Wat is er toch loos met mijn geluid? Niks, het klinkt erg lekker nu :-)

Gestart door hifiman, augustus 9, 2005, 12:49:35

Vorige topic - Volgende topic

hifiman

Forumlid "Searcher" was ook aanwezig afgelopen vrijdagavond. Ook hij heeft bijgedragen aan het meeluisteren naar wat beter klonk en ook hij kwam met goede tips. Ik hoop dat hij het mij niet kwalijk neemt dat ik hem in bovenstaand verhaal niet genoemd heb want anders werd het wel een erg lang stuk, maar bij deze wilde ik zijn bijdrage ook even noemen. Bedankt Bob!

hifiman

Zo en dan gaan we nu weer vissen en mosselen vangen in zeeland want naar muziek luisteren is even geen optie meer  ;D  ;)  :P

Spacebass

Leuk stukje!!

Altijd leuk om Garmt over de vloer te hebben 8)

hifiman

Citaat van: Spacebass op augustus 21, 2005, 10:12:46
Leuk stukje!!

Altijd leuk om Garmt over de vloer te hebben 8)
Zeker, naast zijn goede kennis en ervaring ook een heel aardige vent!

hifiman

Schaam, schaam, ik was nog even een persoon vergeten te noemen mbt deze vrijdagavond en dat is mijn vrouw  :-X

Niet gehinderd door enige technische kennis (wat soms ook een voordeel is zoals ik heb gemerkt) weet zij feilloos te vertellen of een verandering een verbetering is of niet. Ook weet ze dat best goed te verwoorden.

Daarnaast ben ik erg blij dat ze er bij was want ze heeft nu het verschil met andere ls kabel gehoord  ;D Ik vrees dat als ze er niet bij was geweest het een stuk moeilijker was geweest haar te overtuigen van het nut van weer een ander stukkie duur koperdraad  ;D

Spacebass

Citaat van: tingtong5 op augustus 21, 2005, 10:39:00
Daarnaast ben ik erg blij dat ze er bij was want ze heeft nu het verschil met andere ls kabel gehoord  ;D Ik vrees dat als ze er niet bij was geweest het een stuk moeilijker was geweest haar te overtuigen van het nut van weer een ander stukkie duur koperdraad  ;D
Altijd leuk vind om je vrouw over de vloer te hebben  ;D

kippekop

En wat kost dat "stukkie" luidspreker kabel nu? Ben benieuwd, altijd handig om er achter te komen dat dat een van de zwakkere plekker in ieder geval is...anders heeft een nieuwe cd-speler wellicht ook niet al teveel zin.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Rody

Een nieuwe cd-speler zal ongetwijfeld wel veel zin hebben, alleen of het het probleem oplost is een 2e.  :)

hifiman

Citaat van: kippekop op augustus 21, 2005, 23:13:56
En wat kost dat "stukkie" luidspreker kabel nu? Ben benieuwd, altijd handig om er achter te komen dat dat een van de zwakkere plekker in ieder geval is...anders heeft een nieuwe cd-speler wellicht ook niet al teveel zin.
Ik weet niet of ik prijzen mag noemen, maar iets in de orde van het vijfvoudige van de oehlbach kabel die ik nu heb  ;D
Voor prijzen van Nordost kabels kun je bij Garmt terecht.

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: Rody op augustus 21, 2005, 23:17:16
Een nieuwe cd-speler zal ongetwijfeld wel veel zin hebben, alleen of het het probleem oplost is een 2e.  :)
Dat denk ik ook niet, andere ls kabel zal het probleem oplossen, dat is afgelopen vrijdagavond reeds aangetoond  met de Nordost kabel :D

Een andere cd speler komt er ook nog wel maar dat zal dan meer (om even Garmt te citeren) "the icing on the cake" zijn.

myself

Citaat van: tingtong5 op augustus 21, 2005, 10:05:19
En toen kwam de spectaculaire klapper van die avond! Garmt had zijn Nordost Flatline Gold luidspreker kabel meegenomen en stelde voor die  aan te sluiten ipv mijn 4 mm oehlbach. Eerlijk gezegd had ik zoiets van "ok om hem een plezier te doen, maar ik betwijfel of ik het verschil ga horen". Wijselijk sprak ik deze gedachte niet hardop uit en dat is maar goed ook want O wat heb ik me daar in vergist!! Man wat een verbetering! Ik was echt overdonderd, ten eerste door de verbetering zelf, maar ten tweede omdat ik mij nooit kon voorstellen dat een andere kabel veel verschil kon geven. Pas door deze kabels te horen wist ik het, dit is de oplossing voor mij! Nu klonk het geluid eindelijk zoals ik verwachtte/hoopte dat het zou klinken met mijn studio 60 speakers (plus rest van de set natuurlijk). Bij het weer terugschakelen naar de oehlbach werd het pijnlijk duidelijk, het geluid klonk nu gewoon "smerig" en troebel. Nu besefte ik dat wat ik altijd gemist had in mijn geluid met deze kabel volledig werd opgelost.

Ik was blij en en geschokt tegelijkertijd. Ik had me voorgenomen om na het kopen van de oehlbach kabel voorlopig geen andere kabel meer te nemen, maar na dit gehoord te hebben wil ik gelijk van de oehlbach kabel af en een nordost kabel aanschaffen  :P En dat ga ik hoogstwaarschijnlijk in overleg met Garmt (vwb keuze van welk type) en mijn portemonnee ook doen.

Resultaat is dat ik op dit moment niet eens meer zin heb om naar mijn set te luisteren omdat ik nu besef hoe vertroeteld mijn geluid nu klinkt en hoe veel beter het kan door simpelweg (nou ja kost me wel dik een halve dag tijd) een kabel te vervangen  ::) Ach erg vind ik dat niet, ik ben vastbesloten om het geluid van Garmts nordost kabel hier voorgoed te krijgen  en liever nog vandaag dan morgen  ;D
erg he  ;D maar wel mooi om te zien dat je set meer 'af' is als je zo'n mooie speakerkabel kunt toevoegen.  ;D feli
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

hifiman

Even om misverstanden te voorkomen, ik bedoelde niet persee dat ik dezelfde Nordost kabel aanschaf asl Garmt gebruikt, de lengte (en dus prijs) noodzaken mij waarschijnlijk om voor het wat goedkopere broertje te gaan  :P

Rody

Citaat van: tingtong5 op augustus 22, 2005, 14:17:34
Even om misverstanden te voorkomen, ik bedoelde niet persee dat ik dezelfde Nordost kabel aanschaf asl Garmt gebruikt, de lengte (en dus prijs) noodzaken mij waarschijnlijk om voor het wat goedkopere broertje te gaan  :P

En waarom persee Nordost? Is het niet verstandig om 2-3 andere kabels in die prijsklasse te proberen?

hifiman

Citaat van: Rody op augustus 22, 2005, 14:21:03
En waarom persee Nordost? Is het niet verstandig om 2-3 andere kabels in die prijsklasse te proberen?
Om de volgende redenen:
1. Ik heb nordost kunnen luisteren in mijn set en dit was een 300% verbetering t.o.v. mijn oehlbach.
2. Ik kan niet zomaar een stukkie proberen omdat ik 29 meter nodig heb voor de 2 fronts
3. Ik vertrouw op het oordeel van Garmt gezien zijn enorme ervaring op dit vlak
4. Ik vertrouw niet op verkopers in winkels, die lullen ook maar wat als het om kabels gaat (is mijn ervaring althans)
5. Ik durf niet meer op reviews te vertrouwen als het om kabels gaat, de QED SA is men lyrisch over en klonk bij mij voor geen meter

En aangezien jij met dezelfde (maar dan 1 maat dunner) luidspreker kabel draait als ik Rody kan ik van harte aanraden eens een andere kabel proberen, mijn conlusie is dat met goede speakers het gebruik van deze oehlbach kabel een doodszonde is  >:D

myself

Citaat van: tingtong5 op augustus 22, 2005, 14:29:55
2. Ik kan niet zomaar een stukkie proberen omdat ik 29 meter nodig heb voor de 2 fronts
dat, dat is nou een goede reden. het wordt anders wel heeeel erg kostbaar.
Mijn ervaring met Nordost is dat de hele serie dezelfde karakteristieken heeft (vooral snelheid), alleen wordt het geluidsbeeld natuurlijk steeds mooier, meer details etc etc
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

hifiman

Citaat van: myself op augustus 22, 2005, 14:32:21
dat, dat is nou een goede reden. het wordt anders wel heeeel erg kostbaar.
Mijn ervaring met Nordost is dat de hele serie dezelfde karakteristieken heeft (vooral snelheid), alleen wordt het geluidsbeeld natuurlijk steeds mooier, meer details etc etc
Das fijn om te horen, want als ik het financieel plaatje er even bij betrek dan wordt 29 meter Flatline gold een beetje een probleem  :'( en zit ik dus te denken aan de Wyrewizard spellbinder. Garmt zie namelijk ook al dat deze niet eens zo heel veel onderdoet voor de Flatline gold. Is dat ook jouw ervaring?

garmtz

Hallo tingtong! Leuk verslag!  8)  Wat ik een keer zou kunnen doen is het volgende: ik neem een stukje Flatline Gold mee EN een stukje WyreWizard Spellbinder EN een SuperTjoeb. Je kunt dan zelf het verschil tussen de kabels horen en wat een CD-speler doet in je set. Je moet dan wel even je eindversterker en voorversterker verhuizen naar een plekje op het dressoir. Dat zou al vanaf volgende week ergens kunnen als je wilt.

En ik moet zeggen: de Flatline Gold was al ZO'N goede match, dat naar heel veel andere kabels luisteren naar mijn mening niet veel zal opleveren en dat is mijn ongezouten, zeer eerlijke mening... De Spellbinder is niet net zo goed, maar het karakter is wel grotendeels gelijk.

Nogmaals even de prijzen:

LUIDSPREKERKABEL    2m. set    2,5m. set    3m. set    3,5m. set    4m. set    verlenging 2x 0,5 m
Flatline Gold Mk II    145,00    159,00    173,00    187,00    201,00    14,00
Super Flatline Mk II    245,00    273,00    301,00    329,00    357,00    28,00
Wyrewizard Spellbinder    7,99 p/m

hifiman

Citaat van: Garmt op augustus 22, 2005, 14:59:21
Wat ik een keer zou kunnen doen is het volgende: ik neem een stukje Flatline Gold mee EN een stukje WyreWizard Spellbinder EN een SuperTjoeb.

Maak me gek!  ;D ;D ;D ;D

hifiman

Maar even serieus. Het was inderdaad zo'n goede match dat ik ook niet van plan om nog naar andere merken te gaan luisteren.
Het enige punt is dat ik tegen die 29 meter (veel geld) aan zit te hikken en om die reden geinteresseerd ben in de Wyrewizard spellbinder als alternatief.

Ik pm je even over je fantastische voorstel.  ;D

kippekop

Tja, die 29 meter is wel heel erg vervelend inderdaad, ik heb slechts 3 meter de speaker nodig...maar ik heb net de 47 lab speakerkabels gekocht, niet alleen supermooi maar ik vond ze erg vloeiend klinken, erg lekker :)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

R

garmtz

Citaat van: Ruben op augustus 22, 2005, 15:45:34
De 4708? goede keus.

Alleen kun je die ABSOLUUT niet over lange lengtes leggen. Ook met de 4719 is dat problematisch.

R

Ja, idd. wilde ik er net al bij gaan typen. Volgens mij is zelfs 3 meter al over de max. Volgens bjorn kon je wel wat langer maar dan met dubbele aders. Deze vraag heb ik nu uitstaan bij audio cube.

garmtz

Citaat van: Ruben op augustus 22, 2005, 15:48:30
Ja, idd. wilde ik er net al bij gaan typen. Volgens mij is zelfs 3 meter al over de max. Volgens bjorn kon je wel wat langer maar dan met dubbele aders. Deze vraag heb ik nu uitstaan bij audio cube.

Je halveert dan de weerstand, maar het geluid zal er denk ik niet beter op worden, dat zal Audio Cube je ook wel vertellen denk ik.

hifiman

Citaat van: Garmt op augustus 23, 2005, 10:04:41
Je halveert dan de weerstand, maar het geluid zal er denk ik niet beter op worden, dat zal Audio Cube je ook wel vertellen denk ik.
En verdubbelt de capaciteit  ;D