Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

Martijnst1990

Heb een klein stukje van Titanic 3D gezien en dat hebben ze goed gedaan! Avatar heb ik nog niet in 3D gezien.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Dacht dat "The perks of being a wallflower" wel een film was om met mijn wederhelft te kijken, alleen haakte
die op de helft al af omdat er vrij weinig gebeurde. Ik heb hem zelf wel af gekeken en had er eigenlijk meer
van verwacht.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

LuPo

Citaat van: Martijn90 op februari  1, 2013, 10:55:11
Heb een klein stukje van Titanic 3D gezien en dat hebben ze goed gedaan! Avatar heb ik nog niet in 3D gezien.

Ik ben benieuwd! :thumbs-up:

Citaat van: high-q op februari  1, 2013, 11:03:57
Dacht dat "The perks of being a wallflower" wel een film was om met mijn wederhelft te kijken, alleen haakte
die op de helft al af omdat er vrij weinig gebeurde. Ik heb hem zelf wel af gekeken en had er eigenlijk meer
van verwacht.

Ow, dit was juist voor mij een van de betere films in de bios van 2012!

gsuk

Ik moet nog:

The perks of being a wallflower

nog zien, heb ergens gelezen dat het "TheBreakfast Club" van tegenwoordig moet zijn!!

ben benieuwd

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

clicquot

Tijd voor wat griezel dacht ik de afgelopen dagen. Director Marcus Dunstan blikte eerder een paar Saw films in - echter, niets te maken met het 1e deel van die filmreeks: dat deel was vernieuwend en voelde zo echt aan, mja, ik stond na afloop wel met de mond wijd open. Whathaf**? Niets daarvan in The Collection.

Deze prent is blijkbaar ook een sequel, de opvolger van The Collector. Dit was totaal aan bij voorbijgegaan.. Is dat goed, slecht? Maakte geen zier uit!
Spoiler
The bad guy lokt mensen naar eenzelfde plek, sluit ze in om ze daarna hard af te slachten. Een persoon uit de meute blijft altijd gespaard, wordt gekidnapt en bijgezet bij 'de verzameling', om eventueel later spelletjes mee te spelen. Er vloeit redelijk wat rode siroop, vooral de beginscene in de discotheek is crazy. Ik kreeg een flashback van de underground clubscene uit de eerste Blade movie. Deze keer echter geen vampieren die hun dorst konden lessen, gewoon de uit de kluiten gewassen onkruidwieder in het publiek gooien en klaar is kees. Lekker vettig, tjongjonge, je zal er je hoofd maar mij verliezen!
Voor de rest wordt het een klopjacht in het doolhof van de moordenaar.
Soms redelijk lachwekkend, aldus wordt de prent aanbevolen bij het organiseren van een plaatselijke cult night met veel popcorn!

Ok, laten we het over een andere boeg gooien: Blairwitch Style, met VHS.
Spoiler
Een zooitje ongeregeld, met de handycam in de aanslag, gaat op zoek naar een bepaalde videocassette in een leegstaand pand. In hun zoektocht naar de juiste VHS tape, bekijken ze de opgenomen beelden... het resultaat is een verzameling van korte, vreemde gebeurtenissen.

Ok, ik heb even een korte schrik opgedaan bij het eerste verhaal (zie je die bloedzuigster hierboven? right!): op de avond van hun leven zijn een  paar gasten uit om meiden aan hun 'haak' te slaan. In één of ander café lukt het hen toch om 2 chicka's mee te loodsen naar een plaatselijk motelletje. Een van de meiden zakt uiteindelijk totally wasted neer in bed, niets mee aan te vangen. De andere chick is bloednuchter. Toen ik haar kop voor het eerst op dat scherm zag dacht ik, damn, daar scheelt iets mee: haar ene oog, met iets zwartere wal, leek groter dan het andere. Of zie ik scheel? (btw: wat een ogen!!) Bon, ik dacht nog, dit is geen dolletje om een trio mee te doen mannen! Toen men haar uitkleedde en de benen, maar vooral de voeten bloot kwamen te liggen wist ik het wel zeker. Shit, dit is een demon from hell of ne vampier! Jaja, mijn gedachte was nog niet goed weg en ook haar tanden kwamen bloot te staan. Ze begon zich al gauw in het vlees van de onfortuinlijke jongeman te graven. Damn lady! De brilleman die alles kon filmen, wist heel eventjes aan haar te ontsnappen. Hij was de gelukkige, she liked him -ge moet verdorie luisteren als een vrouw iets tegen u zegt!-, en dat bewees ze kort nadien toen ze hem inhaalde op de trappen. Ze deed nog een poging hem oraal te verwennen, maar toen hij haar op dat moment afwees kon ze met haar verdriet geen weg. Ze veranderde prompt in een vliegend gedrocht, greep hem bij z'n nekvel, vloog een paar honderd meters verder om hem nadien keihard op de grond voor morsdood achter te laten.
Tja, voortaan 3x nadenken als een vamp jou lief vraagt van de grond te gaan!

Hannah Fierman als, nu nog lieve, vamp:

Na al dat gespletter op het scherm, vond de vrouw des huizes het welletjes geweest, als compensatie moest er iets romantisch gespeeld worden. Kennen jullie Dakota Fanning nog? 'We worden oud', riep de vrouwe, toen Dakota op het scherm verscheen. Tja, kleine meisjes worden groot, en ja, wij worden oud!. I Am Sam, Man on Fire...(superfilms!!) het leekt alsof het gisteren was, maar we zijn inmiddels bijna 10 jaar verder.
Spoiler
In Now is good, speelt ze de rol van Tessa, een meisje van 17 die lijdt aan leukemie. Ze heeft een zogenaamde bucket list opgesteld,  een lijstje met zaken die ze graag zou uitvoeren voor ze heengaat. Het 'Live every moment, love every minute' gehalte is natuurlijk erg groot.
Houd de snotvodden maar klaar, want 9/10 is het prijs: tranen met tuiten! Mijn defintie van romantiek is ook niet alles.

Vanavond wordt het wellicht Sinister:

alexander2

JCL

Citaat van: alexander2 op februari  1, 2013, 15:02:53
BD Skyfall

Idem, heb geen zin om nog 5 weken te wachten. Dat wordt knallen vanavond! Jammer dat er nog geen DTS-MA track beschikbaar is.

alexander2

Citaat van: JCL op februari  1, 2013, 15:35:38
Idem, heb geen zin om nog 5 weken te wachten. Dat wordt knallen vanavond! Jammer dat er nog geen DTS-MA track beschikbaar is.

Die van mij heet de volgende specs :
Audio: English / DTS-HD Master Audio / 5.1 / 48 kHz / 3830 kbps / 24-bit
      (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 24-bit)

De standaard 1080p die je overal tegenkomt :

Format                           : DTS
Format/Info                      : Digital Theater Systems
Codec ID                         : A_DTS
Duration                         : 2h 23mn
Bit rate mode                    : Constant
Bit rate                         : 1 510 Kbps
Channel(s)                       : 6 channels
Channel positions                : Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate                    : 48.0 KHz
Bit depth                        : 24 bits

JCL

Precies. Ik heb de 1080P mkv gedownload, maar wil ook graag de losse DTS-MA track. Die merge je vervolgens met de MKV en je hebt DTS-MA icm een 1080P MKV. Neemt ruim 15 GB aan ruimte in ipv 45 ;)

Raymond187

Citaat van: JCL op februari  1, 2013, 15:35:38
Is wel beschikbaar ;)

45GB versie staat nu aan. DTS-HD  :wub:

Ben benieuwd heb de film nog niet gezien.

MVG

Eergister- en gisteravond een stukje gekeken van Bridge on the River Kwai. Je moet er wel voor gaan zitten, maar het moet gezegd worden dat dit een kwaliteits film is. Wordt goed gespeeld, en gezien de tijd (1957 als ik me niet vergis) kan deze op blu ray nog erg goed meekomen! Eerste 5 minuten heb je t idee naar een vhs te kijken, maar zodra er acteurs in beeld komen etc dan gaat opvallen hoe goed de film is gerestaureerd. Uiteraard een hoop grain, maar ook een hoop detail!

Raymond187

En nog een leuke

Silent Hill Revelation 1080p BluRay

:pompom: :popcorn:

JCL

Citaat van: Raymond187 op februari  1, 2013, 18:29:23
Is wel beschikbaar ;)

I know, maar dat is wat veel van het goede ;) Bovendien geef ik niet zoveel om het beeld (verschil is minimaal) als om het geluid (groter verschil).

alexander2

Citaat van: JCL op februari  1, 2013, 18:39:24
I know, maar dat is wat veel van het goede ;) Bovendien geef ik niet zoveel om het beeld (verschil is minimaal) als om het geluid (groter verschil).

Dat is een misvatting ( de stream de film dus ) is maar  : 33.4 GiB
Het beeld is echt stukken beter als een standaard 720P/1080P rip.

Raymond187

Dit weekend komt ook de 22GB versie online en die heeft ook DTS-HD. Vraag me af of ik verschil in beeld kwaliteit zou zien.

45GB duurt hier 2 uur. Ik moet toch zo weg LS kabels op halen dus komt goed uit.

alexander2

Citaat van: Raymond187 op februari  1, 2013, 18:57:35
Dit weekend komt ook de 22GB versie online en die heeft ook DTS-HD. Vraag me af of ik verschil in beeld kwaliteit zou zien.

45GB duurt hier 2 uur. Ik moet toch zo weg LS kabels op halen dus komt goed uit.

Ik heb al enkele remuxen van Skyfall gezien ze variëren enorm qua grootte.
Een goede encoder weet er iets van te maken maar de 'bron' is natuurlijk beter al kunnen het minieme verschillen zijn.

Martinus

Citaat van: alexander2 op februari  1, 2013, 19:02:09
Ik heb al enkele remuxen van Skyfall gezien ze variëren enorm qua grootte.
Een goede encoder weet er iets van te maken maar de 'bron' is natuurlijk beter al kunnen het minieme verschillen zijn.

remux is natuurlijk geen encode. De videostream wordt in tact gelaten, alle overige bs, zoals dd5.1 in allerlei talen wordt gedelete. Dat geeft voor mij de mooiste oplossing, een hele BR is voor mij zinloos.

on topic: the expandables 2 gezien. Vermakkelijk, maar wel slecht in vele gevallen. Kansloos schieten... :)
............

snowbo

I am legend op TV maar weer is kijken... ;D
Panasonic TX-P65VT50 | Sonos Sub| Sonos ARC | 2x Sonos One SL - surround |

Martinus

Ook net nog maar eens the grey gekeken. Vond het wel een mooie film. Vooral her en der de dtshd mstrt track, nice.
............

gsuk

Citaat van: Raymond187 op februari  1, 2013, 18:29:23
Is wel beschikbaar ;)

mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar vandaan?
mag ook met pm

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

LuPo

Vanavond Iron Man 2 gekeken die ik laatst had opgenomen van TV. Blijft vermakelijk! Alleen kwam ik er wel achter dat DTV inderdaad Dolby Digital 2.0 is want er was niets surround. Voortaan dus maar weer kopen of downloaden.

Ronin79

Blade II op TV, VI op de PC, en het grootste gedeelte van Here Comes The Boom op de PC gekeken.

Raymond187

Wordt een mooi film weekendje  :pompom:

The.Man.With.The.Iron.Fists.BD25.2012.1080p.2-In-1.BluRay.AVC.DTS-HD.MA.5.1-iPlanet

:popcorn: :popcorn:

skank1

Citaat van: Raymond187 op februari  2, 2013, 07:48:27
Wordt een mooi film weekendje  :pompom:

The.Man.With.The.Iron.Fists.BD25.2012.1080p.2-In-1.BluRay.AVC.DTS-HD.MA.5.1-iPlanet

:popcorn: :popcorn:

5.6 op imdb, zo mooi vind ik dat niet :)
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Raymond187

Ik heb altijd mijn eigen mening gelukkig. Ik kijk nooit naar de rating van imdb.

Deze is net online gezet.

Argo BD25 2012 1080p BluRay AVC DTS-HD MA 5 1-iPlanet