Review nieuwe Arcam AVP700 (vergelijk met AVR300)

Gestart door myself, juli 19, 2005, 22:25:37

Vorige topic - Volgende topic

wil

Citaat van: myself op juli 22, 2005, 01:08:36
ga ik morgen voor zorgen. en over de interlinks: ze hadden geen lekker ingespeelde interlinks meer liggen en VDH wou ik niet. Heb nu maar oehlbach meegekregen. Schijnt lekker neutraal te zijn.
Hm... ik inderdaad zorgen voor een neutrale kabel die net onder de prijs ligt als de gemiddelde gebruiker zou kopen. Upgraden is ieders eigen ding, maar een Siltech of Crytal Cable of Nordost van hetzelfde bedrag als de prepro er aan hangen geeft geen realistisch resultaat. Overigens, waarom Oehlbach wel en VdH niet?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

bmateijsen

Citaat van: wimpie007 op juli 22, 2005, 10:33:30
Enig idee wat voor prijskaartje er aan dit moois hangt? 8)

zo'n beetje 2400 euro voor de AVP700....

Groet Bjorn

riwi

Dat zal de adviesprijs zijn want een van de sponsoren biedt hem aan voor €2100.

bmateijsen

Citaat van: riwi op juli 22, 2005, 10:52:15
Dat zal de adviesprijs zijn want een van de sponsoren biedt hem aan voor €2100.

Dat is ongeveer de adviesprijs... weet hem niet uit mijn hoofd. Maar welke sponsor is dit die hem aanbiedt voor 2100 Euro??

riwi

Citaat van: bmateijsen op juli 22, 2005, 10:54:59
Dat is ongeveer de adviesprijs... weet hem niet uit mijn hoofd. Maar welke sponsor is dit die hem aanbiedt voor 2100 Euro??

Grobi, dus wel duitsland net over de grens biedt hem aan voor 2099.

Richard

garmtz

Citaat van: riwi op juli 22, 2005, 11:29:54
Grobi, dus wel duitsland net over de grens biedt hem aan voor 2099.

Scherp! Doen ze ook demo's aan huis en geven ze Ned. garantie? ;)  Ze hebben wel de Qualia 'on demo'...  :o

myself

ik dacht dat de P1000 2400 euro zou gaan kosten en de AVP700 ong. 2100 euro.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Citaat van: wil op juli 22, 2005, 10:35:46
Hm... ik inderdaad zorgen voor een neutrale kabel die net onder de prijs ligt als de gemiddelde gebruiker zou kopen.
welke interlink dan?
Citeer
Overigens, waarom Oehlbach wel en VdH niet?
oehlback eigenlijk op aanraden van de dealer. Ze hadden ook nog oningespeelde siltechs staan maar die ook nog inspelen leek me niet zo'n goed plan. En geen VDH omdat ik daar op mijn set slechte ervaringen mee heb. Ze voegen eigen karakter toe aan het geluid en maken het geluidsbeeld ook nog eens een keer smaller. Vandaar

Marcel
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

garmtz

Als het met 'normale' kabels geen duidelijke verbetering geeft t.o.v. je huidige situatie, dan heeft experimenteren met duurdere interlinks denk ik niet eens zoveel zin...

wil

Citaat van: myself op juli 22, 2005, 11:37:00
welke interlink dan?
Je geeft zelf het antwoord al:
Citaat van: myself op juli 22, 2005, 11:37:00
oehlback eigenlijk op aanraden van de dealer. Ze hadden ook nog oningespeelde siltechs staan maar die ook nog inspelen leek me niet zo'n goed plan. En geen VDH omdat ik daar op mijn set slechte ervaringen mee heb. Ze voegen eigen karakter toe aan het geluid en maken het geluidsbeeld ook nog eens een keer smaller. Vandaar

Marcel
aha

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

bmateijsen

Citaat van: myself op juli 22, 2005, 11:34:21
ik dacht dat de P1000 2400 euro zou gaan kosten en de AVP700 ong. 2100 euro.

Ik heb de effectieve prijslijst even hier nu niet liggen... Maar dat zou goed kunnen..
Ik zou het vreemd vinden als Grobi met zo'n nieuw model gaat stunten met Arcam ;) (==> prijzen zijn eigenlijk altijd gelijk in de meeste landen)

riwi

Citaat van: Garmt op juli 22, 2005, 11:33:56
Scherp! Doen ze ook demo's aan huis en geven ze Ned. garantie? ;)  Ze hebben wel de Qualia 'on demo'...  :o

Grobi is geen stunter en hanteert normale prijzen (normaal gesproken). Nette prijzen met uitstekende service (niet aan huis). Je kan daar naartoe voor demo's. Hij heeft altijd een heel assortiment aan projectoren staan ter demo (1 ruimte projectie en 1 ruimte voor audio). Hij is net als Frank hier, zeer actief op het beisammen.de forum (chappie). Hij doet niet aan ISF trouwens, maar weet veel van digitale projectoren. Hij organiseert ook het beamertreffen regelmatig (volgende in Oktober 2005 geloof ik), waar hij een twintigtal projectoren demonstreert / laat demonstreren door de respectievelijke importeurs ervan.

myself

Citaat van: wil op juli 22, 2005, 11:44:20
Je geeft zelf het antwoord al
ah. Ik miste 1 woordje in je zin en ik las er "kan" voor in de plaats maar begrijp nu dat het "zou" moet zijn  ;D

bmateijsen

Citaat van: riwi op juli 22, 2005, 11:53:36
Grobi is geen stunter en hanteert normale prijzen (normaal gesproken). Nette prijzen met uitstekende service (niet aan huis). Je kan daar naartoe voor demo's. Hij heeft altijd een heel assortiment aan projectoren staan ter demo (1 ruimte projectie en 1 ruimte voor audio). Hij is net als Frank hier, zeer actief op het beisammen.de forum (chappie). Hij doet niet aan ISF trouwens, maar weet veel van digitale projectoren. Hij organiseert ook het beamertreffen regelmatig (volgende in Oktober 2005 geloof ik), waar hij een twintigtal projectoren demonstreert / laat demonstreren door de respectievelijke importeurs ervan.

Dat bevestigd het beeld wat ik had van Grobi. Beamertreffen schijnt ieder jaar weer beter te worden!

Groet Bjorn

myself

wil

Citaat van: myself op juli 22, 2005, 11:55:28
ah. Ik miste 1 woordje in je zin en ik las er "kan" voor in de plaats maar begrijp nu dat het "zou" moet zijn  ;D
klopt, was het woordje "zou" vergeten ;)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

R

myself

Citaat van: Ruben op juli 22, 2005, 12:59:21
Maaruh, heb je al geluisterd?
nee, nog niet. Moet vandaag gewoon werken. Zit ook bijna constant in teleconferences maar kan dan gelukkig wel met een half oog het forum in de gaten houden  ;)

FrankB

Citaat van: myself op juli 22, 2005, 14:23:22
nee, nog niet. Moet vandaag gewoon werken. Zit ook bijna constant in teleconferences maar kan dan gelukkig wel met een half oog het forum in de gaten houden  ;)

Heerlijk he, teleconferences. Alle meetings moeten zo ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

wil

Citaat van: FrenkB op juli 22, 2005, 14:26:04
Heerlijk he, teleconferences. Alle meetings moeten zo ;)
vreselijk  ::) Doe mij maar minder meetings maar dan wel in het echie...

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

myself

Citaat van: wil op juli 22, 2005, 14:28:22
Doe mij maar minder meetings maar dan wel in het echie...
beetje lastig als de deelnemers over half europa en USA verspreid zitten  ;D

FrankB

Citaat van: wil op juli 22, 2005, 14:28:22
vreselijk  ::) Doe mij maar minder meetings maar dan wel in het echie...

Niks mis mee, beetje internetten terwijl je aan het meeten bent. Niks mis mee ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

myself

zoek de verschillen  :D
wie binnen 1 seconde ziet wat de AVR300 is en wat de AVP700, is een goede.  ;D

Maar hij staat dus in het rack en het luisteren kan beginnen  8)

wel onhandig trouwens. Als ik de afstandsbediening gebruik, reageren beide apparaten op dezelfde manier  ::) Moet dus iedere keer op en neer lopen om de bron te selecteren, harder zachter etc etc  ;D

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Spacebass

Citaat van: myself op juli 22, 2005, 21:05:40
zoek de verschillen  :D
wie binnen 1 seconde ziet wat de AVR300 is en wat de AVP700, is een goede.  ;D
De onderste is de 700?