Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

Kjelt

Citaat van: alexander2 op augustus 21, 2013, 16:08:25
Voor mensen die echt een goede film willen zien kan ik deze aanraden:
La Cité Rose Bande Annonce
Bedoel je niet La Cité Rose?  Bande Annonce betekent zoiets als trailer.
http://www.imdb.com/title/tt2521724

alexander2

Was iets te snel met copy en pasten. :D
Je hebt gelijk het betreft La cité rose.

VTEC_genieter

Citaat van: W.Otter op augustus 21, 2013, 10:19:48
Iron man 3 (bdmv) staat lekker te downloaden en daarna star trek into darkness ben benieuwd

Zeker een WEB versie van Star Trek? ::)
(Dus ook een kleine GB)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

squeek

Oz, the great and powerful

Heerlijk mee vermaakt ondanks dat ik em met lichte tegenzin heb opgezet na het zien van de trailer. Toch blij dat ik het gedaan heb. Mooie surround track trouwens. Ga deze later nog aanschaffen op blu ray 3d want lijkt me leuk om in 3d te zien.

8/10
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Nooff

Citaat van: VTEC_genieter op augustus 21, 2013, 20:08:02
(Dus ook een kleine GB)
Wordt een aparte compressietechniek voor gebruikt. Ik vind de kwaliteit ver boven verwachting in ieder geval. Normaliter download ik ze niet maar ik was nu benieuwd.

VTEC_genieter

Ik kies meestal de 1080p downloads, de BD-rips van PublicHD, die zijn gemiddeld 8GB groot met DTS.
Beeld is goed en geluid meer dan voldoende.

Of de versies van Kralimarko of van HDRemuxHD.
Deze rips zijn nog beter, vooral het geluid is echt goed.
Met zelfs de geluidstracks DTS-HD Master of Dolby TrueHD in hun rips!
Deze kwaliteitrips komen soms zomaar tussen de crap.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

W.Otter

Citaat van: VTEC_genieter op augustus 21, 2013, 20:08:02
(Dus ook een kleine GB)

ja de web 1080p versie. Wat Nooff zegt; de kwaliteit is ver boven verwachting. Ik had de screenshots gezien en dat zag er prima uit. Ik wou eigenlijk wachten tot de bdmv versie maar ik was wel benieuwd  :D iron man 3 was wel leuk maar je kan wel merken dat dit een derde deel is..

gister ook nog naar the lone ranger geweest in de bios, erg leuke film! lang maar niet vermoeiend en de welbekende humor als in pirates. aanrader!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Duffel

Citaat van: W.Otter op augustus 22, 2013, 12:21:11
ja de web 1080p versie. Wat Nooff zegt; de kwaliteit is ver boven verwachting. Ik had de screenshots gezien en dat zag er prima uit. Ik wou eigenlijk wachten tot de bdmv versie maar ik was wel benieuwd  :D iron man 3 was wel leuk maar je kan wel merken dat dit een derde deel is..

gister ook nog naar the lone ranger geweest in de bios, erg leuke film! lang maar niet vermoeiend en de welbekende humor als in pirates. aanrader!

De 1080P webversie is gewoon de 720×304 versie naar 1080 geupscaled :) Maar toch zag het er voor webrip beter uit als verwacht, maar toch maar even op de bd iso wachten :)

maximus79

Citaat van: Duffel op augustus 22, 2013, 12:40:56
De 1080P webversie is gewoon de 720×304 versie naar 1080 geupscaled :) Maar toch zag het er voor webrip beter uit als verwacht, maar toch maar even op de bd iso wachten :)

Ik verbaas me ook altijd dat de meeste (op nog wel een HT forum!) genoegen nemen met ondermaatse kwaliteit....je koopt toch niets voor niets die mooie spulletjes?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

Nooff

Citaat van: maximus79 op augustus 22, 2013, 12:49:08
Ik verbaas me ook altijd dat de meeste (op nog wel een HT forum!) genoegen nemen met ondermaatse kwaliteit....je koopt toch niets voor niets die mooie spulletjes?
wat is er volgens jou ondermaats dan? Het verschil tussen 720p en 1080p is op de gemiddelde kijkafstand al verwaarloosbaar. Tenzij je op een enorm scherm projecteert zie jij in ieder geval geen verschil met een BDMV rip of deze moet al enorm slecht uitgevoerd zijn. De meeste films zijn het niet eens waard om je HDD space voor op te offeren.

maximus79

Citaat van: Nooff op augustus 22, 2013, 13:23:29
wat is er volgens jou ondermaats dan? Het verschil tussen 720p en 1080p is op de gemiddelde kijkafstand al verwaarloosbaar. Tenzij je op een enorm scherm projecteert zie jij in ieder geval geen verschil met een BDMV rip of deze moet al enorm slecht uitgevoerd zijn. De meeste films zijn het niet eens waard om je HDD space voor op te offeren.

Geen 4k voor jou hoor ik al...... ;D
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

Duffel

Citaat van: Nooff op augustus 22, 2013, 13:23:29

Dat kan wel zo zijn, maar een brakke SD versie upscalen naar 1080P heeft natuurlijk geen toegevoegde waarde. In mijn ogen is het verschil toch echt vaak wel te zien tussen een 1:1 kopie of een rip. Bluray op zich is al vrij flink gecomprimeerd, laat staan als het dan nog eens aanzienlijk word verkleind.

Loondijke

Weer wat films gezien;

42 - IMDB 7,5

Deze greep me erg aan. Het is niet zomaar een film over het honkbal net na de oorlog, maar een levensverhaal. Een must-see voor mij persoonlijk. Er zaten scenes bij waar ik echt met een brok in m'n keel zat.

Before the devil knows you're dead - IMDB 7,3

Een bijzonder verhaal met wat typische momenten. Blij dat ik hem gezien heb. Goede acteerprestaties, leuke acteurs en gewoon een fijne film om te zien.

The Wolverine - IMDB 7,1

Gisteren in Antwerpen gezien, 2d gelukkig. Toch wel genoten stiekem. Gewoon lekkere actie en van Hugh Jackman kan ik altijd wel waarderen. Ik verwachtte er niks van, maar toch wel blij dat ik gegaan ben. Voor mij wel een echte bios film op de 7e rij zittend. Knallen met die hap!

Miller's Crossing - IMDB 7,9

Een heerlijke gangsterfilm met een bijzondere sfeer. Deze vond ik soms wat traag, maar dat hoort bij zulke films imho. Ook hier weer van zitten genieten moet ik eerlijk zeggen. Fijne acteurs en gewoon een mooie setting vind ik.

Trance - IMDB 7,0

Een aparte en eigenaardige film. Hou ik wel van. Fijn acteerwerk en een originele setting. Aanrader wat mij betreft.

Tja, je moet wat als je lekker vakantie hebt _O_. Deze lijst is wel een echte aanrader trouwens; http://www.imdb.com/list/tNwWwtkvwDQ/ . Je kan ze per pagina sorteren op de IMDB-rating. Hier heb ik al een hoop onbekende juweeltjes gevonden :)
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Nooff

Citaat van: maximus79 op augustus 22, 2013, 14:02:38
Geen 4k voor jou hoor ik al...... ;D
Klopt, dat heeft ook geen zin in een woonkamer en ik ben niet in bezit van een projector.

Trouwens, ik hoor niks  :D

Nooff

Citaat van: Duffel op augustus 22, 2013, 14:08:59
Dat kan wel zo zijn, maar een brakke SD versie upscalen naar 1080P heeft natuurlijk geen toegevoegde waarde. In mijn ogen is het verschil toch echt vaak wel te zien tussen een 1:1 kopie of een rip. Bluray op zich is al vrij flink gecomprimeerd, laat staan als het dan nog eens aanzienlijk word verkleind.
Enig idee wat er van een BD overblijft als je alleen beeld + 1 geluidsspoor overhoudt?  ;)

Wie heeft het overigens over SD?

Onderstaande link is een voorbeeld hoe weinig verschil er werkelijk zit tussen een BD en 1080p iTunes download.

http://arstechnica.com/apple/2012/03/the-ars-itunes-1080p-vs-blu-ray-shootout/

Duffel

Citaat van: Nooff op augustus 22, 2013, 15:35:16
Enig idee wat er van een BD overblijft als je alleen beeld + 1 geluidsspoor overhoudt?  ;)

Wie heeft het overigens over SD?

Onderstaande link is een voorbeeld hoe weinig verschil er werkelijk zit tussen een BD en 1080p iTunes download.

http://arstechnica.com/apple/2012/03/the-ars-itunes-1080p-vs-blu-ray-shootout/

Het ging om star trek webrip, die is er niet in 1080. Er blijft dan nog een bestand 3 keer zo groot als een rip over. En de verschillen tussen bluray en web versie zijn goed zichtbaar. Opavforums staan zat vergelijkingen. Tussen bluray en 3 web aanbieders. Soms klein verschil, soms enorm.

Nooff

Citaat van: Duffel op augustus 22, 2013, 16:58:57
Het ging om star trek webrip, die is er niet in 1080. Er blijft dan nog een bestand 3 keer zo groot als een rip over. En de verschillen tussen bluray en web versie zijn goed zichtbaar. Opavforums staan zat vergelijkingen. Tussen bluray en 3 web aanbieders. Soms klein verschil, soms enorm.
die is er dus wel, al dan niet als upscale. In dat geval gaat de verwaarloosbaarheid van de verschillen tussen 720p en 1080p weer op omdat de meeste mensen een tv hebben kleiner dan 50 inch. Dat on combinatie met de gemiddelde kijkafstand laat geen merkbaar verschil zien tussen 720p en 1080p upscale. Je begint vervolgens over SD kwaliteit, echt totaal irrelevant. Je moet wat minder trollen. Download de rip eens en ga kijken, je baseert je uitspraken nu op niks.

squeek

Lijkt hier wel "wat download ik in welke kwaliteit vanavond topic"

Vanavond american pi reunion, ben eens benieuwd...Op dvd ( jaja, de schijfjes weten jullie nog? nee, geen harde schijf  :D )

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Dennis75

Now You See Me

Gaat over goochelaars die een bank beroven. Sterke cast. Freeman, Caine en onder andere die kerel die in The Social Network speelt.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Duffel

Citaat van: Nooff op augustus 22, 2013, 17:32:24
die is er dus wel, al dan niet als upscale. In dat geval gaat de verwaarloosbaarheid van de verschillen tussen 720p en 1080p weer op omdat de meeste mensen een tv hebben kleiner dan 50 inch. Dat on combinatie met de gemiddelde kijkafstand laat geen merkbaar verschil zien tussen 720p en 1080p upscale. Je begint vervolgens over SD kwaliteit, echt totaal irrelevant. Je moet wat minder trollen. Download de rip eens en ga kijken, je baseert je uitspraken nu op niks.

Lol, trollen. Leer eerst maar eens begrijpend lezen. Ga een paar posts terug en je zal zien waarom ik over sd begin. Als je een 720 320 video upscaled naar fullhd en je ziet geen verschil moet je of naar de opticien of je ht verkopen. Ik heb de rip gezien en het is bagger. Net zoals die "1080" versie waar je het over hebt. Heb ze beide gezien, beide rommel.

Degene die over irrelevante dingen spreekt ben jij mijn beste man.

Nooff

Citaat van: Duffel op augustus 22, 2013, 17:37:26
Lol, trollen. Leer eerst maar eens begrijpend lezen. Ga een paar posts terug en je zal zien waarom ik over sd begin. Als je een 720 320 video upscaled naar fullhd en je ziet geen verschil moet je of naar de opticien of je ht verkopen. Ik heb de rip gezien en het is bagger. Net zoals die "1080" versie waar je het over hebt. Heb ze beide gezien, beide rommel.

Degene die over irrelevante dingen spreekt ben jij mijn beste man.
Een munt heeft twee kanten. Deel de bron anders even?

Duffel

Citaat van: Nooff op augustus 22, 2013, 17:47:03
Een munt heeft twee kanten. Deel de bron anders even?

Hier begon het gesprek mee:

Quote from: Duffel on Today at 12:40:56

Daarom kwam ik terug op SD, want er is geen "native" 1080P rip. Alleen een webrip in SD. Dit was de eerste release

edit door christiaan: te makkelijk verwijzen is niet de bedoeling.

Deze is gewoon geupscaled naar 1080P, deze "1080P" versie is al verdwenen van de scene release sites juist omdat het geen echte 1080p rip is.
je hebt gelijk dat verschil tussen 720 en 1080 klein is. Maar niet als de 1080 versie eigenlijk een SD versie is. Je kan dan upscalen wat je wilt, maar troep erin is troep eruit.

edit: Ik zei beide rommel, voor een SD rip was de webDL niet slecht. Maar in mijn boekje is alles wat geen fullhd is rommel.

VTEC_genieter

We zeuren zelfs als we iedere keer de beste rips van 36GB downloaden :D
Of juichen we als in een week 3 grote films downloaden?

WEB versies zijn vaak tot 4GB.
1080p met voldoende kwaliteit zijn vaak tot 12GB.
Hele goede rips met DTS-HD MA / Dolby TrueHD zijn vaak tot 36GB.

Sorry voor de afleiding/offtopic.

Nooff

Citaat van: Duffel op augustus 22, 2013, 18:11:36
Hier begon het gesprek mee:

Quote from: Duffel on Today at 12:40:56

Daarom kwam ik terug op SD, want er is geen "native" 1080P rip. Alleen een webrip in SD. Dit was de eerste release

edit door christiaan: te makkelijk verwijzen is niet de bedoeling.

Deze is gewoon geupscaled naar 1080P, deze "1080P" versie is al verdwenen van de scene release sites juist omdat het geen echte 1080p rip is.
je hebt gelijk dat verschil tussen 720 en 1080 klein is. Maar niet als de 1080 versie eigenlijk een SD versie is. Je kan dan upscalen wat je wilt, maar troep erin is troep eruit.

edit: Ik zei beide rommel, voor een SD rip was de webDL niet slecht. Maar in mijn boekje is alles wat geen fullhd is rommel.
Dit bevestigt alleen maar mijn vermoedens, en dat is dat je het hele betoog van je baseert op de WEB DVD download, die opgeschaald zou zijn naar HD. Maar waar is de BRON die mij laat zien dat de HD release geupscaled zou zijn vanaf deze WEB DL. Je kunt via iTunes namelijk zowel de DVD als HD release verkrijgen.

Onzin dus, je kunt het er niet als HD uit laten zien en zowel de 720p als 1080p release zijn HD releases, MAKKELIJK te onderscheiden. Ik heb net voor het gemak even de WEB download eraf gehaald, geen enkele mogelijkheid om dat er met upscaling zo uit te laten zien. Dat de 1080p versie vervolgens geupscaled is vanaf de 720p versie wil ik wel aannemen, maar zolang je alleen maar met een rijtje gegevens komt van de WEB DVD release bewijs je dus niets. Dit kan dus de prullenbak in  ;)

skank1

Ontopic

Iron man 3 gezien
Wat een megavet einde man!
9/10
Misschien wel beste vd 3 films..
Wat een geluid en beeld ook!
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii