Wat is er toch loos met mijn geluid? Niks, het klinkt erg lekker nu :-)

Gestart door hifiman, augustus 9, 2005, 12:49:35

Vorige topic - Volgende topic

Audiotwin

Citaat van: tingtong5 op oktober  5, 2005, 09:20:58ik beheer jouw portemonnee niet helaas  ;D

;D Gelukkig niet,hij is trouwens wel erg leeg.Op dit moment ben ik aan het testen met een Classé  Seventy eindversterker,de op-amps komen nog wel een keer,het gaat zo hard al die upgrade's ;)

Ar
Tevredenheid!!!

hifiman

Peerless Monster

Citeerik beheer jouw portemonnee niet helaas

Dat doe ik zelfs niet met mijn eigen portomonee! ;D
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Audiotwin

Tevredenheid!!!

hifiman

Haha wij beheren de portemonnee in elk geval nog samen  ;D

Overigens vroeg mijn vrouw zich nog af hoe zulke kleine dingen (opamps) nou 50 euro konden kosten. Tsja hoe leg je dat nou uit haha. Na een subtiele vergelijking met een klein flesje water wat nog duurder is (parfum) was de discussie in elk geval gelijk weer over  >:D Gelukkig hoorde ze net als ik wel de significante verbetering in geluid  :D Vervolgens probeerde ik alvast de werking (en dus het nut) van de nog te arriveren Isotek Isoplug uit te leggen maar dat is niet helemaal gaan lukken geloof ik  ;D

Audiotwin

In de Tjoeb zit toch ook een soort isoplug,de noisekiller(parallel-ac-filter),of is dit wat anders?

Ar
Tevredenheid!!!

hifiman

Zou iets soortgelijks moeten zijn, om eerlijk te zijn heb ik daar niet eens bij stilgestaan. Afijn een extra isoplugje kan geen kwaad  :P

hifiman

De Isoplug is nog steeds niet binnen, man wat duurt dat lang, ik heb dat ding voor mijn gevoel al 100 jaar gelden besteld ofzo  :-\
Afijn nog even geduld maar.  ;D

wil

Citaat van: tingtong5 op oktober  5, 2005, 10:22:36
Zou iets soortgelijks moeten zijn, om eerlijk te zijn heb ik daar niet eens bij stilgestaan. Afijn een extra isoplugje kan geen kwaad  :P
Daar is niet iedereen het mee eens  :-\. Zo'n isoplug is volgens mij serieel geschakeld en werkt als een soort filter. Of dat goed uitpakt blijft een kwestie van proberen.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

hifiman

Citaat van: wil op oktober 11, 2005, 13:53:45
Daar is niet iedereen het mee eens  :-\. Zo'n isoplug is volgens mij serieel geschakeld en werkt als een soort filter. Of dat goed uitpakt blijft een kwestie van proberen.

wil
Het is een parallel filter!  ;D Volgens isotek zelf geldt "hoe meer hoe beter", maar goed dat is uiteraard een commercieel statement  :P

garmtz

Citaat van: tingtong5 op oktober  5, 2005, 09:27:40
En dan nog een oproep aan de Garmt  ;D

Meld zich...  ;D

CiteerMocht je ooit nog een keer in de buurt zijn en zin hebben om aan te bellen, schroom dan niet  :)

Ik zou het erg leuk vinden als je het verschil nu eens zou horen vergeleken met de vorige keer dat je er was. Na een waslijst van tweaks en tips afgewerkt te hebben ben ik ook erg benieuwd naar je mening hoe het nu klinkt  (en of er nog wat te verbeteren valt natuurlijk binnen mijn set met mijn huidige componenten) O0

Ik kom graag weer een bakkie doen!  8)  Ben best benieuwd hoe het nu geworden is, getweaked en al... ;)

CiteerVerder wil ik Garmt nog even hartelijk bedanken voor zijn hulp en adviezen. Dankzij zijn luidsprekerkabel demonstratie bij mij thuis heb ik weer de energie en het vertrouwen gekregen om alle andere upgrades/tweaks uit te voeren. En dit heeft uiteindelijk geresulteerd in een lege portemonnee  ;) ehhhh een fantastisch geluid bedoel ik  ;D Bedankt Garmt!  :D

Hahaha! Graag gedaan! We aim to please!  8)

hifiman

Hoi Garmt,

Leuk! Als je een keer tijd hebt dan spreken we een keer af!  :D

Groetjes,

Ronald

hifiman

Na weer een weekje geluisterd te hebben erger ik me nog steeds aan het zogenaamde sublaag. Dat ergeren is eigenlijk alleen met sommige cd's. Dat zijn blijkbaar cd's met wat meer sublaag dan normaal. Een voorbeeld is Celine Dion cd's of bijvoorbeeld Whitney Houston cd's. Gek genoeg dan weer niet met DJ Tiesto bijvoorbeeld, maar ik denk dat dat komt omdat er ondanks het vele laag weinig sublaag inzit. Met sublaag bedoel ik kleiner dan 35 Hz ofzo.

