Frank's stereo set

Gestart door FrankB, augustus 1, 2005, 11:18:46

Vorige topic - Volgende topic

advr

leuk verslag Frank en dus ook een beetje een teleurstelling ???

dus die lekkere, prachtige, mooie, technische details van een paar posts terug zeggen dus helemaal niets :P :P

dat gaat veel geld kosten denk ik....... O0

de Frey's hebben dus toch mooie krimpkousen met opdruk, of is de andere kant anders :P :P
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

B.J.

Leuk verslag, duidelijk nog even verder zoeken (en sparen)  :D

garmtz

Bring on:

- Audiomeca Obsession
- Audio Aero Capitole
- Electrocompaniet EMC-1UP
- Audia Flight CD ONE

Je zult zonder meer onder de indruk zijn van AL deze spelers...

myself

mooi verslagje  8)
en een aantal zaken van de lyngdorf zijn idd herkendbaar. Zal straks merken hoe het met de emotie is als ik even terug ga naar de arcam. Is natuurlijk niet helemaal te vergelijken ht of stereo versterker maar toch  >:D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Staaled

Citaat van: FrenkB op januari  3, 2006, 07:58:04
Wordt een beetje lastig, daar er installatiedraad in komt en die heeft uiteraard slechts een draad voor de fase, nul & aarde. Iemand ervaring met deze WCD's ?
Simpel: een  heel kort stukje  (10mm) installatiedraad aan de andere zijde  aanbrengen.
Voila ,alles weer in balans.
De outlet is trouwens top in uitvoering en brengt daadwerkelijk verbetering.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

FrankB

Citaat van: advr op maart 12, 2006, 15:01:02
leuk verslag Frank en dus ook een beetje een teleurstelling ???

dus die lekkere, prachtige, mooie, technische details van een paar posts terug zeggen dus helemaal niets :P :P

dat gaat veel geld kosten denk ik....... O0

Tja, een teleurstelling wel een beetje. Aan de andere kant is een grote upgrade doen in hetzelfde prijssegment als de Arcam denk ik niet mogelijk. Dus wat dat betreft wel een bevestiging.

Specs van apparatuur zegt natuurlijk nooit iets over de klankmatige eigenschappen. En de specs van de Lyngdorf blijven erg mooi, evenals de bouw van het apparaat. Dus een slechte koop zal iemand er zeer zeker niet aan hebben. Ook een aantal klankmatige eigenschappen zijn prachtig, zoals de zwartheid en hoge mate van detail. Alleen gewoon niet my cup of tea.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Audiofiel

Leuk verslag Frank. Jammer dat de Lyngdorf niet bracht wat je had verwacht, maar het is goed dat je het hebt kunnen uitproberen. Er is geen andere methode dan luisteren of te vinden wat het meest bij jouw smaak ligt. :D

Citaat van: FrenkB op maart 12, 2006, 10:58:47
Toen de Classe, die inmiddels wel redelijk opgewarmd zou moeten zijn. De cd ging erin, en het vloeiende was terug. Het klonk behoorlijk lekker, wel een stuk meer laidback dan met de Arcam. Ook iets gedetailleerder maar minder dan met de Lyngdorf. De energie was er wel een beetje uit.
Mijn ervaring met de Classé (in de luistersessie een paar dagen eerder) is vrijwel gelijk. Vloeiend en lekker makkelijk, maar ook behoorlijk afstandelijk / laid-back en niet erg dynamisch. Zelf had ik juist de ervaring dat er wat minder detaillering was met de Canadees, vooral in het hoog.

Ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk is een CD-speler te gaan vinden in dezelfde prijsklasse als de Arcam, die wel de goede kanten van de Arcam behoudt, maar tevens een hoop verbetering geeft in de punten waarin de Arcam wat zwakker is.

Zowel de Classé als de Arcam zijn gewoon hele goede spelers voor hun geld. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FrankB

Citaat van: Audiofiel op maart 13, 2006, 09:03:44
Leuk verslag Frank. Jammer dat de Lyngdorf niet bracht wat je had verwacht, maar het is goed dat je het hebt kunnen uitproberen. Er is geen andere methode dan luisteren of te vinden wat het meest bij jouw smaak ligt. :D

Inderdaad, thuis uitproberen blijft het beste. Ik vind het ook super dat ik de Lyngdorf zo even kon uitproberen!

Mijn ervaring met de Classé (in de luistersessie een paar dagen eerder) is vrijwel gelijk. Vloeiend en lekker makkelijk, maar ook behoorlijk afstandelijk / laid-back en niet erg dynamisch. Zelf had ik juist de ervaring dat er wat minder detaillering was met de Canadees, vooral in het hoog.

De detaillering van de Classe was ietsjes beter ten opzichte van de Arcam. Hoe de Classe zich verhoudt tot jouw loopwerk weet ik uiteraard niet maar de Lyngdorf was al duidelijk gedetailleerder dan de Classe dus ik kan me voorstellen dat dat ook voor jouw loopwerk geldt.

Ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk is een CD-speler te gaan vinden in dezelfde prijsklasse als de Arcam, die wel de goede kanten van de Arcam behoudt, maar tevens een hoop verbetering geeft in de punten waarin de Arcam wat zwakker is. Zowel de Classé als de Arcam zijn gewoon hele goede spelers voor hun geld. :D

Ik denk dat het niet mogelijk is. Ook fabrikanten weten dat alle waar naar z'n geld is en in deze prijsklasse moeten er helaas consessies gedaan worden. Bij de ene speler zullen die consessies op andere punten hoorbaar zijn dan bij de andere speler. Het gaat dus geld kosten :D

FrankB

Citaat van: garmtz op maart 12, 2006, 16:12:09
Bring on:

- Audiomeca Obsession
- Audio Aero Capitole
- Electrocompaniet EMC-1UP
- Audia Flight CD ONE

Je zult zonder meer onder de indruk zijn van AL deze spelers...

Ik ben benieuwd. Zien er stuk voor stuk uitstekend uit. Het lijstje wil ik zelf nog aanvullen met:

- Plinius cd-101
- Lua Appasionata

Geen idee hoe deze spelers klinken, maar ik zou ze graag horen. De afspraak met de Plinius staat al. Nu nog mensen vinden met de Lua en de andere spelers :D

molle

Man die Lavardin ziet er zoooo moooi uit :-*  Machtig mooi.
Sorry, moest het even kwijt ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

advr

Citaat van: molle op maart 15, 2006, 00:22:42

er zijn inderdaad lelijkere versterkers :o :o
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

FrankB

Citaat van: molle op maart 15, 2006, 00:22:42

Ik geniet er ook elke dag van! Zowel van de sound als het uiterlijk  :-*

advr

Citaat van: FrenkB op maart 15, 2006, 07:46:57
Ik geniet er ook elke dag van! Zowel van de sound als het uiterlijk  :-*

het uiterlijk van Marna kan ik me wel voorstellen maar van de Lavardin :o :o :o

FrankB

Citaat van: advr op maart 15, 2006, 08:05:36
het uiterlijk van Marna kan ik me wel voorstellen maar van de Lavardin :o :o :o

Een van de mooiste versterkers die ik ken qua design!

garmtz

Ik vind het ook fraai. Less is more! Ik vind ook de IS mooier dan de IT eigenlijk. Wat eleganter...

DA BoSS

Hoi Frank,

Wegens familieomstandigheden ben ik al een tijdje niet meer online geweest (moeder in ziekenhuis).
Ik had je, als dank voor de gezellige middag, graag willen 'trakteren' op een mooie & lange review, maar dat zit er dus even niet in.. En mijn bezoekje was al weer bijna twee weken geleden:'(

Erg jammer, want ik vind dat je een prachtset staan!
Ik zat zowat direct vanaf het begin gewoon lekker muziek te luisteren, in plaats van te luisteren naar je versterker/speakers/kabels/akkoustiek etc. En da's uiteindelijk ook het aller- aller- allerbelangrijkste :P
Als ik je set met korte steekwoorden zou moeten omschrijven, denk ik aan de volgende zaken:
Verfijnd, subtiel, muzikaal, met veel souplesse/finesse/lekker timbre & attack, verbazingwekkend goed laag uit die kleine speakertjes van je( >:D). Maar vooral ook: helemaal mijn smaak 8), mooi coherent geheel. misschien nog een tikje 'hard' door de ruimte waar in die staat?
Wat betreft je bevindingen met de verschillende cd-spelers, zaten we heel dicht bij elkaar.
De lyndorff cd-transport vond ik ook niet uit de verf komen, en:
Citaat van: FrenkB op maart 12, 2006, 10:58:47
Een nek aan nek race tussen beide spelers. Omdat het een akoestische cd is, heeft de Classe een streepje voor lijkt het. Het klonk heerlijk. Alleen miste in de stem de energie die de Arcam gaf, de stem stond prachtig afgebakend in de ruimte en klonk fenomenaal. Alleen de instrumenten wat minder echt dan met de Classe, wat minder luchtig.
Meer een keuze dus, dan dat er echt over beter gesproken kon worden.
Wat mij verder nog opviel was dat mijn Classé de 'stage' een lekker stuk naar achter legde (tov Arcam).
Ik ervoer dat als prettig, jij iets minder (hoezo smaak  >:D)
De Arcam vond ik een erg lekkere 'drive' tentoon spreiden, waar de Classé hoorbaar meer 'laidback' is, ik denk dat dat met klassiek weer iets aangenamer luisteren is.
Ik zou eigenlijk een kruising van die twee willen hebben, geen van beide is op zich een quantum-leap vooruit, maar samen... 8)

Als laatste werd mij trouwens ook weer duidelijk dat mijn Classé helaas niet het laatste woord in detail heeft
(noch de Arcam  ;D)

nouja, ik ben blij dat ik je weer een stapje verder heb kunnen helpen in je zoektocht.
Ik heb genoten van je set & gastvrijheid
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

