king kong 2005

Gestart door eelco, augustus 10, 2005, 00:18:46

Vorige topic - Volgende topic

eelco

wat vinden jullie ervan dat er nu weer een nieuwe verfilming komt van king kong?
zal wel weer een opstapeling van brute computer animaties worden.
ik bedoel , de versie uit 1933 , heb hem op laserdisc blijft toch altijd wel mijn favoriet.
ik heb vaker het gevoel dat sommige films niet meer om het verhaal gaan maar meer om te laten zien, kijk dit kunnen wij uit een computer toveren.
zijn er meer hier die dat idee hebben,of ben ik gewoon te ,,nostagisch,,? hehe
Al jaren gek op alles wat met (thuis ) bioscopen te maken heeft.

TVG

Hoi,

Met Lotr maakte Peter Jackson toch wel een behoorlijke indruk op mij. En nu met Jack Black in King Kong...Ik kijk er enorm naar uit!

FrankB

Soort van the Hulk met een ander velletje ;)

Ik vind het een beetje goedkoop, dit soort films hebben gewoon historische waarde en het is zonde om die te verstoren door een remake neer te zetten.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Fransvis

De voorstukjes laten het een beetje lijken op King Kong meets Jurassic Park.....de voorstukjes zijn wel behoorlijk heftig....

http://www.apple.com/trailers/universal/king_kong/

squeek

Citaat van: Fransvis op augustus 10, 2005, 09:23:49
De voorstukjes laten het een beetje lijken op King Kong meets Jurassic Park.....de voorstukjes zijn wel behoorlijk heftig....

dat noemen ze dus "trailers"  ;)  >:D

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

robbie12345

kan gewoon nooit maar dan ook nooit goed worden... durf ik 100 euro op te zetten. en iedereen die hem dan toch goed vind interesseert me niet want die hebben dan duidelijk geen smaak  O0 O0
Epson TW-6700 | Marantz Sr7300 & DENON X2500H | B&W DM603 s3 | B&W LCR-60 | B&W DM309 | JBL XTI 300 SUB | Celexion 2,40 scherm

Fransvis

Citaat van: robbie12345 op september  7, 2005, 19:20:05
kan gewoon nooit maar dan ook nooit goed worden... durf ik 100 euro op te zetten. en iedereen die hem dan toch goed vind interesseert me niet want die hebben dan duidelijk geen smaak  O0 O0

Wat een BS........

iedereen die hem dan toch goed vind interesseert me niet want die hebben dan duidelijk geen smaak

Gelukkig bepaalt iedereen dat voor zichzelf.

Maartje

Citeerdit soort films hebben gewoon historische waarde en het is zonde om die te verstoren door een remake neer te zetten

Er waren ook een heleboel mensen die vonden dat Lord of the rings niet verfilmd mocht worden vanwege de    " historische waarde"

Ik heb het boek ook 2 keer gelezen en ben toch ook blij dat het boek is verfilmd.
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

sander999

Peter Jackson heeft met Lord of the Rings al bewezen dat hij niet alleen voor de special effects gaat, maar genoeg ruimte overlaat voor het verhaal. Ik heb het boek van Lord of the Rings ongeveer 1 miljoen keer gelezen en ik vond de verfilming echt waanzinnig goed, beter dan hij het gedaan heeft kan gewoon niet. Zijn oog voor detail is bijna griezelig.

Vandaar dat ik ook vol goede moed uitkijk naar King Kong. De trailer ziet er veel belovend uit. Het zal geen hoogstaand stukje cinema worden ala Dogville (ik noem maar wat ;)) maar het wordt waarschijnlijk wel een verschrikkelijk leuke en vermakelijke actiefilm, en daar gaat het toch om?

eelco

ik las vandaag in een dvd magazine dat naast de nieuwe king kong de oude versie uit 1933 dan ook op dvd uitkomt.

tja , ik heb hem al op laserdisc, en zit te twijfelen, als er een beetje een leuke making of bij zit dan wel interesant, hoe vroeger die special effect werden gemaakt met spiegels, beschilderde glasplaten waar doorheen gefilm werd en kong modellen van klei is wel erg leuk om te zien.
Al jaren gek op alles wat met (thuis ) bioscopen te maken heeft.

rijstfj

Alex Cremers

Critici vinden de nieuwe King Kong zowat de beste film van het jaar. Naar het schijnt heeft Jackson behoorlijk wat aandacht aan de karakters geschonken. Maar ja, wat weten critici ervan? War Of The Worlds kreeg van hen ook veel goede punten ;).

Fransvis

Heb in ieder geval gelezen dat de film 3¼ uur duurt......dat wordt smullen.  :o

robbie12345

hij krijgt op rottentomatoes idd een heel hoge score....

en dan kijk ik vooral naar Roger Ebert, die heeft altijd ongeveer dezelfde mening als ik. (of ik als hem ;))

http://www.rottentomatoes.com/m/king_kong/
Epson TW-6700 | Marantz Sr7300 & DENON X2500H | B&W DM603 s3 | B&W LCR-60 | B&W DM309 | JBL XTI 300 SUB | Celexion 2,40 scherm

J.A.F._Doorhof

Ik verwacht er heel veel van, ben al een grote Jackson (en Raimi) fan dus dat komt wel goed :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

anton

gisteravond naar de premiere geweest in venray, film duurt drie uur maar is om voor je het weet. Je wordt vanaf het begin meegezogen in het verhaal en je zit werkelijk met open mond te kijken naar elk shot. Wat een gedetailleerd beeld wordt er van het new york van de dertiger jaren gegeven  :o. Ik moest wel een beetje wennen aan het gebruik van de filters: de look van de film is ook ouderwets. Je moet het gewoon zien, is beetje moeilijk om uit te leggen.
Op het eiland aangekomen begint de aktie pas echt 8), ik moet echter wel zeggen dat de dino,s in jurassic park wat echter leken. King Kong zelf is ongelofelijk mooi gemaakt, net echt: chapeau voor Mr. Jackson.
Is het de film van het jaar: voor mij wel, een film die voor mij in een ademtocht voorbij trekt en waarbij ik af en toe met gekromde tenen zit te kijken terwijl ik toch wel weet wat er gaat gebeuren mag van mij dat predikaat hebben.
Een ding is zeker: Mr. Jackson for president  ;D

Muziekfreak

Zo tezien aan je avatar ben jij diegene die een bar slechte smaak heeft! Fight club?? doe mij een lol  :)
Dat jij graag naar touwtjes kijkt op je scherm zou ik zeggen koop een zwart wit televisie maakt het net wat echter.  ::)

Ik heb stukken gezien via de satteliet  ;D Ik begreep dat kong geacteerd wordt door jawel onze enige echte smeagol/gollem!  :-*

Ik kijk er dus echt na uit ruim 3 uur spektakel verwacht ik wel, lotr MEESTERWERK(EN)! Met deze verwacht ik niet anders peter heeft een hekel aan half werk  ;D

robbie12345

Citaat van: Muziekfreak op december 15, 2005, 10:41:28
Zo tezien aan je avatar ben jij diegene die een bar slechte smaak heeft! Fight club?? doe mij een lol  :)
Dat jij graag naar touwtjes kijkt op je scherm zou ik zeggen koop een zwart wit televisie maakt het net wat echter.  ::)

Bar slecht fight club, ik denk dat als edward norton nu voor je had gestaan en zijn bebloede tanden in je gezicht had geduwd, je op je knieen zou vallen en zijn voeten zou kussen met de vraag of hij je asjeblieft zou willen sparen.

Komop zeg, de dialogen in de film het acteertalent van edward norton (in mijn ogen een van de beste acteurs van de afgelopen 5 jaar), deze man heeft wat de niro en pacino in hun toptijd ook hadden. Gecombineerd met de stylistische manier waarop david fyncher een film regiseert, de camera dirigeert.

Daar kan echt weinig tegen op IMHO....  :-* :-*

ps: mijn conclusies over King Kong waren misschien voorbarig... Ik sta er iets meer voor open en ga puur objectief kijken en als ik me vergist heb dan geef ik dat ook gewoon toe geen probleem.  ;D

sander999

Hoe kan jij met droge ogen beweren dat je objectief naar die film gaat kijken?
Citeerkan gewoon nooit maar dan ook nooit goed worden... durf ik 100 euro op te zetten. en iedereen die hem dan toch goed vind interesseert me niet want die hebben dan duidelijk geen smaak
Na zo`n uitspraak ben je alle geloofwaardigheid verloren ;)

Maar ik ben het wel met je eens dat Fight Club briljant is.

Kerstmanno

Hmmm, ik vind Edward Norton een hele aardige acteur, maar niet zo goed als velen hem vinden. In mijn ogen is hij een heel klein beetje overschat. Maar goed, dat is maar een gevoel wat ik heb..

FrankB

Citaat van: Menno-ert op december 15, 2005, 14:30:56
Hmmm, ik vind Edward Norton een hele aardige acteur, maar niet zo goed als velen hem vinden. In mijn ogen is hij een heel klein beetje overschat. Maar goed, dat is maar een gevoel wat ik heb..

Heb je Fight club gezien?

Kerstmanno

Ja, wat heeft dat ermee te maken?

FrankB

Citaat van: Menno-ert op december 15, 2005, 14:34:02
Ja, wat heeft dat ermee te maken?

Dat Norton daar een fenomale rol vertolkt ;)

Ik wist alleen niet of je de film wel of niet gezien had :)

Kerstmanno

Heehehhe, dat klopt. Maar ik heb uiteraard wel wat meer films met hem gezien. En ja, hij is zeker goed, maar ik heb wel vaak zo'n "typisch Edward Norton" gevoel bij hem en dat 'verveelt' soms. Beetje lastig uit te leggen. En om eerlijk te zijn, dat heb ik ook wel bij bijvoorbeeld Al Pacino, maar daar verveelt het me niet.

Fransvis

De topic heet 'King Kong 2005' en het lijkt hier een kleine fight club over Edward Norton....werkelijk.... :-\