Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

In de OV 3D versie mag ik hopen? ;)

Ik heb 'm ook gezien, hele leuke film, komt er zeker in op BD! (en hopelijk is dat meteen een 3D BD, zodat ik 'm later in 3D kan bekijken, net als in de bios)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Teejoo

Citaat van: HTip op april  2, 2010, 22:57:48
De HT staat nog en de sub heeft een goede workout gehad. Waanzinnig indrukwekkende film met fantastisch beeld en geluid. Je zat er echt middenin. Ondanks alle kritieken hebben we toch enorm genoten van de film :pompom:
Vanavond ook 2012 gekeken. Inderdaad erg mooie en enorm directionele surroundmix vanaf de 1e minuut. Alleen vond ik het laag voor een dergelijke film te zacht afgemixed. Als grote stukken land verschuiven of over elkaar schuiven, een vliegdekschip je om de oren vliegt, vliegtuigen neerstorten of vulkanen uitbarsten, dan verwacht ik ook dat qua subvolume dat je ook het gevoel moet krijgen dat de vloer onder je opensplijt...
De rest van de speakers werd op die momenten vol aangesproken, maar de sub bleef dan in verhouding achter. Hij was er wel, maar te weinig. Zo'n workout hebben mijn subs dus niet gehad.....het kan veeeel beter  :headbanging:.

Robbert54

Citaat van: celerontje op april  4, 2010, 00:47:21
In de OV 3D versie mag ik hopen? ;)

Ik heb 'm ook gezien, hele leuke film, komt er zeker in op BD! (en hopelijk is dat meteen een 3D BD, zodat ik 'm later in 3D kan bekijken, net als in de bios)
cam rip :-X
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Robbert54

Citaat van: celerontje op april  4, 2010, 01:09:45
10 ZWEEPSLAGEN! >:(
ja ik weet het, maar ik wist niet zo goed wat ik er van moest denken, dus dacht kijk eerst wel even een stukje of die leuk... dat stukje werd de hele film... hij is geweldig! hoop dat ie in Cinestar ook in 3D draait!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Alleen de NL versie draait in 3D daar! (ik ben uitgeweken naar Hoogeveen, want bij Mustsee was 't hetzelfde)
De OV 3D versie draait maar in 12 bioscopen! :o

Robbert54

Citaat van: celerontje op april  4, 2010, 02:13:23
Alleen de NL versie draait in 3D daar! (ik ben uitgeweken naar Hoogeveen, want bij Mustsee was 't hetzelfde)
De OV 3D versie draait maar in 12 bioscopen! :o
wat slecht! dit is toch wel weer 1 van de betere animatiefilms. enige minpuntje is dat nightfury wat weg heeft van een chineze tekenfilm met belachelijke wezentjes waar ik de naam niet van noem..

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Nightfury (Toothless ;D) lijkt behoorlijk op Stitch uit Lilo & Stitch, zoek maar eens op IMDb waarom! :D

Inderdaad doodzonde dat de OV 3D versie maar in 12 bioscopen draait, terwijl Alice in Wonderland wel vrijwel overal in de OV versie te zien is. (maar dat komt vooral omdat die film een 9+ rating heeft, waardoor men een ouder publiek aanspreekt, net zoals bij Harry Potter gebeurd.)

De OV versies van animatiefilms (en zeker nu met 3D) zijn een behoorlijk ondergeschoven kindje in de NL bioscopen, want ik moest ook ''verplicht'' uitwijken naar Pathé voor de OV 3D versie van UP.

Trouwens, daar in Hoogeveen hebben ze het welbekende XpanD systeem (de rode shutterglasses) maar die brillen zitten mij totaal niet lekker, een beetje ''One size IS SUPPOSED TO fit all'' :baaa:

LittleNinja

Gisteren met de buren gekeken naar de vrolijke en gezellige familiefilm "Knowing"!

Fijne film!!!

maximus79

Vanmiddag Saving private ryan op BLU-RAY. Dat word knallen!!

compleet ge-dl Blu-ray, dus 100% identiek aan het origineel. (heb de blu-ray ook in pre-order staan)
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

Shadowfox

The last samurai

Wat blijft het toch een mooie film over eer en traditie.
Geweldig geacteerd en bijna elke scene trekt je aan.

Nooff

Citaat van: maximus79 op april  4, 2010, 09:07:17
Vanmiddag Saving private ryan op BLU-RAY. Dat word knallen!!

compleet ge-dl Blu-ray, dus 100% identiek aan het origineel. (heb de blu-ray ook in pre-order staan)
En? Ik heb de rip mogen aanschouwen, viel me VIES tegen!  :crazy:

celerontje

Ik heb 1080p screenshots gezien, en wat mij betreft is er niks mis mee.
Deze film hoort grainy en groezelig te zijn!

