Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: garmtz op november 21, 2012, 22:55:18
Snap wat je bedoelt, maar VTL is verre van Naim... Dat Naim iets TE is voor je, kan ik begrijpen, maar VTL klinkt echt radicaal anders. Leben al helemaal! :)

Leben klinkt inderdaad helemaal anders  :D.
Je maakt me echt nieuwsgierig met VTL en ook Leben op WB(Arc). Misschien toch een laatste poging wagen om eventueel terug te gaan naar een geïntrigeerde versterker.

Thinking!!  ;)
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Wijx wondere wereld

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

garmtz

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 22, 2012, 18:25:48
Je maakt me echt nieuwsgierig met VTL en ook Leben op WB(Arc). Misschien toch een laatste poging wagen om eventueel terug te gaan naar een geïntrigeerde versterker.

Je zult vast geïntrigeerd zijn door beide versterkers, maar je zult geïntegreerd bedoelen... ;)

Maximus_Aurelius

Citaat van: garmtz op november 24, 2012, 14:24:50
Je zult vast geïntrigeerd zijn door beide versterkers, maar je zult geïntegreerd bedoelen... ;)

;)

Ik bedoel inderdaad geïntegreerd.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Zo meteen even een kleine  tweak uitvoeren.
We gaan de WB stands vullen met Custom design innert filler.
Dit heb ik ook gedaan voorheen bij de Dynaudio stands en deze kleine ingreep resp. tweak is zeker de moeite waard.

zegel

Ik geloof best in het verzwaren en stabiliseren van stands, maar wat is er tegen zand of loodkorrels, ofwel: wat heeft dit prijzige product daaroverheen te bieden?
Kii three + control, Wiim ultra, Roon lifetimer

Deleted member

Goedkoper dan loodkorrels zie ik net!  ;)

53,50 euro voor 14kg voor de Inert Fillers en 131 euro voor 25kg loodkorrels via lood.nu.

Zelf gebruik ik kattenbakgrind (kleikorrels), lekker droog en goedkoop!  :D

twani

Citaat van: Antoine op december  5, 2012, 22:40:28
Goedkoper dan loodkorrels zie ik net!  ;)

53,50 euro voor 14kg voor de Inert Fillers en 131 euro voor 25kg loodkorrels via lood.nu.

Zelf gebruik ik kattenbakgrind (kleikorrels), lekker droog en goedkoop!  :D
Ik rijst....

garmtz

Het is echt jammer dat de speakers zo dicht tegen de zijmuur staan. Is er echt geen andere ruimte waar de speakers kunnen staan?

Maximus_Aurelius

Citaat van: zegel op december  5, 2012, 22:26:50
Ik geloof best in het verzwaren en stabiliseren van stands, maar wat is er tegen zand of loodkorrels, ofwel: wat heeft dit prijzige product daaroverheen te bieden?

Is al vermeld maar de prijs valt mee.

Citaat van: garmtz op december  6, 2012, 10:42:22
Het is echt jammer dat de speakers zo dicht tegen de zijmuur staan. Is er echt geen andere ruimte waar de speakers kunnen staan?

Nee.

Ze staan circa 35 cm van de zijwand. Wanneer ik nog verder van de zijwand zet dan komen ze te dicht bij elkaar te staan en ik verwacht dat stereobeeld niet ten goede komt.
WB Arc zijn minder kritisch qua plaatsing dan andere luidsprekers en ook ten opzichte van mijn vorige Ls.
Daarom heb ik ook toen Wb op mijn lijst gezet omdat ze ook in kleine ruimtes gaan en makkelijk te plaatsen
Maar het werkt heel goed en ik haal het optimale eruit wat de ruimte betreft nog een paar (kleine) aanpassingen doen.
Ik merk ook groot verschil door de absorbers.
Uiteraard kan het altijd beter en dit geld voor iedereen in onze hobby.
Maar je moet roeien met de riemen die je hebt.

garmtz

O.k. Tja, als het niet anders kan inderdaad... Maar ik denk wel dat iedere luidspreker last heeft van die zijwanden. Ook de Arc, die met de Scanspeak tweeters behoorlijk veel energie ook naar de zijkanten afstraalt. Wel eens een extreme toe-in geprobeert, waarbij de speakerassen ver VOOR de luisterplek elkaar kruisen? Kan in zulke situaties veel helpen.

Maximus_Aurelius

Citaat van: garmtz op december 10, 2012, 20:59:53
O.k. Tja, als het niet anders kan inderdaad... Maar ik denk wel dat iedere luidspreker last heeft van die zijwanden. Ook de Arc, die met de Scanspeak tweeters behoorlijk veel energie ook naar de zijkanten afstraalt. Wel eens een extreme toe-in geprobeert, waarbij de speakerassen ver VOOR de luisterplek elkaar kruisen? Kan in zulke situaties veel helpen.

