Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

eddy135

Citaat van: maximus79 op november  3, 2009, 11:26:03
Wel beter maar niet goed voor een blu-ray.

Toch blij dat ik dan de DVD voor 3 euro gekocht heb. :)
Zo'n topfilm, die je regelmatig kijkt, is het nu ook weer niet. ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

reza

Citaat van: erwinh op november  3, 2009, 11:14:09
Weet niet waar je op draaid natuurlijk, maar superslecht kan ie toch niet zijn. Ik weet niet of ze aandelen hebben bij Bluray.com maar ook daar een zeer lovende recensie:
http://www.blu-ray.com/movies/The-Patriot-Blu-ray-Review/204/
Ach, smaken verschillen natuurlijk, maar ik vond het wel genieten op 2 meter breed met een lekkere strakke Arcam eronder  ;D

Ja ik had de review er ook al even bij gehaald maar kan het niet echt eens zijn met zijn review. Ik vond de film op BD erg grainy TE zelfs! En ook niet altijd even scherp, het was hem niet voor mij. Als jij hem wel mooi vond vind ik het natuurlijk ook prima ;D
Maar ik vond de transfer niet mooi zijn vele mooiere blauwe schijfjes op de markt.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

erwinh

Citaat van: reza op november  3, 2009, 14:47:13
Maar ik vond de transfer niet mooi zijn vele mooiere blauwe schijfjes op de markt.
dat is zeker zo, dat zal niemand ontkennen!
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

celerontje

Citaat van: reza op november  3, 2009, 14:47:13
Ja ik had de review er ook al even bij gehaald maar kan het niet echt eens zijn met zijn review. Ik vond de film op BD erg grainy TE zelfs! En ook niet altijd even scherp, het was hem niet voor mij. Als jij hem wel mooi vond vind ik het natuurlijk ook prima ;D
Het is zeker niet de beste transfer, maar hij is wel veeeeeeeel beter dan de DVD, zeker omdat je nu duidelijk de soldaten op het slagveld kan zien, i.p.v. gekleurde patroontjes.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

reza

Citaat van: celerontje op november  3, 2009, 18:07:05
Het is zeker niet de beste transfer, maar hij is wel veeeeeeeel beter dan de DVD, zeker omdat je nu duidelijk de soldaten op het slagveld kan zien, i.p.v. gekleurde patroontjes.

Toch maar eens een betere dvd speler kopen dan, of een betere tv :D

celerontje

Nee, beste Reza.
Een DVD heeft gewoon te weinig resolutie daarvoor, heel simpel!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

reza

Wat is dat nu weer voor argument?
ik wil je wel eens een dvd,tje  laten zien hoor ;)
Als je nog nooit een mooie transfer op dvd hebt gezien.

Valkyrie

Gisteravond Die Hard 4 gekeken. Zeer onrealistisch, maar wel vermakelijk! :)
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

celerontje

Citaat van: reza op november  3, 2009, 20:04:22
Wat is dat nu weer voor argument?
ik wil je wel eens een dvd,tje  laten zien hoor ;)
Als je nog nooit een mooie transfer op dvd hebt gezien.

Bij overzichtsshot van de veldslagen in The Patriot, kan je op de BD natuurlijk veel beter alle details onderscheiden, dan op de DVD.
En ik heb zat goede DVD transfers gezien, maar een goede HD transfer is gewoon beter. ;)

reza

Citaat van: celerontje op november  3, 2009, 21:54:58
Bij overzichtsshot van de veldslagen in The Patriot, kan je op de BD natuurlijk veel beter alle details onderscheiden, dan op de DVD.
En ik heb zat goede DVD transfers gezien, maar een goede HD transfer is gewoon beter. ;)

Ja duh!

Robbert54

ik denk dat ik Coraline eens ga proberen in 3D. ben wel erg benieuwd hoe dit eruit ziet.

wel ongelofelijke rotdingetjes die brillen zeg, zie er een stuk minder door. benieuwd hoe ik het 3D ga zien..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

ksi

Erg benieuwd hoe je die coraline 3d ervaard, wil hem al een tijdje halen.

Robbert54

Citaat van: ksi op november  4, 2009, 08:34:43
Erg benieuwd hoe je die coraline 3d ervaard, wil hem al een tijdje halen.
heb een klein stukje gekeken. ten eerste zijn die brillen totaal ruk, maar goed die zitten erbij, maar het belemmert het film kijken wel. verder halen ze wel alle kleur uit de film. maar de 3D effecten zijn wel leuk. had er minder van verwacht. in een stukje dat coraline achter een stel bosjes staat bijv is er echt een hele mooi dieptewerking, en de 3D effecten versterken wanneer ze in de andere wereld zit. zag bijvoorbeel een stel libelle's in beeld vliegen, waarbij het toch echt leek alsof ze uit mijn kamer de tv in vlogen ;D

pre is denk ik wel dat je een hele donkere ruimte moet hebben en grote tv. ga m vanavond helemaal kijken, en dan zal ik mijn ervaring wel even melden, maar denk dat je deze wel blind aan kunt schaffen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

gisteravond even de blu-ray van UP gekeken, en mijn god wat detail zit daarin zeg! ik keek m voor de derde keer en dan ga je toch veel meer op de kwaliteit letten, maar let bijv eens op de wieldoppen van de auto, of bladen met kleine aangevreten gaatjes. de manier waarop stoffen zijn nagemaakt, de baard van mr. Fredricksen die groeit met de dagen. de vacht van de rottweiler en de dobermann. de tennisbal, de verrekijker, prachtig!!

denk dat dit ook het verschil is met wall-e die zelf ook erg goed gemaakt was trouwens, maar dit speelt zich voornamelijk in de mensenwereld af, waardoor je heel erg herkenbare dingen ziet. er zit echt zoveel vakwerk in de film. je zou m gewoon te kort doen als je hem maar 1x ging kijken.

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Blu-ray rip zal je bedoelen, want de USA regio locked BD speelt niet op jouw Europese PS3tje! ;)

Moondust

Citaat van: The Vampire op november  4, 2009, 15:25:35
heb een klein stukje gekeken. ten eerste zijn die brillen totaal ruk, maar goed die zitten erbij, maar het belemmert het film kijken wel. verder halen ze wel alle kleur uit de film. maar de 3D effecten zijn wel leuk. had er minder van verwacht. in een stukje dat coraline achter een stel bosjes staat bijv is er echt een hele mooi dieptewerking, en de 3D effecten versterken wanneer ze in de andere wereld zit. zag bijvoorbeel een stel libelle's in beeld vliegen, waarbij het toch echt leek alsof ze uit mijn kamer de tv in vlogen ;D

pre is denk ik wel dat je een hele donkere ruimte moet hebben en grote tv. ga m vanavond helemaal kijken, en dan zal ik mijn ervaring wel even melden, maar denk dat je deze wel blind aan kunt schaffen.

Er zijn (op internet) betere brilletjes te koop dan die prutdingen die bij de blurays zitten.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

ksi

werken die ook bij deze 3d blu-rays?
en waar zou je die kunnen vinden?

Nooff

Citaat van: The Vampire op november  4, 2009, 15:25:35

Ik heb alleen "The Polar Express" in 3D maar daar kreeg ik echt barstende koppijn van. Het blijft irritant dat je toch twee verschillende filters voor je ogen ziet die je op één of andere manier alleen maar gecombineerd krijgt (voor het oog en de hersenen) door je ontzettend te focussen. Dat hou ik dan ook geen 20 minuten vol dus ik heb destijds de film maar op de 2D versie gezet, kijkt echt een stuk mooier. Daarnaast is het beeld van mijn Kuro al bijna 3D, meer heb ik momenteel ook niet te wensen wat betreft beeld   :wub:

Nooff

Citaat van: Moondust op november  4, 2009, 15:46:24
Er zijn (op internet) betere brilletjes te koop dan die prutdingen die bij de blurays zitten.

Ik weet niet of het erg is dat ik hier de link van post maar goed:

http://www.3dstore.nl/

Robbert54

wat houd 3D bril polaroid in dan??

Woonkamer HT
Stereo

Kwabbernoot

Voor zover ik weet maakt Polaroid gepolariseerde glazen (ook in hun gewone zonnebrillen zitten deze trouwens). Dit houdt in dat het glas, licht onder een bepaalde hoek wel goed doorlaat maar uit een andere hoek niet. Door nu de beide glazen in de bril van elkaar te laten verschillen kwa oriëntatie kan je ene oog dus andere info binnen krijgen dan je andere oog. En dus is diepte waarneming mogelijk. Ik ga er echter wel vanuit dat je daarvoor twee projectoren nodig hebt die onder een hoek van elkaar staan te werken maar weet niet helemaal zeker hoe dat gebeurt.

Groeten...

Nooff

Citaat van: Kwabbernoot op november  4, 2009, 21:49:50
Voor zover ik weet maakt Polaroid gepolariseerde glazen (ook in hun gewone zonnebrillen zitten deze trouwens). Dit houdt in dat het glas, licht onder een bepaalde hoek wel goed doorlaat maar uit een andere hoek niet. Door nu de beide glazen in de bril van elkaar te laten verschillen kwa oriëntatie kan je ene oog dus andere info binnen krijgen dan je andere oog. En dus is diepte waarneming mogelijk. Ik ga er echter wel vanuit dat je daarvoor twee projectoren nodig hebt die onder een hoek van elkaar staan te werken maar weet niet helemaal zeker hoe dat gebeurt.

Groeten...

Helemaal juist  ;)

Robbert54

ah, die moet ik dus niet hebben..

Woonkamer HT
Stereo

Moondust

Citaat van: The Vampire op november  5, 2009, 00:21:13
ah, die moet ik dus niet hebben..

Je hebt een handjevol varianten als het over brillen met gekleurde glazen gaat. Ik meen iets van 4 of 5 soorten. Er zijn volgens mij ook setjes waarbij je van elke soort er eentje hebt. Wellicht staat op de bluray welke soort je nodig hebt. En anders is het wel ergens op het internet te vinden denk ik.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

celerontje

Bij Coraline heb je volgens mij een blauw/magenta achtig brilletje nodig.