R

Prachtfilm, staat ook hoog in mijn favorietenlijstje. Jammer dat de BR zo matig is... :(

Citaat van: Shadowfox op april  4, 2010, 11:26:30
The last samurai

Wat blijft het toch een mooie film over eer en traditie.
Geweldig geacteerd en bijna elke scene trekt je aan.

celerontje

Vind het ook een mooie film, met natuurlijk één van de beste Zimmer soundtracks!
En de BD is niet zo heel geweldig, maar wel beter dan de DVD!

Nooff

Citaat van: celerontje op april  4, 2010, 12:10:27
Ik heb 1080p screenshots gezien, en wat mij betreft is er niks mis mee.
Deze film hoort grainy en groezelig te zijn!
Ik vond het niet veel beter dan een DVD eigenlijk. De grain etc heb ik geen problemen mee, het is gewoon niet scherp.

celerontje

Nooff

Citaat van: celerontje op april  4, 2010, 12:48:01
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1196966&page=3
Die screenshots zijn toch niet slecht te noemen?
Ze hebben de wat betere scenes gepakt, maar dat is ook echt het beste wat er te zien is in die film. 90% van de film is zeer soft en herbergt totaal geen detail, is out of focus en niet beter dan een geüpscalede DVD. Ik denk dat heel veel mensen dit een zeer teleurstellende release gaan vinden, en in de VS weer met Sapphire stempel. De enige film die dat duidelijk verdient qua beeld/geluid is Braveheart.

celerontje

Maar beter zal 't niet worden, zo is deze film nou eenmaal gemaakt.
En BTW, de BD is zeker de moeite waard, want je ziet alle grauwigheid zoals het hoort en hebt een knallende DTS-HD MA track.
Je moet deze BD qua beeld niet zien als demo BD qua beeld, maar als een accurate weergave van de bron.

En daarom koop ik 'm lekker! (want ik heb de DVD niet eens :-[)

Btw, Braveheart is qua beeld wel goed, maar ik ken BD's die beter zijn. ;)

maximus79

Ik ga hem nu kijken dus...... jullie horen het zo van me. Btw mkv's verschillen nogal van kwaliteit. Daarom ook alleen maar blu-ray voor mij.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

djaxx

Citaat van: djaxx op april  3, 2010, 13:27:18
The Machinist

DEze film was in 1 woord FANTASTISCH. Ben er nog steeds van onder de indruk. Enorm sterk verhaal en super acteerprestatie weer van Chrstian Bale!!! Enorme aanrader.

Tube-freak

Net Fly boys gekeken.  Was wel aardig, niet meer dan dat.  Wel goede beeld kwaliteit over het algemeen.  Had wel het idee dat met sommige closeups in bepaalde scenes ze een andere minder scherpe camera hadden gebruikt ofzo.  Maar over het algemeen wel goed beeld en geluid.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Marsh

Vanavond Cars @ 1080p .. even heerlijk kwijlen!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

HTip

Citaat van: Teejoo op april  4, 2010, 00:57:03
Vanavond ook 2012 gekeken. Inderdaad erg mooie en enorm directionele surroundmix vanaf de 1e minuut. Alleen vond ik het laag voor een dergelijke film te zacht afgemixed. Als grote stukken land verschuiven of over elkaar schuiven, een vliegdekschip je om de oren vliegt, vliegtuigen neerstorten of vulkanen uitbarsten, dan verwacht ik ook dat qua subvolume dat je ook het gevoel moet krijgen dat de vloer onder je opensplijt...
De rest van de speakers werd op die momenten vol aangesproken, maar de sub bleef dan in verhouding achter. Hij was er wel, maar te weinig. Zo'n workout hebben mijn subs dus niet gehad.....het kan veeeel beter  :headbanging:.
Ik had niet het gevoel dat het LFE kanaal te zacht was gemixed. De grote aardbevingen en de vulkaanuitbarsting met die LFE-sweep (zoals in LOTR deel 1) waren indrukwekkend. Ook de botsing van die ark met Mount Everest was voelbaar.

Kan het zijn dat je meer druk opbouwt als je de subs dichter tegen de reflecteren wanden plaatst? In een hoek of tegen een zijwand heb je maak de mooiste karakteristiek en beste drukopbouw.

Heb je dat met meer films?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Marsh op april  4, 2010, 15:52:33
Vanavond Cars @ 1080p .. even heerlijk kwijlen!
Veel plezier :pompom:

Is je sub al goed afgesteld? Ik heb je topic nog niet door kunnen lezen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive