Wat is er toch loos met mijn geluid? Niks, het klinkt erg lekker nu :-)

Gestart door hifiman, augustus 9, 2005, 12:49:35

Vorige topic - Volgende topic

hifiman

Hoi Peerless,

Laten we de weerstand discussie inderdaad maar even laten rusten want ander wordt het een welles nietus en daar worden we ook niet vrolijker op.  ;D

Dat van dat wollen vloerkleed is helemaal geen gek idee, sterker nog heb er al vaker aan gedacht! Ik ga daar serieus naar kijken!

Bastraps is wat lastiger ivm dat het een huiskamer dient te blijven (lees ik anders in echtscheiding lig).

Andere componenten/speakers zal uiteraard een hoop mee te doen zijn, maar ik kies ervoor (mede vanwege financien) om het voorlopig even te laten voor wat het is qua componenten en meer te kijken naar tweaks zeg maar.

Al met al heb ik al een aardig bevredigend resultaat bereikt ondertussen hoor, maar het kan altijd beter natuurlijk  ;D

Groetjes,

Ronald

Peerless Monster

Hoi Tingtong,

CiteerHoi Peerless,

Laten we de weerstand discussie inderdaad maar even laten rusten want ander wordt het een welles nietus en daar worden we ook niet vrolijker op.

Hahaha. Ieder zijn meug ;).

CiteerDat van dat wollen vloerkleed is helemaal geen gek idee, sterker nog heb er al vaker aan gedacht! Ik ga daar serieus naar kijken!

Dat klinkt niet naar echtscheidingen en ruzies ;D...
Bij de IKEA hebben wij zo'n wollenkleed gekocht van 2 x 3 meter voor 200 euro (was destijds een aanbieding), maar hij verliest ontzettend veel wol (er zit er genoeg op natuurlijk ;) ), maar het is misschien het bekijken waard.
Een kleine warme investering waar én je vrouw gelukkig van wordt en jij. Grote voordeel: warme voeten :).

Ik lees het wel wat je verder voor acties onderneemt.

Groetjes,
Rens

Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

hifiman

Citaat van: Peerless Monster op oktober  4, 2005, 10:27:28
Bij de IKEA hebben wij zo'n wollenkleed gekocht van 2 x 3 meter voor 200 euro (was destijds een aanbieding)
:o  ::)  :-X Duur man! Ik jat vanavond wel ergens zelf een schaap vandaan  ;)

garmtz

Citaat van: tingtong5 op oktober  4, 2005, 10:34:37
:o  ::)  :-X Duur man! Ik jat vanavond wel ergens zelf een schaap vandaan  ;)

Duur? ???

hifiman

Citaat van: garmtz op oktober  4, 2005, 10:37:28
Duur? ???
Nou ja, ik bedoel "veel geld", kun je weer iets leuks met een stekker eraan voor kopen zeg maar.
Na even rondgooglen vond ik inderdaad alleen maar veel hogere prijzen  >:(
Bij kwantum heb je overigens een 2x3m wollen kleed voor 279 eurie, maar ik zal zeker ook eens bij ikea neuzen.

Ik heb me nog nooit in kleden verdiept dus had het idee dat het tientjes werk was  ;D

Verdorie, denk je net (bijna) klaar te zijn met geld uitgeven voor tweaken , verzint er weer iemand een wollen kleed  :P  ;)

hifiman

Iemand linkjes voor reviews van wollen kleden? Kon er op audioreview.com  weinig vinden  O0

garmtz

Een wollen kleed heeft meer voor mijn geluid gedaan dan welk kabeltje dan ook zou kunnen doen... Wat dat betreft was het value for money... Gekocht bij de Bijenkorf...