Komend weekend ga ik eens wat spectrum metingen doen met de beteffende muziek om te kijken om welke frequenties het nou ongeveer gaat en of die overeenkomen met de pieken die ik in het basbereik meet als ik roze ruis gebruik.

Dan eens kijken of er nog wat te fine tunen valt met schapewol in de basreflexpoort die nu nog open is (voorste had ik al dichtgestopt, achterste zijn nog open) en eventueel met de akoustiek (belangrijker, maar lastiger te realiseren).

Wordt vervolgd..

Peerless Monster

Weet je wat jouw probleem is?
De bas rommelt teveel. je houdt waarschijnlijk meer van een cleane bas.
Kabel helpt hier heel erg bij (zilveren kabel gebruiken) en waarschijnlijk een goede CD-speler aanschaffen (ik weet niet waar je nu mee draait)...

Het klinkt te boemerig nog en dat is gevolg van teveel rommel in de laag informatie...
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

hifiman

Citaat van: Peerless Monster op oktober 21, 2005, 10:51:04
Weet je wat jouw probleem is?
De bas rommelt teveel. je houdt waarschijnlijk meer van een cleane bas.
Kabel helpt hier heel erg bij (zilveren kabel gebruiken) en waarschijnlijk een goede CD-speler aanschaffen (ik weet niet waar je nu mee draait)...

Het klinkt te boemerig nog en dat is gevolg van teveel rommel in de laag informatie...
Hoi Monster,

De bas rommelt inderdaad veels te veel, mijns inziens wordt dat veroorzaakt door de niet ideale akoustiek/plaatsing.
Zilveren kabel heb ik juist de deur uitgedaan omdat dat vreselijk klonk, draai nu met Wyrewizard Spellbinder kabel.
CD speler is een Ultra Tjoeb 4000, toch geen echt slechte speler dacht ik zo  ;D

Peerless Monster

CiteerZilveren kabel

Hmmmm. Verkeerde zilveren kabel dus.
Ik ben ook niet zo weg van zilver, mede dankzij het feit dat vaak het hoog te schel wordt, maar vanaf een bepaalde prijs/kwaliteit heb je dat niet meer...

De Tjoeb vind ik rommelig in zijn bas. Teveel ronde bas misschien...
Ben er niet weg van.

Ik vind nog altijd dat jij meer hebt aan een stel monitoren... ;)

hifiman

Citaat van: Peerless Monster op oktober 21, 2005, 11:06:17
Hmmmm. Verkeerde zilveren kabel dus.
Ik ben ook niet zo weg van zilver, mede dankzij het feit dat vaak het hoog te schel wordt, maar vanaf een bepaalde prijs/kwaliteit heb je dat niet meer...

De Tjoeb vind ik rommelig in zijn bas. Teveel ronde bas misschien...
Ben er niet weg van.

Ik vind nog altijd dat jij meer hebt aan een stel monitoren... ;)
Was QED Silver Anniversary en maakte inderdaad het hoog te schel.

Met mijn vorige cd speler (marantz cd-5400) had ik in elk geval hetzelfde verschijnsel.
Inderdaad als ik nu opnieuw speakers zou kopen zou ik zeker monitoren gaan beluisteren! Ik heb uiteraard mijn huidige speakers beluisterd voor ik ze kocht en toen klonken ze uitstekend. Heb zelfs nog gevraagd of ik ze eerst thuis mocht luisteren, maar vanwege een (voor mij gunstige) inruil deal mocht dat niet. Ik kon me op dat moment ook niet voorstellen dat het thuis zo anders zou klinken. Nu weet ik wel beter, maar nu zijn de centen op  om weer van speakers te gaan veranderen :-X

Als ik nu andere speakers zou kopen dan zou thuis proberen een eis zijn!

