Hoe ziet jullie HTPC eruit..

Gestart door FlÜber, juli 10, 2005, 01:30:21

Vorige topic - Volgende topic

FlÜber

Hallo..

Hier misschien een leuke topic om te laten zien hoe jullie HTPC er uit ziet en die dan aan een ander te kunnen showen..
Die van mij is best wel basic omdat ik nog een HT set op ongeveer 5 meter van me com heb staan en daarom de computer niet als HT gebruik, en meer als game machine..

Maar misschien is die van een ander wel super deluxe en wilt um met ons delen..? ;D

Hier die van mij..

De specs staan in me Handtekening (Signature)

Groet Huub

reza

Ziet er goed uit...................de mijne is niet het sjowen waard. :P
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

FlÜber

Citaat van: reza op juli 10, 2005, 10:32:05
Ziet er goed uit...................de mijne is niet het sjowen waard. :P

Waarom niet??

Alles is welkom hoor.. :P

reza

Guido

Ik heb ook gewoon een gewone kast. Verder niets speciaals, gewoon een 2e computertje

specs:
AMD 2800+ mobile 45 watt
Nexus 17db fan  8)
Abit A7N geloof ik --> dus nforce soundstorm
+ hercules fortiussimo 3 7.1
1024 mb intern
2x40gb raid
ati 9200 tvin/out
pinnacle tvkaartje

Links in de hoek staat hij, had zo geen andere foto

FlÜber

Huh wat voor beamer is dat...? 3 Lampen?? Cool!!! En waar dienen 3 lampen dan voor. Ik ken ze alleen maar in 1 lamp, of loop ik nu achter..?

Groet

Huub

DubbelJoe

Leuk topic  :D

Ik heb op dit moment alleen nog maar een kast en wat losse onderdelen...
Silverstone LC09 kast
VIA SP1300 moederbord
200 GB WD HD
21" Dell TFT
alle kabels als in de muur gefreesd  >:D

volgende stappen zijn:
opbouwen HTPC
plaatsing
beamer

en genieten maar....

Ben van plan een en ander hier bij te houden op een topic, omdat ik vind dat er veel te weinig aandacht
is voor Mini-ITX  :)

Later misschien wat plaatjes.

gr.

DubbelJoe
STEREO: Audio innovations system Alto    2x Xanadu DS12   
HTPC:    ASUS at5iont-i deluxe    4GB RAM    500 GB Samsungl SSD   2 TB synology NAS

projection: BenQ 8700 via DVI and Samsung LCD TV

jowi

Citaat van: Über Huub op juli 10, 2005, 12:35:24
Huh wat voor beamer is dat...? 3 Lampen?? Cool!!! En waar dienen 3 lampen dan voor. Ik ken ze alleen maar in 1 lamp, of loop ik nu achter..?
Meen je dit nou? ???

Guido

Citaat van: Über Huub op juli 10, 2005, 12:35:24

Groet

Huub

Als ik jou was zou ik toch echt even verder kijken op deze site.... :o

The Foundation

ideaal voor htpcis een lcd schermpie en ir-ontvanger

lcd is poepsimpel via deze site :
http://www.htvision.com/howto_lcd.asp

FlÜber

Citaat van: DubbelJoe op juli 10, 2005, 12:45:51
Leuk topic  :D

Ik heb op dit moment alleen nog maar een kast en wat losse onderdelen...
Silverstone LC09 kast
VIA SP1300 moederbord
200 GB WD HD
21" Dell TFT
alle kabels als in de muur gefreesd  >:D

volgende stappen zijn:
opbouwen HTPC
plaatsing
beamer

en genieten maar....

Ben van plan een en ander hier bij te houden op een topic, omdat ik vind dat er veel te weinig aandacht
is voor Mini-ITX  :)

Later misschien wat plaatjes.

gr.

DubbelJoe

Is helemaal oke hoor, hou het maar bij :D

Groetjes Huub

FlÜber

Citaat van: jowi op juli 10, 2005, 12:52:00
Meen je dit nou? ???
Ja dit meen ik echt, of is dit echt heel dom van mij...?? :o
Heb totaal geen verstand van beamers.. Wel van computers, HT's e.d..

jowi

Citaat van: Über Huub op juli 10, 2005, 15:26:48
Tja wat moet ik hier nu op antwoorden ;D
Wel verstand van HT's maar nog nooit een CRT projector gezien ;D ;D

Ik zou zeggen, er is nog een hoop voor je te leren hier op het forum! Er zal een wereld voor je opengaan...

Ik ben nu ook plotseling wel heel benieuwd wat eigenlijk jou definitie van een HTPC is  >:D

The Foundation

Citaat van: Über Huub op juli 10, 2005, 15:26:48

O0 ^-^ >:D :'( :-* :-\ :-X :-[ :P ::) ??? :( >:( O0 ^-^ :'( :-* :-[ :-[

FlÜber

Citaat van: jowi op juli 10, 2005, 16:04:54
Tja wat moet ik hier nu op antwoorden ;D
Wel verstand van HT's maar nog nooit een CRT projector gezien ;D ;D

Ik zou zeggen, er is nog een hoop voor je te leren hier op het forum! Er zal een wereld voor je opengaan...

