Myself's HT & Stereo set - Updates

Gestart door myself, juli 22, 2005, 12:25:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

myself

Citaat van: riwi op december 11, 2005, 15:58:44
Tijdje je thread uit het oog verloren  :-X

Potverdrie.. ;) heb jij die SCM1 's voor mijn neus weg gekaapt  ;D

Ik was ook al stiekem aan het kijken naar deze speakers (als surround back dan) maar dan in Cherry. Bevallen ze goed? En hoe is de klank vergeleken met de n803 en htm1 front sectie?
moet ik ze trouwens meenemen, mijn SCM-1's?? ik heb ze nog steeds niet aan de muur hangen  :-X
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

riwi

Citaat van: myself op januari  8, 2006, 23:43:52
moet ik ze trouwens meenemen, mijn SCM-1's?? ik heb ze nog steeds niet aan de muur hangen  :-X

Ik ben voorlopig weer even van het 7 kanaals pad afgestapt. Ik heb er eigenlijk ook geen plek voor dus ik hou het wel bij 5 kanaals. ik zou er anders ook nog een 2 kanaals versterker bij moeten hebben. Die heeft Chord wel, maar ik heb er geen budget voor  ;D

myself

Citaat van: riwi op januari  9, 2006, 00:23:38
Ik ben voorlopig weer even van het 7 kanaals pad afgestapt. Ik heb er eigenlijk ook geen plek voor dus ik hou het wel bij 5 kanaals. ik zou er anders ook nog een 2 kanaals versterker bij moeten hebben. Die heeft Chord wel, maar ik heb er geen budget voor  ;D
deze is al duur genoeg  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

#403
wordt trouwens wel een gevaarlijk bezoekje bij riwi, want die heeft ook die hele mooie lexicon staan dus ook op HT gebied gebied is dit zo'n beetje top-of-the-bill. Ik moet me niet laten verleiden ook in die richting nog verder te groeien. Maar voor het geval dat.... ik neem een paar DVD'tjes mee  >:D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

nav het bezoek bij Eric overweeg ik nu om mijn boxen toch weer wat verder uit elkaar te zetten. Die staging is gewoon wat mooier en het inleveren van wat intimiteit in het geluid wordt erg gecompenseerd door een wat bredere stage en het meer verdwijnen van de boxen. Iets waar ik ook bij Riwi op zal letten.

Erg mooi hoor dat je via dit forum zoveel referentie materiaal kunt opdoen  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

riwi

Ik heb mijn N803's vrij dicht op elkaar staan. Net genoeg ruimte tussen de speakers om mijn 2.00 meter doek tussen te laten zakken. Ik ben wel veel bezig geweest met de mate van toe-in. Momenteel heb ik ze dus vrij ver ingedraaid (zodanig dat ze nog voor de luisterspot kruisen) juist omdat ik daarmee de stage het breedst vond. Bjorn suggereerde dat je door een grote indraaiing wel een grote 3D beleving hebt maar dat de diepte van de stage kleiner is. Ook heb ik gemerkt dat met de Chord er minder toe-in nodig is om tot het in mijn oren mooie 3D effect te komen.

Ik ben dus nog lang niet uit geexperimenteerd daarmee. Kunnen we morgenavond ook mee spelen  :)

myself

we gaan het nog druk krijgen  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

#407
In het rijtje van Meet & greets, mag deze zeker niet ontbreken (bezoek bij Riwi):
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=39391.0

dit is zeker input voor mijn overdenkingen wat ik met mijn eigen set aan moet
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

kohns

#408
Citaat van: riwi op januari 11, 2006, 12:26:41
Ik heb mijn N803's vrij dicht op elkaar staan. Net genoeg ruimte tussen de speakers om mijn 2.00 meter doek tussen te laten zakken. Ik ben wel veel bezig geweest met de mate van toe-in. Momenteel heb ik ze dus vrij ver ingedraaid (zodanig dat ze nog voor de luisterspot kruisen) juist omdat ik daarmee de stage het breedst vond. Bjorn suggereerde dat je door een grote indraaiing wel een grote 3D beleving hebt maar dat de diepte van de stage kleiner is. Ook heb ik gemerkt dat met de Chord er minder toe-in nodig is om tot het in mijn oren mooie 3D effect te komen.

Ik ben dus nog lang niet uit geexperimenteerd daarmee. Kunnen we morgenavond ook mee spelen  :)

Hmmm... interessante theorie.  Momenteel heb mijn 804N zo ingedraaid dat ze naar mij richten.  Ga eens kijken wat er gebeurd als ik ze nog meer indraai.

Veel plezier met jullie luistersessies... ;)
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

myself

Citaat van: kohns op januari 13, 2006, 10:12:18
Hmmm... interessante theorie.  Momenteel heb mijn 804N zo ingedraaid dat ze naar mij richten.  Ga eens kijken wat er gebeurd als ik ze nog meer indraai.

Veel plezier met jullie luistersessies... ;)
wat goed lijkt te bevallen is als je de boxen 1/2 meter voor je luisterpositie laat kruisen. Maar idd proberen want voor stereo vind ik het mooier als ze wat minder ingedraaid staan en bij films mogen ze wat meer ingedraaid staan.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

kohns

Citaat van: myself op januari 13, 2006, 14:03:59
wat goed lijkt te bevallen is als je de boxen 1/2 meter voor je luisterpositie laat kruisen. Maar idd proberen want voor stereo vind ik het mooier als ze wat minder ingedraaid staan en bij films mogen ze wat meer ingedraaid staan.

Een 1/2 meter... dan staan ze bijna naar elkaar gericht  ;D :o ::)
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

myself

Citaat van: kohns op januari 13, 2006, 14:17:39
Een 1/2 meter... dan staan ze bijna naar elkaar gericht  ;D :o ::)
;D
wat ik zo op je foto zag, was dat ze behoorlijk goed staan zo. Misschien op het eind van de salontafel richten.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Citaat van: myself op januari 13, 2006, 00:51:21
In het rijtje van Meet & greets, mag deze zeker niet ontbreken (bezoek bij Riwi):
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=39391.0

dit is zeker input voor mijn overdenkingen wat ik met mijn eigen set aan moet
mijn boekbespreking verslagje van het bezoek bij riwi staat erop ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Na de 2 lekkere luisteravondjes bij Eric_audio en Riwi, waarbij de 803's door chord werden aangedreven en vooral ook de akoestiek anders was, begin ik nu langzaam weer naar mijn eigen set te kijken.

Welke invloed hebben deze 2 luistersessies gehad......welke, waarom, hoezo, waarheen etc etc......

De lexicon bij Riwi was geweldig in de logic-7 instelling en ik ging daar zelfs weer twijfelen of ik niet ook mijn HT moest gaan upgraden. Maar als ik dat doe dan moet het een lex worden, maar moet ook mijn center speaker dezelfde amp krijgen als FL/FR...... Aangezien ik HT erg leuk vind, maar ook dat het huidige niveau meer dan genoeg is, ga ik daar NIET verder in upgraden. Om mijn huidige HT set nog mooier te krijgen moet ik zoveel investeren dat het niet meer in verhouding staat tot wat ik er mee doe. Nogmaals, het HT geluid in logic-7 is ERG mooi, maar voor mij net een brug te ver. Ik zou dan veel vaker naar muziek DVD's moeten gaan luisteren en dat doe ik gewoon niet voldoende.

Ook voor films hoeft het voor mij niet nog beter, dus upgraden in de HT richting is bij deze afgesloten. Ook dat is een uitkomst van de luistersessie's  :D Het heeft ong. een week geduurd voordat ik uit die extaste terug op aarde kwam.

Op stereo gebied is me nog duidelijker dat ik snelheid zoek en controle over de speakers. Ruimtelijke informatie vind ik ook belangrijk en loskomen van de boxen ook. Duidelijke zoektocht en Chord is een van de weinige keuzes die in die richting voeren.
Ik zou dit weekend nog iets te luisteren in huis hebben gekregen, maar dit is helaas op het laatste moment niet doorgegaan  :'(

Daarna ben ik wel uitgeluisterd en kunnen er spijkers met koppen worden geslagen.... wordt vervolgd dus  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Wat is nu eigenlijk het nut van deze post ??? Wat een teaser :P

myself

nou, duidelijk. Het doel van beide bezoeken was te kijken wat er uit de 803's te halen was, aangestuurd door Chord aangezien dat een ideale mix schijnt te zijn. (is het ook) en daarnaast eens te kijken wat akoestiek doet met het geluid en dus of ik 90 graden moet gaan draaien of niet.

Bij Riwi werd ik weer even op het HT been gebracht, maar dat heb ik zoals gezegd dus niet verder door gezet. Mijn HT opstelling is zo perfect genoeg voor me.

Nog 1 luistersessie en dan gaat er waarschijnlijk weer een upgrade bekend gemaakt worden  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

visitor

Citaat van: myself op januari 22, 2006, 20:20:00
nou, duidelijk. Het doel van beide bezoeken was te kijken wat er uit de 803's te halen was, aangestuurd door Chord aangezien dat een ideale mix schijnt te zijn. (is het ook) en daarnaast eens te kijken wat akoestiek doet met het geluid en dus of ik 90 graden moet gaan draaien of niet.

Bij Riwi werd ik weer even op het HT been gebracht, maar dat heb ik zoals gezegd dus niet verder door gezet. Mijn HT opstelling is zo perfect genoeg voor me.

Nog 1 luistersessie en dan gaat er waarschijnlijk weer een upgrade bekend gemaakt worden  ;D

Hi Marcel,

En, wat zijn de resterende kandidaten (of afvallers) ?  ;)

Vriendelijke groeten,
Erwin

myself

Citaat van: Erwin op januari 23, 2006, 15:10:03
Hi Marcel,

En, wat zijn de resterende kandidaten (of afvallers) ?  ;)

Vriendelijke groeten,
Erwin
nou, de lexicon heeft een behoorlijke indruk op me gemaakt. In stereo klinkt die gewoon ook heel erg goed. Maar zoals gezegd, ga ik op HT niet verder upgraden, dus de lex valt af.

de paden die ik nog wil bewandelen zijn
- chord geintegreerd
- chord eindtrap (met dan de vraag wat de pre wordt)
- evt classe oid als eind, maar ik denk dat die een te wat 'rond' geluid heeft
- musical fidelity A5cr eindtrap met arcam C31/C30 pre

en die laatste combi ga ik binnenkort beluisteren. Dan wil ik eigenlijk ook wat mensen uitnodigen om wat eindtrappen mee te nemen zodat ik met gelijk blijvende pre, kan horen wat de eindtrap doet.

Ik heb al een vrijwilliger voor de Chord eindtrap gevonden  ;D 8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

riwi

#418
Citaat van: myself op januari 24, 2006, 00:07:35
Ik heb al een vrijwilliger voor de Chord eindtrap gevonden  ;D 8)

O ja?? Wie dan ??  ;)   ;D

De Chris Jones is al binnen. Echt lekker, zeker die nummer 5. De Krushevo CD en de Peter Gabriel DVD zit in de post  8)

myself

#419
Citaat van: riwi op januari 24, 2006, 00:32:33
O ja?? Wie dan ??  ;)   ;D
;D
Citaat

De Chris Jones is al binnen. Echt lekker, zeker die nummer 5. De Krushevo CD en de Peter Gabriel DVD zit in de post  8)
je laat er geen gras over groeien  8)
nr.5 is idd ook erg  8) en die andere 2 heb je ook snel bij elkaar gezocht  ;) krushevo is echt te gek maar peter eigenlijk ook wel  ;D
heb nu trouwens ook eindelijk evanescence, fallen in de post zitten en jouw andere 2 cd's kan ik niet zo makkelijk aan komen  :-\
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

met wat geluk zal ik as weekend eindelijk de MF A5cr eindtrap in huis hebben met de Arcam C31 pre.
Ben erg benieuwd hoe dit gaat klinken. Dit ruikt naar een shootout  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

En al nieuw speelgoed?

myself

Citaat van: Ruben op februari  4, 2006, 13:46:21
En al nieuw speelgoed?
je bent me net voor  ;)
kon net online om nieuwe foto's te posten  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

TheSpeedSkater

Waar wacht je dan nog op...  ;D Online die foto´s !  ;)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

myself

even plagen dan,

wat zou hier nou inzitten  ??? :P
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip