Hoe ziet jullie HTPC eruit..

Gestart door FlÜber, juli 10, 2005, 01:30:21

Vorige topic - Volgende topic

astrobart

hmm dan gaat ik ook maar eens on der de wol O0

reza

Citaat van: astrobart op juli 12, 2005, 00:26:20
hmm dan gaat ik ook maar eens on der de wol O0

ok weltruste dan maar
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

astrobart

ok thx :D

(nu ga ik echt kappe, sjeesus ik blijf maar achter die pc zitten)

reza

;D ;D ;D ;D ;D hahahahhahahahahhaihhihihiihhihihi

jowi

Nou vooruit dan maar, de eerste échte HTPC in dit topic ;D ....

Hardware : P4 2.6Ghz, 512Mb, 2x 200Gb, ATI x800, Hauppauge 150mce TV tuner, M-Audio Revolution 7.1,
Kabels : Apogee Wide Eye interlink, Belden 1522A VGA kabel.
Software : Windows XP Media Center Edition.

Projector : Barco Graphics 808, in de resolutie 1920x1080i.

Ik gebruik de HTPC vrijwel alleen voor het afspelen van HD materiaal.

maxtrash

reza

Guido

Citaat van: jowi op juli 12, 2005, 09:22:39

Hardware : P4 2.6Ghz, 512Mb, 2x 200Gb, ATI x800, Hauppauge 150mce TV tuner, M-Audio Revolution 7.1,

kef reference model 1 en center model 100
Wat heb je als rears?

ik heb hier Q90 als fronts, 80c als center en Q80 als rears, dat klinkt ook wel leuk  ;D

jowi

Citaat van: Phuido op juli 12, 2005, 12:07:02
kef reference model 1 en center model 100
Wat heb je als rears?

ik heb hier Q90 als fronts, 80c als center en Q80 als rears, dat klinkt ook wel leuk  ;D
De fronts zijn KEF Reference Model 2 ;D De center is vervangen door een KEF Reference model 200c, en de rears zijn KEF Reference Model 1 ;D ;D. De versterker is inmiddels een Denon 3805 in het zilver.

FlÜber

Citaat van: jowi op juli 12, 2005, 09:22:39

Heel mooi, is het pronken zeker waard :D Ben nu een beetje jaloers hoor.. Ik moet m'n WMCE projecteren op me Philips 107x crtje 17"  :P
Kga zeker sparen voor een beamer of voor een  hd-plasma/ lcd + tvkaart.. De rest heb ik al.. Daar gaat me auto, vakantie en vrije dagen :-\ :D

reza

FlÜber

Een vraag:

Ik heb in m'n computer een Audigy 2 EX Platimun geluidskaart zitten, en wil deze aan me 7.1 receiver sluiten. Ik heb dat al een paar keer geprobeert, maar het lukt me alleen om er stereo geluid uit te krijgen via de optische kabel en geen DD 5.1.. Hierbij een tekeningetje die ik gemaakt heb hoe het hij eruit ziet en de nodige aansluitmogelijkheden.. De vraag is dus: Heeft iemand er genoeg ervaring mee en is het hem/zij gelukt om er wel DD 5.1 geluid uit te krijgen en hoe je hem hebt aan gesloten en geconfigureerd in Windows Xp Media Center..

Gelijk nog iets..Die SPDIF aansluiting, moet je die dan met een Digitale coax aan je Receiver sluiten.. neem aan dat er geen gewone tulp aan moet..

reza

Je gaat er nou echt van alles op aan sluiten he~~~~~~~~

FlÜber

Citaat van: reza op juli 12, 2005, 14:12:00
Je gaat er nou echt van alles op aan sluiten he~~~~~~~~
Ja heel me computer, ik heb het niet voor niets..

reza

Citaat van: Über Huub op juli 12, 2005, 14:15:54
Ja, ik heb het niet voor niets..
das tog voor op je computer ga je dat nou ook aan sluiten op je versterker.
je krijgt er tog niet het zelfde geluid uit als bij mij hooooooooooooor. hahahaha

Leonard Shelby

Ik heb geen ervaring met die kaart maar het zal een instellingen verhaal zijn.
Ergens in je configuratie zal je moeten aangeven dat hij 5.1 moet uitsturen.
Je kan hem trouwens het beste met een coax (die tulp dus) aansluiten.

jowi

Citaat van: Leonard Shelby op juli 12, 2005, 14:26:37
Je kan hem trouwens het beste met een coax (die tulp dus) aansluiten.
Even voor de volledigheid, let er wel op dat het een coax is en niet zomaar snoertje met toevallig een tulpstekker! Je hebt dus een digitale coax kabel met tulp nodig van 75ohm.

