Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

skank1

de moeite om voor bluray te gaan? of toch mkv
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Rob Eric Blank

Gister Man of Steel gekeken. Ik vond het visueel een waar spektakel stuk. De film zelf viel mij wel tegen. Ik had iets meer klassieke Superman film verwacht.
6/10 Keek wel lekker weg, maar geen aanrader.

Gister ook seizoen 2 van Homeland afgekeken. Fijne serie.

VTEC_genieter

Thanks Ruben en HTip ;) De foto's doen het!

Gisteren War of the Worlds (T.Cruise) gezien,
science-fiction. Mooie effecten in beeld en geluid. Alleen...ik vond het einde wat simpel....beetje jammer.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

AnubisNefer

About Time - 2013 (Richard Curtis)
Wat een aandoenlijk, zachtaardig en emotievolle pracht van een film.

Het sfeer, de "storytelling" aspect die we gewend zijn van de films van Curtis (Notting Hill, Bridget....), de emotie, de down to earth elementen waarbij je jezelf kan plaatsen in de hoofd character zijn meesterlijk in elkaar gezet.

Je groeit mee, lacht, huilt en voelt alles wat de hoofdrol meemaakt. Het inde zoektocht naar liefde, erkenning, vriendschap die ons allemaal drijven, je voelt die eerste zoen, denkt eraan terug en krijgt vlinders in je buik.

Je ziet jezelf met een glimlach teruglopen naar huis met het gevoel "het leven is prachtig" en dat is gelijk de boodschap die belangrijk is.

Richting het laatste kwart van de film zit er zoveel emotie dat ik, ja ik, ook een traantje heb gelaten. Puur omdat ik mezelf zag, dat ik dat ook ga meemaken ooit en dat is gelijk confronterend, maar daar schuilt ook de kracht. Met de wetenschap dat je nu nog genoeg tijd heb voor alles wat je wil doen, pluk je de dag. Carpe Diem.

Slaap zacht mensen. Het leven is prachtig.

9/10
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

gsuk

^^

Helemaal mee eens

Groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

gsuk

Citaat van: high-q op januari  6, 2014, 13:07:09
Naar aanleiding van alle positieve reacties gister ook Rush gekeken.
Sluit me aan bij de rest: Geweldige film voor race liefhebbers met super beeld en geluid!

Ondanks dat ik toen tien was en niet echt formula 1 volgde toen de tijd was ik wel onder de indruk van DE CRASH van Nikki Lauda en weet ik nog dat het groot nieuws was in Engeland (waar ik toen woonde) dat James Hunt wereld kampioen werd

james Hunt en die reporter  :devil:

Inderdaad super beeld en geluid :headbanging:

En voor de mensen die twijfelen
          BLU-RAY

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |

gsuk

Citaat van: RubenV. op januari  4, 2014, 20:57:21
Deze mag in het bovenstaande rijtje ook niet ontbreken:

Het is wel een documentaire en geen film, maar daardoor zeker niet minder indrukwekkend  8)

Door de weeks vrachtwagen monteur
En in het weekend je leven aan een zijden draadje

Indrukwekkend

Groetjes Emile

RubenV.

Leuk om te lezen dat de film het kijken waard was  :thumbs-up:

Als ik vanavond de kans krijg wordt het deze film voor mij:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Maartje

Gisteravond de eerste helft van OZ the great and powerfull gekeken in 3D

De 3D beleving icm met de kleuren is echt mooi hoor !  O0
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

Snutchz

Na 20 min. hier en daar wat door zitten skippen.. werd uiteindelijk helemaal niks.. wat een ruk film  :bored:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

robr

Citaat van: Snutchz op januari  7, 2014, 14:25:22

Na 20 min. hier en daar wat door zitten skippen.. werd uiteindelijk helemaal niks.. wat een ruk film  :bored:

Zo zie je maar weer, ik vond dit een erg goede film.

Mvg, Rob

alexander2

Citaat van: robr op januari  7, 2014, 18:22:19
Zo zie je maar weer, ik vond dit een erg goede film.

Mvg, Rob

We hebben het over Mud de film en niet Mud de popgroep. :D
Het was een aparte film laten we het maar zo noemen.

robr

Citaat van: alexander2 op januari  7, 2014, 18:43:39
We hebben het over Mud de film en niet Mud de popgroep. :D
Het was een aparte film laten we het maar zo noemen.

Nou was serieus Dyna-Mite een van de eerste singles die ik kocht.
Zou het dan toch aan mij liggen???
Maar evengoed vond ik dit een erg goede film.

Mvg,
Rob

VTEC_genieter

Eergisteren de thriller Prisoners gekeken:

Voortreffelijke acteerwerk van H.Jackman en J.Gyllenhaal. En Paul Dano (van The Girl Next Door).
Herkenbare woede/power is weer te zien bij "actionman" Jackman bekend van de X-Men films.
De hele film was grijpend en raadselachtig. Even geen vlijmscherpe klauwen, geen special effects en geen spektakel, maar een echt lekkere film met spanning!

Deze film deed me denken aan het verhaal/boek "Het Gouden Ei" van Tim Krabbé en de Nederlandse verfilmming "Spoorloos" (1988 ). Was al een goed verhaal en een goede Nederlandse film!

Prisoners - Spoorloos
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

high-q

Citaat van: RubenV. op januari  4, 2014, 20:57:21
Deze mag in het bovenstaande rijtje ook niet ontbreken:

Het is wel een documentaire en geen film, maar daardoor zeker niet minder indrukwekkend  8)

Bedankt voor de tip! Gister gekeken, man o man wat een lefgozers zijn dit zeg :ph34r:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Etiennevh

Jagten gezien. Steengoed verhaal. 8/10

http://www.imdb.com/title/tt2106476/?ref_=fn_al_tt_1

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

LittleNinja

Ben ik de enige die Closer to the edge niet kan zien?! :blink:

alexander2

LittleNinja

alexander2

Citaat van: LittleNinja op januari  8, 2014, 09:48:29
:nopompom: :D

Ik had er een paar binnengehaald om het even te checken geen probleem.
Dune D1.
Heb zelfs de Iso binnengehaald en die deed het ook.

LuPo

De laatste dagen eindelijk Homeland af kunnen kijken. Spannend!

Rob Eric Blank

Citaat van: LuPo op januari  8, 2014, 10:02:29
De laatste dagen eindelijk Homeland af kunnen kijken. Spannend!
Ik heb gister S03E03 en S03E04 gekeken.....even de laatste 8 afleveringen kijken, maar dat zal deze week ook wel gedaan zijn ;)

Etiennevh

Heb hem net helemaal af gekeken deze week Homeland. Toch vind ik seizoen 3 minder spannend dan 1 & 2 omdat je een aantal essentiële hoofdrolspelers mist. Desalniettemin aardig gedaan :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

RubenV.

Citaat van: VTEC_genieter op januari  8, 2014, 01:47:34
Eergisteren de thriller Prisoners gekeken:

Voortreffelijke acteerwerk van H.Jackman en J.Gyllenhaal. En Paul Dano (van The Girl Next Door).
Herkenbare woede/power is weer te zien bij "actionman" Jackman bekend van de X-Men films.
De hele film was grijpend en raadselachtig. Even geen vlijmscherpe klauwen, geen special effects en geen spektakel, maar een echt lekkere film met spanning!

Dat vond ik ook. Hoewel het geen visueel spektakel was, was het naar mijn mening wel erg mooi beeld ingebracht en het beeld zelf ook precies zoals ik het graag zie: haarscherp zonder te veel grain in donkere settings. Door deze film kreeg ik ook zin om nog eens die andere film die ik in de collectie heb met J. Gyllenhaal te bekijken, Zodiac. Hier speelt ie overtuigend weer een hele andere rol.

Citaat van: high-q op januari  8, 2014, 08:27:29
Bedankt voor de tip! Gister gekeken, man o man wat een lefgozers zijn dit zeg :ph34r:

Graag gedaan. Ik vond het echt spectaculair. Maar volgens mij moet je haast wel een beetje levensmoe zijn om die race te rijden  :-X

@LitlleNinja, bedankt voor het aanpassen van mijn post. Ik had dit maal een andere bron gebruikt maar dat mocht schijnbaar niet baten. Meteen dan maar even een vraag om dit in de toekomst te voorkomen, hoe kan ik checken of het linken werkt? Want toen ik deze post maakte kreeg ik zelf natuurlijk wel gewoon de afbeelding te zien  :nopompom:

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini