Hoe ziet jullie HTPC eruit..

Gestart door FlÜber, juli 10, 2005, 01:30:21

Vorige topic - Volgende topic

jowi

Ik begrijp dat je MCE gebruikt?

Wat heb je geinstalleerd als DVD decoder? Welk pakket of welke codecs?

FlÜber

Citaat van: jowi op juli 12, 2005, 19:17:14
Ik begrijp dat je MCE gebruikt?

Wat heb je geinstalleerd als DVD decoder? Welk pakket of welke codecs?
Ik heb power dvd6 en neem aan dat daar de benodigde codecs in zitten..

en ga nu even dit downen: http://www.free-codecs.com/ACE_Mega_CoDecS_Pack_download.htm 6.3 ( de bovenste en dat installen..

jowi

Je moet S/PDIF ook in PowerDVD aanzetten als ik het goed heb. Of iets als AC3/DTS Passthrough, dat soort dingen.

FlÜber

FlÜber

Nu hoor ik alleen maar een hoop ruis ???

waar moet ik de "sampling frequentie digital uitvoer" opzetten: 41, 48 of 96KHz

FlÜber

Yeah!!!!!!!! Na me hele dag opgeoffert te hebben is me het gelukt, eindelijk dts en DD via de computer..!!! Je zei het al, ik was vergeten me SPDIF aan te zetten en toen ik m eenmaal aan had werkte het ook niet omdat de kaart op 96 KHz stond.. Als iemand anders er oooooooiiiiit nog problemen mee heeft... S/PDIF aan onder audioHQ, S/PDIF aan onder welk dvd afspeelprogramma maar ook en dus niet op 96Khz maar op 48.. En knallen maar.

Thnx Dude!!!!!!!

skystar

Hier mijn beginnerssetje van sony en een htpc kast van silverstone. Tuner versterker sony str-de 325, video slv-vx 740, dvd speler dvp ns 330. Dit alles op een msi moederboard, amd ahtlon XP 2500 +, 512 mb ram en een nvidia geforce 64 mb kaart.
Verder zit er in de kast een skystar 2 pci satelietkaart en een msi theatre 550 pro tv kaart.
Uiteraard is dit alles 5.1 te zien beluisteren, moet nu enkel nog aan een goedkope beginnersbeamer zien te komen om mee te expiriementeren.
Sony str-dg 700, sony ssv 225, ss-cn 225, sa-wms 225, kdl-40v5500, Asrock net ion met DVB-C.

Leonard Shelby

Citaat van: skystar op juli 12, 2005, 21:22:12
Hier mijn beginnerssetje van sony en een htpc kast van silverstone. Tuner versterker sony str-de 325, video slv-vx 740, dvd speler dvp ns 330. Dit alles op een msi moederboard, amd ahtlon XP 2500 +, 512 mb ram en een nvidia geforce 64 mb kaart.
Verder zit er in de kast een skystar 2 pci satelietkaart en een msi theatre 550 pro tv kaart.
Uiteraard is dit alles 5.1 te zien beluisteren, moet nu enkel nog aan een goedkope beginnersbeamer zien te komen om mee te expiriementeren.

Het klinkt prima maar een foto zie ik niet.....

Je probeert te linken naar je eigen harde schijf (C:\Documents and Settings\Martin\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\IMAGE_00010)
en dat lukt (gelukkig) niet.

MrSensitive

OK, de mijne is nog niet af, maar hij ziet er zo uit:
http://users.telenet.be/MrSensitive/ProjectTitan/images/testing/htpc2.jpg
(let niet op de rommel, af en toe moet je even luisteren en kijken of alles het nog doet na weer eens wat afwerken)
de HTPC is nog niet klaar om de aparte componenten te vervangen..

nog een foto:
http://users.pandora.be/MrSensitive/ProjectTitan/frontpanel/images/case/TITAN%20001.jpg

reza

Mooi spul THX gecertifiseert!!!!!!!!!!!!!!!!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

jowi

Citaat van: reza op juli 13, 2005, 10:31:05
Yeah right!!!!!!! Het enige wat je daarvoor nodig hebt is een THX sticker  ::)

MrSensitive

Citaat van: reza op juli 13, 2005, 10:31:05

niet echt,  is idd een water transfer, maar ik vind het er wel mooi op staan  ;)

reza

Citaat van: MrSensitive op juli 13, 2005, 10:57:08
niet echt,  is idd een water transfer, maar ik vind het er wel mooi op staan  ;)

