king kong 2005

Gestart door eelco, augustus 10, 2005, 00:18:46

Vorige topic - Volgende topic

Kerstmanno

Edward "King Kong" Norton? :P

robbie12345

toch nog ff offtopic, 1 ding over norton.

25th hour.... Die film wordt briljant door Norton, ik denk dat er weinig acteurs zouden zijn die zo'n film zo goed zouden kunnen maken. De constante subtiele spanning in die film, die vertolkt hij zo goed.

maar goed, mijn eerste statement over king kong was ook meer om een beetje te trollen... sorry ik weet dat het niet mag, maar dat moet je een korrel zout nemen. ;)
Epson TW-6700 | Marantz Sr7300 & DENON X2500H | B&W DM603 s3 | B&W LCR-60 | B&W DM309 | JBL XTI 300 SUB | Celexion 2,40 scherm

Muziekfreak

Citaat van: FrenkB op december 15, 2005, 14:35:40
Dat Norton daar een fenomale rol vertolkt ;)

Ik wist alleen niet of je de film wel of niet gezien had :)

Het spijt me zeer beste edward norton fanaten zo super goed vind ik hem dus ook niet. Neemt niet weg dat hij VOORAL in de film america history x een GIGANTISCH rol heeft neergezet in mijn optiek. Fightclub vond ik ook zeker geen slechte film maar daar vond ik brad pitt een betere rol neerzetten als edward in zijn totaliteit  ;)

Begrijp me niet verkeerd...ik denk dat we edward eventueel later als de volgenden robert de niro of anthony hopkins,al pacino, Of john joseph Nicholson (voor de niet kenners JACK Nicholson) kunnen tegenkomen. Tot die tijd nu dus totaal nog niet aan de orde is,...nog niet een klein beetje.

Speculeren over de toekomst is wel leuk en aardig maar het maakt NU hem nog geen wereldacteur en dat is wat telt nu niet over 20jr.  ;)

My humble opinion off course

blackball147

en nu even terug on topic  :D

ik heb de 1933 en 1976 versie ooit al eens gezien, en nu had ik op het werk een discussie met anderen die beweerden dat KK op de twee torens van de WTC klimt in 1 van de films. ik kan me zoiets niet herinneren, hij klom toch op de empire state building?  toch staat het me voor dat de WTC torens ook een rol spelen, maar ik weet niet meer dewelke ( iets met een verwijzing naar een rotsenformatie op KK-eiland of zoiets dacht ik ).

iemand?

Muziekfreak

Empire state was het...twin towers geen idee  ::)

kippekop

Iemand had het hier al over die dinosauriers...die vind ik ik er dus echt heel erg slecht uitzien als je het vergelijkt met jurassic park, dat moet toch beter kunnen???? Daarnaast vind ik het hele verhaal nogal vergezoch uberhaupt en lijkt het me (sorry als ik mensen hiermee op de tenen trap) toch voor de wat oudere generatie die de oude kingkong versie toch met een nostalgische achtergrond goed vonden.

Ik zal de film zeker op dvd'tje kijken, maar in de bioscoop, daarvoor vind ik het verhaal te flinterdun en vergezocht (apen die met dinausorussen vechten, en daarna verliefd worden op een blondine...tja)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

contour3.0

yep 1976 versie was bij de twintowers. kong springt zelfs van de ene toren naar de andere toren....... ;D
waardeloze film trouwens..................... ;D

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

VlisChris

De 1933 versie had niet eens gekund he ;)
Toen stonden de torens er nog niet eens.
Ik moet zeggen: de film is vrij brilliant. Mooi gefilmd, mooi geschoten, goede toepasselijke muziek (vond de muziek tijdens de insectenscene mooi!) en goed afgewerkt de film.
Ook leuk om te zien dat sommige stukken lekker op LOTR lijken. En dan vooral door de manier van filmen.
De film krijgt van mij een 8/10.

squeek

gisterenavond king kong gaan zien!ik moet zeggen dat ik beetje teleurgesteld buiten kwam.had het me toch anders voor gesteld. eerste uur vond ik erg saai. het uitdiepen van de karakters vond ik niet erg goed weergegeven. en het geheel tot de aankomst op het eiland duurde gewoonweg te lang. (voor mij althans) nochtans hou ik wel van lange openingen van films zoals titanic, waar je dan het moment zo een beetje laat afwachten. eenmaal op het eiland vond ik het erg indrukwekkend. de dino's vind ik uiterlijk gezien minder echt als die van jurassic park, maar de animatie vind ik dan veel mooier. de actie scenes zijn erg adembenemend vond ik. eenmaal van het eiland af vind ik voor mij dat de film zowat al gedaan is, het hele new york "spektakel" kon me niet meer boeien. ik denk gewoon dat king kong films niet voor mij zijn weggelegd. maar ja, ieder heeft zo zen eigen mening en ben er zeker van dat er velen het een geweldige film zullen vinden. anyway, peter jackson still rules for me! de dvd zal ik zekers in huis halen want van zo'n gigantische film wil je gewoon zien hoe ze hem hebben gemaakt.

grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Elisabeth

Heb em ook gezien en zowel positieve als negatieve punten. Wat ik jammer vond is dat sommige scenes echt te langdradig zijn. Het waren bijna 3 films: het vinden van Naomi Watts, het stuk met het eiland en het stuk in de stad. Vraag me af hoe the hell ze die grote aap op dat schip hebben gekregen, maar goed. Wat ik raar vond was dat die mensen op dat eiland ineens verdwenen waren. Er waren ook stukjes die er echt te blue-screen uitzagen, de achtergrond klopte gewoon niet. Dino's stel ik me eigenlijk groter voor dan ze in deze film waren. En Naomi Watts bleef veel te heel.
Positieve dingen zijn de animatie van king kong, super! Ook de belichting was geweldig goed gedaan. Ook die monsters toen al die mannen in dat ravijn lagen waren gruwelijk. Vooral als die ene gast zijn hoofd erin verdwijnten je hoort hemnog schreeuwen! En het breken van de bek van die dino, goed gedaan, goed geluid. Mooie OST.

Kerstmanno

Gelukkig ben ik deze film niet met hele kritische ogen gaan bekijken, want anders had ik me ook aan van alles en nog wat kunnen storen. Animaties die niet altijd even geweldig waren, overdreven lange actiescenes, ongeloofwaardig verhaal, geen uitdieping van personages, bla bla bla, etcetera etcetera etcetera.
Maar waarom mijn eigen plezier vergallen door met zo'n kritische blik te kijken? Ik heb me gewoon drie uur lang laten vermaken en daar is deze film prima in geslaagd. Ik was op het einde zelfs een beetje bedroefd toen Kong dood ging.
Misschien heb ik me ook niet, zoals anderen, aan de lange New York scene geërgerd, omdat ik me meer aan het opwinden was over het feit dat mensen zo slecht met dieren om kunnen gaan.

Hoe dan ook, ik heb me geen seconde verveeld met deze film. Goed was hij misschien niet, maar wat maakt dat uit als je het naar je zin hebt?

jurjen

oei, ik ben benieuwd naar jullie meningen maar geen spoilers asjeblieft ....  :o
Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

jurjen

"King Kong Returns" zit er dus niet in. Tenzij het Jurassic lab nog een emmertje dna van de straat heeft geschept.

Effe serieus, je kan bij een remake aannemen dat iedereen de hoofdlijnen van het verhaal ongeveer nog weet, maar details zoals een ravijn waar ze je kop afbijten terwijl je nog schreeuwt.... zoiets mag een verassing blijven  :P

Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

Erik

Citaat van: Menno-ert op december 18, 2005, 11:41:02Ik was op het einde zelfs een beetje bedroefd toen Kong dood ging.
Hm was jij niet de man die klaagde dat ik een spoiler weggaf in skeleton key? Wat is dit dan? Hints ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Gizz

vanavond de film gezien in de pathe eindhoven en ook ik vond het begin t/m m het eiland nogal langdradig.
1maal op het eiland begon de pret.En echt creepy vond ik die insecten scene. brrr lang geleden dat ik zn gevoel heb gehad.
Nu was die hele band gedurende de film heeeel erg slecht kwa geluid. Ik kan me daar echt gruwelijk aan storen.tikken, stukjes weg bijv.
Ohja weet je nog die scene met die brachiosaurussen??
Nu moet je dat eens voorstellen met bijna zonder geluid. >:( niet te vergeten dat mormel van een jaar of 4 dat er steeds er doorheen zat te blaten.regel een oppas ofzo.
kortom wel een aardige film. mooie actie scenes bla bla bla. een 7.5

fca

ik heb al aardig wat gezien.
Ik vind het vreselijk slecht.
De effecten zijn te.
CGI kan leuk zijn maar teveel slaat een film dood.
Dit is volgens mij het geval.
Ik ben niet de enige, in Amerika doet KK het niet goed.
Er is  een flinke discussie gaande omtrent de zgn big budget movies.
De filmbonzen willen het risico niet meer lopen.
De effecten worden onbetaalbaar en het publiek kan nukkig reageren.
Tevens vinden de bonzen  de salarissen vd zgn topacteurs/actrices te hoog worden.
20 miljoen dollar voor een A acteur en de film flopt is niet echt prettig.
Voor alle duidelijkheid KK heeft usd 200 gekost.
Een immens bedrag wat hopelijk terug zal worden verdiend.
KK doet het in Europa beter dan in USA.
Ook zal de verkoop vd DVD ietsje bijdragen.

Paramount heeft recent Dreamworks overgenomen.
Niet om groter te worden maar om te overleven.
Dat klinkt belachelijk maar de opbrengsten vd Hollywood producties zijn te laag om het circus draaiende te houden
Paramount is een giga concern maar helaas zij hebben te weinig toppers.
Er is een persbericht uitgebracht waar ik 1 zin uithaal.
Het gaat om Spielberg.

And it appears to show that even a top name like Mr Spielberg cannot create a new independent film studio these days.

astrobart

nou ik vondt het zeker geen langdradige film, en wist van te voren ook niet dat hij 3 uur duurde, mischien is dat het ^-^

Kerstmanno

Citaat van: Erik op december 18, 2005, 20:28:43
Hm was jij niet de man die klaagde dat ik een spoiler weggaf in skeleton key? Wat is dit dan? Hints ;D

Ik wist dat ik dat over me heen zou krijgen  ;D

Maar volgens mij weet iedereen wel dat Kong doodgaat, dus vind ik het niet echt een spoiler...  :-*

FrankB

Citaat van: Menno-ert op december 19, 2005, 09:22:52
Ik wist dat ik dat over me heen zou krijgen  ;D

Maar volgens mij weet iedereen wel dat Kong doodgaat, dus vind ik het niet echt een spoiler...  :-*

Ah neeeeeeeeee dat wist ik dus niet ... serieus. Maar goed, toch een kutfilm die je alleen kijkt voor de SE :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Kerstmanno

Hmmm... daar vind ik King Kong toch niet echt onder vallen hoor..

Jimmy Conway

Heb wat voorstukjes gezien en vond die aap en die dino's
er een beetje dom uitzien en dan hoeft het voor mij al niet meer.
Dat kan ik nog wel beter renderen op mijn pc'tje :P

Dan is die leeuw uit Narnia beter gedaan.

Kerstmanno

Citaat van: Jimmy Conway op december 19, 2005, 10:38:27
Heb wat voorstukjes gezien en vond die aap en die dino's
er een beetje dom uitzien en dan hoeft het voor mij al niet meer.
Dat kan ik nog wel beter renderen op mijn pc'tje :P

Dan is die leeuw uit Narnia beter gedaan.

De aap vond ik ERG goed gedaan. Aan de dino's was duidelijk minder tijd besteed.
Maar goed, ik vind ook niet dat je deze film moet gaan zien om de SE's. Het is gewoon een lekker simpel verhaal en drie uur lang vermaak, met wellicht een beetje emotie ook nog. Niet hoogstaand, maar echt wel leuk.
Het hangt er natuurlijk wel enorm vanaf op wat voor manier je de film gaat bekijken en hoe je films in het algemeen beleeft.

FrankB

Tja, king kong is toch voor mij inderdaad een film op steven seagal niveau -> verstand op nul en kijken. Net als Jurassic park overigens, die als enige plus had een technologisch hoogstandje te leveren voor die tijd.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Kerstmanno

Hmmm... wat betreft Jurassic Park 1 ben ik het daar toch niet mee eens.
Dat was behalve de mooie, unieke effecten, toch ook nog een heel aardig verhaal waar over was nagedacht.