FrankB

Hoi Jasper,

Sterkte met je moeder, hopelijk is het niet al te ernstig  :-\

Toch bedankt dat je nog een kort verhaaltje wilden schrijven. We zaten op een lijn en hebben heerlijk van de muziek genoten. En dat is inderdaad het allerbelangrijkste. Verder ben ik het helemaal eens met wat je hier schrijft:

Citaat van: DA BoSS op maart 22, 2006, 21:15:58
Wat mij verder nog opviel was dat mijn Classé de 'stage' een lekker stuk naar achter legde (tov Arcam).
Ik ervoer dat als prettig, jij iets minder (hoezo smaak  >:D)
De Arcam vond ik een erg lekkere 'drive' tentoon spreiden, waar de Classé hoorbaar meer 'laidback' is, ik denk dat dat met klassiek weer iets aangenamer luisteren is.

Maar maak ik met de Classe niet de stap die ik wil maken, en lever ik op andere punten iets in. Een mooie speler, en als ik van een mindere speler naar een in deze prijsklasse zou willen upgraden zou ik het een erg moeilijke trade-off vinden.

Jij nogmaals bedankt voor de gezelligheid en de moeite die je genomen hebt af te reizen naar het Dordse!

Mvg,
Frank

FrankB

And the search continues: als het allemaal gaat lukken komt Pjotr27 maandag aanstaande langs met zijn Plinius CD-101. Een speler waar ik reikhalzend naar uitkijk. Binnen m'n gestelde budget, en in de reviews als een imposante speler met de karakteristieken die ik zoek. Maar hoe dat uitpakt in mijn set? Ik kan niet wachten  8)

Ter aanvulling op de Plinius heb ik ook de Nordost Vishnu & Nordost Brahma powercords te leen. Ik begreep van Peter dat de Plinius veel baat heeft bij een goed powercord EN omdat ik er zelf ook al erg lang nieuwsgierig naar ben hoe die powercords presteren heb ik, hoe kan het ook anders, BB&G gevraagd of ik hun powercords even mag lenen. Uiteraard geen probleem :D. De powercords zal ik zondag al goed gaan uitproberen, om te weten wat ze kunnen in mijn huidige setup. Daarnaast wil ik maandag ook beide powercords uitproberen aan de Plinius.

R

Citaat van: FrenkB op maart 22, 2006, 21:35:42
Ter aanvulling op de Plinius heb ik ook de Nordost Vishnu & Nordost Brahma powercords te leen. Ik begreep van Peter dat de Plinius veel baat heeft bij een goed powercord EN omdat ik er zelf ook al erg lang nieuwsgierig naar ben hoe die powercords presteren heb ik, hoe kan het ook anders, BB&G gevraagd of ik hun powercords even mag lenen. Uiteraard geen probleem :D. De powercords zal ik zondag al goed gaan uitproberen, om te weten wat ze kunnen in mijn huidige setup. Daarnaast wil ik maandag ook beide powercords uitproberen aan de Plinius.

Goed bezig, heb je al voorzorgsmaatregelen getroffen voor als je die kabels niet meer wilt laten gaan. Dat gevoel had toen echt. Gelukkig ook niet de brahma getest, de vishnu was al zo mooi.

Peerless Monster

Wow een Plinius op bezoek...
Hoog geeerd ;).

Ben wel benieuwd wat de bevindingen zijn...
Ook ruimte voor een Classé? ;)

Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

graafke

Ter aanvulling op de Plinius heb ik ook de Nordost Vishnu & Nordost Brahma powercords te leen.

Ik bekeek net ff de prijslijst....die Brahma...ben erg benieuwd naar je review!

Jean Sibelius

Hoi Frank,

Ik verwacht over een maand of twee een vergelijkbare sessie qua powercords te kunnen houden (eveneens sponsored by BB&G), dus ik ben ERG benieuwd naar jouw ervaringen! Alvast heel véél luisterplezier toegewenst het komend weekend :D...

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

FrankB

Citaat van: graafke op maart 22, 2006, 22:20:36
Ik bekeek net ff de prijslijst....die Brahma...ben erg benieuwd naar je review!

Si, mucho dinero. Maar goed, zet het in perspectief naast de prijs van bv de Plinius en dan is het wel te overzien in combinatie. Mits de stap natuurlijk behoorlijk is ten opzichte van de Vishnu ;)

Citaat van: HSN op maart 23, 2006, 07:21:29
Hoi Frank,

Ik verwacht over een maand of twee een vergelijkbare sessie qua powercords te kunnen houden (eveneens sponsored by BB&G), dus ik ben ERG benieuwd naar jouw ervaringen! Alvast heel véél luisterplezier toegewenst het komend weekend :D...

Groetjes, Jan

Dank! Ik ga er zeker van genieten  8)

FrankB

Citaat van: Ruben op maart 22, 2006, 22:10:10
Goed bezig, heb je al voorzorgsmaatregelen getroffen voor als je die kabels niet meer wilt laten gaan. Dat gevoel had toen echt. Gelukkig ook niet de brahma getest, de vishnu was al zo mooi.

Hehehe run Forest ;D