hifiman

Citaat van: garmtz op oktober  4, 2005, 10:46:39
Een wollen kleed heeft meer voor mijn geluid gedaan dan welk kabeltje dan ook zou kunnen doen... Wat dat betreft was het value for money... Gekocht bij de Bijenkorf...
Dat geloof ik graag! Ik onderschat het effekt ook niet en zal het ook zeker serieus gaan overwegen!
Ook even kijken of de vrouw het wat vind natuurlijk. Zo niet dan wordt het uitrollen bij luisteren en oprollen en de kast in als de cd afgelopen is, haha  ;D

hifiman

Mijn isotek isoplug komt er ook deze week aan (net even gebeld)  :D

Peerless Monster

De IKEA schapen zijn wel errug harend (nu nog steeds na aankoop in december vorig jaar)...
De mijne is voor 200 euro gekocht met aanbieding (fijn wol). Ze kosten nu 250 euro...
Ben de naam even kwijt van het kleed.

Het liefst zou ik zoiets ook aan de muur hangen of achter het gordijn, maar mocht niet van Charlotte. ;D
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

hifiman

Citaat van: Peerless Monster op oktober  4, 2005, 14:07:22
Het liefst zou ik zoiets ook aan de muur hangen of achter het gordijn, maar mocht niet van Charlotte. ;D
Blijft het plafond over  ;D

Peerless Monster

CiteerBlijft het plafond over 

Daar heeft ze idd niets over gezegd ;).
Ik zal het voorstellen, maar ik denk het 0 wordt op het rekest...

hifiman

Gisteren heb ik een extra (3 nu ipv 2) Tjoeb Rib (buizen dempingsring) op de buizen gezet in de Tjoeb. En verdomd, het zogenaamde "resonantie probleem" is nu weg of in elk geval zoveel minder dat het me nu niet meer opvalt. Er stond dus toch iets te resoneren , namelijk de buizen in de Tjoeb  ;D

Ik ben blij dat dat nu opgelost is.

Neem niet weg dat de schapenwollen kleed upgrade nog op het lijstje staat!

Peerless Monster

CiteerNeem niet weg dat de schapenwollen kleed upgrade nog op het lijstje staat!

Hulde aan mij!

hifiman

Gisteren de OPA627AP opamps in de Tjoeb gezet. Waar ik een beetje bang voor was, was dat het wel wat uit zou maken maar dat het verschil zo klein zou zijn dat ik het zonder AB vergelijking niet zou kunnen horen.

Nou niets was dus minder waar!! Direkt na het vervangen van de opamps klonk het geluid duidelijk anders.

Het eerste wat opviel (en na een hele avond luisteren blijft dat de conclusie) was dat het geluid vloeiender werd, ook te omschrijven als een verbetering van het totale stereobeeld. Hierdoor wordt het geluid (nog) opener en dat in positieve zin. Verder wordt het hele geluidsbeeld een stuk russstiggeerrrr. En dat vind ik heel prettig, het klintk gewoon relaxter en itt tot andere keren was ik het na een hele avond luisteren nog steeds niet zat! Luistermoeheid was al geen groot issue maar nu helemaal niet meer  :D

Ik kan maar een ding zeggen en dat is dat als je een Tjoeb hebt het zonde is om voor die 50 euro extra deze upgrade niet te doen (tenzij je op korte termijn de upsampler wilt kopen want dan gaan deze opamps er toch weer uit). Dit is een upgrade die een significante verbetering geeft. Sterker nog ik vond het verschil tussen Tjoeb met en zonder deze opamps GROTER dan het verschil tussen mijn vorige Marantz CD-5400 en de Super Tjoeb. Kortom doen!!

hifiman

Citaat van: Peerless Monster op oktober  5, 2005, 08:21:18
Hulde aan mij!
Haha inderdaad  ;D

Overigens ben ik ook nog van plan de speler te dempen met zelfklevende loodbitumen, maar om de een of andere reden is dat spul nergens te krijgen hiero in de buurt. Ben verschillende autozaken , dhz zaken , hifi zaken en ook een luidspreker zelfbouw zaak geweest, maar nakko dus. Afijn dat komt nog wel een keer goed  :-X

hifiman

Wat is er nu nog loos met mijn geluid? Nou eigenlijk helemaal niks meer!  :D  :D  :D
Het klinkt nu gewoon harstikke lekker en ik durf het vanaf nu een high end geluidje te noemen  ;D
Ik heb de titel van dit topic nu dus ook maar ietsje aangepast  :D

