Project: RD Kenius

Gestart door Peerless Monster, augustus 10, 2005, 22:48:16

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

En de voorkant geposeerd...
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Peerless Monster

De foto's blijven komen ;)...
Pritex erin...
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Peerless Monster

Ik heb er voor gekozen om de WBT te verwerken binnen de dimensies van de totale kast...
Als ze uit de kast steken, dan heb je kans om ze er vanaf te stoten.
Het zal voor mij geen hoorbare klankverschillen gaan opleveren...

Peerless Monster

Even aftekenen waar de schuine kanten komen en die worden eerst electrisch geschaafd (pfoe wat zou dat gaan opleveren ??? ) en daarna met de bandschuurmachine bijgewerkt...

Peerless Monster

De bovenste 2 facetten zijn gedaan.
Hier ben ik bezig met de onderste facetten...

Peerless Monster

Alle facetten zijn geschaafd en de kast is compleet geschuurd, zodat er geen overloopranden meer zijn...

Peerless Monster

En nu het ergste!
De afwerking.
Na lang gedub ga ik iets heel erg onconventioneels doen.
Ik heb er voor gekozen om de kast wit te gaan beitsen.
Wat je tegenwoordig wel vaker ziet bij meubels, vloeren en plafonds...

Op de volgende foto is de kast 1 keer gebeitst en ik denk dat ik het daarbij laat... Anders kan ik hem net zo goed witten ;).
De volgende keer wordt de kast grondig nageschuurd nog... Hier nog een blanke lak laag overheen. Ik ben er nog niet overuit of het glans/mat moet worden... Iemand ideeen?

Ik hoop dat het goed zichtbaar is dat de houtstrcutuur er doorheen komt.
In het echt is het prachtig!

Peerless Monster

En dan het filter...

Gisteren is een eerste aanzet gezet om de kabels aan te sluiten.
Voor de interne bekabeling gebruik ik de MH-750 MIT kabel. Een kabel waar ik jaren van weg ben geweest en nu mag ik hem gaan toepassen in mijn speaker... Prachtig. ;).

bmateijsen

Lijkt een beetje een PMC - Avalon clone..

R

Nice... echt hout. Heb weinig verstand van speakers bouwen, maar het ziet er iig top uit O0

Peerless Monster

Citaat van: bmateijsen op april 18, 2006, 11:26:41
Lijkt een beetje een PMC - Avalon clone..

Hahaha, ik denk niet dat het zal klinken zoals 1 van beiden...

Peerless Monster

Citaat van: Ruben op april 18, 2006, 11:26:55
Nice... echt hout. Heb weinig verstand van speakers bouwen, maar het ziet er iig top uit O0

Mwha echt hout is een duur woord voor deze praxis planken, maar het voldoet.
Qua klank echt velen malen mooier dan de klank van MDF...

R

Citaat van: Peerless Monster op april 18, 2006, 11:29:14
Mwha echt hout is een duur woord voor deze praxis planken, maar het voldoet.
Qua klank echt velen malen mooier dan de klank van MDF...

Oh, ha ha. Ziet er duurder uit iig :D

sphere

Wordt dit de definitieve layout van je filter?
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Peerless Monster

Citaat van: Ruben op april 18, 2006, 11:30:25
Oh, ha ha. Ziet er duurder uit iig :D

En dat is het ook!
Ik heb voor 1 speaker 2/3 MDF plaat gebruikt van 20 euro.
Het hout was wel flink wat duurder. 1 plank van 1 meter bij 30 cm kost al 20 euro... Kan je gewoon 1 speaker uit MDF halen...

Peerless Monster

Citaat van: sphere op april 18, 2006, 11:30:48
Wordt dit de definitieve layout van je filter?

Inprincipe wel, maar het filter zit op een MDF plaat die ik op de achterkant geschroefd heb, dus in principe is het mogelijk om dingen achteraf te gaan modden...
Waarom? Voorzie je problemen? ;)

Peerless Monster

Overigens om in te spelen op dhr Mateijsen zijn opmerking over PMC...
De onderkant blijft niet open. Ik moet daar nog iets op gaan verzinnen.
Voor de verzwaring ga ik daar waarschijnlijk een halve tegel inleggen en ook met schuine kanten afwerken.
De onderkant is ook zo hoog om toch nog volume te kunnen snoepen voor de kast en bovendien kwam het zo practischer uit met de lengte van de planken.
De bovenkant loopt bijvoorbeeld gewoon horizontaal, maar de tegenovergestelde kant loopt ook onder een hoek van 9 graden...
Het moet natuurlijk wel een eigen ontworpen kast blijven he ;)...

fgroen

Errug gaaf. Komt mooi uit, die meubel panelen. Is een prima idee....  O0
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op april 18, 2006, 11:21:29
Ik hoop dat het goed zichtbaar is dat de houtstrcutuur er doorheen komt.
In het echt is het prachtig!

Het 'echte hout' vind ik altijd iets heel moois hebben, dat beitsen zou ik zelf vervangen hebben door olie denk ik, maar dat is een smaakkwestie.

Op de foto lijkt het net alsof er aan de linkerzijkant boven iets onregelmatigs zit. Is dat lichtval of een beschadiging, Rens?

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op april 18, 2006, 11:35:38
Inprincipe wel, maar het filter zit op een MDF plaat die ik op de achterkant geschroefd heb, dus in principe is het mogelijk om dingen achteraf te gaan modden...
Waarom? Voorzie je problemen? ;)

Ik voorzie in ieder geval 2 'problemen': je hebt de spoelen nu zodanig staan dat de electrische velden elkaar goed kunnen beïnvloeden en ik zou ook geen ferrietkern-spoel gebruiken maar gewoon een dikkere luchtspoel met dezelfde (lage) weerstand.

En misschien hardwiren op een plankje gelijmd in plaats van een printplaats en schroef-aansluitingen?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op april 18, 2006, 12:06:13
Het 'echte hout' vind ik altijd iets heel moois hebben, dat beitsen zou ik zelf vervangen hebben door olie denk ik, maar dat is een smaakkwestie.

Op de foto lijkt het net alsof er aan de linkerzijkant boven iets onregelmatigs zit. Is dat lichtval of een beschadiging, Rens?

Ik weet niet precies wat je bedoeld Arjen. Ik weet wel dat er nog puntjes op de i gezet moeten worden.
Maar de kast zit bijna tegen het perfecte aan ;)

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op april 18, 2006, 12:08:46
Ik voorzie in ieder geval 2 'problemen': je hebt de spoelen nu zodanig staan dat de electrische velden elkaar goed kunnen beïnvloeden en ik zou ook geen ferrietkern-spoel gebruiken maar gewoon een dikkere luchtspoel met dezelfde (lage) weerstand.

En misschien hardwiren op een plankje gelijmd in plaats van een printplaats en schroef-aansluitingen?

Ze moeten niet de Ushers gaan vervangen he ;).
Qua styling, tsja ik vond dat het wel weer eens nodig was om met iets nieuws te komen, dan alleen maar zwart, kersenkleur... Daar veel en veel mensen over gaan op een witte beits in hun meubels, dacht ik daar zo op in te springen.
In het echt is het errug mooi.
Als ze klaar zijn, dan mag jij een review schrijven Arjen ;).

beunky

Op de naad bovenaan geloof ik...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Peerless Monster

Citaat van: beunky op april 18, 2006, 12:15:01

Ja klopt. Maar dat gaat helemaal goed komen ;).
Zagen met een Kinzo is niet helemaal recht soms ;).
Niemand die daar iets van gaat zien.

sphere

Citaat van: beunky op april 18, 2006, 12:15:01
Ploatie!

"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."