Op dat laag probleem na ben ik overigens heel tevreden over mijn speakers, daarom hoop ik met basreflexpoort demping nog wat verbetering te bereiken het is al sterk verbeterd tov toen ik dit topic begon!).

wil

Citaat van: tingtong5 op oktober 21, 2005, 10:57:13
Hoi Monster,

De bas rommelt inderdaad veels te veel, mijns inziens wordt dat veroorzaakt door de niet ideale akoustiek/plaatsing.
Zilveren kabel heb ik juist de deur uitgedaan omdat dat vreselijk klonk, draai nu met Wyrewizard Spellbinder kabel.
CD speler is een Ultra Tjoeb 4000, toch geen echt slechte speler dacht ik zo  ;D
Hoi TT,

Die rommelende bas lijkt wel hetzelfde fenomeen als de combinatie van Tjeob met AH! interlink. Weliswaar is dat een gewone koperen kabel, maar het klonk helemaal nergens naar. We hebben bij onze shootout die kabel binnen enkele minuten eraf gehaald want dat matchte bij mij totaal niet. Aangezien jouw pre en cd-speler uit dezelfde fabriek komen als de mijne kan dat een overeenkomst zijn. De tamelijk goedkope Van den Hul, The Source, deed het vele malen beter. De Madrigal HPC was nog rustiger en nog ronder, maar allesbehalve (schape)wollig.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

hifiman

Hoi Wil,

Aangezien ik hetzelfde probleem al had met mijn vorige cd speler denk ik toch mijn probleem meer in de akoustische sfeer ligt.
Overigens gebruik ik Wyrewizard Dreamcaster als interlinks in mijn set.

Het probleem is niet zozeer een wollige bas, maar meer een doordreunende bas zeg maar, het laag gaat op dat moment alle andere geluiden overheersen.

Peerless Monster

Wollig is vaak een kreet die verkeerd geinterpreteerd is.
Ik heb geleerd van High-Enders altijd dat wolligheid te maken heeft met de controle van de versterker over de bas.
Dus ingeval van wolligheid dan is een zwaardere versterker aan te bevelen...

Rommel heeft te maken met de schoonheid waarmee de bassen vanaf de bron komt. En of die rommel geproduceerd wordt in de CD-speler of in het draad...
Een tjoeb met koperdraad vind ik sowieso een dubieuze aangelegenheid...
Het is vaak beter om verschillende materialen door elkaar te gebruiken (dus bijvoorbeeld de interlinks en luidsprekerkabels van een ander merk. Evenals bijvoorbeeld de voor en eindversterker van verschillende merken...)

Peerless Monster

CiteerAangezien ik hetzelfde probleem al had met mijn vorige cd speler denk ik toch mijn probleem meer in de akoustische sfeer ligt.

Bass traps mag niet van de vrouw he ;)

Peerless Monster

Ik denk overigens hetzelfde.
Je speakers staan vrij vlak tegen de muur en eentje zelfs in een hoek...
Maar het kan zowaar ook een gewone eigenschap zijn van de speakers...

hifiman

Citaat van: Peerless Monster op oktober 21, 2005, 11:27:28
Wollig is vaak een kreet die verkeerd geinterpreteerd is.
Ik heb geleerd van High-Enders altijd dat wolligheid te maken heeft met de controle van de versterker over de bas.
Dus ingeval van wolligheid dan is een zwaardere versterker aan te bevelen...
Als het om controle gaat is de dempingsfactor van belang. Geen zwaardere versterker dus maar eentje met een lagere inwendige weerstand  (zijn 2 totaal verschillende zaken).

Rommel heeft te maken met de schoonheid waarmee de bassen vanaf de bron komt. En of die rommel geproduceerd wordt in de CD-speler of in het draad...
Waarom  ??? Dit heb ik nog niemand horen roepen over de Tjoeb, waar baseer je dat op  ???

Het is vaak beter om verschillende materialen door elkaar te gebruiken (dus bijvoorbeeld de interlinks en luidsprekerkabels van een ander merk. Evenals bijvoorbeeld de voor en eindversterker van verschillende merken...)
Ik ging juist uit van de stelling dat het een goed plan is om kabels van hetzelfde merk te gebruiken. Overigens heb ik voor beide aannames nooit een goede onderbouwing gezien eigenlijk. Kan me wat je hier zegt wel voorstellen in het kader van een combinatie van spullen vinden die aan jou smaak voldoet.

hifiman

Citaat van: Peerless Monster op oktober 21, 2005, 11:28:17
Bass traps mag niet van de vrouw he ;)
Haha ik vrees het niet, maar zelfs als het mag, ik zou niet weten waar ik nog plaats heb voor die dingen in mijn kleine volle huiskamer  :(

wil

Raar. Bij Bjorn klonk de AH! op zijn Tjoeb prima (op een prima luna :D). Dezelfde interlink en Tjoeb klonk bij mij weer niet. Dus heeft het echt met de match (en akoestiek) te maken.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60