Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: celerontje op februari 15, 2010, 23:36:10
En die box is spotgoedkoop in het UK! :pompom:
Ik ga 'm trouwens ook maar een keer bestellen!
Klopt! Nog geen 17 pond, dus met verzendkosten nog geen €25. Koopje dus :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snutchz

..heb die box nog in m'n handen gehad... toch maar besloten om alleen den originale af te rekenen... die twee erna zijn gwn ruk  :yawnee:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ronin79

Klopt hij is daar idd. erg goedkoop.

De meeste prijzen weet ik wel uit mijn hoofd, alleen had ik nog een paar andere titels ... die voorang hadden.
Maar ik zal hem binnenkort, samen met 2012 en de nieuwe cd van Danny Bryant bestellen.  ;)

celerontje

Citaat van: HTip op februari 15, 2010, 23:39:01
Klopt! Nog geen 17 pond, dus met verzendkosten nog geen €25. Koopje dus :pompom:
En misschien ook maar eens die box met:
De Boer'n Indentitiet
't Boer'n Supermussie
't Boer'n Ultimoat'm
bestellen. :D

(al heb ik ze 2 jaar geleden voor 30 euro al op DeeVeeDee gekocht :-\)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Snutchz

..da's dan wel weer 'n dikke trilogy  :thumbs-up:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

neptune

zet hier iets neer

erwinh

Citaat van: Snutchz op februari 15, 2010, 23:40:44
..heb die box nog in m'n handen gehad... toch maar besloten om alleen den originale af te rekenen... die twee erna zijn gwn ruk  :yawnee:
Heb je The Matrix deel 2 en 3 al wel gezien?? Ik vond ze zo slecht nog niet. In ieder geval qua beeld en geluid referentie. Beter nog als 1. Na 1 was inderdaad de nieuwigheid eraf, maar toch wel zeer te pruimen hoor. Prima vermaak.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

HTip

Citaat van: erwinh op februari 16, 2010, 13:21:32
Heb je The Matrix deel 2 en 3 al wel gezien?? Ik vond ze zo slecht nog niet. In ieder geval qua beeld en geluid referentie. Beter nog als 1. Na 1 was inderdaad de nieuwigheid eraf, maar toch wel zeer te pruimen hoor. Prima vermaak.
Helemaal mee eens. Deel 2 is zelfs wat filosofisch met veel diepgang. De actie is natuurlijk super, maar dat is voor het vermaak :thumbs-up:

Vanavond dus deel 3 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snutchz

Citaat van: erwinh op februari 16, 2010, 13:21:32
goed.. de tweede was dan nog wel te pruimen.... de derde was ronduit belachelijk  :plain:

Ronin79

Zou er ooit nog een deel 4 komen ?

Het verhaal is eingelijk niet ten einde. Waar is Neo, en leeft hij nog ?
Of heb ik iets gemist  ;)

HTip

Citaat van: SillentWolf op februari 16, 2010, 16:58:45

Denk het niet, maar je hebt inderdaad gelijk dat er nog vragen zijn. Misschien iets voor onze eigen fantasie :D
Showcase - Topic

Ronin79

En die hebben wij immers genoeg  :P  ;)

celerontje

Particularly you with your dirty mind! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Showcase - Topic

Ronin79

Its a dirty job, and someone has to do it ...  ;D

JCL

Citaat van: SillentWolf op februari 16, 2010, 16:58:45

Lastige vraag idd. Ik denk dat hij in de Matrix sowieso dood is. Hij moest immers dood om Smith te verslaan. Daarnaast staat er op het bankje wat in de eindscene zit (waarin The Architect en The Oracle elkaar ontmoeten) "In memorial of Thomas A. Anderson". Dit kun je niet zien in de film (is te klein om te lezen) maar heb het eens ergens op een foto gezien. Daarnaast denk ik dat Neo dood is vanwege de vele verwijzingen naar Jezus. Hij wordt meerdere malen messias genoemd en in het eerste deel zegt de man die een wat illegale software bij hem komt halen (die met de vriendin met de tattoo van het witte konijn) "You're my saviour man, my own personal jezuschrist". Ook Jezus sterft op het einde, echter Jezus herrijst later. Neo herrijst ook in zekere zin, wanneer de Matrix opnieuw wordt opgestart is er weer iemand als eerste geboren. Op dat moment wordt die gene de nieuwe "one" (eerste). Sathi is dit overigens niet, zij is immers een computerprogramma ;)

Ronin79

Interesante theorie  ;)

Het zou leuk zijn als er nog een film komt, of zou dat afbreuk doen, aan het totale verhaal.

