Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: bert de melker op augustus 23, 2017, 21:23:21
Ik heb hem al ruim 3 maanden ik geniet van meer rust en een betere definitie een betere bas

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Oké. Want toen had jij hem nog niet althans ik zag hem niet liggen ;). N men kijkt niet over dit blok heen  ;D
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

bert 65

Nee toen had ik hem nog niet maar is echt een topding [emoji106]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Maximus_Aurelius

De Audioquest Niagara 1000 krijg ik op proef. Ben benieuwd wat deze blok gaat brengen.
Heb bij de winkel mij al laten informeren.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

bert 65

Ga je geen spijt van krijgen een topding [emoji106][emoji106]

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Maximus_Aurelius

Het AQ blokje staat nu op proef in mijn set.

Ben benieuwd wat het gaat geven.

J.S.

chansig

Citaat van: Maximus_Aurelius op september  9, 2017, 17:47:47
Het AQ blokje staat nu op proef in mijn set.

Ben benieuwd wat het gaat geven.

Dat het beter klinkt is toch wel direct waarneembaar ?

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

bert 65

Dat was bij mij zeker het geval ik wil hem niet meer kwijt

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Maximus_Aurelius

Citaat van: J.S. op september  9, 2017, 17:52:37
Ben ook benieuwd, even volgen :pompom:

Heb jij hem nog niet op demo gehad?

Citaat van: felix01 op september  9, 2017, 20:21:40
en ,reeds goed beluisterd??

Ik heb hem beluisterd maar er komt geen geluid uit de Niagara 1000  :D.
Even serieus nu  ;)

Heb hem vanmiddag aangesloten en even laten acclimatiseren. Ondertussen ben ik even huiswerk gaan maken voor mijn studie, wat ook wennen is.
Vanavond eens lekker voor gaan zitten en flink wat muziek beluisterd.
Wat gelijk opviel was meer openheid, rust. Bij bepaalde nummers/genre die ik beluisterde was de plaatsing erg goed, gevoel dat je voor de bühne stond.
Dit zijn even de eerste indrukken.
Morgen komt weer een dag, zie dat ik vandaag moet zeggen  ;D.
Dan komt ook genre waar veel dynamiek in voor komt en de dynamiek is waar ik met netfilters  geen goede ervaring mee heb. Maar we zullen zien. ;)
Wel gezegd dat de AQ Niagara 1000 de HC niet gefilterd is. De HC gaat de eindversterker op. U's eigenlijk mag er geen dynamiek verlies zijn of optreden.

To be continued. 8)

J.S.

Citaat van: Maximus_Aurelius op september 10, 2017, 01:09:16
Heb jij hem nog niet op demo gehad?

Nee, het is een beetje een domino-spelletje als ik een groter blok koop: eerst een kleiner maar hoger rack kopen, dan twee nieuwe powercords en daarna pas de Niagara 1000. Hier ben ik me nu mentaal op aan het voorbereiden ;)

Richi

Hier ook even volgmodus aan. Mijn buurman heeft een paar weken een Audioquest Niagara 5000 op proef gehad. Geen goedkoop apparaatje, maar man, wat een verschil in zijn toch al niet misselijke set. Hij heeft de demo afgelopen zaterdag teruggebracht en zijn eigen apparaat meteen mee terug genomen. Hij wilde geen dag meer zonder spelen.

Ik heb zelf stiekem mijn zinnen gezet op de 1000 (zijn kinderen zijn al groot, die van mij nog niet, dus het budget is wat beperkter hier  :hehe: ) dus ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
WoonkamerApple TV 4K • Philips 55PUS8909 • Sonos Arc Ultra Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto

scoc

Als je kijkt naar vebeteren stroom zou ik ook zeker kijken naar stroomgenerators zoals deze: https://www.hifi.nl/artikel/25023/Review-PurePower-APS-PP+-1500.html

Kost een stuk minder dan AQ Niagara 5000.

Ik gebruik in mijn beide sets zo'n stroomgenerator. Ooit 1 verkocht ... en 1 jaar zonder gespeeld ... maar toen toch een nieuwe gekocht van de laatste generatie. En ook het beeld wordt aanzienlijk beter inzake rust maar vooral contrast en scherpte.
Woonkamer (stereo): Innuos Statement | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Sony XR-55A95L
Office: KEF LSX II LT
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 | Marantz MM8077 CineMike + MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

chansig

Ws is het apparaat wat Kingpin aan het maken is nog goedkoper.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Spijkie

Citaat van: scoc op september 11, 2017, 17:02:40
Als je kijkt naar vebeteren stroom zou ik ook zeker kijken naar stroomgenerators zoals deze: https://www.hifi.nl/artikel/25023/Review-PurePower-APS-PP+-1500.html

Kost een stuk minder dan AQ Niagara 5000.