FlÜber

Citaat van: jowi op juli 12, 2005, 14:28:31
Even voor de volledigheid, let er wel op dat het een coax is en niet zomaar snoertje met toevallig een tulpstekker! Je hebt dus een digitale coax kabel met tulp nodig van 75ohm.
Zo 1?

V.L.S. High Quality Cable Oxygen free

jowi

Als ie 75ohm is, is dat inderdaad het soort kabel wat je nodig hebt. Of je kunt hem optisch aansluiten aan je reveiver, als er een optische uitgang op de audio kaart zit natuurlijk.

Leonard Shelby

Hier de mijne dan ook maar:

AMD XP 3000+, Asus A8N Sli board, 1024Mb ram, Asus N6200GE videocard, 450Gb schijfruimte (1x200gb +1x 250gb Maxtor)

Dedicated HTPC (op wat download werkzaamheden na)

Kast staat in een erker een beetje uit het zicht
@Jowi: Ja..... de blauwe verlichting kan uit.  :P

TV wordt alleen nog gekeken op een TFT monitor of de projector

Foto van het inwendige. Niet netjes maar wel effectief. Maakt erg weinig geluid!

FlÜber

Citaat van: jowi op juli 12, 2005, 14:40:20
Als ie 75ohm is, is dat inderdaad het soort kabel wat je nodig hebt. Of je kunt hem optisch aansluiten aan je reveiver, als er een optische uitgang op de audio kaart zit natuurlijk.
Ja dat is het stomme van alles! Er zit geen digital uitgang op de kaart alleen op het externe kastje. De kaart wordt doorverbonden met een Speciale AD-link naar het kastje en vandaar uit moet ik naar me receiver met Digitaal optisch of digitaal coaxiaal..

Ik heb op me moederbord ook wel een digitale uitgang zitten (optisch) Maar dat is zo'n onboard geval.. Kan niet tegen een audigy op.. Niet gezegd dat alle onboard geluidskaarten slecht zijn hoor. Die op de Asus A7N8X-Deluxe zitten ( N-vidia's "Soundstorm").. kan een Audigy bijna niet aan tippen.. (net wel :P)
En dat er tegenover staat, dat de Audigy 230 euro kost en dat hij bij dat moerderboard erop zit ;) (mainbaord 69 euro)

FlÜber

Citaat van: jowi op juli 12, 2005, 14:40:20
Yep dat is ie..

FlÜber

Coax kabel is aangesloten geeft ie 96k "pcm" aan op 2.0.  Heel leuk allemaal maar uh nog steeds geen weergave van DD 5.1, en ook niet op me receiverscherm.. Ik snap er echt helemaal niets van..

Leuk hoor 230 euro voor een kaart (een jaar geleden), maar moet het wel werken..

jowi

Heb je aangezet dat je audio kaart S/PDIF moet gebruiken als output? Misschien kan dat in de driver, of in de audio codec die je gebruikt, of beiden.

FlÜber

Citaat van: jowi op juli 12, 2005, 18:47:19
Heb je aangezet dat je audio kaart S/PDIF moet gebruiken als output? Misschien kan dat in de driver, of in de audio codec die je gebruikt, of beiden.
Ja heb ik gedaan.. en nu geeft ie 24/96 aan op me receiver..
Maar nog steeds geen 5.1..

Als ik de speakertest doe via de audigy, dan doet  hij linksvoor en rechtsvoor, center hoor je niet, rechtsachter en links achter hoor je via de rechtsvoor en linksvoor heel zachtjes.. Maar heb onder windows en onder creative surroundmixer aangegeven 5.1 te gebruiken.. Onder software en drivers heb ik het idee niets fouts gedaan te hebben

:'(