Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

JCL

Citaat van: jowi op september 14, 2011, 21:51:42
De muppets in space eeeh ik bedoel the return of the jedi. Dat ik dit ooit goed vond zeg...  :blink:

Return of the jedi?! Dat is toch wel mijn favoriete SW film! Net als dat ik The Return of the King ook het beste deel van LOTR vindt, zit hier alles in wat je wil bij een film. Het goede verhaal, alle (de meeste) losse eindjes aan elkaar, ik weet niet wat het is, maar dit deel heb ik al vanaf dat ik heel jong was (10 ofzo) het beste gevonden. Waarom kom je daar nu op terug? Is deze, net als ep 4 weer zo slecht kwa geluidd enzo?

clockwork

Gisteren: The Incredible Hulk

Viel ondanks het flinterdunne 'verhaal' niet tegen. Heb me wel vermaakt.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

jowi

Citaat van: JCL op september 15, 2011, 04:24:19
Return of the jedi?! Dat is toch wel mijn favoriete SW film! Net als dat ik The Return of the King ook het beste deel van LOTR vindt, zit hier alles in wat je wil bij een film. Het goede verhaal, alle (de meeste) losse eindjes aan elkaar, ik weet niet wat het is, maar dit deel heb ik al vanaf dat ik heel jong was (10 ofzo) het beste gevonden. Waarom kom je daar nu op terug? Is deze, net als ep 4 weer zo slecht kwa geluidd enzo?
Wat ik zei, muppetshow. Ook die irritante care bears of wat zijn het, dat bos vol lieve koedie koedie knuffelbeestjes, je merkt aan deze episode dat het niet echt die donkere wat sinistere sfeer van good vs. evil heeft, maar dat het vooral ook leuk moet zijn voor de kindertjes. Hoog volwassen mensen in pinopak gehalte zeg maar. En aan jabba the pizzahut zie je nu in hd heel erg goed hoe nep het is, de bewegingen, het materiaal, is het allemaal net niet. Of dat nu de grens van de techniek was in die tijd, of dat men vooral bezig was om maar zoveel mogeijk gekke muppets voor de kinderen in beeld te krijgen en zo de kwaliteit op plaats twee zette, weet ik niet.

Kjelt

Citaat van: jowi op september 15, 2011, 09:39:16
Wat ik zei, muppetshow. Ook die irritante care bears of wat zijn het, dat bos vol lieve koedie koedie knuffelbeestjes, je merkt aan deze episode dat het niet echt die donkere wat sinistere sfeer van good vs. evil heeft, maar dat het vooral ook leuk moet zijn voor de kindertjes. Hoog volwassen mensen in pinopak gehalte zeg maar. En aan jabba the pizzahut zie je nu in hd heel erg goed hoe nep het is, de bewegingen, het materiaal, is het allemaal net niet. Of dat nu de grens van de techniek was in die tijd, of dat men vooral bezig was om maar zoveel mogeijk gekke muppets voor de kinderen in beeld te krijgen en zo de kwaliteit op plaats twee zette, weet ik niet. 
Groot gedeelte met je eens wat betreft het kinderachtige, stoor me er ook steeds meer aan.
Wat betreft de techniek, in die dagen was erg experimenteel, hele boeken over gelezen over de begin dagen van ILM en dat ze alles zelf moesten uitvinden want er was helemaal niets.
Jabba en die trol in de grond hebben ze toen met stop motion techniek gedaan (bekend van de kleipoppetjes) er was niets anders in die dagen.

Daar stoor ik me dan zelf wat minder aan, anders kun je geen film meer zien. Want zelfs films van een paar jaar geleden hebben CGI techniek die slecht is, vooral dieren en mensen zie je het snel, bv de leeuwen in I am legend, nep! Of die olifanten en andere dieren die door de stad lopen in die film met dacht Robin Williams (ben de titel kwijt), bagger!

JCL

CGI is gewoon duur en er zijn veel film waarin het belabberd slecht gedaan is. King Kong is daar het meest drastische voorbeeld van. De aap is prachtig, de rest echt genante bagger. De laatste Harry Potter daar in tegen :inlove:

Raimond

De laatste Harry P is inderdaad errug mooi gedaan,heeft ook flink wat duiten gekost......Maar die films hebben ook genoeg opgebracht.
Ik kan niet wachten totdat het laatste deel ook uit is op Blu ray :clapping: :clapping:

Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Raimond

Citaat van: Kjelt op september 15, 2011, 10:45:57
Groot gedeelte met je eens wat betreft het kinderachtige, stoor me er ook steeds meer aan.
Wat betreft de techniek, in die dagen was erg experimenteel, hele boeken over gelezen over de begin dagen van ILM en dat ze alles zelf moesten uitvinden want er was helemaal niets.
Jabba en die trol in de grond hebben ze toen met stop motion techniek gedaan (bekend van de kleipoppetjes) er was niets anders in die dagen.

Daar stoor ik me dan zelf wat minder aan, anders kun je geen film meer zien. Want zelfs films van een paar jaar geleden hebben CGI techniek die slecht is, vooral dieren en mensen zie je het snel, bv de leeuwen in I am legend, nep! Of die olifanten en andere dieren die door de stad lopen in die film met dacht Robin Williams (ben de titel kwijt), bagger!

Jumanji
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Kjelt

jowi

Inderdaad ja, dat was slecht :) moet zeggen, de banta's of hoe heten die ijsbeesten en ook die woestijnbeesten in star wars 1 en 2 (V en VI) die liepen ook zo, maar dat vond ik niet zo storend, dat associeerde ik inderdaad met de techniek van toen. Als je heel kritisch kijkt zie je ook met de ruimteschepen dat soort rare onnatuurlijke bewegingen, en de laserstralen uit de geweren zijn ook behoorlijk apart ;)

We zijn gewoon verwend geraakt denk ik...

Gatone

squeek

Citaat van: jowi op september 15, 2011, 11:51:02
Inderdaad ja, dat was slecht :) moet zeggen, de banta's of hoe heten die ijsbeesten en ook die woestijnbeesten in star wars 1 en 2 (V en VI) die liepen ook zo, maar dat vond ik niet zo storend, dat associeerde ik inderdaad met de techniek van toen. Als je heel kritisch kijkt zie je ook met de ruimteschepen dat soort rare onnatuurlijke bewegingen, en de laserstralen uit de geweren zijn ook behoorlijk apart ;)

We zijn gewoon verwend geraakt denk ik...

Als je zo een film bekijkt dan vrees ik dat je best stopt met kijken of zo. Oudere films zien er technisch gewoon anders uit en fotorealistische cgi bestond toen nog niet. Nu bestaat het enkel bij de producties met superbudgetten. Het hoort gewoon bij de film en het heeft zen charme zeg maar. Je moet maar denken dat zo'n films de filmstandaard van vandaag hebben bepaald.

grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

jowi

Citaat van: squeek op september 15, 2011, 19:22:15
Als je zo een film bekijkt dan vrees ik dat je best stopt met kijken
Ik weet niet of je het weet, maar er zijn complete websites en forums en industrieën en tv programmas en tijdschriften gebouwd rondom dat principe van kritiek en reviews op films. Krijg steeds vaker het idee dat hier op het HTforum er op NIETS kritiek meer mag zijn. *edit* rest maar weggehaald...

Snutchz

Star Wars ja... afschuwelijke poppenkast  :whatsthat:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

squeek

Citaat van: jowi op september 15, 2011, 20:03:31
Ik weet niet of je het weet, maar er zijn complete websites en forums en industrieën en tv programmas en tijdschriften gebouwd rondom dat principe van kritiek en reviews op films. Krijg steeds vaker het idee dat hier op het HTforum er op NIETS kritiek meer mag zijn. *edit* rest maar weggehaald...

euh, waar staat dat nu weer juist?
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

djaxx

Niet echt in de ht dus...
Vandaag rise of the planet of the apes.
Wat een super film!! Ongelooflijke bioscoop ervaring gehad in Metropolis vanavond. Film kan toch mooi zijn  :wub:

hoekie

Potc 4
Leuke film, met een zeer fijn geluid!

Softpower

Unstoppable... Lekkere test voor nieuwe positie speakers... Geslaagd....
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Softpower

Despicable me!!! ( verschrikkelijke ikke) mooi om de setup voor film kijken op de bank te testen... Andere surround bubble... Geslaagd!

En als die raket gelanceerd wordt voel je alles... En joepie de kleine sliep gewoon door!
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

VlisChris

Gisteravond, vannacht en vandaag de volgende films gekeken:
Allemaal erg goed ;) Alleen Book of Eli vond ik een klein beetje tegenvallen.

Heavenly Forest (voor wie wat minder Japans kan lezen :P)

Morgen zie ik wel wat ik aanzet :) Had eigenlijk Fast 5 willen kijken, maar jammer genoeg was de Mediamarkt al dicht toen ik er kwam.

CoSo

Net Star Wars 1 gekeken, heb me heerlijk vermaakt en wat een geluid.

verder vandaag nog Despicable Me en Star Wars: The Clone Wars gekeken.

HTip

Citaat van: Softpower op september 16, 2011, 23:42:17
Unstoppable... Lekkere test voor nieuwe positie speakers... Geslaagd....
Je had helemaal gelijk. Gisteren samen met Madhouse en zijn vrouw ook gekeken. En we zaten op de achterste rij, maar de beleving was er niet minder om. Wat een film :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

squeek

Citaat van: HTip op september 18, 2011, 07:17:26
Je had helemaal gelijk. Gisteren samen met Madhouse en zijn vrouw ook gekeken. En we zaten op de achterste rij, maar de beleving was er niet minder om. Wat een film :o

ja cool he  ;D

HTip

Citaat van: squeek op september 18, 2011, 07:29:54
ja cool he  ;D
Waanzinnig! Beeld was al erg goed, maar het geluid was geweldig. Madhouse zei ook "Nooit gedacht dat een film over treintjes zo gaaf kon zijn" (of zoiets) en daar waren we het allemaal mee eens.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

squeek

Citaat van: HTip op september 18, 2011, 07:32:50
Waanzinnig! Beeld was al erg goed, maar het geluid was geweldig. Madhouse zei ook "Nooit gedacht dat een film over treintjes zo gaaf kon zijn" (of zoiets) en daar waren we het allemaal mee eens.

Ja, brengt het kind in je naar boven he  ;D

Skyfox

Mijn vrouw en ik waren ook verbaasd dat Unstoppable zó spannend was. We hebben echt zitten genieten.
Sterker nog, heb em aangeraden bij mn ouders. M'n pa is niet zo'n filmkijker, maar deze was ook hij erg van onder de indruk :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9