Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

senseless

Gisteren de kwaliteit van de Wookie Groomer releases van The Empire Strikes Back en Return of the Jedi bekeken.

Ik kan als de dag gisteren herinneren dat ik naar een illegale VHS versie van onder de toonbank van de videotheek deze films zat te kijken...

Maar vergeleken met deze topreleases heb ik toen toch heel veel gemist! het contrast en de kleuren van beide releases zijn heel goed. Het is een genot om zoveel detail in deze releases te bewonderen. Eindelijk kan ik genieten van alle props die Lucas in zijn films heeft gestopt. De scherpte van alles op planet Hoth en de Tauntauns is echt cool.

Jammer dat je naast de download van de releases ook separaat de audio fixes moet downloaden en moet mixen, maar dat is het meer dan waard.

Voor alle SF en zeker Star Wars fans is dit m.i. verplichte kost totdat Lucas vanuit zijn geldzucht besluit om alle fans geld afhandig te maken met de veel te late releases van deze films op Bluray  :dontgetit:.

PS : De eerdere HDTV releases staan in schril contrast met de kwaliteit van deze releases.

TW2000 | Yamaha RX-V630RDS | Kef KHT 5005 | Pioneer DVD | WD TV HD Player | xbox360

Moondust

Citaat van: senseless op augustus 21, 2009, 15:03:00
Jammer dat je naast de download van de releases ook separaat de audio fixes moet downloaden en moet mixen, maar dat is het meer dan waard.

Ik zag dat op usenet laatst de "Final proper reissues" zijn geplaatst. Moet ik dan ook nog eens allerlei fixes downloaden of zijn deze al direct helemaal goed zoals in het bijgevoegde tekstbestandje wordt beweerd?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Spacebass

Citaat van: Moondust op augustus 21, 2009, 11:16:09
De DD track beter dan de DTS track, ondanks het bitrate verschil?
Beter wil ik niet zeggen. Hij is gewoon keihard vergeleken bij de DTS track ;D
Ik moet hem 10db zachter zetten.

Ik had met tsMuxer (>ts) alleen de DTS track gekozen, maar zag dat ik lypsync probleempjes kreeg.
Toen ik hem wilde vergelijken met de m2ts kreeg ik standaard het DD spoor en schrok me te pletter ;D
In MPC met de originele m2ts file is dat verschil hetzelfde (geen lypsync probleem overigens)

CiteerZijn dat die Wookie Groomer releases? Aanrader?
Ja en ja! Ik zie de grain nu nog scherper ;D ;)

Citaat van: senseless op augustus 21, 2009, 15:03:00
Gisteren de kwaliteit van de Wookie Groomer releases van The Empire Strikes Back en Return of the Jedi bekeken.
The Empire Strikes Back krijg ik via eweka niet goed binnen :(

CiteerJammer dat je naast de download van de releases ook separaat de audio fixes moet downloaden en moet mixen, maar dat is het meer dan waard.
Heb je de proper versie wel gedownload? Bij de laatste versies zou het dacht ik niet hoeven omdat die geïntegreerd zouden zijn. Als jij anders weet,
dan hoor ik dat graag 8) Zou dat volume verschil kunnen verklaren ;)

Citaat van: Moondust op augustus 21, 2009, 16:03:20
Ik zag dat op usenet laatst de "Final proper reissues" zijn geplaatst. Moet ik dan ook nog eens allerlei fixes downloaden of zijn deze al direct helemaal goed zoals in het bijgevoegde tekstbestandje wordt beweerd?
Zie mijn antwoord/vraag hierboven ;)

Spacebass

Vette pech, gaan we weer!!
ff een paar dagen wachten dus ;)

Of toch niet...geen DTS track  :o  :(

Maf trouwens dat ik rechtstreeks vanuit de m2ts geen lypsync probleem heb, terwijl hij duidelijk aangeeft dat die niet goed zou zijn ???

Citeer**FOR THIS 3RD AND FINAL EDITION**
OOPS, I burned my archival copy of A New Hope onto BD50 and then deleted the files. When I decided to post the corrected A New Hope I pulled it from my BD50 which unknowingly
was corrupted and sadly I did not find out till long after the upload was complete and my newest set of victims started complaining. So, to rectify the situation I downloaded my very
own first edition of this bluray that had a known audio sync issue (that was otherwise perfect) along with the corrected AC3 audio file I posted several days later. I demuxed the
entire bluray project with EAC3to and re-authored a brand new bluray using my existing menu files and the posted audio fix AC3 file in place of the original audio file. Sadly, the DTS
mix for the film is lost forever since I did not post that to the groups and the only version I had was the one in the feature on my corrupted BD50 disk.
Since the sync was off on the
original edition I could not pull from that, oh well... One good thing about that is you have 1.5GB less to download this time around. So what we have here is basically an identical
proper reissue minus the DTS film soundtrack and no missing section. I swear, I will survive this project... damn it.

senseless

Citaat van: Moondust op augustus 21, 2009, 16:03:20

Ik ga het vanavond nog effe goed checken. Heb eigenlijk niet vergeleken met de tracks die er al in stonden. Als er geen verschil is dan post ik het nog even.

TW2000 | Yamaha RX-V630RDS | Kef KHT 5005 | Pioneer DVD | WD TV HD Player | xbox360

senseless

Citaat van: Spacebass op augustus 21, 2009, 16:43:12
The Empire Strikes Back krijg ik via eweka niet goed binnen :(

Ik heb de Empire ook via Eweka gedownload. Via newsleecher worden alleen bestanden uit 1 newsgroup weergegeven. Hij staat in 2 newsgroups gepost en een combinatie van de twee is goed voor een complete versie. Je kunt bijv. binsearch.info gebruiken om de kapotte bestanden uit de andere newsgroup te selecteren en een nbz bestand aan te maken.

Natuurlijk zijn er nog andere methodes, maar zo heb ik het gedaan. Extractie lukte mij alleen met powerISO...

Perfectionist

Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

LittleNinja

Nog geen idee wat... maar ik hoop dat ik haar zo ver kan krijgen om een filmpje op te zetten. Misschien Wolverine ( ondanks de slechts verhalen alhier... )

chulin

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Ronin79

Wolverine is best leuk om te kijken, geen problemen mee.

Moet je eens voor de lol Rambo 4 opzetten (afgezien van het verhaal), lekker veel geweld in beeld gebracht, en dat op Full HD  :clapping:

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

djaxx

Citaat van: celerontje op augustus 21, 2009, 21:11:49
Ben benieuwd wat je ervan vindt!

Ik vond die alvast heel goed, weet mensen die die slecht vonden ook...

celerontje

Ik vond 'm zeker niet slecht, maar ik vind het moeilijk om er een oordeel over te geven.
Ik geef 'm nog wel eens een herkansing op BD, een keertje.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Nooff

Citaat van: Nooff op augustus 20, 2009, 00:27:16
X-Men Origins: Wolverine  :popcorn:

Toch wel een behoorlijke rukfilm als je hem met de X-Men delen vergelijkt. De CGI was echt verschrikkelijk belabberd!  :crazy:

Spacebass

@Senseless

Thanks!! 8)

CiteerExtractie lukte mij alleen met powerISO...
Ik kreeg het met 7-zip (x64) ook niet voor elkaar ;)

Kwabbernoot

Citaat van: Nooff op augustus 22, 2009, 00:36:46
Toch wel een behoorlijke rukfilm als je hem met de X-Men delen vergelijkt. De CGI was echt verschrikkelijk belabberd!  :crazy:

Tja, Wolverine is niet echt best maar om eerlijk te zijn, dat was X-Men: The Last Stand ook niet. Aardig kijk vermaak maar meer ook niet.

Groeten...

djaxx

Denk dat ik vanavond voor Léon ga gaan, goede film? Krijgt mooie score op imdb 8.6/10  op 169 500 votes.

HTip

Citaat van: HTip op augustus 21, 2009, 21:10:25
No Country for Old Men op BD
Erg goed gefilmd, sterk verhaal met een redelijk onverwacht einde. Echt een film die je op het puntje van je stoel houdt. De Coen-broertjes hebben in ieder geval gezorgd dat je een eigen einde kan verzinnen. Beeld en geluidstechnisch ook een toppertje.

Denk wel dat ik 'm nog eens moet zien...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Shadowfox

Spacebass

Gisteren The Chronicles of Riddick (BR 1080p) gekeken.
Pracht beeld en geluid 8)

Citaat van: senseless op augustus 21, 2009, 17:54:39
...een combinatie van de twee is goed voor een complete versie.
Recovering data..... ;D Nogmaals bedankt voor de tip 8)
Hopelijk kan ik hem vandaag wel kijken 8)

JCL

Citaat van: Nooff op augustus 22, 2009, 00:36:46

Vond je? Ik heb hem op DVD gezien, dat zal ook wel verschil maken. Het is me ook op bepaalde momenten wel opgevallen, maar ik heb erger gezien (en die won er een oscar voor :S )

Nooff

Citaat van: JCL op augustus 22, 2009, 11:07:55
Vond je? Ik heb hem op DVD gezien, dat zal ook wel verschil maken. Het is me ook op bepaalde momenten wel opgevallen, maar ik heb erger gezien (en die won er een oscar voor :S )

De film was opzich vermakelijke popcorn, maar hij haalt bij lange na niet het niveau van X-Men. Wellicht zie je het in HD nog net iets nadrukkelijker. Er zaten zeker coole stukken in, maar ook verschrikkelijk nep uitziende CGI.

Moondust

Citaat van: djaxx op augustus 22, 2009, 10:29:31
Denk dat ik vanavond voor Léon ga gaan, goede film? Krijgt mooie score op imdb 8.6/10  op 169 500 votes.

Ik raad je wel aan de Director's Cut te gaan kijken, die is het beste.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Spacebass

The Empire Strikes Back BR 1080p  O0
Weer dat enorme level verschil tussen de DD en de DTS track?

Beeldkwaliteit is ongelooflijk goed  :clapping: Ik heb geen idee hoe hij aan dat beeldmateriaal komt, maar
ben benieuwd of dit zo ook op BR gaat komen zonder dat ze weer gaan klooien met CGI toevoegingen.
Ach wat..zou ze allebei willen hebben eigenlijk ;D

@Senseless
Heb jij dat ook dat level verschil?