Ik gebruik in mijn beide sets zo'n stroomgenerator. Ooit 1 verkocht ... en 1 jaar zonder gespeeld ... maar toen toch een nieuwe gekocht van de laatste generatie. En ook het beeld wordt aanzienlijk beter inzake rust maar vooral contrast en scherpte.

Waar koop je zon Purepower? Heb weleens n review gelezen maar kom er niet achter wie een dealer of importeur is die mij een prijs kan geven.

Gr Spijkie
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

Maximus_Aurelius

Daluso is/was de importeur.

Xander32

Op z'n vroegst na het aansluiten  ::).

Citaat van: chansig op september  9, 2017, 18:08:18
Dat het beter klinkt is toch wel direct waarneembaar ?

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Citaat van: chansig op september 11, 2017, 17:05:23
Ws is het apparaat wat Kingpin aan het maken is nog goedkoper.

Gr. Hans
Bedoel je deze Hans:

Dat wordt een batterij voeding, geen verdeelblok.

Heb wel eens een uitgebreid verdeelblok gemaakt, niet goedkoop, ook al was het diy.

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Toch geen 3500 euro ?

En ik bedoelde je stekkerblok...bedacht me later dat ik het verkeerd op geschreven had.

Gr. Hans

Kingpin

Citaat van: chansig op september 12, 2017, 07:35:43
Toch geen 3500 euro ?
Zeker niet. Bedenk wel dat dit verdeelblok aardig wat uren in gaat zitten. Nu gebruik ik goede outlets, maar kan me zo bedenken dat wanneer je dure outlets gaat gebruiken de prijs dan aardig gaat stijgen, het is maar hoe gek je het wil maken.

Als je dan toch voor zoiets wilt gaan, maak dan eerst eens gebruik van een scheidingstrafo waarbij het statische scherm aan aarde ligt ... hint.

Gr.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Maximus_Aurelius

Even een korte impressie van de Niagara 1000.

Gelijk na het aansluiten van de set laten spelen maar gelijk was het waarneembaar dat er een klankverandering in de set was. Dit was een positieve verandering.
Nadat ik klaar was met mijn studie huiswerk  ;) eens mooi en lekker voor gaan zitten en veel muziek erdoor heen jassen. Genre voor genre.
Wat opvalt is dat het veel opener speelt, meer dynamiek wat resulteert in mooi strak laag. Daar hou ik wel van  8).
Het opener kan ook zijn dat het schoner klinkt, netfilter minder vervuiling of eigenlijk mag er geen vervuiling meer plaats vinden.
De stemmen komen beter naar voren en de timing verbeterd is.
En het allerbelangrijkste geen dynamiek verlies eerder zelfs verbeterd  ;D. Hoe ik al aangaf is de HC outlet niet gefilterd.

Is deze blok het geld waard. Tja is iets het geld waard dat moet men zich zelf afvragen. Voor mij is deze blok het geld waard en is een concurrent voor mij ten opzichte van de Isotek aqaurius evo 3.

Spijkie

Prijs is vergelijkbaar met nordost stekker blok. Zou ze weleens naast elkaar willen horen.
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

Richi

Citaat van: Maximus_Aurelius op september 12, 2017, 20:08:50
Even een korte impressie van de Niagara 1000.
Bedankt voor je feedback. Klinkt erg vergelijkbaar met wat ik bij de 5000 hoorde. De 1000 staat nu op mijn verlanglijst.
WoonkamerApple TV 4K • Philips 55PUS8909 • Sonos Arc Ultra Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto

HTip

Leuke test Nico. Ik heb gelijke ervaringen met de PS Audio PPP, ook een regenerator. Tijdens een test met diverse verdeelblokken kwam de PPP er als de beste uit ;) Maar ja, ik heb die PPP dan ook hard nodig met alle fluctuaties en hoge THD in de stroomvoorziening van onze provider :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: Spijkie op september 12, 2017, 20:41:30
Prijs is vergelijkbaar met nordost stekker blok. Zou ze weleens naast elkaar willen horen.

Quantum QB8 mk2 bedoel je. Qua prijs is hij (iets) duurder en is geen netfilter.
Deze heb ik in mijn set beluisterd maar kon mij niet bekoren. De dynamiek was verdwenen en zodoende mis je wel info en dat komt ook niet het mid/hoog ten goede.