Daar bedoel ik niet mee dat er niks meer te verbeteren valt, het kan natuurlijk altijd mooier en beter, maar belangrijk punt is dat alle problemen eruit zijn en het nu gewoon "goed" klinkt  8)

hifiman

Voor zover ik dat vergeten te noemen ben zitten er ondertussen dus ook Wyrewizzard Dreamcaster interlinks in mijn stereoketen ipv de goedkopere zooi die er eerst in zat, ook dit heeft geholpen, maar minder dan bijvoorbeeld de eerder genoemde opamps.

hifiman

Gisteren werd ik gebeld dat de Isotek Isoplugs eindelijk binnen zijn in de winkel waar ik er eentje besteld heb. Deze (voorlopig laatste)
upgrade zal dus als het goed is ook nog deze week uitgevoerd kunnen worden  :D

Jimmy Conway

Citaat van: tingtong5 op oktober  5, 2005, 08:26:41
Overigens ben ik ook nog van plan de speler te dempen met zelfklevende loodbitumen, maar om de een of andere reden is dat spul nergens te krijgen hiero in de buurt. Ben verschillende autozaken , dhz zaken , hifi zaken en ook een luidspreker zelfbouw zaak geweest, maar nakko dus. Afijn dat komt nog wel een keer goed  :-X

Bij de plaatselijke loodgieter, dakdekker of aannemer proberen?

hifiman

Citaat van: Jimmy Conway op oktober  5, 2005, 08:44:44
Bij de plaatselijke loodgieter, dakdekker of aannemer proberen?
Haha, ja ik betwijfel alleen of je dan de zelfklevende versie krijgt  :P

Audiotwin

Citaat van: tingtong5 op oktober  5, 2005, 08:24:49
Gisteren de OPA627AP opamps in de Tjoeb gezet.

Volgens mij heb jij de laatste 2 opamps,ze zijn niet langer beschikbaar bij hifi-planet.Eigenlijk ben ik nu erg tevreden met mijn Tjoeb dus ik wacht nog even af waarmee AH! binnenkort komt.

Ar
Tevredenheid!!!

hifiman

Dat klopt, ik had de laatste twee. O0 Maar deze jongens zijn bij elke electronica onderdelen zaak verkrijgbaar hoor!
Tsja ik zou zeggen voor die 50 euro extra krijg je er geen spijt van, maar goed ik beheer jouw portemonnee niet helaas  ;D

hifiman

Overigens ben ik de laatste tijd in hoog tempo bezig de meeste van mijn ooit gekopieerde cd's te vervangen door originele exemplaren. Zo zie je maar hifi is goed voor de muziekindustrie  ;D

hifiman

En dan nog een oproep aan de Garmt  ;D

Mocht je ooit nog een keer in de buurt zijn en zin hebben om aan te bellen, schroom dan niet  :)

Ik zou het erg leuk vinden als je het verschil nu eens zou horen vergeleken met de vorige keer dat je er was. Na een waslijst van tweaks en tips afgewerkt te hebben ben ik ook erg benieuwd naar je mening hoe het nu klinkt  (en of er nog wat te verbeteren valt natuurlijk binnen mijn set met mijn huidige componenten) O0

Verder wil ik Garmt nog even hartelijk bedanken voor zijn hulp en adviezen. Dankzij zijn luidsprekerkabel demonstratie bij mij thuis heb ik weer de energie en het vertrouwen gekregen om alle andere upgrades/tweaks uit te voeren. En dit heeft uiteindelijk geresulteerd in een lege portemonnee  ;) ehhhh een fantastisch geluid bedoel ik  ;D Bedankt Garmt!  :D