Ik heb wel geprobeerd om ze nog verder in te draaien( toe-in) maar niet zodat de speakerassen voor de luister plek kruisen.
Krijg je dan niet zoiets wat bij Chario ook geadviseerd wordt?
Ik kan allicht eens proberen. Eventjes alles goed afplakken hoe ze nu staan en dan zal ik het gaan proberen.

garmtz

Citaat van: Maximus_Aurelius op december 10, 2012, 21:10:55
Ik heb wel geprobeerd om ze nog verder in te draaien( toe-in) maar niet zodat de speakerassen voor de luister plek kruisen.
Krijg je dan niet zoiets wat bij Chario ook geadviseerd wordt?
Ik kan allicht eens proberen. Eventjes alles goed afplakken hoe ze nu staan en dan zal ik het gaan proberen.

Ja, wat Chario inderdaad al erg lang propageert... Het werkt niet met alle speakers trouwens even goed, maar het kan een 'ear-opener' zijn... ;)

garmtz

Maximus_Aurelius

Citaat van: garmtz op december 10, 2012, 21:12:23
Ja, wat Chario inderdaad al erg lang propageert... Het werkt niet met alle speakers trouwens even goed, maar het kan een 'ear-opener' zijn... ;)

Zojuist heb ik mijn Arc's ingedraaid zodat ze voor mijn luister positie elkaar kruisen.
Op dit moment ben ik intensief aan het luisteren en de eerste prognose is niet verkeerd.

To be continued  :pompom:

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Citaat van: Maximus_Aurelius op december 11, 2012, 16:17:57
Zojuist heb ik mijn Arc's ingedraaid zodat ze voor mijn luister positie elkaar kruisen.
Op dit moment ben ik intensief aan het luisteren en de eerste prognose is niet verkeerd.

To be continued  :pompom:

Leuk! Wees niet bang ze nog extremer in te draaien, zodat ze op de helft tussen jou en de speakers kruisen!

Maximus_Aurelius

Citaat van: garmtz op december 11, 2012, 20:22:48
Leuk! Wees niet bang ze nog extremer in te draaien, zodat ze op de helft tussen jou en de speakers kruisen!

Ik vind zelf al dat ik ze vrij extreem heb ingedraaid ;).
Eens kijken of ik tussendoor even tijd heb dat ik eens een foto maakt van hoe ze staan.
Foto zegt meer dan woorden  :D

garmtz

Citaat van: Maximus_Aurelius op december 12, 2012, 13:04:09
Ik vind zelf al dat ik ze vrij extreem heb ingedraaid ;).
Eens kijken of ik tussendoor even tijd heb dat ik eens een foto maakt van hoe ze staan.
Foto zegt meer dan woorden  :D

Wat ik zeg: het kan niet zo snel teveel zijn. Gewoon lekker uitproberen en je geen zorgen maken over 'hoe het staat'.. Enne, waar zijn die foto's? :)

Maximus_Aurelius

Citaat van: garmtz op december 12, 2012, 13:24:18
Wat ik zeg: het kan niet zo snel teveel zijn. Gewoon lekker uitproberen en je geen zorgen maken over 'hoe het staat'.. Enne, waar zijn die foto's? :)

Weinig tijd gehad om even tussendoor foto's te maken i.v.m. lekker luisteren naar muziek  ;D

Maar ik heb even een gaatje gevonden om foto's te maken.

Maximus_Aurelius

Hier twee foto's hoe de luidsprekers nu staan:

Ik heb wel even de onderlegschijven(goudkleurig) laten liggen dan weet ik hoe de Arc's voorheen gestaan hebben.

Bas Akkerman

Als het echt voor je moet kruisen, zou ik ze nog verder indraaien.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maximus_Aurelius

Citaat van: Bas Akkerman op december 12, 2012, 16:31:34
Als het echt voor je moet kruisen, zou ik ze nog verder indraaien.

Verder indraaien kan nog. Hoe ze nu staan kruisen ze net voor de luister positie.

garmtz

Veeeeeeel verder indraaien! :). Zo draai ik ze nota bene in als ik helemaal geen zijmuren heb (standaard toe-in zeg maar). Nogmaals, durf te experimenteren! Ik denk dat je na zo'n 15 min luisteren wel een optimale toe-in moet hebben gevonden.

Draai ze maar eens zo in, dat ze kruisen op de halve afstand van jou tot de speakers. Vanuit die positie steeds iets minder toe-in. Op een gegeven moment 'klikt' het en krijg je een heel diep en stabiel beeld zonder teverl tunneleffect.