Frank's stereo set

Gestart door FrankB, augustus 1, 2005, 11:18:46

Vorige topic - Volgende topic

FrankB

Citaat van: Peerless Monster op maart 22, 2006, 22:12:20
Wow een Plinius op bezoek...
Hoog geeerd ;).

Ben wel benieuwd wat de bevindingen zijn...
Ook ruimte voor een Classé? ;)

Zeker hoog geeerd. Ik ben er ook ZEER benieuwd naar. Je zult het hier uitgebreid terugvinden ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

FrankB

De Nordost cords zijn inmiddels gearriveerd. De Vishnu is helemaal nieuw, dus die heeft nog de flink wat uur nodig. De Brahma heeft zo'n 600 uur erop zitten, dus dat komt wel goed. Ik heb m'n Lapp kabel van WCD naar de Isotek vervangen door de Vishnu en de Mainstream van Isotek naar Arcam. Ik heb maar heel even een cd opgehad, maar het verschil in beleving was wel groot. Ik hoop morgen wat uitgebreider te kunnen luisteren.

advr

nice, leuk zo snel al verbeteringen te horen. ;D

ben benieuwd naar de ervaringen van morgen. Jammer dat de Vishnu helemaal nieuw is. Die krijg je niet echt ingespeeld voor morgenavond.
maar de verschillen zul je zeker horen als ze waarneembaar zijn. :D

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

FrankB

Klopt, de Vishnu laat ik denk ik ook enigszins buiten beschouwing. Ik zet de Lapp kabel terug tussen de WCD en de Isotek. Dan eerst de mainstream aan de Arcam en het powercord dat Pjotr27 meebrengt gaat aan z'n Plinius. Later gaan we de Brahma eens aan de tand voelen. Dan probeer ik zelf de Vishnu wel in een vergelijk met de Brahma. Wordt wel een lastige beslissing in de toekomst, voor de prijs van een Brahma kan ik ook twee Vishnu's kopen voor de hele keten (WCD -> Isotek & Isotek -> cd-speler).

Maar eerst maar eens verder luisteren :)

DA BoSS

Citaat van: FrenkB op maart 26, 2006, 13:15:53
Maar eerst maar eens verder luisteren :)
Dat word vast weer een lekker middagje muziek luisteren.... 8)
Maar laat ons aub niet te lang in spanning he, ik ben iig erg benieuwd wat je bevindingen zijn
;)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

FrankB

Ik heb besloten de powercords niet te testen door steeds te wisselen. Ik kan niet uitsluiten dat het aan- en uitschakelen van de apparatuur geeneffect heeft. Dus ga ik voor de duurtest. Gewoon een paar dagen spelen, luisteren, genieten en een algemene indruk krijgen.

Zojuist een van m'n lievelings cd's opgehad, Harmen Fraanje kwartet met Sonatala. Deze cd heeft zo enorm veel emotie, zo subliem gespeeld en helemaal mijn smaak. Ook de opname is erg goed, enorm muzikaal met veel detail. En wat een genot met de Nordost powercords. Deze draai ik zeer regelmatig en weet precies hoe ie klinkt op mijn set. Nu met de Vishnu en de Brahma kom ik nog meer in de muziek. Alles klinkt nog echter. Meer lucht om de instrumenten. Nog meer emotie. Nog meer Nordost! Heerlijk, ik ga snel weer verder luisteren  8)

garmtz

FrankB

Citaat van: garmtz op maart 26, 2006, 16:41:09
8)

Echt! Ik word altijd emotioneel geraakt door hun spel, maar nu met de powercords van Nordost all the way had ik echt een traan in m'n oog. Subliem!

Zo raar, dat een powercord nog weer een stapje extra uit de set weet te halen.

garmtz

Citaat van: FrenkB op maart 26, 2006, 16:46:12
Echt! Ik word altijd emotioneel geraakt door hun spel, maar nu met de powercords van Nordost all the way had ik echt een traan in m'n oog. Subliem!

Zo raar, dat een powercord nog weer een stapje extra uit de set weet te halen.

Synergy, all about synergy...

Audiofiel

Citaat van: FrenkB op maart 26, 2006, 13:15:53
Wordt wel een lastige beslissing in de toekomst, voor de prijs van een Brahma kan ik ook twee Vishnu's kopen voor de hele keten (WCD -> Isotek & Isotek -> cd-speler).

Is een belangrijke overweging. "Zeg maar nee (tegen de Brahma), dan krijg je er twee"... ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: garmtz op maart 26, 2006, 17:49:41
Synergy, all about synergy...

BBG goes English! ;D

Better Picture and Sound, nieuwe naam dus BPS???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FrankB

Citaat van: Audiofiel op maart 26, 2006, 18:28:38
Is een belangrijke overweging. "Zeg maar nee (tegen de Brahma), dan krijg je er twee"... ;)

Helemaal mee eens, en ik ben me er ook wel van bewust!

Daklem

Klinkt goed Frank..

Ik ben zelf ook vanplan om richting Nordost powercords te gaan op ten duur. om een wat mooier geheel te creëren.

Eerst nog even beluisteren natuurlijk. Ik zou dan zelf richting van de Shiva gaan, prijstechnisch gezien. De rest ligt iniedergeval boven mijn budget. ;)

Ik volg dus met smart je topic op verdere luisterbelevingen :)

Pjotr27

Morgen is het zo ver, dan wordt de reis met de Plinius gemaakt naar Dordrecht. Ik neem mijn Siltech SQ88 mee en de Plinius CD-101 ;D.
De komende week doen we wel een verslag van de bevindingen.
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

R

Citaat van: FrenkB op maart 26, 2006, 16:39:08
Ik heb besloten de powercords niet te testen door steeds te wisselen. Ik kan niet uitsluiten dat het aan- en uitschakelen van de apparatuur geeneffect heeft. Dus ga ik voor de duurtest. Gewoon een paar dagen spelen, luisteren, genieten en een algemene indruk krijgen.

Zojuist een van m'n lievelings cd's opgehad, Harmen Fraanje kwartet met Sonatala. Deze cd heeft zo enorm veel emotie, zo subliem gespeeld en helemaal mijn smaak. Ook de opname is erg goed, enorm muzikaal met veel detail. En wat een genot met de Nordost powercords. Deze draai ik zeer regelmatig en weet precies hoe ie klinkt op mijn set. Nu met de Vishnu en de Brahma kom ik nog meer in de muziek. Alles klinkt nog echter. Meer lucht om de instrumenten. Nog meer emotie. Nog meer Nordost! Heerlijk, ik ga snel weer verder luisteren  8)

Klinkt bekend. Mooi zijn ze he.. O0

FrankB

Citaat van: Pjotr27 op maart 26, 2006, 18:50:42
Morgen is het zo ver, dan wordt de reis met de Plinius gemaakt naar Dordrecht. Ik neem mijn Siltech SQ88 mee en de Plinius CD-101 ;D.
De komende week doen we wel een verslag van de bevindingen.

Ik ben erg benieuwd, al wil ik natuurlijk de Plinius voornamelijk horen op m'n eigen interlink ;). Neem je nog een powercord mee?

FrankB

advr

Succes vanavond!

Ben wel benieuwd naar jullie cd-speler verslag.  ::)

Al wordt ik zo langzamerhand ook nieuwsgierig naar de powercords. Wil tzt het effect op de Graaf ook wel eens wat proberen. ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Maximus_Aurelius

Waar ga je de powercord precies tussen hangen?Of wat heeft jouw prioriteit?
Van je Lavardin uit of vanuit cd-speler?

Zelf vind ik dat het meer effect krijgt vanuit de versterker.Ik had bij mijn demo koffer van Audioplan ook powercords erbij zitten.Nadat ik mijn PowersartG getest had toch maar even een powercord ertussen gedaan.Eerst bij mijn voorversterker maar wat een verschil  :o daarna bij de cd-speler maar dat vond ik niet echt optimaal en vooral niet toen beide ertussen zaten.Dus voorversterker en cd-speler.

Zelf heb ik toen gemeten waar de + zit en die ook op de powercords gezocht en toen goed aangesloten , zat weer winst in ;D
De netspanning wordt zodanig aangesloten dat het ground-pad van audio en netspanning identiek wordt.
Noemen ze dat.;)
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

R

Ik heb het meeste effect ervaren met de toepassing van een goed powercord op mijn bron. Daar was het echt makkelijk ter horen.

Overigens gaat de lavardin het beste samen met zijn eigen powercord.

advr

veel plezier in ieder geval vanavond. had er wel bij willen zijn maar heb het te druk. ::)

FrankB

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 27, 2006, 12:16:08
Waar ga je de powercord precies tussen hangen?Of wat heeft jouw prioriteit?
Van je Lavardin uit of vanuit cd-speler?

Aan m'n Lavardin hangt al het betere netsnoer van Lavardin zelf, de CMR150. Die blijft er ook aan. Ik wil in ieder geval m'n bron voorzien van een beter netsnoer in de toekomst en hoogstwaarschijnlijk ook het snoer van de wandcontactdoos naar m'n Isotek verdeeldoos.

R

Als ik dit zo lees allemaal begint het hier ook te kriebelen.. Eerst maar eens een interlink. :P

advr

Citaat van: Ruben op maart 27, 2006, 14:25:35
Als ik dit zo lees allemaal begint het hier ook te kriebelen.. Eerst maar eens een interlink. :P
inderdaad, heb ook nog een interlink op het lijstje en ook een Kemp BIS ;D

FrankB

Citaat van: Ruben op maart 27, 2006, 14:25:35

Voor mij uiteindelijk eerst een cd-speler, maar met die cords eraan kriebelt het toch ook zeer!