Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: clockwork op oktober 30, 2012, 10:32:25
Lekker bezig! :pompom:

ik heb die Vishnu's van Tiptop hier op mijn (vorige) set gehoord. Ik vond het verschil met standaard Belden (hoewel heel subtiel) wel degelijk hoorbaar. Helaas een beetje boven mijn budget.... :-[

Een (standaard) Belden vergelijken met een Vishnu is eigenlijk niet eerlijk dat is appels met peren vergelijken ;).
Ik weet nog goed dat ik de Vishnu ook op demo had toen ik nog mijn Avm cd speler had en daar hoorde ik (nauwelijks) verschil tussen de audio agile power wire en de Vishnu.

Citaat van: tiptop op oktober 30, 2012, 20:54:55
Jammer. Dat waardeerde ik juist zo aan NO.

Het kan goed zijn dat de nieuwste Norse serie op wat warmere klinkende sets goed tot zijn recht komen, ik hoor zelfs dat de Heimdall2 nu goed met Naim samen gaat terwijl de vorige serie niet. Zo zie je dat het kan verschillen maar ik vind het ook wel jammer van de nieuwe Norse serie dat het best wel veranderd is.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Even weer iets anders.

Ik zit toch te denken om een kleine akoestische aanpassing door te voeren namelijk een paar panelen(absorbers) erbij te nemen/ hangen. Ik merk dat aan ene kant van de wand toch een nagalm is. Merk je heel goed wanneer je ook praat.
Andere kant van de zijwand heeft dit niet, komt ook omdat daar iets meer aan de wand hangt. In die wand kan dat ook omdat het een betonnen wand is en de andere kant is maar van poriso stenen en daar hang je niet heel veel zwaarte aan de muur zoals boekenplanken etc.

Nu zitten we dus rond te neuzen om absorbers erbij te nemen maar dan wil ik ze proberen om ze niet allemaal hetzelfde te hangen maar een beetje scheef of wat speels te hangen ;)

Merken op het oog:
- Vicoustic ( uiteraard omdat ik ze al heb)
- Jocavi( design ontzettend mooi alleen wat prijzig)
- Primacoustic( alleen omdat hun kleine absorbers hebben o.a. 30x30 maar design vind ik 3x Scheisse  :D)
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

bmateijsen

Maximus_Aurelius

Citaat van: bmateijsen op november  5, 2012, 18:34:45
Wat wil je behandelen.... ;)

Zoals ik al vermeld had vind ik aan ene kant iets teveel nagalm zitten. Sinds ik al absorbers heb hangen is het sterk verbeterd en vond ik het ook goed alleen heb ik nu een relax fauteuil als sweetspot  :D en dit is een ander afmeting dan wat ik voorheen had.
Mijn vorige fauteuil was breder en dieper dan de huidige dus hij vulde ook meer de ruimte. Ongelofelijk dat men het merkt wanneer je even de fauteuil veranderd  ::)

Tevens zat of zit ik nog steeds te denken om (kleine) basstraps in de hoeken neer te zetten en met name achter de luidsprekers de hoeken, alleen ben ik bang dat het allemaal wat te gaat of kan worden. Stereo weergave moet ademen en niet dood vallen. Een Ht ruimte is andere koek.  ;).

bmateijsen

Ik denk dat de basis van akoestiek zit in een duidelijk plan ;)

Maximus_Aurelius

Citaat van: bmateijsen op november  6, 2012, 21:15:49
Ik denk dat de basis van akoestiek zit in een duidelijk plan ;)

De basis heb ik al zowel in plan als uitvoering.
Het plan is nu om vanuit de eerdere uitvoering verder te gaan borduren ;) om het eventueel te verbeteren.
De nagalm kan beter onder controle en moet iets verbeterd worden.
Enig wat ik al schreef of ik basstraps ga plaatsen omdat ik twijfel of dit niet te wordt.

Maximus_Aurelius

Citaat van: morca op november  6, 2012, 22:58:51
Ik heb deze hier getest,forum lid RalphH was zo vriendelijk ze mee te nemen,2 panelen deden al wonderen.
http://www.gikacoustics.com/gik_242_elite.html

Qua merk ben ik er wel een beetje uit. Ik heb al panelen van Vicoustic.
Het wordt of zelfde of jocavi.
Ben bekend wat het kan doen ;) zo'n panelen.

Maximus_Aurelius

Iemand ervaring met Wilson Benesch en buizen versterkers?
Ik ben al in de mail gegaan met de firma en hun zeggen dat het goed kan gaan. De persoon in kwestie speelde met een Almarra A318B op de Curve.
Maar ben nieuwsgierig of er meerdere ervaring hebben met buizen op Wilson Benesch luidsprekers en dan welk type/merk.

Kingpin

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 19, 2012, 19:25:01
Ik ben al in de mail gegaan met de firma en hun zeggen dat het goed kan gaan. De persoon in kwestie speelde met een Almarra A318B op de Curve.
Maar ben nieuwsgierig of er meerdere ervaring hebben met buizen op Wilson Benesch luidsprekers en dan welk type/merk.
Neem aan dat het voor de Arc bedoelt is? De Arc is volgens mij niet zo'n moeilijke speaker (als de specs kloppen), 88dB/W/m met een impedantie van 6 ohm en 4 ohm minimum.
Denk alleen dat een 300 SET net wat te weinig is (of het wordt een hele kostbare 845).
De Almarro A318B boost idd 18W wat eigenlijk zat is voor de Arc (zelf nog nooit een 318 gehoord trouwens).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

garmtz

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 19, 2012, 19:25:01

Ja, wij hebben op de zaak een subliem klinkende combinatie gevonden tussen WB Trinity en de VTL IT-85. Zal ook met de Arc perfect gaan, denk ik. Zat vermogen uit deze push/pull EL34 versterker (60 W in 8 Ohm).

Streamz

Kort geluisterd naar Audio Research op de WB Vectors. En die combi wil ik toch binnenkort hier thuis uittesten, klonk namelijk zeer goed.

Maximus_Aurelius

Citaat van: garmtz op november 19, 2012, 21:01:08
Ja, wij hebben op de zaak een subliem klinkende combinatie gevonden tussen WB Trinity en de VTL IT-85. Zal ook met de Arc perfect gaan, denk ik. Zat vermogen uit deze push/pull EL34 versterker (60 W in 8 Ohm).

Hoe wil jij de klank omschrijven betreft de combi VTL > WB?

Maximus_Aurelius

Citaat van: Streamz op november 20, 2012, 18:13:26
Kort geluisterd naar Audio Research op de WB Vectors. En die combi wil ik toch binnenkort hier thuis uittesten, klonk namelijk zeer goed.

Welke AR?

tiptop

Citaat van: garmtz op november 19, 2012, 21:01:08

Mooi merk, Garmt. Wist niet dat jullie dat verkochten. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

garmtz

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 20, 2012, 18:28:06
Hoe wil jij de klank omschrijven betreft de combi VTL > WB?

Vrij, open, sprankelend, dynamisch pakkend, natuurlijk. Niet warm, wollig, traag of zelfs maar 'buizig'. Wel met het 3D gevoel dat bijna alleen buizen geven.

garmtz

Citaat van: tiptop op november 20, 2012, 18:34:18
Mooi merk, Garmt. Wist niet dat jullie dat verkochten. :)

Precies de reden dat we het helaas weinig verkopen.., :)  Mooi merk, dat zeker!

Maximus_Aurelius

Citaat van: garmtz op november 20, 2012, 18:38:59
Vrij, open, sprankelend, dynamisch pakkend, natuurlijk. Niet warm, wollig, traag of zelfs maar 'buizig'. Wel met het 3D gevoel dat bijna alleen buizen geven.

De omschrijving spreek me wel aan alleen dynamisch pakkend, ik hou wel van wat dynamiek en moet er absoluut zijn maar te pakkend vind ik persoonlijk weer minder ;). Met name wanneer er steviger genre(hardrock) gedraaid wordt vind ik te pakkend niet fijn. Gaat veelal dan overheersen is mijn ervaring.

Citaat van: garmtz op november 20, 2012, 18:40:02
Precies de reden dat we het helaas weinig verkopen.., :)  Mooi merk, dat zeker!

