Beste geluids effecten

Gestart door reza, juli 19, 2005, 20:53:57

Vorige topic - Volgende topic

Hootie

De antwoorden eens op een rijtje gezet en een aantal scenes nog eens bekeken en vooral beluisterd.
Fightclub; de vliegtuigscene is inderdaad erg heftig.

Hootie.
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Hootie

Gisteren gezien en gehoord.

The echogame in "House of flying daggers".

Hootie.
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Tube-freak

Eigenlijk gewoon alle films met helicopters en duikboten en waar 10.000-den orcs in marcheren tegelijkertijd.
Verder zijn cowboy films ook wel leuk op zo een groot scherm...  Vooral als er een berg met paarden voorbij stuiven...  Zoals bijvoorbeeld in "The newton boys".   Ook wel lachen als ze die kluizen opblazen.  Leuke subwoofer test....  Ik weet dat het gaat gebeuren en toch schrik ik me elke keer weer een hartverlamming.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Ettepet

Citaat van: Hootie op februari  3, 2007, 18:14:28
Gisteren gezien en gehoord.

The echogame in "House of flying daggers".

Wat mij zo opviel is dat iedereen deze scene noemt maar hoe weinig "surround" die geluidseffecten zijn.  Vrijwel alles komt van de fronts en center, echt één grote illusie van beeld en geluid.. ;)

vieze freddie

the commander
veel lage sub (kanonschoten) en surround (rondvliegende houtscherven....) effecten
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

boezeroen

echt heftig en spannend:

Thin Red Line in de scene "the bunker".... het geluid is erg gedetailleerd.....

saillant detail: de japanse versie schijnt nog beter te zijn (DTS)..... en dat terwijl in deze film heel veel Japanners de dood vinden.
Denon AVR 3802
Pioneer DV 717 with region modification by audiovision
Tannoy sensys series
REL Strata5
Monsterbass subwoofer cables

Marcel_T.

Thin Red Line is er ook ooit in een R1 full-rate DTS versie geweest (dus zonder 4% PAL speed-up). Dat lijkt me dan toch wel de ultieme versie.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

typhoon

band of brothers
kinostar scherm/ svs PB-12-plus/Philips BDP 9700/ Benq 1070/Arcam avr350/Qed SA xt biwire-hdmi-p-sr-sw, phoenix arx 800, Ixos 608.

reza

Children of men. Die scene dat hij achter die gasten aangaat, maar dat het leger dat huis aan het beschieten is :P Klinkt erg heftig. Ziet er ook erg echt uit.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

dvd-fan

;D In de nieuwe hanibal zit een scene dat een Stuka een tank aanvalt, klinkt echt wreed.
Verder het bombardement in flag of our father door de schepen en de flyby klinken ook ok. Film zelf is wat minder, dat is letters from Iwo jima stukken beter.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Marcel_T.

Citaat van: dvd-fan op maart 18, 2007, 02:10:16
;D In de nieuwe hanibal zit een scene dat een Stuka een tank aanvalt, klinkt echt wreed.
Verder het bombardement in flag of our father door de schepen en de flyby klinken ook ok. Film zelf is wat minder, dat is letters from Iwo jima stukken beter.
Robin

Bedoel je Hannibal Rising?

Ps. Hoe bevalt je Tvix? Ik zit er aan te denken ook een te nemen.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

reza

Citaat van: dvd-fan op maart 18, 2007, 02:10:16

indd ;D

reza

Nog een hele goeie geluisterd ;D

The island. Als ze al zijn ontsnapt en ze zijn op het treinstation aan het wachten, en die trein komt er aan op die electrische rails :o
Whooooow dat geeft een super effect zeg!!!

molle

Citaat van: reza op mei  7, 2007, 21:06:56
Nog een hele goeie geluisterd ;D

The island. Als ze al zijn ontsnapt en ze zijn op het treinstation aan het wachten, en die trein komt er aan op die electrische rails :o
Whooooow dat geeft een super effect zeg!!!

Moet ik eens kijken dat ik die film heb. Weet het verdikke zelf niet meer welke films ik eigenlijk heb :P
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

reza

Als je hem hebt hoor ik hem graag bij je. Pepsel was erg onder de indruk van dat stukje bij mij thuis, we hebben hem nog maar een keer terug gedraaid ;D

molle

Citaat van: reza op mei  7, 2007, 23:42:31
Als je hem hebt hoor ik hem graag bij je. Pepsel was erg onder de indruk van dat stukje bij mij thuis, we hebben hem nog maar een keer terug gedraaid ;D

Zal straks is gaan zoeken ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

LexiconLogan

reza heb je al een lijstje gemaakt? zo ja kun ga je die posten?
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

vieze freddie

heb nog altijd niks beters gehoord dan de beginscene van saving private ryan
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

molle

Citaat van: reza op mei  7, 2007, 23:42:31

Gevonden :D

reza

EN?????

Ik ben erg benieuwd hoe het bij jouw klinkt ;D

reza

Citaat van: Kef-mania op mei  8, 2007, 12:06:53
reza heb je al een lijstje gemaakt? zo ja kun ga je die posten?

Als daar behoefte aan is wil ik wel een lijstje maken met de beste 25 ofzo :D

molle

Citaat van: reza op mei  9, 2007, 11:10:30
EN?????

Ik ben erg benieuwd hoe het bij jouw klinkt ;D

Nog niet getest. Zal voor straks worden ;)

Marcel_T.

Citaat van: reza op mei  9, 2007, 11:11:19
Als daar behoefte aan is wil ik wel een lijstje maken met de beste 25 ofzo :D

Ben wel benieuwd naar je lijstje. Zet je er wel de tijden bij van de scene's? Anders zoekt iedereen zich een ongeluk.

LexiconLogan

Ja ik ben gek op lijstjes!
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

reza

Citaat van: Marcel_T. op mei  9, 2007, 11:30:27
Ben wel benieuwd naar je lijstje. Zet je er wel de tijden bij van de scene's? Anders zoekt iedereen zich een ongeluk.

Hoi,

Ik wil best een lijst maken. Maar tijden bij de scenes? De helft van de films heb ik geeneens :-X Dus dat zal hem niet worden denk ik zo ;D

Ik zal zo even een lijst maken met daarop de meest voorkomende scenes, die staan dus hoog in de lijst, en de scenes/films die niet zo vaak zijn genoemd staan laag in de lijst.

Ik ga er zo aan beginnen ;D