Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

VlisChris

Nope. Helaas niet. Het is een R1/R4 welke ik bij koreandvd's heb besteld.
Je moet alleen niet verwachten dat ik echt grote verschillen ga merken. Hou er rekening mee dat ik met een instapmodel receiver en simpele subwoofer werk ;)
Maar, als ik leuke dngen tegenkom (bv beter gebruik van de surrounds oid) zal ik het zeker melden. Of als er juist geen sprake is van duidelijk beter geluid.
Ik laat het weten :). Ga trouwens alleen stukjes kijken. Niet de hele film :)

tomvbugg

Net A Bug's Life gekeken...
Eerlijk gezegd had ik er toch wel nog iets meer van verwacht...
Niet slecht dat wel maar het kan toch beter...

Mvg,

Tom

VlisChris

Om even in een paar woorden te beschrijven wat de verschillen tussen BHD R2 en BHD Superbit zijn (afgezien van de vele extra's extra en de OST).
De normale R2 heeft een vrij vlakke soundtrack. Beetje dofjes, niet echt sprankelend, en weinig gebruik van de surroundkanalen. Beetje jammer voor een actiefilm als dit. Vooral de crash van de blackhawk was een grote teleurstelling toen ik die voor het eerst hoorde. Het beeld van de film was ook niet je van het. Vrij grof beeld, niet al te gek veel details, en meer van dat soort dingetjes. Wat ik niet of het aan de film of mijn tv ligt: er was nogal eens sprake van Edge Enhancement (kan je tv zelf ook EE creeren? Buiten de op de dvd aanwezige?)
De normale krijgt een 6.5 van me.
De Superbit? Dikke aanrader. Echt waar. Als je er aan kan komen: meteen doen. 25 euro oid voor een schitterend release. Het surroundgeluid knalt gewoon uit je speakers, de stemmen zijn veel beter te horen, het hoog wordt duidelijk zuiverder, het LFE gaat lager door, en wordt vooral duidelijk strakker, de pans tussen de speakers verlopen vloeiender, je wordt meer het geluid en dus de film in gezogen. En dat met mijn HT 8)
Het beeld van de film is er ook duidelijk op vooruit gegaan (bv EE vrijwel niet meer zichtbaar/grofheid film veel minder). Op sommige momenten spat het beeld van je scherm af 8) Wat me overigens opviel: in scene 2 heb ik even op de trackrate zitten letten, en die schommelde tussen de 4.5 en de 6.5 :o. Best laag nog. Verder op in de film zo rond de 7 (toen ik keek) met uitschieters van een paar seconden 10.
Mijn advies: kopen 8)
En nu back ontopic ;)

garmtz

Christiaan, waren beide DVD regio 2?

VlisChris

Sorry, vergeten te melden.
BHD 2disc is de normale R2 die je gewoon hier in de winkels kan krijgen.
BHD 3disc Superbit is een R3 die ik bij www.koreandvds.com gekocht heb. Ik geloof dat die daar onderhand al weer uitverkocht is. Het zou me niet verbazen als ik de laatste heb gekocht daar. Vlak na mijn order is die daar op uitverkocht gegaan.

edit. stom: verkeerde regio in gedachte....

weer verkrijgbaar

garmtz

Het verschil tussen verschillende regio's kan vaak meer effect hebben dan Superbit alleen. Om een goede vergelijking te maken, moet je eigenlijk de Superbit en normale versie uit dezelfde regio met elkaar vergelijken.

VlisChris

als jij de R3 hebt en hem even wil uitlenen wil ik best wel even luisteren voor de grap ;D
Maar nooit echt bij stilgestaan dat die verschillen per regio ook zo kunnen verschillen. Wist het wel (kijk maar naar gezeur bij FOTR) maar niet aan gedacht :-\

garmtz

Citaat van: christiaan sauer op maart  4, 2004, 10:10:48
Maar nooit echt bij stilgestaan dat die verschillen per regio ook zo kunnen verschillen. Wist het wel (kijk maar naar gezeur bij FOTR) maar niet aan gedacht :-\

De verschillen tussen Superbit en normaal zijn vaak minimaal, de verschillen tussen regio's gigantisch, waar regio 2 in 9 van de 10 gevallen slechter is dan regio 1. Daarom koop ik zoveel mogelijk regio 1.

VlisChris

Wat het ook verschil ook precies is, ik ben blij ;D ;D
Vanavond stukje van Titanic kijken denk ik :) (jaja, ik kan ook nog ontopic gaan ;D)

Harry HT

Citaat van: christiaan sauer op maart  4, 2004, 10:00:01
.
BHD 3disc Superbit is een R3 die ik bij www.koreandvds.com gekocht heb. weer verkrijgbaar
H'mm ik ben toch nieuwsgierig geworden naar deze versie. O0

Vanavond kijk ik I WITNESS
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

MarcoV

Jinsu

Hoi,

Net klaar met House Of The Dead, mja wat moet ik zeggen. Ik heb niks tegen een goede splattermovie, maar van deze film wordt ik dus echt braindead klopt van voren en achteren niet :-X .

Achja morgen maar eens School Of Rock kijken O0 .

MvGr,

Whistler
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Roland

papaleo

Ik heb vanavond de 197min.durende meesterwerk van Coppola´s volledig ge-remasterde Apocalypse Now gekeken.

Leo
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

thommy

Zonet klaar met nog eens Pearl Jam 'Live At The Garden' te beluisteren/kijken.

Blijft toch een zeer goede groep met aan het eind van bijna iedere track een heerlijke gitaarsolo 8)

Alleen spijtig dat het beeld zo kl*te is.

Mvgr
Yves.

R

Vanavond fight club. Al tig keer gezien, maar toch..

Marcel_T.

Vanavond kijken we naar The Godfather. Leuk dat V&D deze box in de aanbieding had voor 32 euri.

Mvg Marcel
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

VlisChris

Waarschijnlijk Pulp Fiction/Resevoir Dogs/From Dusk Till Dawn

jaco

Nederlandse film gezien: Oesters van Nam Kee.
Film viel niet tegen. Beeld en geluid gingen wel..

Jaco

jaco

Net Shiri gezien. Mijn eerste Koreaanse film, en beviel prima. Net de heftige actiescenes gingen allemaal in sneltreinvaart door het beeld. Dus erg veel details tijdens de acties was helaas niet meer te zien..

Jaco

Oracle

Zojuist klaar met de laatste aflevering van 24, seizoen 2...

Zelfs op de laatste aflevering presteren ze het nog een aardige cliff-hanger te verzinnen!  ;D

Wel goede serie, overigens..

Het begin (eerste 6 afleveringen of zo) komt wat traag op gang, maar daarna... Vooral de laatste 10 afleveringen zijn retespannend!

Jack =  8)

Groet,
Mark

VlisChris

Het is Jackie Brown geworden. Best een leuke film. Alleen jammer van de DVD ;) (4:3 2.0)

Lid45678

Ik heb net The League of Extraordinary Gentlemen gekeken. Zeker een film die de moeite waard is  :)

Hij valt voor mij in één van mijn favoriete genres waar realiteit en science fiction samen worden gebracht net zoals bij X-Men en The Matrix.

Voor mij zijn zulke films echt "heerlijk genieten!  8)"

Groetjes,

Marc

R

Net Wild things 2 gezien. Goede complotten die films.

bmateijsen

Hij lag al een tijdje klaar.. maar net Underworld gekeken.. WAANZINNIG!!!
Transfer is om een puntje aan te zuigen, enorm goed, geluidsbeeld, wel heel druk, maar holografisch... Genieten!! Zeker een aanrader, tenzij je niet van sci-fi horror houd.

Groet Bjorn