Valt me wel op dat er in Nederland ook een mentaliteit is van "wat de boer niet kent.........." Ze neigen toch allemaal naar het bekende te gaan en proberen zelfs nog niet eens te testen wat in hun ogen onbekend is.
Is erg jammer.
Ik denk dat Leben ook zo'n merk is. Vroeger hadden jullie dat merk toch of vergis ik me nou?

garmtz

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 20, 2012, 18:48:13
De omschrijving spreek me wel aan alleen dynamisch pakkend, ik hou wel van wat dynamiek en moet er absoluut zijn maar te pakkend vind ik persoonlijk weer minder ;). Met name wanneer er steviger genre(hardrock) gedraaid wordt vind ik te pakkend niet fijn. Gaat veelal dan overheersen is mijn ervaring.

De meeste stevige rock heeft helemaal geen dynamiek (compressie), dus ik snap niet helemaal wat je bedoelt... Met dynamisch pakkend, bedoel ik ECHTE dynamiek, niet een schreeuwerig geluid (compressie) dat moet doorgaan voor dynamiek.

CiteerValt me wel op dat er in Nederland ook een mentaliteit is van "wat de boer niet kent.........." Ze neigen toch allemaal naar het bekende te gaan en proberen zelfs nog niet eens te testen wat in hun ogen onbekend is.
Is erg jammer.
Ik denk dat Leben ook zo'n merk is. Vroeger hadden jullie dat merk toch of vergis ik me nou?

Dat merk hebben we ook nog steeds, maar als we iets moeten doen op een of andere manier om de bekendheid van ons merkenpakket te verbeteren, staan we open voor suggesties... :)

twani

Vertel mij maar of je een Leben CS 300xs kunt leveren, zou heel veel bekendheid kunnen opleveren :D

Gr.
Theo.

Wijx wondere wereld

Citaat van: garmtz op november 20, 2012, 22:44:15

Dat merk hebben we ook nog steeds, maar als we iets moeten doen op een of andere manier om de bekendheid van ons merkenpakket te verbeteren, staan we open voor suggesties... :)

gratis versterkers uitdelen aan forumleden met 2895 posts
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Maximus_Aurelius

De meeste stevige rock heeft helemaal geen dynamiek (compressie), dus ik snap niet helemaal wat je bedoelt... Met dynamisch pakkend, bedoel ik ECHTE dynamiek, niet een schreeuwerig geluid (compressie) dat moet doorgaan voor dynamiek.

Maar goed dat je inderdaad schrijft "meeste" . Gelukkig ken ik in die genre muziek waar ook als voorbeeld mooie drumsolo's in voorkomen en ook cd's die goed opgenomen zijn. Ik denk dat compressie bij heel veel toegepast wordt ook buiten het genre (hard)rock en de subgenres hiervan. Schreeuwerig wordt het meestal bij juist de slecht opgenomen cd's en uiteraard in bepaalde sub genre van (hard) rock ;).
Persoonlijk vind ik dat de dynamiek ook bij jazz, denk maar eens aan mooie drumsolo's dat de dynamiek niet mag overheersen dat bedoel ik ermee te zeggen.Er is een verschil tussen pakkend en overheersend.
Ik hou wel van dynamiek maar het moet wel in balans zijn of zitten en daar merk ik dat het soms verkeerd gaat.
Ze zeggen ook dat bij Naim dynamisch pakkend is en dat ervaar ik totaal niet, eerder misleidend pakkend ;).
Maar dat is puur persoonlijk.
Ik ken het merk VTL niet qua klank alleen van naam, sinds de review jaren terug van "Siegfried".

Er zijn zoveel mooie merken en men moet als dealer keuzes maken en dat is niet altijd even gemakkelijk. Soms heb je de juiste keuze en soms niet.
Zo'n Leben 300 sprak me voorheen op mijn Alr/Jordan Note 3 zeker aan en hij veraste me toen echt en de sound raakte me ook. Hij heeft toen diepe sporen achter gelaten  :D. Qua uiterlijk is Leben wat apart ;)

Maximus_Aurelius

Citaat van: Wijx wondere wereld op november 20, 2012, 23:51:19
gratis versterkers uitdelen aan forumleden met 2895 posts

Ben je al uit de running voor  :D met je 2897 posts.

garmtz

Snap wat je bedoelt, maar VTL is verre van Naim... Dat Naim iets TE is voor je, kan ik begrijpen, maar VTL klinkt echt radicaal anders. Leben al helemaal! :)