Snutchz

HTip

Citaat van: JCL op februari 16, 2010, 18:51:34
Lastige vraag idd. Ik denk dat hij in de Matrix sowieso dood is. Hij moest immers dood om Smith te verslaan. Daarnaast staat er op het bankje wat in de eindscene zit (waarin The Architect en The Oracle elkaar ontmoeten) "In memorial of Thomas A. Anderson". Dit kun je niet zien in de film (is te klein om te lezen) maar heb het eens ergens op een foto gezien. Daarnaast denk ik dat Neo dood is vanwege de vele verwijzingen naar Jezus. Hij wordt meerdere malen messias genoemd en in het eerste deel zegt de man die een wat illegale software bij hem komt halen (die met de vriendin met de tattoo van het witte konijn) "You're my saviour man, my own personal jezuschrist". Ook Jezus sterft op het einde, echter Jezus herrijst later. Neo herrijst ook in zekere zin, wanneer de Matrix opnieuw wordt opgestart is er weer iemand als eerste geboren. Op dat moment wordt die gene de nieuwe "one" (eerste). Sathi is dit overigens niet, zij is immers een computerprogramma ;)
Inderdaad interessante theorie :thumbs-up:

Na gisteren het laatste deel te hebben gezien ben ik denk ik een stapje dichterbij...

Kan geen spoiler plaatsen, dus als ik dit moet weghalen hoor ik het wel... ;)
[spoileralert]
Nadat Smith zichzelf wil kopiëren in Oracle (zijn moeder ;)) gaat er iets mis. Dat wordt duidelijk als Smith vernietigd is en de Oracle achterblijft. Zij wilde ook de vergelijking (goed/slecht) uit balans halen richting Neo.
[/spoileralert]

Trouwens als Neo in Machine City praat met de baas is wel een leuke test voor je sub en je ruimte 8)
Showcase - Topic

JCL

Heb die films iets te vaak gezien en ook iets te lang nagedacht over wat er allemaal achter zit. Als iemand ze nog eens kijkt is het ook grappig om eens op te letten op de uitspraak "you were right Smith, you were always right". Volgens mij heeft hij ook bijna altijd gelijk met alles...

Hoe dat precies zit met Oracle weet ik ook niet. Het is een feit dat Smith haar niet volledig infecteert, immers zij praat tegen Neo als ze in dat gat in de weg staan. Maar dat Oracle achterblijft is wel logisch, zij is er ook voor verantwoordelijk dat de Matrix opnieuw wordt opgestart. Om die zelfde rede zit The Architect al vanaf het begin weer in de Matrix.

Nog een overduidelijke link naar het christendom (jodendom) is de naam Zion. Zion is het beloofde land (Israël) waar Mozus zijn volk heenleidt vanaf Egypte.

erwinh

Hoezo zou The Matrix saai zijn of zelfs geen ruk aan  :P. Geweldig toch dat gefilosofeer over wat er allemaal achter zit. Had er met mijn zoons van het weekend ook een discussie over. De Trilogy roept van alles op, dat vind ik met name het mooie van The Matrix. Veel andere films zijn zo helder als glas. Voor mij een topper hoor die ik echt vaker kan zien zonder dat het verveeld 8)
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

JCL

Helemaal mee eens! Blijven super films die je kunt blijven kijken. Net als bijvoorbeeld Lord of the Rings, die kun je ook rustig meerdere malen kijken.

flash1982

Citaat van: celerontje op februari 15, 2010, 23:43:54
En misschien ook maar eens die box met:
De Boer'n Indentitiet
't Boer'n Supermussie
't Boer'n Ultimoat'm
bestellen. :D

(al heb ik ze 2 jaar geleden voor 30 euro al op DeeVeeDee gekocht :-\)

:crazy: :laugh:

JCL

Citaat van: SillentWolf op februari 16, 2010, 20:48:53
Interesante theorie  ;)

Het zou leuk zijn als er nog een film komt, of zou dat afbreuk doen, aan het totale verhaal.

Een 2e Animatrix zou wel leuk zijn. Allemaal kleine verhaaltjes over hoe het verder is gegaan. Een volledige film zou wel jammer zijn. Aan de andere kant, The Matrix is net een gedicht of een lied, het is open voor intepretatie en dat maakt het zo mooi :)

HTip

Omdat we toch wat meer van de achtergrond willen weten, vanavond begonnen met Roots of the Matrix. Is disc 9 van The Ultimate Collection. Erg interessante zichtpunten van filosofen gezien. Vergelijkingen met Socrates, Descartes, Nietzsche, etc. maken het wetenschap. Maar ook met de verschillende religies, christendom, bhoedisme, etc.

De film heeft zoveel niveau's, dat je veel van de wetenschap en filosofie moet weten om sommige zaken te kunnen bevatten...
Showcase - Topic