Beste geluids effecten

Started by reza, July 19, 2005, 20:53:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roeland

Forgotten: scene carcrash en scene WHOOPY "Goldberg"  >:D
X-men: Buigen van hek (magneto) en who is there (wolverine)
X-men 2:  het barsten van de dam
Saving private ryan: bij het verdedigen van de brug> omhoog rijden van de tank > trillende stenen
De hulk : een echte subfilm: culsterbommen, gevecht met anabole honden etc etc zit erg vol met special effects

sauron

Ik zie deze vaak de revu passeren...
The house of the flying daggers...

In dezelfde trend..... Hero , de pijlen-scene en de scene als die twee dames zich te lijf gaan (als de bladeren gaan waaien  8) )

De film vind ik minder maar de eerste aanval van de franse fregat is wel even kikken.... master and commander
Is alsof je het versplinterde hout tegen je kop aan krijgt  ;D

Groet sauron
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

Nobody


Ik heb gisteren voor de eerste maal U-571 gezien (deze week gekocht voor €2,50).
Wat een geluidseffecten zeg! De sub krijgt natuurlijk behoorlijk wat werk maar ook de geluiden rondom in de duikboot zijn prachtig weergegeven. De film heeft niet voor niets de oscar gekregen voor beste geluidseffecten! Bovendien is de DTS-track bij deze film 1536 kbs (full-bitrate). Een knaller dus ;)

hakira007

De pot-race in Star Wars was ook wel nie slecht.

riesjdabietsj

Beste mensen,

Ik mis "Heat" in deze topic! Schietscene na bankoverval, midden op straat, anyone?

Chaotisch, en zo af en toe schrikwekkend geluid zit overigens ook in de film: Requiem for a dream!!


Voor de rest:

- The incredibles
- U571
- The haunting

Film om de centerspeaker eens goed te beluisteren: Full metal jacket!
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

reza

Indd HEAT ;)


Trouwens Fight Club, als de film begint, zit ook behoorlijk vol met goeie effecten!!!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

asterduc

#106
Deze week was het kwa geluidseffecten wel bingo.

- Dinsdag HEAT. Toevallig toch, staat ie in promotie of zo? Die overvalscene is wel spectaculair ja. Sound is mooi en zeer dynamisch gemixed. Zeker voor die tijd.

- Woensdag Terminator 3. Subwoofer gelijk wat zachter moeten zetten.

- Gisteren donderdag. War of the Worlds, op verzoek van Robbiedobbie die op bezoek kwam. Sjonge wat een knallen zeg. Dat is toch wel een marteling voor elke speakerunit, zowel laag, mid als hoog. Zelfs mijn 8 banktrillers wisten niet meer waar ze het hadden.

- Deze avond dan maar Fight Club. Ben benieuwd.
Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102



reza

Goeie film trouwens ook ;)

Ik zou hem wel een tandje zachter zetten, als hij in het vliegtuig zit, en Brad Pitt ontmoet. ;D

Want anders schrik je je eigen de Ter... :P
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"


vieze freddie

Quote from: hakira007 on January 18, 2006, 23:22:39
De pot-race in Star Wars was ook wel nie slecht.
goh een pot-race ;D
die heb ik gemist blijkbaar!
en dat voor vieze freddie  O0
(pot in België = lesbisch)
pod = star wars
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

blue-eyes

Quote from: vieze freddie on February 25, 2006, 09:25:19
goh een pot-race ;D
die heb ik gemist blijkbaar!
en dat voor vieze freddie  O0
(pot in België = lesbisch)
pod = star wars

Een POT is in nederland ook een lesbische vrouw. Of iets waarin je de hond vind, waar je in kookt, etc. ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Arno P

Nu ben ik toch echt benieuwd naar die poT-race... ;D

GPO

iemand al "Minority Report" genoemd?? En dan natuurlijk die scene met de luchtdruk pistool  >:D

En natuurlijk LOTR - de hele trilogie :), maar vooral: De Balrog, het ontploffen van Helm's Deep, de geweldige surround effecten bij de Counsil (als ze bij elkaar komen en Gandalf de zwarte taal begint uit te kramen)... etc etc

U571

en nog vele anderen :):):)

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

migailov

U-571 is en blijft natuurlijk een topper (zoals bijna iedereen al heeft gemeld hier) --> The more bass the better  >:D

Verder vind ik Top-Gun ook zeker nog een van de betere maar dan moet je wel de special edition hebben met DTS ES, wat een verbetering ten opzichte van de normale DD versie!  :P ;D

molle

Vond King Kong ook een zalige soundtrack hebben. Vooral op het laatste met de aanvallen van de vliegtuigen 8)
En de scenes in het oerwoud. Brrr, hoorde veel geritsel achter men stoel ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

DeeCruise

Net band of brothers gekeken, de eerste 2 afleveringen...Heerlijke achtergrondgeluiden...Het doffe maar toch herkenbare geluid van een vliegtuigmoter gehoord van binnenuit...Het ritselen van de bladeren in het bos, en uiteraard rondvliegende kogels en granaatinslagen.

Ook godzilla heeft een machtig geluidje in de film zitten...Surround viel me een beetje tegen, meer een bass-film  O0
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

molle

Is de DVD van Kraftwerk(Minimum-Maximum) hier al aan toegevoegd? Luisteren is een must 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

dvd-fan

 ;D Kraftwerk is inderdaad een topper. Heb gisteren ook carl Cox feestje uit Rotterdam gekeken.
Bij het inzetten van een nieuwe plaat komt die eerst over de achter ls en wordt lazgzaam naar voren gebracht.

Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

dvd-fan

http://www.beslist.nl/dvd-video/d0000015772/Carl_Cox_and_Friends.html

Als je  een pay newsserver hebt kun je hem ook downloaden. >:D Hij staat nu op 20 dagen.

Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

DeeCruise

Net the 51st state gezien...Kwa geluid een mooie film. Scene waarin ze de discotheek binnenkomen, dan merk je acuut waarom je dts luisterd ipv stereo. Daarna het gesprek in andere ruimte, met op de achtergrond de bassgalmen, en vervolgens de muziekexplosie terug in de discotheek.

Voor de rest een entertaining film....
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

typhoon

Tijdje geleden gezien, maar toen viel me op dat Blade II qua geluid goed in elkaar zat.
kinostar scherm/ svs PB-12-plus/Philips BDP 9700/ Benq 1070/Arcam avr350/Qed SA xt biwire-hdmi-p-sr-sw, phoenix arx 800, Ixos 608.

Dracoplasm

Quote from: typhoon on April 28, 2006, 20:57:14
Tijdje geleden gezien, maar toen viel me op dat Blade II qua geluid goed in elkaar zat.

Is dan ook één van de eerste met een DTS 6.1 track.

Vond New Police Story ook een machtig mooie soundtrack hebben, en dat voor een pilmpakker van 7,50!
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

Tube-freak

Neem aan dat het hier gaat om puur het geluid en niet hoe goed de film zelf is...

- U571
- Below
- I-Robot
- XXX  (Ik heb de Superbit dvd, weet niet of het veel scheelt me de gewone...).
- Underworld.
- Deep blue Sea (Als het glas van dat lab breekt en zo ongeveer de hele zee in en keer naar binnen stroomt inclusief haaien.).

Meer kan ik zo gauw ff niets bedenken.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Stress!!!!!

Het valt me op dat de Star Trek films nergens worden genoemd.
Buiten het feit dat de soundtrack meestal goed in elkaar gezet is, zijn de effecten ook lang niet mis. Zeker de Picard films zijn qua beleving de moeite waard.

Verder 1492. De reis, waar je het schip hoort kraken, de schurende touwen, het klotsende water. De sountrack is ook zeker de moeite waard.

En ook nog niet genoemd; Polar Express....
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU