topic - Volgende topic

kohns

Een van mijn vrienden is woensdag laatstleden naar speakers gaan luisteren.
Hij was helemaal onder de indruk door een van de demo nummertjes op de CD van Roger Waters "Amazed to death".
Dit was te wijten aan de ruimtelijkheid van het geluid.
Op deze CD maakt men namelijk gebruik van de QSound technology: http://www.qsound.com/
Op de Qsound website kan je naar enkele demos luisteren en de effecten die uit mijn !@$#@! laptop speakertjes komen waren echt ongelooflijk.

Nu zou ik wel eens willen weten hoe dat klink op mijn eigen set en daarom had ik graag geweten of jullie nog andere muziek-CDs kennen die van die technologie gebruik maken.

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

garmtz

kohns

Citaat van: Garmt op augustus 11, 2005, 15:39:58
Misschien gewoon even in de lijst kijken op hun site:

http://www.qsound.com/2002/spotlight/main2a.asp

Bedankt Garmt... ik had ze niet direct gevonden  ::)
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

garmtz

Citaat van: kohns op augustus 11, 2005, 16:26:48
Bedankt Garmt... ik had ze niet direct gevonden  ::)

Hij is ook absoluut niet compleet hoor! Ken er uit mijn hoofd nog wel meer, o.a. 'Wilde Bloemen' van Frank Boeijen. Leuke plaat van hem ook.

contour3.0

Julian Lennon(inderdaad de zoon van..) Help yourself. opgenomen in Q-sound, vooral leuke effecten(helikopters. krakend schip in de golven, stemmetjes overal vandaan)
verder heeft Sting een cd in Qsound en jJo Cocker ook, zeker bij de laatste zijn de effecten wel mimimaal.

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

aMUSEd

Leuk topic!.. was hier eigenlijk net naar opzoek.
Zijn al die genoemde titels zou 'magisch' als amused to death?

contour3.0

nou nee. amused to death klinkt natuurlijk naast de q sound ook nog goed, dat kan ik niet van alle andere cd's zeggen.
maar eerlij is eerlijk, wil je horen wat er allemaal mogelijk is met q sound is de cd van Julian Lennon wel een aanrader.

Rob
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

aMUSEd

Citaat van: contour3.0 op augustus 11, 2005, 19:40:43
nou nee. amused to death klinkt natuurlijk naast de q sound ook nog goed, dat kan ik niet van alle andere cd's zeggen.

Ok, maar het gaat mij niet zozeer om hoe goed de cd klinkt.. het magische van amused to death vind ik de plaatsing van al die geluiden. Is dat ook bij veel andere titels zo, of is de cd van roger waters een uitzondering?
Overigens heb ik gelezen dat bij sommige mensen het geluid soms (zoals het vliegtuig) van achteren komt in een stereo-opstelling.. wow  :o.

contour3.0

Julian Lennon's Help yourself dus....., dalende helikopters, krakende schepen in de golven en de wind, geluiden van machines, stemmen die in je oor fluisteren.Bij een juiste speakeropstelling is dit allemaal hoorbaar, zeer leuke effecten.

Rob

aMUSEd

Chris80

Citaat van: kohns op augustus 11, 2005, 15:34:59

Hij was helemaal onder de indruk door een van de demo nummertjes op de CD van Roger Waters "Amazed to death".

Amused to death, zo, dat moest even rechtgezet worden :)
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

negotiata

Gister bij een vriend ook van verbazing bijna van mijn stoel gevallen !

Wat een ruimtelijkheid !

Die stem van links en die piano rechts van je in een stereo opstelling !
En die slee !

Ik ga maar eens weer aan mijn plaatsing van mijn speakers werken dat wil ik ook !
- To be or not to be, thats the question -

negotiata

Na een hele tijd schuiven positioneren .
Ben ik aardig in de buurt gekomen. Nu ff snel wat qsound cdees op de kop tikken !

Ernst Jan

Ik blijk ook een cd met qsound te hebben (Melanie C. Northern Star). Mij is dat nog nooit opgevallen maar ik zal eens extra luisteren binnenkort.

CZ79

Volgens mij staat er nog een Amused to Death CD te koop hier op het forum (ergens  :D).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Nahpets

Madonna - The Immaculate Collection

Ben niet zo'n fan van Madonna maar Vogue heeft in ieder geval een bijzonder goed gelukte Q-Sound laagje.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

negotiata

Citaat van: cz79 op januari 26, 2013, 10:13:42
Volgens mij staat er nog een Amused to Death CD te koop hier op het forum (ergens  :D).

Net gekocht op marktplaats voir 1,50.

Hoef geen special edition factor 150 van 1,50  :nopompom:

negotiata

Citaat van: Nahpets op januari 26, 2013, 10:36:04
Madonna - The Immaculate Collection

Ben niet zo'n fan van Madonna maar Vogue heeft in ieder geval een bijzonder goed gelukte Q-Sound laagje.

Gaat mij om de effecten . Roger water is ook niet mijn muziek.

CZ79

Ook niet die van mij, maar de effecten zijn idd erg leuk :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Nahpets

Voor degenen die het zich wellicht afvragen, Q-sound werkt ook gewoon vanaf de geripte bestanden, heeft dus niets te maken met het fysieke medium.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Bas Akkerman

Het ligt vast aan mij, mijn opstelling en mijn akoestiek, maar mij klinkt de ruimtelijkheid van Amused To Death niet anders in de oren dan andere cd's. Na de akoestiekaanpassingen eens luisteren of dat veranderd is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

H&C Hifi

Citaat van: Bas Akkerman op januari 29, 2013, 07:57:51
Het ligt vast aan mij, mijn opstelling en mijn akoestiek, maar mij klinkt de ruimtelijkheid van Amused To Death niet anders in de oren dan andere cd's. Na de akoestiekaanpassingen eens luisteren of dat veranderd is.

Het is een combinatie van beide idd.
Je moet de cd eens bij iemand anders gaan luisteren die zijn speakers juist heeft gepositioneerd,
Heb je dat gehoord weet je waar de geluiden vandaan moeten komen en kan je dus gaan schuiven met je luidsprekers.

Het komt echt heel nauw !! wil je het perfect krijgen is het milimeter werk..

Zowiezo is een vereiste om precies in het midden te zitten, anders ga je de opnametechniek zowiezo niet ervaren.

Succes  ;)

Bas Akkerman

Citaat van: HcHifi.nl op januari 29, 2013, 10:50:55
Het is een combinatie van beide idd.
Je moet de cd eens bij iemand anders gaan luisteren die zijn speakers juist heeft gepositioneerd,
Heb je dat gehoord weet je waar de geluiden vandaan moeten komen en kan je dus gaan schuiven met je luidsprekers.

Het komt echt heel nauw !! wil je het perfect krijgen is het milimeter werk..

Zowiezo is een vereiste om precies in het midden te zitten, anders ga je de opnametechniek zowiezo niet ervaren.

Succes  ;)
Nou, geloof me, mijn luidsprekers staan prima gepositioneerd. Inderdaad millimeterwerk. Ik doelde erop dat ik deze cd niet ruimtelijker vind klinken dan een aantal andere cd's.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MVG

Citaat van: Bas Akkerman op januari 29, 2013, 11:14:57
Nou, geloof me, mijn luidsprekers staan prima gepositioneerd. Inderdaad millimeterwerk. Ik doelde erop dat ik deze cd niet ruimtelijker vind klinken dan een aantal andere cd's.

Dat doet de cd ook niet, je hebt hier en daar een effect wat links of rechts en half achter je voorbij komt. Dat je luidsprekers goed staan daar is geen twijfel over mogelijk  ;) maar in het algemeen ruimtelijker klinken dan andere cd's doet hij niet, althans dat vind ik.

H&C Hifi

Citaat van: Bas Akkerman op januari 29, 2013, 11:14:57

Dat durf ik zeker te betwijfelen.
Veel mensen draaien hun luidsprekers te ver in of zetten de luidsprekers tever uitelkaar, dan krijg je de Qsound zowiezo al minder breed en plaatsing niet goed.
Heb je aan 1 kan een muur is het zeker dat de effecten niet heel ruimtelijk/breed worden geplaatst en zal het idd niet anders klinken dan een andere goed opgenomen cd.
De Piano in het nummer ''perfect sense'' kan zo 4 meter naast je speakers worden geprojecteerd.
Gebeurt dat niet heb je of last van obstakels (meubels/muren etc) of een slechte plaatsing van de luidsprekers.

Gr,

Marcel