Das dan wel weer minder maar goed het staat er inderdaad,wel mooi op~!!!!!!!!!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Guido

Citaat van: MrSensitive op juli 13, 2005, 08:30:05
OK, de mijne is nog niet af, maar hij ziet er zo uit:
http://users.telenet.be/MrSensitive/ProjectTitan/images/testing/htpc2.jpg
(let niet op de rommel, af en toe moet je even luisteren en kijken of alles het nog doet na weer eens wat afwerken)
de HTPC is nog niet klaar om de aparte componenten te vervangen..

nog een foto:
http://users.pandora.be/MrSensitive/ProjectTitan/frontpanel/images/case/TITAN%20001.jpg

Ik zie dat je dts-es sticker erop hebt zitten. 2 vragen:
  - waar haal je die vandaan?
  - stuur jij ook echt het 7e kanaal mee digitaal? zo ja, hoe? (bij dvd's doet hij dat automagisch), maar heb je bij HD-films ook 6.1? hoe?

MrSensitive

Citaat van: reza op juli 13, 2005, 11:08:51
Das dan wel weer minder maar goed het staat er inderdaad,wel mooi op~!!!!!!!!!

Hoezo?
noem eens een HTPC die THX certified is?
misschien moet je er dan zo een THX 'certified?' Audigy :-[ induwen?

ik heb die dingen daar gewoon opgezet omdat het mooi oogt, er zit een m-audio revolution 7.1 in
die analoog word verbonden met een 8 kanaals versterker, er zit dus geen receiver tussen..
de revolution kan van een 5.1 signaal 7.1 maken geloof ik, maar ik heb maar een 5.1 luidsprekerset, dus hier ben ik niet zeker van..

de versterker is zelfgemaakt, en ook daar staat het THX embleempje op (en die is ook niet certified..behalve dat hij 7 kanalen of meer heeft..)

de stickertjes zijn gemaakt met papier van www.decalpaper.com en de kleuren laserprinter op het werk.
nat maken, aanbrengen, drogen en dan een paar lagen vernis erover.

Leonard Shelby

Erg mooie kast, MrSensitive  :o

Daar zit erg veel werk in..... heb je als basis een desktop gebruikt of is het binnenwerk ook zelf gemaakt?

MrSensitive

binnewerk is helemaal zelf gemaakt.

het front is geïnspireerd op de versterkers van Aragon, en heb ik laten maken bij frontpanel Express.

FlÜber

Citaat van: jowi op juli 12, 2005, 09:22:39
Nou vooruit dan maar, de eerste échte HTPC in dit topic ;D ....

Hardware : P4 2.6Ghz, 512Mb, 2x 200Gb, ATI x800, Hauppauge 150mce TV tuner, M-Audio Revolution 7.1,
Kabels : Apogee Wide Eye interlink, Belden 1522A VGA kabel.
Software : Windows XP Media Center Edition.

Projector : Barco Graphics 808, in de resolutie 1920x1080i.

Ik gebruik de HTPC vrijwel alleen voor het afspelen van HD materiaal.
Hoe groot s jou kameroppervlakte waat je HTPC instaat + de oppervlakte van je doek...
Ik ga zelf een doek maken namelijk.. of heb jij deze zo gekocht.. :D

jowi

Het gedeelte met de projector is ongeveer 6x5 meter, het doek is 240cm breed, 16:9, en heb ik gekocht bij Frank Doorhof, ITC shop dus ;D

Het doek is geniet op een MDF frame van 4 planken wat aan de muur geschroefd is. De randen zijn houten L-plinten bekleed met plak-vilt.

FlÜber

FlÜber

Eergisteren gekocht..
Leuk dingetje voor me pc 

FlÜber

En vorige week een ander scherm :)

De neovo F-417

FlÜber

En zo ziet het er nu uit  :D

astrobart

Citaat van: astrobart op juli 12, 2005, 00:14:40
ja das leuk maar wel te voor de hand liggend.
Ik heb speciaal toen een ruimte overgehouden in die kast voor een lekkere mini crt buis.
Zo opengewerkt lijkt me dat wel wat. ;D

hehe ik heb er eentje gevonden hoor een mini kleuren crt monitor die net zo breed is als een dvd speler en 3 x zo hoog.
Binnenkort foto's. ::)

ondertussen ook nieuw hardware ingeprutst, dus de boel gaat echt helemaal uitelkaar.

FlÜber