Ik ben nu ook plotseling wel heel benieuwd wat eigenlijk jou definitie van een HTPC is  >:D
Ben ik eens een keer eerlijk in me leven is het weer niet goed :P
Ja er valt nog veel te leren voor mij, maar ben ook niet te beroerd om te leren..
Mijn definitie? Uh, ja.. dat zei ik in het begin al.. mijn HTPC is heel erg basic, dus jullie mogen het zeggen.. Kan door jullie reply's veel leren heh... ;)
Nee ff serieus, een HTPC heeft voor niet zoveel waarde, doe daar niet veel aan, gebruik um alleen om te gamen.. Maar misschien door jullie verhalen, ga ik daar misschien wel heel erg anders over denken.. :D

Ik zit er wel over te denken om een mooie beamer te kopen en die aan me dvd speler te koppelen, maar wat is een goeie, en een beetje betaalbare.. 1 ding weet ik wel.. Ansilumen zijn heel belangrijk!! Dus ben al een stap verder in de beamerworld ;D

FlÜber

Gaan we het nu weer over het onderwerp hebben dames.. ;)  (hoe ziet jullie htpc eruit)

Maar een grapje kan altijd heh, zo houden we het leuk!!

ciao

jowi

Citaat van: Über Huub op juli 10, 2005, 16:34:46
Ben ik eens een keer eerlijk in me leven is het weer niet goed :P
Oh da's wel goed hoor, is niks mis mee.

Ja er valt nog veel te leren voor mij, maar ben ook niet te beroerd om te leren..
Mijn definitie? Uh, ja.. dat zei ik in het begin al.. mijn HTPC is heel erg basic, dus jullie mogen het zeggen.. Kan door jullie reply's veel leren heh... ;)
Nee ff serieus, een HTPC heeft voor niet zoveel waarde, doe daar niet veel aan, gebruik um alleen om te gamen.. Maar misschien door jullie verhalen, ga ik daar misschien wel heel erg anders over denken.. :D
Je hebt dus eigenlijk gewoon een PC, geen HTPC. HTPC staat voor Home Theater PC, dat is voor de meeste mensen een dedicated PC die zodanig is ingericht dat deze optimaal beeld en geluid van DVD's of HDTV materiaal naar een projector of plasma tv of soms je PC beeldscherm stuurt. Het mooie van een HTPC is dat deze meteen goed het DVD beeld kan scalen (opschalen) naar hogere resoluties, soms gedaan door speciale hardware, en dat je de PC dus kunt gebruiken als afspeler voor High Definition materiaal (720p/1080i). Ook is een HTPC vaak voorzien van een TV of satelliet tuner, met harddisk video recorder mogelijkheden.

Ik zit er wel over te denken om een mooie beamer te kopen en die aan me dvd speler te koppelen, maar wat is een goeie, en een beetje betaalbare.. 1 ding weet ik wel.. Ansilumen zijn heel belangrijk!! Dus ben al een stap verder in de beamerworld ;D
Er zijn heel veel factoren belangrijk bij een projector, ansilumen zijn absoluut niet heilig. Ja misschien als je bij daglicht wilt projecteren, maar heb jij wel eens in een bioscoop een film gezien met het licht aan? ;D

Maar zullen we dit topic dan maar hernoemen in "hoe ziet jou huis- tuin en keuken PC eruit?" ;D

Erik

1 ding weet ik wel.. Ansilumen zijn heel belangrijk!!  ;D
En zelfs het enige wat je weet is fout ;D
U gaat terug naar start en begint opnieuw ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

reza

Citaat van: Erik op juli 10, 2005, 17:07:32
En zelfs het enige wat je weet is fout ;D
Wat een serieuze mensen hier joh!!!!!!!!!!!!!!!! :P

FlÜber

Citaat van: reza op juli 10, 2005, 18:54:59
Wat een serieuze mensen hier joh!!!!!!!!!!!!!!!! :P
Ja heh... ;D

Guido

Ik heb trouwens nog een hint voor de mensen met een htpc: ik heb de fans uit mijn voeding allemaal op 7 volt laten lopen (dan moet je de draden van zo'n molex connector aftappen en dan de gele+ de rode draad pakken, even kijken of de fan de goede kant op draait (anders draden omwisselen) en gaan met die banaan. 7 volt is ruim voldoende, zelfs als het zo warm is als nu. En je hoort het verschil echt goed. Of ja, je hoort helemaal niets meer...  ;D

FlÜber

Citaat van: Phuido op juli 11, 2005, 12:07:12
Ik heb trouwens nog een hint voor de mensen met een htpc: ik heb de fans uit mijn voeding allemaal op 7 volt laten lopen (dan moet je de draden van zo'n molex connector aftappen en dan de gele+ de rode draad pakken, even kijken of de fan de goede kant op draait (anders draden omwisselen) en gaan met die banaan. 7 volt is ruim voldoende, zelfs als het zo warm is als nu. En je hoort het verschil echt goed. Of ja, je hoort helemaal niets meer...  ;D
Bij mij lopen ze al allemaal op 7 volt en er zitten fancontrollers op ;)..
Maar een hint is altijd welkom.. Thnx

Wimpie007

Mijn htpc'tje is ook weer ongeveer klaar :)

Abit NF7-S V2.0 moederbord, met zalman NB-47J als chipset koeler
AMD Athlon 2400+@ 2.2Ghz (200*11)
2*512mb Corsair Value Ram PC3200
Sapphire ATI Radeon 9500 64mb ram
Plextor PX-130 dvd-speler
Maxtor 10Gb HD -> moet nog worden vervangen door een stiller exemplaar
Tagan 430W voeding

Geheel in een oude bigtower case, speciaal geverfd in grijstinten/alu look.
Extra geluidsisolatie van 3cm

TV-tunerkaart zit in m'n eigen pc, die dan direct kan streamen naar de  harde schijven van de server in de kelder.  HTPC kan dan de gehercodeerde videobestanden afspelen vanaf de server (zodat de eigen harde schijf zo weinig mogelijk wordt gebruikt)
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

The Foundation

Citaat van: Erik op juli 10, 2005, 17:07:32

u verdient geen geld